Mijn allerliefste Ventje niet opgeven nu!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: Mijn allerliefste Ventje niet opgeven nu!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 12:24

Hij moet ook gewoon doorzetten, maar het doet hem echt zo'n pijn en het doet mij heel veel pijn om hem zo te zien liggen.
Heb hem zonet even buitengezet maar hij verplaatst geen stap, ik wacht even iets langer tot zijn medicijnen zijn ingewerkt misschien dat het dan wil.

Ja, Doortje snapt er ook niets van maar ze zorgt echt heel goed voor hem zodra hij piept oid dan is ze meteen bij hem.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:25

o jee, hoop voor je dat hij toch weer snel opknapt

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:26

Mijn yorkie (bijna 15) heeft al ruim 4 jaar ernstige artrose in haar knietjes en heupen. Ze staat inmiddels 1,5 jaar op metacam en daar gaat het perfect op! Met wandelen kan ze nog zeker 1 uur lopen (dan vind ik het genoeg geweest en draag haar verder ;) )

Welke pijnstilling heb je gekregen?
En waar is de antibiotica voor :?

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:26

soms hebben ze wonderbaarlijk goede verbetering bij die tabletten hoor,even aan zien hoe hij er op reageert..wat krijgt hij previcox...???
hoop dat het snel weer goed gaat,je dier zien pijn hebben of niet meer kunnen wat ze willen doet pijn.sucses

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:27

doortje is erg lief voor booper als ik het zo hoor

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:27

Aanvulling: De eerste jaren heb ik het ook met supplementen gedaan zoals gluco/chrondo. Maar als het echt ernstige artrose betreft zijn deze middelen niet afdoende genoeg.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:33

dat is waar,dus eerst zien hoe hij op de medicatie reageert.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 13:10

Ik heb meegekregen:

Onsior 10 mg dit zijn volgens mij de pijnstillers hier moet hij 1 per dag van.

En ik heb Amoxoral 50 mg meegekregen hier moet hij 2x daags 2 tabletten van.

Laika waar kun je dat Metacam krijgen?

Antibiotica heeft hij voor de ontsteking die hij er heeft, doordat we een foto hebben laten maken omdat het echt bovenin bij zijn elleboog zat kon de dierenarts overduidelijk zien dat hij artrose heeft, ook zag hij er een klein gezwelletje...

Boomer is vorig jaar ook al 3x geopereerd geweest aan een gezwel onderin bij zijn keel.

Doortje is heel lief voor Boomertje hij is haar heerste vriendje ik heb haar van marktplaats afgehaald omdat boomer zo eenzaam was na het overlijden van onze Rottweiler.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:14

metacam is echt een pijstiller,bij de dierenarts maar alleen op voorschrift.
maar je kunt het bespreken met de dierenarts.
amoxoral is ook goed..alleen even kijken hoe hij reageert.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:19

hoe gaat het nu met boomer san?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 13:40

Het is dus afwachten tot de kuur voorbij is.

Kimmie, het gaat helaas niet zo goed hij wil niet zelf meer lopen en houd zijn poot ook echt stijf... maar ik moet hem in beweging houden dus ik zet hem zo even op ons weiland neer normaal gaat hij daar wel scharrelen

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:08

De metacam krijg ik bij de dierenarts. Mijn yorkie staat nu op slechts een halve dosis en het gaat super!
Een andere merknaam is novacam, zelfde samenstelling, alleen goedkoper merk. Metacam is aardig prijzig, mijn vorige dierenarts heb ik erom moeten vragen, hij wou ook goedkopere pijnstilling geven, maar ik had van anderen begrepen dat het zo'n goed middel zou zijn. En terecht! Bij mijn hondje werkte het gewoon vanaf dag 1 al.

Vergeet niet dat het nu erg vochtig en koud weer is, niet goed voor artrose :n

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 14:38

nee, ik maak deze kuur gewoon af en als er niet veel verandering is zal ik weer langs de dierenarts en ook even over de bovengenoemde medicijnen beginnen.

Laika de kosten maken mij niets uit zolang mijn hondje er baat bij heeft

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:01

SecretLIN schreef:
Laika de kosten maken mij niets uit zolang mijn hondje er baat bij heeft

Precies mijn gedachten ;) Daarm ben ik gewoon gelijk met metacam begonnen. (Ik heb trouwens een heel klein hondje, dus de kosten vallen dan automatisch lager uit.)

Ik had nog geen antwoord op mijn vraag waar de antibiotica voor moet zijn?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:48

@ Laika: Kijk hier staat het:
SecretLIN schreef:
Antibiotica heeft hij voor de ontsteking die hij er heeft, doordat we een foto hebben laten maken omdat het echt bovenin bij zijn elleboog zat kon de dierenarts overduidelijk zien dat hij artrose heeft, ook zag hij er een klein gezwelletje...

SecretLin: Persoonlijk zou ik morgen gewoon de da even bellen. Bellen is gratis. Vertel dan dat je nog geen echte verbetering ziet en vertel hoe hij erbij staat. Als hij het dan niet zelf voorstelt kan je vragen of hij achter het geven van metacam staat.

Nu is mijn da nogal gul met medicatie hoor maar vind het wel een beetje vreemd dat je nog geen metacam hebt gekregen. Zou er dus zeker naar vragen.

In ieder geval heel veel sterkte.
Ik snap dat je er continue aan moet denken en dat je je echt zorgen maakt maar maak je niet te druk hoor! Het is nu pas een paar dagen slecht dus het kan ook ineens snel weer beter gaan.
Ik zal voor jullie duimen!
Sterkte!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 19:00

hij heeft vanmiddag wel een beetje gelopen en kwam zelfs kwispelend naar me toe.

Maar Zodiacje vind het inderdaad wel een goed idee om hem eens te bellen en ook sowieso om over metacam te beginnen eens kijken wat hij zegt

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:31

Oeps! Helemaal overheen gelezen door de vraag waar metacam te krijgen.
Ik lees nu dat er behalve artrose, ook een ontsteking zit en nog minder...... een gezwelletje :n

Ik zou ook gewoon morgen even bellen TS en dan even afwachten waar de DA zelf mee komt. Metacam is trouwens een NSAID een pijnstiller met ontstekingsremmer dus. Helaas doet dat niets tegen gezwelletjes.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:58

Jeetje dat is niet echt leuk voor je lieffie, hoop dat hij snel opknapt.
Maar dat Metacam is echt duur zeg, had het een keer voor mijn paard, ping ping 150 euro voor een flesje van 250 ml. Pff en mijn paard moest 30 ml per dag, maar goed voor je lieveling wil je gewoon het allerbeste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:19

Ik zou idd voor de metacam gaan, die van ons krijgt het ook. Ik heb een fles mee gekregen en daar speel ik wat mee. Op momenten dat hij een eind moet lopen, krijgt hij van te voren wat. Ook de slechte dagen help ik hem er mee door.

Ik vind het vreemd dat de da het je nog niet heeft voorgeschreven. Mijn paard en hond krijgen het beiden wel voor hun artrose. Flesje voor de hond was rond de 60 euri.
Verder krijgt hij fortiflex. De pot die de da noemde, was vast sasha's blend.

Ik geef hem nu duivelsklauw van de paardendrogist.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:31

Bij mijn hond hielpen al die voedingssupplementen geen sikkepit, maar dankzij de Metacam heeft hij nog ongeveer 2 jaar redelijk pijnvrij (dat hoop ik tenminste) "in de verlenging" geleefd.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 23:35

oke zoveel positieve verhalen, weet iemand wat het kost?
en moetje dat over het voer heendoen

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:46

Het komt in flesjes in 3 verschillende maten. 10, 25 en 100 ml
Ik dacht dat de kleinste 15 euro was en de grootste 58 euro.
Het is vloeibaar en er zit een doseerspuitje bij. Je kan het direct in het bekje spuiten, of over voer of iets lekkers. Ook kan je het druppelen. Mijn york krijgt 3 druppels per dag, voor haar gewicht zou ze 5 druppels nodig hebben. Het is 1 druppel per 0,5 kilo lichaamsgewicht.

Mijn JR krijgt ook heel incidenteel als ze na veel beweging spierpijn heeft een halve dosis. En dat werkt binnen 15 minuten :j

Aanvulling, het werkzame middel meloxicam, komt ook in andere merken. Zo heb je nog Flexicam is iets goedkoper, en Novacam, nóg goedkoper. Daarvan kost het kleinste flesje (10ml) 10 euro en de grootste (125ml) 38 euro. Werkzame stof als ook de dosering is exact hetzelfde. Ik gebruikte eerst ook novacam, maar ben overgestapt naar een andere dierenarts en die had het niet. Dus heb ik metacam genomen. Voor een dergelijk klein hondje maakt die 5 euro per 3 maanden ook niets uit namelijk ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:53

probeer het anders bij de apotheek te krijgen....meloxicam dat is veel goedkoper.
(gaat dat in nederland?....in frankrijk wel..)

Je hond krijgt nu toch geen medicijnen met prednison erin?
Nooit samen met metacam gebruiken!
Er moet 10 dagen tussen zitten.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:59

In verband met eventuele contra-indicaties is het daarom het best om het bij de behandelend dierenarts weg te halen. Je weet maar nooit. Misschien is er iets met deze hond waardoor metacam helemaal geen oplossing zou kunnen bieden.
Misschien dat metacam helemaal niet samen kan met de abkuur die je hebt gekregen. Dus alleen in overleg met je dierenarts!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 00:24

ik bel morgen de dierenarts, en maak deze kuren sowieso af en dan moeten we verder zien.

Ik vind dit echt heel moeilijk zo...