Muilkorf voor hond, hulp gevraagd !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:18

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:19

breezy302 schreef:
Bij snuitjes kunnen ze heel goed ademen en ook gewoon hijgen hoor... Denk dat jullie met iets anders in jullie hoofd zitten... De mijne eet kleine koekjes en drinkt gewoon met zijn snuitje...

ze kunnen een beetje hijgen maar niet "normaal". ;) de mijne kan ook kleine koekjes eten en z'n tong uitsteken maar als hij gerend hebben dan hijgen ze vaak met een bek open. en DAT kan niet met een snuitje. ze kunnen wel hijgen maar ze raken de hitte niet goed kwijt. en dat kan met een korf wel. gaten rondom en ze kunnen de bek helemaal open doen.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:20

Afbeelding

Deze bedoel ik breezy. Op de foto zit hij erg los maar deze horen gewoon strak te zitten anders hebben ze geen zin.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:21

als een hond echt zijn bek kan open doen met een snuitje om te hijgen kan ie ook een hond grijpen ....

ik heb vorig jaar een rottweiler wandeling gelopen en daar was ook boran,misschien bij sommige mensen gekend,omdat deze in beslag genomen was en de eigenaar hem terug had gekregen,na veel nieuwspubliciteit...

die hond liep met een snuitje,en vond het doodzielig,hij kon inderdaad mini puntje van zijn tong eruit doen...en t was gelukkig niet echt warm die dag,maar ze hebben wel een veel betere muilkorf voor hem gekocht zodat de hond gewoon kon hijgen,en echt zijn bek genoeg kon openen...

er zijn zoveel muilkorfen te koop met ruimte genoeg om hun bek wel te kunnen openen... :j

Anoniem

Re: Muilkorf voor hond, hulp gevraagd !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:30

De snuit van de foto heb ik ook en ik geloof dat jullie mij niet helemaal begrijpen. Ik heb een snuit waarbij de mond wijdopen kan maar het uiteinde van de snuit is hard en dat gaat nog zo'n 10cm over de neus heen...

Ik kan het niet goed uitleggen maar bijten gaat echt niet meer.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:38

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:39

Het zou kunnen, ik ben niet zo thuis in de hondenrennen. Mijn snuitje heb ik ook gewoon bij de Pet's Place gekocht voor 8 euro haha

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:01

Ik zit zelf sinds een paar dagen ook met zo'n hond en vraag me ook erg af wat ik er mee moet. Ik wil hem eigenlijk niet een muilkorf om doen, om de redenen die hier al genoemd worden. Hij is denk ik heel onzeker en ik denk dat hij zich met een muilkorf niet beter gaat voelen. Bovendien zou ik hem los willen laten omdat hij dan achter stokken aan kan, met muilkorf kan dat niet idd.

Ik vind het eerlijk gezegd onverantwoord dat je het er nu iedere keer nog op aan laat komen en hem toch gewoon los hebt. Ik vind dat je dat niet kan maken.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 21:43

Muilkorf gekocht en de 1e 20 stukjes worst heeft hij er al mee verdiend :-). Ik begrijp de waarschuwingen van jullie dat mijn hond nu gegrepen kan worden door andere honden maar dat risico neem ik dan maar. Neemt niet weg dat als ik een andere hond zie dat ik dan mijn hond terug zal roepen ( net als ik altijd doe en dat 99 van de 100 x goed gaat maar vandaag was manlief dus net te laat, die scant de omgeving minder dan ik doe) waardoor er niets zal gebeuren. En eerlijk gezegd heb ik toch liever dat een andere hond mijn hond bijt als dat de mijne weer ergens in een zacht oortje hangt. Het is dus of een vrij leventje en lekker rennen maar met ( kleine) kans op zelf een keer gebeten worden of voor de rest van zijn leven aan de lijn
en die optie vind ik niets voor mijn hond.
Zo en nu ga ik de muilkorf weer omdoen en stukjes worst voeren erna :-)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:48

Op een gegeven moment zoek je gewoon naar de beste oplossing van de kwaden... Je moet wat dat snap ik ook. Dat is ook mijn punt. Een hond altijd aan de lijn vind ik geen leven voor de hond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:51

maras schreef:
Yamcha schreef:
Pfff..... weet wel dat mijn hond niet gelukkig is als er een hond grommend en blaffend en nogal woest op hem af komt, ook al heeft ie een muilkorf om..... het schrik-effect is er niet minder om, namelijk, en de angst ook neit.

Yamcha; ik hoop dat hij door die muilkorf niet kan blaffen en heel snel doorheeft dat het geen zin meer heeft om op andere honden af te rennen waardoor het gedrag eruit gaat. Ben onmiddelijk met je eens dat een muilkorf geen charmante oplossing maar euthanasie wil ik toch nog even uitstellen!

Snap ik wel.

Ik zei het ook als puntje om rekening mee te houden ;)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 19:21

Ik heb inmiddels 3x gewandeld met hond en muilkorf, het valt me alleszins mee: ze vind het niet leuk maar inmiddels probeert ze de korf ook niet meer continu af te doen, ze kwispelt en rent al weer vrolijk verder. Kwam gisteren 2 bouviers tegen en wonder boven wonder er kwam geen gegrom bij Tjoep vandaan. Verder nog gewandeld met een andere hond, zelfde formaat en ook ietwat gedragsgestoord en dat ging ook prima. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nu ook eens van de omgeving kan genieten ipv dat ik alleen maar continu met het angstzweet onder mijn oksel andere honden loop te zoeken. Heb haar ook mee genomen met hardlopen, liep voorheen rondje hei (lekker overzichtelijk) maar ben nu gewoon dwars door het bos gegaan, was heerlijk, ik had die korf jaren eerder moeten gaan gebruiken ! Nu nog een mooie zwarte zien te vinden en dan is het helemaal voor elkaar.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:24

Mijn geliefde Fief heeft zo'n kunsttoffen inderdaad. Hij draagt 'm wel eens omdat ik gek word van zn te pas en te onpas vreten op straat (heel fijn met een heeeeel gevoelig maag/darmstelsel :+) en hij kan niet eten, dus bijten zal dna ook niet gaan :)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 19:30

Ik heb nu ook die kunststoffen, dingen kosten niets maar Tjoep is zwart en dat ding valt zo op, heb liever een wat minder opvallende. Ik had nog niet gedacht aan het voordeel van niet kunnen eten, dat is helemaal ideaal, ze zat altijd paardenpoep te eten als ik op stal met haar was, dat is dus nu ook over , goh ik word met de minuut blijer van die korf :-)

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:35

Maareuhm, in de meeste gemeentes heb je toch binnen de bebouwde kom een aanlijnplicht of niet??

Dan hoef je hem ook niet te muilkorven... Want inderdaad, je kan dat beestje wel een muilkorf omdoen, maar ik wordt er niet blij van als ik met mijn hondje aan de lijn loop en jouw hond komt op mn hondje afstormen..

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:37

Zolang de hond niet bijt of inderdaad een muilkorf om heeft vind ik het niet erg hoor. Dan mag hij los lopen maar met muilkorf om weet je in ieder geval dat de eigenaar ervan op de hoogte is en zijn/haar best doet om alles te voorkomen. Bijtende honden moeten ook los kunnen lopen, die hebben ook gewoon energie etc. Je kan moeilijk snachts in je eentje naar t bos oid.

Klopt, dat eten is helemaal leuk dat ie dat niet doet dan, dan sta ik niet snachts buiten :Y). Ik heb een zwarte kunstoffen (op een bruin hoofdje, welke kleur is jouw muilkorfje dan?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:18

Missy Me: ik woon in een natuurgebied en kom nooit met mijn hond binnen een bebouwde kom, ik kom ook niet veel honden tegen maar ik wil die enkele die ik tegen kom niet verrassen door mijn hond in hun oren te laten hangen. Als ik andere honden zie doe ik mijn hond aan de lijn maar vrijwel niemand heeft hier zijn hond aan de lijn.

Chantal: wat voor een zwarte kunststoffen heb jij dan? Wat is het merk ? Die ik heb zijn er allleen in het lichtbruin. We kunnen beter ruilen, jij de mijne op jouw bruine hondje en ik jouw zwarte :-)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:23

Geen idee welk merk oid, door de verbouwing ligt ie ergens onderin achteraan oid :Y)
Zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden :j

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:27

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 22:23

Ik heb een andere maar ik krijg die link niet gekopieerd, de mijne heeft echt een
dichte voorkant. Het schijnt dat ze met deze muilkorf beter kunnen ademhalen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 22:25

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:03

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:08

wat dacht je van persoonlijke hulp van een gedragstherapeut inschakelen? iemand die je persoonlijk begeleid. Niet 1 of andere curses, maar echt 1 op 1 begeleiding?

Imo, een fatsoenlijke muilkorf kun je overal halen, elke dierenwinkel kan die bestellen.

@shantal: door die muilkorf kan een hond niet hijgen, prima voor 5 min bij de dierenarts, maar voor een wandeling? Nee dan heb je toch echt een open muilkorf nodig, zo´n soort rekwerk.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 23:11

Urko: een fantastisch idee, een gedragstherapeut inschakelen.....ware het niet dat we dit natuurlijk allang allemaal hebben gedaan,evenals bachbloesem, evenals 2 verschillende hondenscholen, evenals een paranormaal begaafde dierentherapeut. Hond bijt gewoon en daar is niets meer aan te doen. Ben allang blij dat ik nu met die muilkorf weer een paar jaar vooruit kan en eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk mee vallen, het enige wat ze niet kan is in andere honden happen en stokken mee nemen maar ze kan evengoed weer met het paard mee , mee joggen en wellicht ga ik haar vanaf nu ook weer mee nemen als we met meerdere honden gaan lopen, kortom tot nu toe alleen maar voordelen !

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:16

Urko schreef:
wat dacht je van persoonlijke hulp van een gedragstherapeut inschakelen? iemand die je persoonlijk begeleid. Niet 1 of andere curses, maar echt 1 op 1 begeleiding?

Imo, een fatsoenlijke muilkorf kun je overal halen, elke dierenwinkel kan die bestellen.

@shantal: door die muilkorf kan een hond niet hijgen, prima voor 5 min bij de dierenarts, maar voor een wandeling? Nee dan heb je toch echt een open muilkorf nodig, zo´n soort rekwerk.

Als hij die omheeft ga ik ook niet een hele wandeling maken ;).
Absoluut niet, daar heb ik dan zelf ook geen goed gevoel bij, het is meer dat als ie veel vreet op straat (ivm voedselallergie) en ik dan dat ding 2 minuten omdoe dat hij dan alweer even zn lesje heb geleerd ;).

Hij heeft 'm al 2 jaar niet omgehad. En in totaal heeft ie 'm 2x 5 minuten omgehad waarvan 1x om te wennen.