Kitten die erg kwijlt....?!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 09:34

Ja, dat was de 2de opinie en blijkbaar was die wel nodig ;)

Naamloos1

Re: Kitten die erg kwijlt....?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 13:30

ben ik weer.. gaat nog steeds niet goed... hij is net voor eerst uit zn mandje gegaan... ging naar zn voerbakje.. maar alleen er voor zitten.. rook er even aan, en ging maar weer weg.. ik maak me nog steeds erge zorgen over hem! hij heeft al weinig in te zetten...
ik ga zo maar eens naar zn ontlasting kijken, en dan om half 3 maar eventjes de DA terugbellen..

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:39

hoe ziet zijn tong eruit? heeft ie daar wondjes op? had ie koorts?

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:43

He bah, had op beter nieuws gehoopt :\ .

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 13:53

hij had geen koorts en zn tong ziet er goed uit.. geen wondjes of iets.. zowiezo niet in zn mond.. hij hangt wel hele tijd naar buiten.. vanaf woensdag avond al...

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 13:54

ik neem toch aan dat het nu al wel stukje beter had moeten zijn als het wormen waren? hij heeft tenslotte tabletje gehad... of moet dit wel even tijd hebben?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 13:54

in zn ontlasting kon ik trouwens voor zover ik het kon zien niks vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:55

Hebben ze zijn bloed wel eens getest?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 13:56

ja gisteravond.. daar kwam niks uit.. geen ontstekingen of i.d

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:09

He jasses, een ziek poezelkind... :(:)
Slikt de kitten wel goed? Tongetje uit bekkie en kwijlen lijkt me geen goede combi.
Als je met je vinger over het keeltje wrijft, van boven naar beneden zeg maar, slikt de kitten dan?
Hijgt de kitten met open bekkie misschien?

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:13

wanneer is jou kat voor het laatst geent daar kan hij namelijk ook ziek van worden dit heet Limping Syndrome
http://www.mainecooninfo.nl/gezondheid/ ... drome.html
ik vang namekijk kittens op van het asiel en heb dit eerder mee gemaakt.
meestal lost het lichaam het zelf op maar 1 was zo ziek dat hij aan de antibiotica moest.
als het eventueel vip is kunnen ze dit zien met een foto of de buik aan te prikken.
door deze ziekte heb ik 2 kittens moeten laten inslapen.
zal toch gauw maar weer even contact opnemen met je dierenarts

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:15

Ik heb dit ook gehad met een kitten die ik uit het asiel gehaald had.
Diertje was veel te sloom voor een jong dier en dat terwijl het asiel had gezegt hem nog ontwormt te hebben.
Naar de d.a en arme ding zat vol wormen, kreeg een aantal spuiten en wat tabletten .
Heeft een aantal dagen geduurt eer hij wat opknaptte, maar hij heeft het gered.
Ik hoop dat jou kitten het ook gaat redden.
sterkte

p.s onze kitten kwijlde niet dus ik zou in ieder geval goed overleggen met je d.a

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:01

mijn kitten had ook limping kitten syndrome maar hoefde echt helemaal niet te kwijlen hoor.

Je moet wel zorgen dat koste wat kost dat kitten eten naar binnen krijgt, schotel m maar van alles voor wat ie lekker vind maar hij moet blijven eten, desnoods dwangvoederen of sonde maar anders is het sowieso over voor m.
Ze kunnen niet zo lang zonder eten, dat scheidt hun lever er mee uit, heb je van de DA bijvoorbeeld Hills A/D mee gekregen?

als zn tongetje buiten boord hangt zit er dan niet iets in zn keel vast, heeft de DA daar ook naar gekeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:12

Dianne hoe was het vanmiddag gegaan?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 20:03

hai, nou vanmiddag alweer bezoekje DA gebracht..
ik vertrouwde het nog voor geen meter.. dus ben weer gegaan.. vandaag echt heel veel onderzoekjes gedaan enz.. hij heeft geen kattenziekte, hier hebben we op getest, hij is even onder zeil geweest, want ze hebben in zn keel moeten kijken of daar iets mis was.. dit was allemaal goed,, met een maagsonde naar binnengeweest, kijken of daar iets verstopt was, maar dat ging er ook zo in.. dus dat was het ook niet.. hij heeft spuit gehad tegen ontstekingen van binnenuit, spuit gehad voor evt verlaming..omdat hij heel raar loopt en beweegt, spuit gehad tegen de misselijkheid, ik heb vloeibaar voedsel meegekregen wat ik via spuitje in moet brengen, ik heb antibiotica gekregen, dit was nu ongeveer het laatst wat ze konden doen.. anders kreeg ik echt hele hoge kosten aan hem...

maar wat ze nu denken is het volgende: of toch nog vergiftiging van die plant, (wat mij onwaarschijnlijk lijkt omdat onze andere kat daar ook aan het knagen is geweest en deze topvit is) offf een chronische ontsteking.. als gevolg van een niesziekte wat hij kennelijk als kitten heeft gehad.. (hier wist ik helemaal niks vanaf!!!)

heb hierna ook de dierenbescherming gebeld, dat ik dit totaal niet leuk vind.. en ik hier niet van op de hoogte was.. dat ik alleen de longontsteking wist... maar ik waarschijnlijk wel nu hele leven voor die kosten kan opdraaien :S

maar goed.. ik ben net ff bij mn paard geweest, en kom thuis en hij is uit zn mandje! :) en heeft weer beetje vlees gegeten, antibiotica naar binnen gedrukt, en nu loopt hij (heel wankel) door de kamer te sjokken... gaat dus wel ieeeetje beter.. hij kwijlt tot nu toe ook niet..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:06

dan hebben die spuiten dus al wel hun werk gedaan, goed zo, nou volhouden!

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:07

Ja hoor. Een niesziekte moet je echt niet vermelden! Onbelangrijk >;) sarcastisch
Ben heel blij dat hij al wat beter is! Hopelijk gaat het zo verder!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 20:09

hij miauwt nu ook weer :D

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:15

ik hoop dat je katje snel weer opknapt!!

Wat een vervelend verhaal zeg!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:36

Fijn dat hij opknapt.
Ik lees nu terug, welke wormtabletten heeft hij gehad?

Om te beginnen kunnen ze kwijlen van maag/darmproblemen, nieszieken en ook wormen. Maar als je daar wat aan gaat doen kunnen ze ook behoorlijk misselijk worden van de wormtabletten.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 20:52

hij kwijlde al voor dat hij de wormtabletten heeft gehad.. waarschijnlijk is hij goed misselijk geweest.. hij kwijlt tot nu toe nog steeds niet.. en hij loopt nog steeds rond.. net heeft hij weer beetje gegeten.. moet alleen even goed op het drinken letten, dat heb ik hem nog niet zien doen...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:54

ja dat klopt, maar de wormkuur kan het kwijlen ook nog erger maken. Ze kunnen behoorlijk ziek worden van wormenkuren. En als ze al ziek zijn.... wordt het mét zo'n kuur in het begin zeker niet fijner.

Je kunt hem met een pipetje ook gewoon wat water in het bekkie spuiten. Gewoon achter de hoektanden op het tongetje.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:06

klopt, Exil schijnt een berucht fout ontworm middel te zijn, kunnen ze goed ziek van worden.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 21:22

het wormtabletje heeft de DA zelf gegeven gister.. dus ik neem aan dat hij weet wat ie doet...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:32

Citaat:
chronische ontsteking.. als gevolg van een niesziekte wat hij kennelijk als kitten heeft gehad.. (hier wist ik helemaal niks vanaf!!!)

Dit heeft mijn kat ook. Ooit via het asiel gekomen ook. Hij was toen net genezen van de niesziekte, maar is ook doodziek geweest. Het virus wat dat veroorzaakt blijft 'latent' ('verborgen aanwezig' zeg maar) in het lijf. Vorig jaar had hij heel erg veel moeite met eten, at met een scheef hoofd en deed raar met zijn tong. Bij de DA vonden ze zweren achter in zijn mond, dat kan naar boven komen bij een verminderde weerstand vertelde ze. Na een spuit en hypoallergeen voer is hij weer helemaal opgeknapt. De stress van de verhuizing heeft het waarschijnlijk veroorzaakt. Het is ook een streskippie :D .

Fijn dat hij weer opknapt, ik vond het zo sneu. Maar wel vervelende bijkomstigheid ja, ik wist ook niet dat het terug kon komen in tijden van stress of verminderde weerstand.