nu alweer teken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 16:57

bo0tjeee schreef:
funnyhorses schreef:
Ah jakkes Justy,dat meen je niet!
Ik zou denk ik niet meer het bos in durven als er eentje op zou hebben gezeten brrr
Manoman ze kunnen mensen naar de maan sturen maar een verdelgings middel tegen dat soort vieze beesten en bijv.dazen hebben ze niet.

Ze hebben dus wel dingen tegen teken bij honden/katten hoor.
De Scalibor band.
Scalibor tekenband

En mijn paarden hebben echt nog nooit last gehad van teken. Bah, dat ze nu niet dood zijn is wel jammer.

Heeey bedankt voor die tip,die had ik nog niet gezien!
Die ga ik zeker voor mn beestjes uitproberen.

BiBiQ

Re: nu alweer teken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:00

Door die band hechten teken zich niet aan, en als ze het al wel hebben gedaan gaan ze binnen 24 uur dood en vallen ze af.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:03

Mijn hond had er vorige maand ook eentje,ik dacht hoe kan dat nou in Januari?Maar ze zijn er hoor!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:10

Ik weet niet beter dan dat teken er het hele jaar door zijn?
Alleen komen ze met het lange gras en de blaadjes aan de bomen makkelijker op je terecht.

Nare beestjes, mijn oma is nog overleden aan de ziekte van Lyme, toen ze daarvoor nog geen goede medicijnen hadden :\

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 17:12

Polaris schreef:
Ik weet niet beter dan dat teken er het hele jaar door zijn?
Alleen komen ze met het lange gras en de blaadjes aan de bomen makkelijker op je terecht.

Nare beestjes, mijn oma is nog overleden aan de ziekte van Lyme, toen ze daarvoor nog geen goede medicijnen hadden :\

ohhh wat naar zeg!
Hoe lang is dat geleden dan? :(:)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:06

Inmiddels alweer 21 jaar geleden, dus ik heb dat niet meegemaakt, en de medische wetenschap is inmiddels ook een stuk verder :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 18:16

tjeetje,Polaris,das wel erg dat zoiets kan door 1 miezerig vies diertje he?!
Ik hoop dat ik het nooit hoef mee te maken dat ik of mn kind door een teek word gebeten.
Ik heb er ook hele nare dingen over gehoord wat men zoal kan krijgen en dat die link ook vaak niet meteen word gelegt dat het door een tekenbeet komt.
Laten we hopen dat ons allen dit jaar het word bespaard om gebeten te worden!!!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:36

Tegenwoordig is het gewoon goed te behandelen hoor. Met een antibiotica kuur ben je er zo vanaf.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:44

bo0tjeee schreef:
Tegenwoordig is het gewoon goed te behandelen hoor. Met een antibiotica kuur ben je er zo vanaf.

Moet je er wel optijd bij zijn, daarom zeg ik, goed oppassen :) Want als je er niks aan doet kan het uiteindelijk leiden tot neurologische problemen, dan verplaatst de bacterie zich naar de hersenen en in de liqour daar omheen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:02

Wat een verschrikkelijk vieze beesten zijn dat he?
Ik heb ze zelf nog niet gespot dit jaar, maar naar mijn weten zijn ze er inderdaad gewoon het hele jaar door, maar heb je er in de zomer gewoon meer last van!

Vond het altijd verschrikkelijk als ik weer eens een teek bij Merrie of veulen weg moest halen..
brrr..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 19:17

ik vind het wel ellendig dat je dus geneens in de sneeuw veilig bent voor dat ongedierte! |(

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:04

LZP -> BB

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:19

Mijn paarden hebben echt nog nooit een teek gehad. Bij jullie wel dus. Welke omgeving wonen jullie dan?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 19:01

en nu het "toefje op de taart"....................er zijn ook weer muggen -:(-
1 miezerig sprankje zon hier vandaag en floep daar waren de luchtdansers alweer!
Nog effe en mn pony kan weer onder dr boerka hihi :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:44

Ik heb deze week de eerste teek alweer uitgedraaid, vlooien zijn niet weggeweest en ja idd de muggen heb ik ook al gezien, ik heb een paar weken terug, zelfs een dikke wesp binnen gehad.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 23:49

zitake schreef:
Ik heb deze week de eerste teek alweer uitgedraaid, vlooien zijn niet weggeweest en ja idd de muggen heb ik ook al gezien, ik heb een paar weken terug, zelfs een dikke wesp binnen gehad.

NEEH!!!
Dat meen je niet!!!Je vraagt je af hoe die krengen het overleven,pffff

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:03

Zag vandaag zelfs nog vrolijk 2 vlootjes naast elkaar zitten, elk om een haartje geklemd :) die hadden iig geen haast om weg te komen, dan maar snel om een pipetje gelopen, gelukkig zitten mijn eigen dieren nooit onder, want als ik soms bedenk wat voor dingen ik allemaal tegenkom in een week tijd...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:40

Whoopsie, ik zat weer niet op te letten en had ook een tekentopic geopend ;)

Ik heb dit weekend dus 2 teken van de muur geplukt, gelukkig zaten ze NAAST de hondenmand op de muur en niet OP de hond.
Maar wat vroeg! Ik was ook helemaal verbaasd!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:00

Is die Scalibur tekenband ook geschikt voor katten?

Ik heb ze hier nog niet gezien....maar vorig jaar weren we er gek van.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:04

let op je hoeft niet per se een rode kring te krijgen na een beet. ik had een rode en na een paar weken een zwarte knieholte.

en brrrr die beesten er nu alweer.

nog een goede tip knoflook daar houden ze totaal niet van

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:19

ikke20 schreef:
.

nog een goede tip knoflook daar houden ze totaal niet van

maar ik ook niet :+ Zijn er andere goede mensen middeltjes? Ik ben zo'n mens die een teek sneller meeneemt dan de hond naast me. :D en tegen sommige dingen reageer ik dan weer allergisch, dus kan ook niet alles opsmeren.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:25

je hebt ook geurloze capsules te koop bij kv proef je ook geen knoflooksmaak enz.

Mieschie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:40

Bij ons zijn de teken ook al weer wakker geworden! Ik heb 2 poezen, waarvan er 1 echt heerlijk is voor die ****-teken. Ik heb dit weekend er al weer 2 afgehaald. Het ergst vind ik wanneer de nog niet is vastgezogen, want dan vallen ze er in huis af en daar ben ik niet zo blij mee! Ben als de dood dat mijn kinderen gebeten worden.
Helpt die Scaliburband echt?? Heeft iemand daar ervaring mee? Ben maar gelijk weer aan het druppelen met frontline combo, maar ja dat helpt ook maar zo kort.... Gek wordt ik er van. Vorig jaar had mijn poes 25 teken op 1 dag!!!! (die ik dan heb gevonden, misschien waren het er wel meer!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:43

Mijn topic waarin in om de beste tekenbestrijding bij katten vraag is net gesloten omdat dit topic al bestond, dus ik negeer de enorme rode waarschuwing dat dit een oud topic is maar, en kopieer mijn post naar dit topic in de hoop hier goede tips te krijgen:

Ik heb drie katten, waarvan er eentje een nogal fanatiek buitenspeler is. Meteen achter mijn huis begint een bosje en daar is onze Jerry Koning (denkt hij zelf). Vóór het donker wordt meldt meneer zich weer voor het raam bij de huiskamer (de achterdeur is voor personeel, meneer neemt de hoofdingang ) om op de bank te komen slapen.
Jerry's bijnaam is De Tekentaxi. Niet normaal hoeveel teken dat beest meebrengt

Wat is volgens jullie nou de beste bestrijding van teken?

Ik geef altijd elke vier weken van die druppeltjes uit een pipetje in de nek. Nadeel daarvan is dat de teek eerst bloed moet drinken voor 'ie eens een keertje doodgaat. Soms duurt het echt wel twee tot drie dagen. Net als dat je géén druppels gebruikt dus, dan laten ze ook los als ze helemaal tonnetjerond zijn...
Bandje om de nek durf ik niet goed aan want hij is nogal lomp dus ben bang dat 'ie zich ophangt.
Misschien handig om erbij te vermelden: deze kat is 'wild' geweest en niet vast te houden of op te tillen. De keren dat wij met een tekentangetje een teek kunnen verwijderen zijn een mazzeltje.

Graag jullie tips!

Mieschie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:49

Ik heb hetzelfde probleem, frontline helpt niet echt en daarbij de teek moet eerst bijten voordat hij doodgaat. Wij hebben ook zo'n tekentaxi. Gisteren heb ik er 10 afgehaald (die nog niet hadden gebeten)!
Heb een nieuwe spray van de DA gekregen; Effipro van Virbac. Werkzame stof: Fipronil.
We zullen ze vanavond is gaan sprayen. Bijtpak aan!!!