poes, blaasgruis, voer, Hills

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:16

lonnie schreef:
het kan idd komen van de stress die ze heeft gehad, die stress is nu wel weg, maar de symptomen komen dus boven...

Ik ben bang dat de stress neit helemaal over is.. ze komt alleen 's nachts te voorschijn voor eten zei je?
Hoe is ze verder? Kan je haar makkelijk aaien, kan ze goed met de andere poes?

lonnie

Re: poes, blaasgruis, voer, Hills

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 12:38

het is een wilde kat, dus die kun je niet aaien ;). Nog niet. Ze is wel veel verbeterd, komt bij me eten, is ondernemend. Dat ze alleen snachts tevoorschijn komt is niet zo gek, dan is Kee namelijk boven en die vindt ze geweldig. Die 2 spelen, likken elkaar, eten samen. Fien die spint, rolt, geeft kopjes en doet, dus die is echt niet gestresst hoor. Dat heb ik trouwens al met de dierenarts overlegd. Wat aaien betreft, ik wist van tevoren dat dat lang kan duren, of misschien wel nooit gaat gebeuren. Belangrijkste is dat poes het nu beter heeft dan ze het had en voor de rest hoeft het geen schootkat te worden.

Even een andere vraag: voor de mensen die Hills zijn gaan voeren, hoe lang duurde het bij jullie voordat de klachten enigszins minder werden? Vannacht heeft ze namelijk nog flink gemiauwd na het op de bak gaan, dit was de tweede dag dat ze het voer had

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:42

Kan wel even duren hor. Sowieso moet de antibiotica aanslaan om de evt. blaasontsteking op te lossen.
Ik moest na een week terug om de urine te controleren op gruis en blaasontsteking. Toen was het ok, maar nog wel kleine gruisjes aanwezig.
Het voer neutraliseert alleen bepaalde stoffen, zodat er geen gruis gevormd wordt. Denk niet dat je na 2 dagen al wonderen mag verwachten.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 12:46

dan wachten we gewoon af...t is zo sneu voor het beestje, maar ze heeft al AB en pijnstillers gehad, meer akn ik nu niet doen helaas

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:47

na antibiotica kuurtje was het over, dat voer moest ik blijven geven om herhaling te voorkomen.
We zijn nu 10 jaar verder en ze hebben het nooit meer gehad.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:19

Ik heb ook stresskat, ze is nu 4.5 jaar en nu eet ze gewone hills maar als ze 1.5 jaar was had ik hetzelfde probleem, binnen plassen, ze had continu blaas ontstekingen en moest haar antibiotica geven en een supplement maar pillen geven gaf haar weer stress en dus belandden we in een visieuze cirkel, moet haar ook hills c/d geven. na een hele tijd ben ik het voer gaan mengelen tot ik de gewone kon geven en ze heeft geen ontstekingen meer gehad.
Let wel op het gewicht want in die C/D zit wel veel calorieën, ik mijn kater moest er ook van eten omdat ik onmogelijk kon uitleggen tegen [naam] dat hij daar niet van mocht eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:26

jury schreef:
na antibiotica kuurtje was het over, dat voer moest ik blijven geven om herhaling te voorkomen.
We zijn nu 10 jaar verder en ze hebben het nooit meer gehad.

Heel goed van je je bent goed bezig! Zou haar wel goed in de gaten houden als ik jou was,
de fase waar je nu in zit is nog best wel kritiek.
Eet ze buiten niets mee?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:16

Ik heb een broer en zus met blaasgruisproblemen. Een ander broertje uit het zelfde nestje heeft het ook. Familiekwaaltje dus.
Ze krijgen de c/d brokken van Hills en dat gaat heel goed, maar zodra ik ze weer iets anders ga geven, is het direct weer mis.

Ts, het zou nu kunnen zijn dat het inderdaad een blaasontsteking is. Het kan dus wel even duren voordat de pijn weg is. Het voer zorgt er voor dat ze het niet nog een keer krijgt, tenminste zo werkte dat bij mijn katten.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 18:54

inmiddels heeft ze nu nog steeds een klaaglijke miauw 's nachts, we gaan de vierde of 5e nacht in. dierenarts zei dat het ook wel zeker 5 dagen zou kunnen duren. ik ben zelf gelukkig weer wat opgeknapt, dus ik ga vanavond proberen poes alleen op een kamer te zetten en wat urine te verzamelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:17

Chiqa schreef:
Eet ze buiten niets mee?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 19:30

die kat is wild, als ik die buiten laat zie ik dr nooit meer terug, dus nee, want ze komt niet buiten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:33

Ok gelukkig dan kan je dat uitsluiten :) Hoop dat ze snel opknapt.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 20:25

haha ja das wel een geluk!
al zit ze af en toe wel naar de ramen te loeren hoor, die moet ik voorlopig niet openzetten. vannacht heeft zemet dr pootjes tegen mn bed gestaan, dus we hebben weer wat vooruitgang geboekt, ik ben al niet meer mega eng

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:31

even off topic................

Hoe is het met jou? Knap jij ook op?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 14:34

lief dat je dat vraagt...het gaat hier nog niet van harte, heb enorme pijn aan mijn kaak, die uitstraalt naar mn oor. Daardoor kan ik amper slapen met als gevolg weer hoofdpijn de volgende dag....morgen langs de dokter

overigens heb ik vannacht plastic snippers in de bak gedaan, in de hoop plas te kunnen verzamelen, maar Fien weigerde daarop te plassen. Probleem dus. Ze miauwde wel minder vaak dan voorgaande nachten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:19

Oei, rotkatten he :D
Mijn Kiddy weigerde ook op de bak te gaan toen ik er plastic korrels in had gedaan, ben uiteindelijk met hem naar de DA gegaan zodat ze urine konden afnemen dmv een catheter. Wellicht dat dat een optie is?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 15:23

hey jij hebt het over plastic korrels! ik heb net de dierenwinkel gebeld daarvoor, maar die zeggen dat die niet bestaan...wel dus! welk merk zijn die dingen van en waar had jij ze vandaan?
edit: ik wil eigenlijk niet nog eens naar de DA, dan moet ik hem weer vangen, weer strass enzo. maar als het zo niet lukt zal er niks anders opzitten ben ik bang...alleen dan moet hij weer onder narcose en kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen. bovendien is de poes al oud, dus narcose vind ik geen geweldig idee

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:28

Yup, ik heb ze gehaald bij de DA praktijk, heb ze hier nog staan, je mag ze komen halen als je ze wilt (woon alleen wel een eindje uit de richting).

Snap dat je poes niet nog meer stress aan wilt doen, maar het lijkt me wel dat er gehandeld moet worden. oliebol altijd, kiezen uit 2 kwaden... Kiddy is uiteindelijk overleden aan z'n verstopping, jawel... onstaan door stress. Ik denk altijd maar; wat je ook doet, het is toch nooit goed genoeg...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 15:56

ik heb gelukkig een poes, die kan niet zo snel verstoppen. net de dierenarts gebeld en ja hoor, die hebben dat spul ook...hadden ze beter meteen even kunnen zeggen, lekker handig

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:56

Dat is waar, dat is inderdaad je voordeel :j
Maar gewoon wat zakjes van dat spul halen en hopen dat jouw poes het wel accepteert, succes er iig mee :))

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:05

heejj,
ik heb een kater van 3 jaar hij kreeg dezelfde symptomen als jij in de 1e post beschreef, dus ik vertrouwde het ook niet.. en toen vrijdag op zaterdag nacht was hij weer zo erg bezig, en zaterdag 's ochtens vond ik een plas in de keuken die rood was.. dus ik heb meteen de kliniek gebeld en moest erheen ik heb toen die plas met een oud spuitje op gezogen.. ik heb dit toen ook onder de microscoop mogen bekijken en het stikte van de stenen.. ze waren zeer verbaasd dat hij nog niet compleet verstopt zat.. ik ehb toen ook hetzelfde voer gekregen als wat jij hebt gekregen. en 1 spuit plus tabletjes aangezien ik hem die wel kon geven. hij is er nog 2 dagen ziek van geweest en toen ging het beter en beter en beter nu is er niks meer aan te merken.. alleen hij zit dus wel voor de rest van zijn leven op het vervolg voer van wat je nu hebt..
ook van hills. ik heb dan 5 kg voor €45,- ik doe daar ook wel een tijdje mee ook krijgt hij wel eens de zakjes die erbij kunnen.. verder is mij geadviseerd om absoluut geen ander voer erbij te geven geen vers voer helemaal niks.. dit omdat dat de kans dat het terug komt omdat je de balans van alle waardens weer verstoord..
mijn kat at eerst die brokken niet maar na 3 dagen niks anders krijgen is hij het toch gewoon gaan eten en nu vind hij het heerlijk.. :D