Prijs hond uitlaten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:46

puma schreef:
Hmm het ene kind is zeker het andere niet.. en zo 'n wilde is mijn hond niet ;-)

Onze hond is ook niet wild maar wel groot en sterk. Over het algemeen zie ik maar zeer weinig kinderen van zo'n leeftijd op een geslaagde manier een hond uitlaten. Of het kind word uitgelaten of de inconsequentie van de uitlater zorgt voor veel verwarring aan zijn kant maar hij blijft zich gedragen. Bovendien zou zo'n kind bij god niet weten wat ze moet doen als je hond bijv. word gebeten door een andere hond oid.

colunder

Re: Prijs hond uitlaten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:13

Ik heb 8 jaar 2 keer in de week (later 3 keer) een hond voor iemand uitgelaten,ik kreeg daar 2,75 euro per keer voor.
Die mensen hadden het zelf aan mij gevraagt omdat ze op die dagen allebei werkten.
Ik hoefde die hond alleen even uit te laten, geen uur ofzo.
Als ik er niks voor had gekregen had ik het niet gedaan,ik was wel gebonden op die dagen, omdat ik hun hond uit moest laten.
Ik moest het tussen de middag doen dus op die dagen een dagje weg werd al moeilijk.
Ik ben nu verhuisd en ben blij dat ik het niet meer hoef te doen.
Ondanks dat ik zelf 2 honden heb voelde ik me met hun hond meer gebonden.(mijn eigen honden gaan mee naar de paarden edg,komt niet zo op een vaste tijd aan.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:16

ANOUKIEE schreef:
Ik ben 15, de mensen zeiden zelf dat ze me er wat voor wilde geven, maar ze geen idee hadden wat normaal was in deze tijd,
ze zei dat ik zelf een leuk prijsje mocht verzinnen en dat we er wel uit zouden komen!
Ok, als je dat er de eerste keer bij had gezegd, waren alle andere opmerkingen in dit topic niet voorbij gekomen he ;) Nu is het tenminste duidelijk.

In dat geval ligt het eraan hoevaak en hoelang je met de honden moet lopen. Als je er elke keer een uur mee weg moet, zou ik bijv. 5 euro vragen. Niet per hond, maar per keer. En als je een half uur moet lopen, zou ik 2,50 vragen.
Hondenuitlaat vraagt gemiddeld 10 of 11 euro PER hond, dus dan is dat wel netjes toch?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:06

pff de hondeuitlaat kost hier geen 10 euro
dagopvang is hier 7,50 ( van 7-5)
uitlaatdienst 5 euro..

ik heb ook wel een poosde hond voor mensen uitgelaten 2,50 per keer
combineerde dat gewoon met mijn hond.
mijn buurman liet later op mijn lange dagen mijn hond uit, heeft ie leuk kerstpaket
en keer dankpakketje voor gehad met vvv bon

zanmeesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:09

Ik zou er niets voor vragen.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:13

Onze hond word uitgelaten door een meisje van 11 voor een euro per keer. Ligt ook een beetje aan de leeftijd natuurlijk...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:16

een tientje per week vind ik ook redelijk klinken, als je iedere dag echt een uur gaat.
Oeh idee! Wie wil mijn hond uitlaten? hihi :=

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:18

Ligt eraan hoelang je ermee weggaat..
Gewoon blokje om zou ik niks voor vragen. Maar echt half uur of uur uitlaten zou ik zo'n 2,50 tot 5 euro voor vragen.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:34

De plannen zijn een beetje veranderd,maar ik denk niet dat ik een nieuw topic mag openen dus ik doe het even hier!

Het hondje van de oude mensen gaat niet door!
Maar nu kreeg ik een aanbod van de buren of ik hun hond op vrijdag en zaterdag rond etenstijd wilde uitlaten ongeveer 20/25 minuutjes, en daarna voer klaar maken, en het bakje enzo afwassen. Alles bij elkaar ben ik denk ik een klein uurtje bezig.
Wat is hier een leuk prijsje voor per week?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:28

zon 5 euro per week denk ik. Zoveel moeite is het immers niet he

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 02:05

liedje89 schreef:
puma schreef:
Ik vind het helemaal niet gek als je er iets voor krijgt/vraagt. Het is toch een verplichting, ook met slecht weer.. een soort bijbaantje dus. Voor die mensen is het ook fijner als ze je betalen want dan weten ze zeker dat ze op je kunnen rekenen en is het niet vrijblijvend meer.

Mijn hond wordt ook uitgelaten door een meisje van 12. Zij krijgt er 2,50 per keer voor.

Ik zou mijn hond niet meegeven aan iemand van 12, volgens mij zijn ze op die leeftijd nog helemaal niet verantwoordelijk genoeg. Onze hond luistert ook niet naar kinderen trouwens, maar ik zie ze vaak zat uitgelaten worden die kinderen van 12 :Y) .

Nou kan je vertellen dat ik op mijn 8ste al die verantwoordelijkheid had.
Ik heb ook echt vanaf mijn 8ste met een hond gewandeld (een ridgeback?) niet de makkelijkste hond, maar ik was er mee opgegroeid.
Ik denk echt dat dat per kind heel verschillend is.
Ik heb vanaf mijn 10de gespaard totdat ik 400 gulden had en heb toen zelf mijn hond gekocht op mijn 12de.

Ik was heel jong met heel veel dingen: koken, boodschapjes doen, wasje draaien...
Ik moest wel, had niet veel keus.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 02:10

ANOUKIEE schreef:
Ik ben 15, de mensen zeiden zelf dat ze me er wat voor wilde geven, maar ze geen idee hadden wat normaal was in deze tijd,
ze zei dat ik zelf een leuk prijsje mocht verzinnen en dat we er wel uit zouden komen!

Vraag ze dan 10-15 euro in de week ofzo.
Je zegt in je beginpost dat je de hond 'een paar keer' per week uit moet laten, later heb je het over 5/6 uur, wat is het dan daadwerkelijk?

Laten ze de hond zelf verder niet uit? Is het echt de bedoeling dat je er een uur of 1,5 mee loopt of gaat hij alleen voor een plasje en poepje? Is het nog een jonge hond?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 02:14

Martine_R schreef:
Liezel1 schreef:

Want? Jij kunt in hun portemonnee kijken?
Weet je hoe hoog de AOW is? Hebben ze uberhaupt wel aanvullend pensioen?

Want dat is mijn ervaring. :j
De meeste oude mensen hebben tijdens hun leven toch wel een beetje gespaard hoor..
Ze hebben ook een hond en zouden eventuele dierenartskosten dan hopelijk toch ook wel kunnen betalen?

Komop zeg, alsof het houden van een hond betekend dat je een dikke bankrekening hebt?

En of oudere mensen in het algemeen nu wel of niet gespaard hebben, ik vind het niet netjes om er maar gewoon vanuit te gaan dat ze het makkelijk kunnen missen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:38

Ik zou er niets voor vragen!
Het zijn ook nog is oudere mensen!

Ik vraag zowieso geen geld en zeker niet aan oudere!
En ze hebben het gevraagt en zo'n moeite is het toch niet ?

PS: ik vind oppassen heel wat anders... dan is dat meestal tot laat ,, en met jonge ouders /volwassenen geen oudere mensen.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:32

Elke vrijdag loop ik een dik uur met de drentse patrijs van de overburen, meestal legt ze me een paar euro neer, zo tussen de 2 en de 4 euro. (ik ben 17) Dus als je je gewoon 2 euro per keer vraagt ofzo? tikt toch behoorlijk aan als je de hele week dat doet.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:36

Als je af en toe de hond uitlaat vind ik inderdaad dat je het voor niets moet doen, maar aangezien het over 5/6 uur in de week gaat en ook voor een langere periode vind ik dat je best een bijdrage mag vragen. Ons nichtje komt in geval van nood af en toe de hond uitlaten, ze krijgt 2,50 :) Vind dat wel een redelijk bedrag :)

Edit zie dat je weer een nieuwe situatie hebt. De hond wandelen, 20 minuten + eten geven enzo ben je ongeveer een half uur mee bezig, 2 euro per keer :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:34

TS waar doe jij dit voor, voor de hond of voor het geld?
Ik heb ook vroeger wel eens honden/katten verzorgd en met de honden gewandeld, piekerde er niet eens over om er geld voor te vragen omdat ik het gewoon verschrikkelijk leuk vond ook het idee dat de dieren aandacht krijgen :)

ANOUKIEE schreef:
Alles bij elkaar ben ik denk ik een klein uurtje bezig.

Hier zou ik geen geld voor dúrven vragen, tenzij die mensen er zelf mee aan komen maar erom vragen ik denk dat je dr geen volle zalen mee zult trekken, niet voor dat uurtje.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:47

Chiqa schreef:
Ik heb ook vroeger wel eens honden/katten verzorgd en met de honden gewandeld, piekerde er niet eens over om er geld voor te vragen omdat ik het gewoon verschrikkelijk leuk vond ook het idee dat de dieren aandacht krijgen :)

ANOUKIEE schreef:
Alles bij elkaar ben ik denk ik een klein uurtje bezig.

Hier zou ik geen geld voor dúrven vragen, tenzij die mensen er zelf mee aan komen maar erom vragen ik denk dat je dr geen volle zalen mee zult trekken, niet voor dat uurtje.

Ik snap niet wat er mis is om zo een extra zakcentje te verdienen.Ben het er mee eens dat je elkaar best eens moet helpen en als het voor een keer is oke... maar als het voor een langere periode gaat? voor 2 maal in de week? Je kunt rond die tijd zelf niets meer plannen, zult er voor naar huis moeten komen. En als je op die manier meerdere honden in de straat straks kunt uitlaten af en toe? Prima toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:55

ChantalSmook schreef:
Ik snap niet wat er mis is om zo een extra zakcentje te verdienen.

Omdat het maar een uurtje in de week is en je met een dier bezig bent die je imo dat uitstapje even gunt,
of ga jij ook geld vragen als een klein meisje eens in de week jou paard mag poetsen?
Ik vind het nogal 'schraal' om je op die manier rijk te rekenen.

Daarom mijn vraag naar TS toe eerder kan ik er ook niet over oordelen :)
Chiqa schreef:

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:18

Chiqa schreef:
ChantalSmook schreef:
Ik snap niet wat er mis is om zo een extra zakcentje te verdienen.

Omdat het maar een uurtje in de week is en je met een dier bezig bent die je imo dat uitstapje even gunt,
of ga jij ook geld vragen als een klein meisje eens in de week jou paard mag poetsen?
Ik vind het nogal 'schraal' om je op die manier rijk te rekenen.

Daarom mijn vraag naar TS toe eerder kan ik er ook niet over oordelen :)
Chiqa schreef:

VInd dit een andere vergelijking, als ik als hondeneigenaar iemand zoek om mijn hond op enkele tijden in de week uit te laten omdat ik zelf in tijdsnood kom dan mag daar best wat tegen over staan. Overigens verwacht ik wel dat ze dan ook elke week daar is en niet alleen wanneer ze zin heeft. Dan zie ik het wel als baantje. Vind het anders wanneer ik tgewoon thuis ben, en mijn buurmeisje wil wel wandelen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:25

Het is toch ongeveer 2 uur in de week?
Vind ik best dat je er een klein zakcentje voor kan vragen hoor.
Zo'n 2/2,50 per keer.

Chiqa ik zie de vergelijking iemand je paard laten poetsen en diegene laten betalen en iemands hond uitlaten en daar geld voor vragen niet?

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:27

Ikvind het ook niet gek als je een paar euro verdiend met het verzorgen van de honden. 2 x per week een uurtje, dan is 7 euro een redelijk bedrag volgens mij!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:28

liedje89 schreef:
puma schreef:
Ik vind het helemaal niet gek als je er iets voor krijgt/vraagt. Het is toch een verplichting, ook met slecht weer.. een soort bijbaantje dus. Voor die mensen is het ook fijner als ze je betalen want dan weten ze zeker dat ze op je kunnen rekenen en is het niet vrijblijvend meer.

Mijn hond wordt ook uitgelaten door een meisje van 12. Zij krijgt er 2,50 per keer voor.

Ik zou mijn hond niet meegeven aan iemand van 12, volgens mij zijn ze op die leeftijd nog helemaal niet verantwoordelijk genoeg. Onze hond luistert ook niet naar kinderen trouwens, maar ik zie ze vaak zat uitgelaten worden die kinderen van 12 :Y) .

Ik kreeg op mijn 8e een hond, daarvoor liet ik al 1 a 2 jaar hondjes van andere mensen uit, ik had toen al verantwoordelijkheid. Waarom zouden mesen van 12 niet verantwoordelijk genoeg zijn, ik vind dat mensen van 12 makkelijk een hond uit kunnen laten. Onze hond wordt nu ook door ons buurmeisje van 10 uitgelaten, luisterd hij prima naar hoor, en zij gaat er gewoon goed mee om. Ik heb er trouwens nooit geld voor gekregen, ik kreeg elke keer een snoepje. Maar ik werd ook niet gevraagd of ik het wou doen, ik wilde het zelf, maar het was eigenlijk niet nodig. Mijn buurmeisje krijgt ook geen geld, want ook wij hebben haar niet gevraagd. ;)

TS;
ik zou zo'n 3/4 euro per week ofzo vragen ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:37

Ik vind dat als je een keer met de hond van iemand loopt, gewoon voor de lol je er niets voor hoeft te vragen maar als het een verplichting wordt, dus je moet iedere vrijdag en zaterdag de honden uitlaten, althans dat word je zo gevraagd mag je hier imo best wat voor vragen. Het zijn immers de eigenaren van de hond die dit vragen en er zelf op dat moment geen tijd voor hebben...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:29

Ik heb op het moment 2 vaste oppashonden. Mijn tarief is 5 euro per uur, of dat nou wandelen, eten geven, borstelen etc. is.
Wel heb ik wat probleemhondjes zeg maar, die dus niet door iedereen uitgelaten kunnen worden. Ben daarnaast ook hondentrainster dus train ze onderwijl ook, mensen krijgen dus wel waar voor hun geld.
Ik ben zelf 17, dus in jouw geval zou ik 3,50 per uur vragen ofzo. Opzich ook al wel een mooi uurloon voor zo'n leuk baantje:)