Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

siskeh schreef:Ik zou haar los laten lopen, waarom:
Ik ben al zo vaak in de problemen gekomen door mijn hond aan te lijnen
In het bos(officieel geen losloopgebied) zijn er erg smalle paadjes.
En als ik dan mijn hond aanlijn voor een tegemoetkomende hond moet mijn hond langs die hond.
Als ik haar los zou laten en ze vertrouwd de hond niet(wat ze prima in kan schatten blijkbaar) zou ze in de bosjes springen( minstens 5 meter afstand houden) en zodra we voorbij zo'n hond zijn springt ze weer op het pad.
Als ik haar aanlijn en het is wel een "heftige" hond die niet voor niets is aangelijnt loopt mijn hond langs die hond om vervolgens een snauw te krijgen, in de braamstruiken te vliegen, met baas er ongeveer achteraan..
Dit is meerdere malen gebeurt, en vervolgens heb ik haar gewoon maar los gelaten, veel minder stress, voor mij+hond en voor tegemoetkomende eigenaar+hond.
Ik kom trouwens ook heel veel( de meeste eigenlijk) honden tegen die bananen in hun oren hebben als ze iemand anders tegen komen, dan heeft aanlijnen sowieso geen zin..
zwelgje27 schreef:ik zou mijn hond bij me roepen, omdat de tegenligger misschien niet voor niks die van hem strak bij zich houd..
IggyPop schreef:Ik let altijd op de andere hond en d emijne, als ze beide vriendelijke lichaamstaal houden dan laat ik ze naar elkaar toe gaan. altijd je hond bij je houden is slecht voor de sociale contacten, zo word de hond bang of agressief naar andere honden omdat hij niet gewend is bij ander ehonden te komen.
koda schreef:zwelgje27 schreef:ik zou mijn hond bij me roepen, omdat de tegenligger misschien niet voor niks die van hem strak bij zich houd..
Zo denk ik er dus ook over
Heb met kerst een oppas hond gehad (rotweiler) en ik weet dat hij opzich bijt na andere honden. Als er mensen aan kwamen met honden zei ik dit ook, maar nog heb je er van die personen tussen zitten die hun hond er dan gewoon bij laten pffff.
siskeh schreef:Ik zou haar los laten lopen, waarom:
Ik ben al zo vaak in de problemen gekomen door mijn hond aan te lijnen
In het bos(officieel geen losloopgebied) zijn er erg smalle paadjes.
En als ik dan mijn hond aanlijn voor een tegemoetkomende hond moet mijn hond langs die hond.
Als ik haar los zou laten en ze vertrouwd de hond niet(wat ze prima in kan schatten blijkbaar) zou ze in de bosjes springen( minstens 5 meter afstand houden) en zodra we voorbij zo'n hond zijn springt ze weer op het pad.
Als ik haar aanlijn en het is wel een "heftige" hond die niet voor niets is aangelijnt loopt mijn hond langs die hond om vervolgens een snauw te krijgen, in de braamstruiken te vliegen, met baas er ongeveer achteraan..
Dit is meerdere malen gebeurt, en vervolgens heb ik haar gewoon maar los gelaten, veel minder stress, voor mij+hond en voor tegemoetkomende eigenaar+hond.
Ik kom trouwens ook heel veel( de meeste eigenlijk) honden tegen die bananen in hun oren hebben als ze iemand anders tegen komen, dan heeft aanlijnen sowieso geen zin..
magda_90 schreef:Dat weet ik niet. Vanuit mijn hond en de ervaringen heb ik die leidraad voor mij vastgezet, en hier helpt dat.
Ik zit te denken, als ik je zou tegenkomen. Dan zal ik zelf al met een boog om je heen lopen, hopende dat jij dat ook zoveel mogelijk doet (of als mijn hond aangeeft het wel te kunnen dan wil ik het wel proberen om ze dichterbij elkaar te laten komen).
koda schreef:Het is gewoon jammer, want door het toedoen van andere honde-eigenaars kan die rotweiler niet meer los. Terwijl hij dat voor de tijd wel altijd kon. Kan me daar wel kwaad om maken, omdat die hond nu een naam heeft in het dorp van gevaarlijke rotweiler. Gelukkig zijn er ook mensen die hem nog kennen van voor dat hij gebeten werd en weten hoe hij echt is.

koda schreef:Het is gewoon jammer, want door het toedoen van andere honde-eigenaars kan die rotweiler niet meer los. Terwijl hij dat voor de tijd wel altijd kon. Kan me daar wel kwaad om maken, omdat die hond nu een naam heeft in het dorp van gevaarlijke rotweiler. Gelukkig zijn er ook mensen die hem nog kennen van voor dat hij gebeten werd en weten hoe hij echt is.
Sindsdien was hij staatsgevaarlijk bij alles wat klein en wit was, en alleen maar uit te laten aan een zeer kort riempje, met waterpistool erbij voor het geval iemand anders z'n hondje tóch los zou laten.
), in Duitsland hebben we in een gebied gezeten waar hij verplicht een muilkorf om moesten hebben, en dit was een totale ramp. Hij snapte er helemaal niets van dat hij dat takje niet op kon pakken. Dat zijn eigenlijk wel de redenen dat ik het niet wil.Sientje schreef:koda schreef:Het is gewoon jammer, want door het toedoen van andere honde-eigenaars kan die rotweiler niet meer los. Terwijl hij dat voor de tijd wel altijd kon. Kan me daar wel kwaad om maken, omdat die hond nu een naam heeft in het dorp van gevaarlijke rotweiler. Gelukkig zijn er ook mensen die hem nog kennen van voor dat hij gebeten werd en weten hoe hij echt is.
Tsja zo'n rottweiler heb ik ook gekend. Die werd ooit in z'n onderlip gebeten door een of ander klein wit ding, dat er nog aan bleef hangen ook...Sindsdien was hij staatsgevaarlijk bij alles wat klein en wit was, en alleen maar uit te laten aan een zeer kort riempje, met waterpistool erbij voor het geval iemand anders z'n hondje tóch los zou laten.
Voor een muilkorf zou ik, zeker bij een rottweiler niet zomaar kiezen, omdat het risico bestaat dat er elke keer met muilkorf wel frustratie wordt opgebouwd maar niet geuit, waardoor de kans op grijpen als 'ie een keertje per ongeluk zonder muilkorf rondloopt alleen maar toeneemt...