Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
breezy302 schreef:Bij snuitjes kunnen ze heel goed ademen en ook gewoon hijgen hoor... Denk dat jullie met iets anders in jullie hoofd zitten... De mijne eet kleine koekjes en drinkt gewoon met zijn snuitje...
de mijne kan ook kleine koekjes eten en z'n tong uitsteken maar als hij gerend hebben dan hijgen ze vaak met een bek open. en DAT kan niet met een snuitje. ze kunnen wel hijgen maar ze raken de hitte niet goed kwijt. en dat kan met een korf wel. gaten rondom en ze kunnen de bek helemaal open doen.
. Ik begrijp de waarschuwingen van jullie dat mijn hond nu gegrepen kan worden door andere honden maar dat risico neem ik dan maar. Neemt niet weg dat als ik een andere hond zie dat ik dan mijn hond terug zal roepen ( net als ik altijd doe en dat 99 van de 100 x goed gaat maar vandaag was manlief dus net te laat, die scant de omgeving minder dan ik doe) waardoor er niets zal gebeuren. En eerlijk gezegd heb ik toch liever dat een andere hond mijn hond bijt als dat de mijne weer ergens in een zacht oortje hangt. Het is dus of een vrij leventje en lekker rennen maar met ( kleine) kans op zelf een keer gebeten worden of voor de rest van zijn leven aan de lijn
maras schreef:Yamcha schreef:Pfff..... weet wel dat mijn hond niet gelukkig is als er een hond grommend en blaffend en nogal woest op hem af komt, ook al heeft ie een muilkorf om..... het schrik-effect is er niet minder om, namelijk, en de angst ook neit.
Yamcha; ik hoop dat hij door die muilkorf niet kan blaffen en heel snel doorheeft dat het geen zin meer heeft om op andere honden af te rennen waardoor het gedrag eruit gaat. Ben onmiddelijk met je eens dat een muilkorf geen charmante oplossing maar euthanasie wil ik toch nog even uitstellen!
. Ik heb een zwarte kunstoffen (op een bruin hoofdje, welke kleur is jouw muilkorfje dan?

maras schreef:http://www.hondenliga.be/Gedragstrukjes ... fhoofd.htm - 9k
Deze heb ik en gekozen vanwege het stukje wat erbij omschreven was.
Urko schreef:wat dacht je van persoonlijke hulp van een gedragstherapeut inschakelen? iemand die je persoonlijk begeleid. Niet 1 of andere curses, maar echt 1 op 1 begeleiding?
Imo, een fatsoenlijke muilkorf kun je overal halen, elke dierenwinkel kan die bestellen.
@shantal: door die muilkorf kan een hond niet hijgen, prima voor 5 min bij de dierenarts, maar voor een wandeling? Nee dan heb je toch echt een open muilkorf nodig, zo´n soort rekwerk.
.
.