Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Moderatoropmerking:Quote verwijderd

Drrrassic schreef:Is het menswaardig als iemand zonder twee armen, of een arm en een been kwijt zijn, en geen rolstoel hebben?
Nee.
Dus dit is ook niet hondswaardig. Vind het echt zielig..
) plassen, poepen etc. Jahoor, dan is het volledig menswaardig!
Lolleke schreef:Citaat:Moderatoropmerking:Quote verwijderd
Jouw antwoord ook....onderbouwen, ooit van gehoord?
Maareh, die honden zijn gelukkig zien er goed uit. En als je je een beetje verdiept kom je er achter dat die honden net zo goed rennen spelen en doen.
Enneh over mensen die "god" spelen, moeten we dan ook alle andere mensen afmaken die niet gezond zijn / een ledemaat missen / psychisch niet in orde zijn / in de gevangenis zitten? Want ja, die kunnen ook niet meer dollen en zijn niet geboren om zo te leven he
keus van die mensen zelf, en ja als je die dieren duidelijk ziet lijden ben ik het er ook niet mee eens, een dier hoort niet te lijden. Maar een dier dat niet lijdt afmaken omdat jij vind dat je niet voor god mag spelen en het beest op 4 poten moet lopen omdat "ie zo geboren is"? Jammer....
Yamcha schreef:Caesar schreef:Mensen moeten eens ophouden met dat betuttelende gedoe met dieren. Alles moet maar koste wat kost gered worden omdat baasje niet zonder kan. Een hond is van nature een viervoeter. Zal net als een kat prima vooruit kunnen met 3 poten, maar 2 poten vind ik dieronterend.
Mee eens.
Als er bij mij een pup werd geboren met 2 poten, liet ik hem inslapen. Wat is dat nou voor leven, zo'n hond kan niet normaal hond zijn.....
Niet zo trutten, niet alles willen redden. Laat je hond hond zijn, en als dat niet meer kan, inslapen.....
Dat is niet koud. Dat is liefde voor honden hebben. Alles maar in leven willen houden is alleen maar ego, je doet er maar één een plezier mee, en dat is niet de hond.
Yamcha schreef:Een hond is geen mens. Een mens moet zich wel aanpassen, maar waarom zou je een hond zo'n leven aan willen doen? Van al dat getrut worden de meeste honden ook niet gelukkig.
Judith_M schreef:En wolf/hond zal haar jong verstoten als het geen/weinig kans heeft op leven, op een hondwaardig leven inderdaad.. En een dier zal zijn instinct naleven en toch moeten merken dat hij niet alles kan doen als hij zelf wil doen vanuit zij instinct..

ilse86 schreef:Yamcha schreef:Een hond is geen mens. Een mens moet zich wel aanpassen, maar waarom zou je een hond zo'n leven aan willen doen? Van al dat getrut worden de meeste honden ook niet gelukkig.
waarom moet een mens zich wel aanpassen en kan een hond dat niet? Een hond met vier poten leer je toch ook trucjes en vaardigheden? Is dat ook getrut dan?;)