voetzooltjes bij mijn hond uitknippen of niet???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 09:42

Hallo,

Bij mijn bouvier knipte ik de haren tussen de kussentjes weg. Zijn voetjes bleven daardoor droger. Als ik niet bijknipte bleef het vochtig tussen de kussentjes, waardoor hij een soort stinkende vochtige huid (soort exceem)kreeg. Als ik met zijn achterpootjes bezig was moest ik wel voorzichtig zijn, dat kietelde nog al. Voorpootjes geen probleem. Én ik had geen last van sneeuwklompjes.
Het scheelde overigens ook veel in het vuil wat ie mee naar binnen nam.

Groetjes,

SAKKIA

Re: voetzooltjes bij mijn hond uitknippen of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:14

Onze hond is ongeveer het formaat van die van jou en daar knippen we ook het overtollige haar bij de pootjes weg :j Ze mankt nog steeds weleens hoor.
En die sneeuwbollen, het is idd voor de hond niet erg leuk, maar sneeuw vind die van ons ook geweldig en ze lijkt er niet echt mee te zitten.
Als we dan thuiskomen zet ikhaar in de wasbak en spoel ik alles er af. Ondertussen ligt er een handdoek te warmen op de kachel en daar wikkel ik haar na afloop in, even fohnen en klaar :+
De hond vindt het helemaal geweldig allemaal.
Ze mag alleen niet elke keer met uitlaten in de sneeuw spelen :+

Dhani

Re: voetzooltjes bij mijn hond uitknippen of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:47

haha nou dat heb ik dus ook met dhani. hij wil altijd maar spelen en rennen in de sneeuw, hij vind het daarom ook geweldig, maar alleen die sneeuw tussen de teentjes is niet fijn voor hem ( overigens eigenlijk nooit last van gehad eigenlijk, alleen de laatste paar keer met uitlaten merkte ik dat.

hetwordt dan zo koud dat het zeer gaat doen ;) ik had laatst mijn schoen kapot en ik kreeg bij mijn tenen steeds sneeuw in mijn schoen, die zich daar ging ophopen, dat deed uiteindelijk zo zeer, omdat het zo koud was, dus ik dacht dat ik het zo ook wel met mijn hondje kon vergelijken. :D

Ik heb nu de haren ingekort en nu heeft hij er geen last meer van gehad, voor zover ik weet :D.