2 honden, grote tuin, binnenhok, fulltime werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseM

Re: 2 honden, grote tuin, binnenhok, fulltime werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:24

Waarom zou het niet kunnen?
Je hebt ruimte zat..

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:25

rommulus schreef:
Lady1969 schreef:
XXL da's 125 bij 90 als ik me niet vergis?
en daar prop je 3 boxers in????

Tjemig.......

ja daar proppen ze zichzelf al regelmatig in
waarom niet los in huis
dat gaat planten kosten (onze oudste teef heeft een planten fetisj)
gezien hier het huishouden gaat dat hem gewoon niet worden
buiten is een optie hebben ze ook heel lang gedaan
maar gezien de ontsnappings factor, klachten van buren en het sneuvelen van 4 deuren (iederekeer dezelfde deur is dat ook einde verhaal

En wat moeten jou honden nou nog meer doen om je duidelijk te maken dat ze het niet leuk vinden om alleen te blijven?
En wat is er mis gegaan met opvoeden?

Goede oplossing, met z,n 3en de hele dag in de bench proppen, top hoor!

:(

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:26

Inderdaad top dat je asielhonden neemt! Wij hebben er ook 1, helemaal geweldig beestje... zo dankbaar....

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:28

vind het ook prima kunnen, je haalt ze uit het asiel dus het wordt sowieso dan een verbetering toch;-)
ik hoop dat je 2 honden blij kunt maken;-) ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:29

marlinH schreef:
En wat moeten jou honden nou nog meer doen om je duidelijk te maken dat ze het niet leuk vinden om alleen te blijven?
En wat is er mis gegaan met opvoeden?

Goede oplossing, met z,n 3en de hele dag in de bench proppen, top hoor!

:(

Mensen denken dat gezelschap vaak voldoende is. Maar een hond, zeker de meer energieke types, hebben mentale uitdagingen nodig. Je komt er niet met alleen 3 poeprondjes, en voldoende gezelschap. Je moet een hond ook mee op pad nemen, verschillende dingen doen, uitdagingen geven. Onze hond sloopt eigenlijk nooit iets, tenzij we een paar drukke dagen hebben en we even wat minder 'quality time' kunnen spenderen... dan geeft ze dus aan dat het te saai is :D

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:31

Ts: Inderdaad, asielhonden een 2e kans geven vind ik ook erg goed! Je kunt je situatie voorleggen aan het asiel, als zij twee honden weten die in dit plaatje passen moet het wel lukken, maar vergeet niet.. een hond is erg gesteld op gezelschap en velen vinden het echt niets als hun roedelleider de hele dag van huis is.. Mijn hond is graag buiten maar wanneer ik binnen ben, komt zij toch ook liever naar binnen. Alles om maar bij de baas te zijn he.. Dat hebben honden veel meer dan paarden. (dit nav iemand die reageerde met iets als: ja maar paarden kan toch ook als je ruimte hebt!)

Ninx: Als je thuis bent ga ik ervan uit dat je je hond mentale uitdaging biedt en hem lekker mee neemt naar het park om te dollen.
Dat bedoel ik, als je niet thuis bent kun je je honden dit niet bieden, en ben je ze imo eigenlijk niet waard. Van frustratie gaan ze de gekste dingen doen, maar voor het gemakt stoppen we ze dan maar in een kooi waarin ze niets kunnen. Ideaal!

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:32

Als je genoeg aandacht geeft aan de honden als jullie wel thuis zijn dan is dit heel goed te doen hoor, alleen zou ik even gaan informeren bij de gemeente of je de honden wel in de tuin mag laten als je er niet bent.
Volgens mij mag je in Nederland alleen honden in een grote buiten kennel alleen laten als er verder geen toezicht is.
Naar welk ras gaat jullie voorkeur uit? Want niet elk ras is geschikt om hele dagen alleen te zijn.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:34

ben je bekend met boxers ???

de buren hebben beide honden dus is dat voor hun een reden dat als die ermee gaan lopen om er achteraan te gaan (terretorium inbreuk) dus graven ze zich er achteraan dus de klachten van de buren

de deuren sneuvelen gezien ze de bijkeuken wel in konden en wij vanaf de ander kant komen springen ze tegen de deur aan (ja ze zijn blij dat we thuis komen dat is iedere hond en als je boxer bent des te meer)

en als jij vind dat onze honden ongelukkig zijn kom maar langs
mocht jij enigszins merken aan ze dat ze ongelukkig zijn gaan wij het oplossen zodat ze in jou ogen gelukkig zijn..

en om even aan te geven dat ze tevreden zijn kijk ik over mijn schouder en wat ziet mijn oog daar
een open bench met 3 boxers die heerlijk warm met zijn 3en in die bench liggen te slapen (na een nacht op mijn bed te hebben door gebracht)

je kan ook even in mijn profiel kijken voor je verder oordeeld

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:34

Je weet nooit hoe het leven loopt....
Wij hebben een hond genomen toen ik 20 uur werkte... Inmiddels werken we beide full time.

Mijn moeder komt tussen de middag om de hond uit te laten in het bos. Samen met haar hond is ze dan toch 1-1,5 uur weg. Verder is ze gewoon los in huis, en is ze savonds en in het weekend nooit alleen.

Is het ideaal ? Nee dat denk ik niet. Is het te doen voor de hond? Ja dat denk ik zeker wel.

Ik denk dus dat dit voor TS een goede oplossing is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:36

Wij hebben al jaren 2 (nu 3) honden alleen thuis terwijl wij werken (al 16 jaar lang). Wij werken beide 4 dagen per week (dezelfde dagen). De honden hebben de hele tuin (3500 m2) tot hun beschikking en goede schuilgelegenheid. Ze vinden het heerlijk.
Wij hebben honden omdat we afgelegen wonen. Ze waken dus, en fungeren ook als deurbel als er iemand op her erf komt als we wel thuis zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:37

marlinH schreef:
Ninx: Als je thuis bent ga ik ervan uit dat je je hond mentale uitdaging biedt en hem lekker mee neemt naar het park om te dollen.
Dat bedoel ik, als je niet thuis bent kun je je honden dit niet bieden, en ben je ze imo eigenlijk niet waard. Van frustratie gaan ze de gekste dingen doen, maar voor het gemakt stoppen we ze dan maar in een kooi waarin ze niets kunnen. Ideaal!

Daarom hebben we ook gewacht. Nu hebben we alle tijd en ruimte. Onze hond vind andere honden niet erg interessant en is vooral met ons bezig. Ook al mag ze naar buiten om te scharrelen, ze wil alleen buiten zijn wanneer wij buiten zijn... en anders gaat ze weer mee naar binnen.
Honden zien de mens als leider, en dus hebben ze wel wat aan elkaar... maar wachten ze eigenlijk alleen maar totdat jij er weer bent. Dat is mijn beleving althans.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:40

Moet prima kunnen!! Zeker wanneer je lekker met ze bezig bent als je wel thuis bent!!
Het grappige is dat wij altijd maar denken dat je altijd thuis moet zijn met een hond en dat wanneer je dan thuis bent, ze de hele tijd gaan liggen maffen in hun mand/bench :P :D
Uiteraard ben ik ook liever wel thuis voor onze 2 mannetjes, maar ook wij hebben niet de luxe dat we 1 van onze banen op kunnen geven :P
Wanneer wij allebei tegelijk moeten werken (i.v.m. ploegendienst is dat steeds verschillend), ga ik tussen de middag naar huis om ze uit te laten en even te dollen.
Super dat jullie keuze op honden uit het asiel is gevallen!!!
In een asiel zoeken ze goed uit hoe en wat de eigenschappen van een hond zijn en gaan ze echt niet af op wat een eventuele vorige eigenaar er over zegt!
En dat er honden terug komen ligt echt niet altijd aan de informatie van het asiel, maar mensen die denken dat bijvoorbeeld een hond met verlatingsangst, daar bij hun geen last van heeft :(

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:42

Ja precies, zo zie ik het ook ninx.. We zeggen hetzelfde.. :P

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:45

het laatste wat ik hier te zeggen heb is

ik vind het prachtig dat de mensen die het kunnen veroorloven niet te werken, de mensen die wel moeten werken veroordelen dat ze dan maar geen hond mogen

onze honden zijn heilig
en het in een hokkie proppen vind ik een opmerking van niets
nee onze honden hebben het beter dan de gemiddelde hond en daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:45

Honden hebben geen besef van tijd , of je nu 10 min. weg bent of uren , ze zijn altijd blij je te zien , ik heb 2 jack russels van 10 en 12 jaar en werk fulltime. heb eens een videocamera opgesteld met longplay van 8 uur, ze zijn totaal 5 x uit hun mand opgestaan 3x om te drinken 1x om een botje te pakken ( 5 min kluiven) en 1x om naar de postbode te blaffen . de overerige 7,45 uur was het SLAPEN

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:46

@ Rommulus: ik heb je profiel bekeken..... lekkere beestjes, en een erg knap paard!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:47

Dat ze in hun bench gaan liggen met zn 3en is denk ik omdat ze dat gewend zijn??

Honden gaan als je thuisbent inderdaad liggen maffen, omdat je er niets mee doet ;)
Als je ze een speeltje/bot geeft of je gaat met ze lopen zijn ze ineens reuze-actief! Dus thuis zijn en ze 'negeren' is imo hetzelfde als wegzijn en een vriendje hebben.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:48

thanx :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:49

Ik denk dat het wel kan, een kennis van mij heeft een stel honden die in de paardenstallen slapen en een paar huishonden.
Die stalhonden lopen de hele dag buiten, ook al sneeuwt het dan gaan ze nog niet binnen liggen, terwijl het wel kan.
In de stal is het absoluut niet koud, liggen altijd lekker in het stro. Ze zijn nooit ziek en er komen ook geen ongewenste mensen het erf op.
De huishonden zijn echt enorm lui, die voelen een spatje regen en hebben zoiets van ja doeiiii ga lekker zelf maar naar buiten.
En ja zij werkt ook en haar man ook.
Als je een hond alleen zou hebben, zou ik zeggen nee.
Als je een hond altijd binnen zou hebben, zou ik ook zeggen nee niet doen.
Maar als je ze samen lekker buiten hebt op zo'n groot stuk, moet kunnen toch, ze kunnen ergens schuilen als ze willen. Ik denk dat het best kan, alleen moet je ze niet met dit weer pas nemen, maar pas als het weer wat beter wordt, want nu zou ik het dus wel zielig vinden als ze het niet gewend zijn.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:50

rommulus schreef:
als wij weg gaan hebben wij de honden overdag binnen in huis in de bench
is een xxl bench (de grootste geloof ik) en daar hebben we 3 boxers in

gemiddeld genomen zijn ze zo'n 4 dagen die we door middel van tijden van werk aan te passen zo kort mogelijk te houden

nu is dit best "gevaarlijk" om dit op bokt te plaatsen wand dat is zielig !!! 3 grote honden in zo'n klein hokkie
maar onze honden hebben daar geen problemen mee en gaan zelf's met zijn 3en met deurtje los er in liggen
we hebben nooit problemen er mee (tenzij de dames loops zijn)

waarom hebben we dan honden ???
wij hebben niet de luxe om niet te werken

en honden is onze keuze

Juist, dat is gevaarlijk!!

Moet je zeggen dat je paard er niet iedere dag uit kan, maar alleen in de stapmolen en gereden wordt.
Dit vanwege de weersomstandigheden. De box is 4 x 5m. Dan wordt je gekielhaald!!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:50

Het kan makkelijk! ze krijgen het geweldig denk ik zo!
en als je naar het asiel gaat en daar 2 honden vraagt die graag bij elkaar willen blijven ehb je ook weer een goeie daad verricht!
succes!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:51

wildwestwill schreef:
Honden hebben geen besef van tijd , of je nu 10 min. weg bent of uren , ze zijn altijd blij je te zien , ik heb 2 jack russels van 10 en 12 jaar en werk fulltime. heb eens een videocamera opgesteld met longplay van 8 uur, ze zijn totaal 5 x uit hun mand opgestaan 3x om te drinken 1x om een botje te pakken ( 5 min kluiven) en 1x om naar de postbode te blaffen . de overerige 7,45 uur was het SLAPEN

Hier geloof ik absoluut niet in! Of mijn hond is ongelovelijk slim, maar ze heeft echt wel besef van kort of lang.
Ze reageert heel anders als wij 1 uur zijn weggeweest dan als we 3 uur zijn weggeweest. Na 3 uur weg te zijn geweest is ze veeel enthousiaster!

En idd ze ligt te slapen, wat moet ze anders doen. Ze gaat vele malen liever spelen, knuffelen of wandelen. Maarja, die mogelijkheid is er op dat moment niet, dus gaat ze maar slapen..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:57

marlinH schreef:
wildwestwill schreef:

Hier geloof ik absoluut niet in! Of mijn hond is ongelovelijk slim, maar ze heeft echt wel besef van kort of lang.
Ze reageert heel anders als wij 1 uur zijn weggeweest dan als we 3 uur zijn weggeweest. Na 3 uur weg te zijn geweest is ze veeel enthousiaster!

En idd ze ligt te slapen, wat moet ze anders doen. Ze gaat vele malen liever spelen, knuffelen of wandelen. Maarja, die mogelijkheid is er op dat moment niet, dus gaat ze maar slapen..

Dat geloof ik ook niet. Ik denk dat honden, en ook paarden, zichzelf op de standby knop zetten wanneer ze geen afleiding krijgen. Dat betekent niet dat ze tevreden liggen te slapen, maar dat ze hun tijd uitzitten/staan/liggen.

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:58

marlinH schreef:
wildwestwill schreef:

Ik had bij mijn verhaal natuurlijk bij moeten zeggen dat ik de ander 16 UUR wel met ze bezig ben.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:59

Dat denk ik ook inderdaad, dat bedoelde ik ook met mijn post hierboven; dat geldt ook als je thuisbent; als je ze niet uitdaagt gaan ze "maar liggen maffen" maar als ze horen/zien dat je iets leuks met ze gaat doen zijn ze klaarwakker :)