Don Sullivan's, Perfect Dog?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Don Sullivan's, Perfect Dog?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:25

Het is bij heel veel mensen niet bekend dat teven dat niet doen.

Bovendien zal een volwassen hond wss geen crrectie ven de moeder meer accepteren, het blijven geen puppen >;)

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:27

Yamcha schreef:
Het is bij heel veel mensen niet bekend dat teven dat niet doen.

Dat blijkt wel weer.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:08

Oh mijn god dat arme Jack Russeltje, ja hij is eerst nogal stoer en mannig, maar och germe als hij dat ding omheeft is hij panisch, wat afschuwelijk, ben er gewoon misselijk van.
Goed idee dat mailtje, ga zeker het voorbeeld volgen, die kerel mogen ze van mij opsluiten, wat een rasidioot zeg. Geef me 5 minuten met zo'n figuur, dan loopt hij ook met zijn staartje tussen zijn benen geknepen.
Gatverdamme wat een martelwerktuig.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:25

sorry hoor maar die jack heeft voor de don sullivan band een metalen prikband om..... niet dat ik don sullivan nou goed wil praten.... want t moet wel zoiets als een nare prikband zijn ofzo.....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:30

Klopt is ook niet goed die prikband.
Wat ik wel typisch vind is dat je elke keer alleen voor en na ziet, maar nooit precies de training zelf.....

Op YouTube zijn er echt een hoop mensen die laaiend enthousiast zijn na het zien van die filmpjes, heb nu al medelijden met al die honden die hiermee getraind gaan worden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:46

Walgelijk.
Hier in 'actie' met een 7 weken oude puppy. Hij leert 'm apporteren. Beestje wil op een gegeven moment duidelijk NIET naar hem toe komen en meneer trekt m dan op z'n buikje naar 'm toe. Bah :n

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:55

Nou, ik vind hier persoonlijk niks ergs aan. Er word niet gewerkt met een prik of halsband. Als je met een halsband een hond sleept kan hij stikken. Hier word zijn hele lijfje gewoon mee getrokken, niet eens zo ver. Als het nou een harde ruk is, of een halsband. Ja dan is ie zielig, maar dit beestje maakt op mij absoluut geen zielige indruk.

Wat een poepiedroepie trouwens :+:

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:56

O chips zag niet dat het een tuigje was (hoe kan ik dat nou over het hoofd hebben gezien :o? ). Dacht dat er ook hier met een prikband werd gewerkt :') .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:58

Idd die heeft gewoon een tuigje aan.
Maar elke debiel kan zo zijn hond leren apporteren. Al zit het er bij sommige honden echt niet in. Dit hondje heeft zowiezo het wel in zich zitten, dus kan je het hem ook wel leren zonder die flapdrol erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 00:22

Ik vind het bizar dat mensen willen dat hun pup vooral maar alles al moet kunnen en niet lekker hond mag zijn.. en overigens promoot meneer Don ook gewoon zijn trainingsproducten voor puppies van VIJF weken oud :? (Quote is van iemand die bij een andere site erg positief was over de trainingsmethode en schijnbaar ook blij was dat het bij jonge puppies gewoon gebruikt kon worden)
Citaat:
"Me: Hi, I wanna buy this product, but i just wondering that it will work with 5 weeks puppy too? because I have 2 dogs
OfficialWeb: Yeah, It is perfect time to train them. "

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 00:24

Citaat:
Me: "Hi, my Labrador bitch is pregnant! I wanna buy this product, but i'm just wondering if it will work on fetuses too?"
OfficialWeb: " Yeah! It's the perfect time to train them! Can't be early enough, right?"

Het wordt bijna dit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 00:27

Hahah ja precies :')
Er stond ergens ook een andere quote over een puppy van 4 weken oud die met het DS-systeem getrained werd, en iedereen beredeneerde dat men vast een typo had gemaakt en dat het 4 maanden oud moest zijn.. ik ga toch twijfelen als ik lees dat het met 5 weken ook een prima moment zou zijn de training te beginnen :/

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 01:35

http://www.youtube.com/watch?v=e629Tyfs ... re=related

Wat een lachertje deze man. :') Duidelijk niet in staat een hond te trainen zonder hulpmiddelen. Zijn hele programma draait om een band met stekels. Geen goeroe maar een prutser. Hoe moet je iemand geloven die zelf nog geeneens een hond kan trainen zonder hulpmiddelen? Druipt van de onkunde dit hele verhaal.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 01:55

Lara_Silver schreef:

Wat een lachertje deze man. :') Duidelijk niet in staat een hond te trainen zonder hulpmiddelen. Zijn hele programma draait om een band met stekels. Geen goeroe maar een prutser. Hoe moet je iemand geloven die zelf nog geeneens een hond kan trainen zonder hulpmiddelen? Druipt van de onkunde dit hele verhaal.

Dat filmpje vond ik ook walgelijk. Hoezo kan je je hond niet leren om niet te trekken aan een gewone halsband _-:( ? waarom mag de hond niet een beetje heen en weer lopen en snuffelen tijdens het wandelen (hond stopt en gaat zitten zodra het baasje stil staat). Mensen een beetje bang maken dat ze hun hond mishandelen om ze vervolgens een veel minder vriendelijk werktuig aan te smeren :r

Ik weet trouwens ook wel waarom er niets negatiefs bij het filmpje stond toen ik prbeerde te reageren kwam er te staan dat mijn reactie nog niet was goedgekeurd :o . Dus alles wat ze niet bevalt komt er gewoon niet te staan :(

Wat een engerd, wat ik me nog het meest herinner van die tv trainers was dat die ceasar milan eens beweerde dat het hondje een aggressieve aanleg had omdat hij met 8 weken in zijn vingers beet toen hij hem bij de nek pakte en door elkaar schudde. Want dat was in de honden wereld heel normaal; misschien was hij vergeten om erbij te zeggen dat het normaal gedrag was ten opzichte van konijnen :o? , maar vanaf dat moment vond ik hem echt gestoord _-:( .

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 02:05

liedje89 schreef:
Lara_Silver schreef:

Dat filmpje vond ik ook walgelijk. Hoezo kan je je hond niet leren om niet te trekken aan een gewone halsband _-:( ? waarom mag de hond niet een beetje heen en weer lopen en snuffelen tijdens het wandelen (hond stopt en gaat zitten zodra het baasje stil staat). Mensen een beetje bang maken dat ze hun hond mishandelen om ze vervolgens een veel minder vriendelijk werktuig aan te smeren :r

Ik weet trouwens ook wel waarom er niets negatiefs bij het filmpje stond toen ik prbeerde te reageren kwam er te staan dat mijn reactie nog niet was goedgekeurd :o . Dus alles wat ze niet bevalt komt er gewoon niet te staan :(

Wat een engerd, wat ik me nog het meest herinner van die tv trainers was dat die ceasar milan eens beweerde dat het hondje een aggressieve aanleg had omdat hij met 8 weken in zijn vingers beet toen hij hem bij de nek pakte en door elkaar schudde. Want dat was in de honden wereld heel normaal; misschien was hij vergeten om erbij te zeggen dat het normaal gedrag was ten opzichte van konijnen :o? , maar vanaf dat moment vond ik hem echt gestoord _-:( .

Ja gewoon een smerige bedoeling hoor. Logisch willen ze niet dat er negatief commentaar bij komt. Denk dat de verhoudingen positieve - negatieve reacties voor hun namelijk zeer teleurstellend zullen zijn.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 02:08

Lara_Silver schreef:
liedje89 schreef:

Ik weet trouwens ook wel waarom er niets negatiefs bij het filmpje stond toen ik prbeerde te reageren kwam er te staan dat mijn reactie nog niet was goedgekeurd :o . Dus alles wat ze niet bevalt komt er gewoon niet te staan :( .

Ja gewoon een smerige bedoeling hoor. Logisch willen ze niet dat er negatief commentaar bij komt. Denk dat de verhoudingen positieve - negatieve reacties voor hun namelijk zeer teleurstellend zullen zijn.

Zal me ook benieuwen of hij erbij komt te staan. Er stond iets bij van iemand die met een gewone prikband had getraind die zij dat ze nu verwachte datze met die van don sulivan wel resultaat zou boeken. Zijn die mensen nuecht zo dom of zou Don wat SA's op youtube hebben :Y)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 02:15

liedje89 schreef:
Zal me ook benieuwen of hij erbij komt te staan. Er stond iets bij van iemand die met een gewone prikband had getraind die zij dat ze nu verwachte datze met die van don sulivan wel resultaat zou boeken. Zijn die mensen nuecht zo dom of zou Don wat SA's op youtube hebben :Y)

Dat zou me absoluut niks verbazen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 08:59

Lara_Silver schreef:
liedje89 schreef:

Dat zou me absoluut niks verbazen. :n

Of gewoon hele maffe lui.. := Iemand met als profielbeschrijving "Wie ben ik: I am a psychotherapist for animals. My career spans most of my life after a near miss shooting - taking me in a different direction. I spend my days analyzing unanalyzed animals. " en bij hobbies "Studying animal behavior"
reageert met
"I have two 19 month old golden retrievers - I've tried every collar imaginable - I paid a trainer $1200 to teach both and her training method was the prong collar. She taught them nothing but we continued to use the prong collar because after research people said it was humane. After finding small sores around their neck I stopped the prong so now we are back to the flat collar and boy do they pull. I ordered Don's system and can't wait to receive it. Every day my girls are hurting themselve "

:+ Dat zegt ook wel wat over het type mensen, als je diergedrag bestudeert en dan nog met zo'n reactie komt..

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:40

Sommige mensen hebben echt een heel groot bord voor hun hoofd hoor. Helaas...

Volgens mij werkt de halsband toch anders in als een prikketing als ik het goed begrijp. Als je aan de lijn trekt, trekt de halsband samen en dan word er vel tussen die driehoekjes geknepen..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:50

Mijn reacties staan er ook nog niet bij, waren ook niet bepaald positief natuurlijk.
Ik zou trouwens ook netjes naast lopen als ik zo'n rotding om had.

Cesar Milan heeft ook heel veel honden naar de kl*te geholpen. En ik denk dat deze meneer dat ook gaat doen, echt heel jammer.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:19

Wat walgelijk. Die man heeft geen verstand van hondentraining, maar van martellen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:02

laat ik eerst zeggen ik ben niet tegen een prong mits goed gebruikt en door iemand die weet hoe deze werkt je hoord namelijk nooit een correctie te geven met zo'n band. Deze werken zelf corrigerend. Helaas worden deze banden maar door iedereen aangeschaft en zelfs bij pups, jonge honden of honden die het echt niet nodig hebben.

Die arme jack russel doet me gewoon pijn, hij weet niet eens waarom de hond zo reageerd. Het filmpje is zo kort dat ik niet kan zien of het echt agressie is of over enthousiastme naar andere honden. De hond is zijn martelgang vreselijk onder de indruk durfd niet te kijken niet te bewegen etc helemaal geen hond meer.

De andere pup is ook wat terughoudend je ziet hem terug deinzen als hij lachend zegt hij kijkt wel uit hij wil niet weer een correctie. Pfff echt goed voor de hond om zo onderdwang alles te moeten doen.

Ik heb net meerdere honden de africhting getraind en heb nooit een hond hoeven dwingen, het apporteren leer je gewoon door het te doen. Als je hond het speeltje niet terug brengt is het spel afgelopen een paar minuten probeer je het weer. Ze willen na een tijdje zo graag door spelen als je zelf een beetje enthousiasme toont wil zo'n jonge echt wel naar je toekomen!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:48

Je ziet die Jack ook af en toe een spelboog maken naar die andere hond. Voor hij die halsband om kreeg dan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:50

ja precies ik vind hem een agressie benadering ook te veel bewegen draaien etc. Veelal verstarren honden trekken de lip op en vallen dan uit. Deze lijkt mee uit enthousiasme zo te reageren, bijten van andere honden bij benadering is niet altijd agressie kan ook door angst zijn.

Vreselijk dat mensen die totaal geen honden gedrag lezen toch dit kunnen doen pfff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:56

Heb niets tegen dit soort middelen mits zij in goede handen zijn bij mensen die weten wat zij doen.
Honderden malen in de nek lopen rukken sjorren tegen het stikken aan vind ik veel erger dan één lesje penneband om het trekken af te leren.