Is dit nog wel hondswaardig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Is dit nog wel hondswaardig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:59

die honden die jij noemt hebben echt een fantastisch leven, kunnen rennen, spelen en dollen op hun eigen manier. Maar vaak loopt het niet goed af, maar in deze gevallen wel hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:00

En toch laat ik het daar niet van af hangen.

Gelukkig ogen zegt imo ook niet alles.....

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:39

Ik vind het ook niet kunnen. Zelf heb ik ook wel de drang om alles te willen redden, maar het moet ook een keer genoeg zijn. Ik wil er trouwens ook niet aan denken bij honden op 2 poten hoeveel last ze zullen hebben van hun gewrichten. Dit kan nooit goed zijn, zowel fysiek als geestelijk niet.
Stom voorbeeld, wij hadden op de kinderboerderij een kip uit een broedmachine met misvormde poten. De beheerder die er toendestijds zat heeft die kip laten leven, terwijl die kip niet kon graven met haar pootjes en ook niet bij andere kippen kon, want die pikten haar.
De beheerder die er momenteel zit heeft haar laten leven, omdat wij het ook niet rechtvaardig vonden om haar nu af te maken terwijl ze al zoveel jaar meeging.
Ze heeft nog een gelukkige tijd gehad bij de konijnen, ze zat samen met ze in een ren. Ze is vorige week overleden, ze had iets met haar longen.

Dit dier was dus ook niet ongelukkig, maar kon niet het gedrag vertonen wat andere kippen wel konden. Dat vind ik persoonlijk erg onterend voor een dier.
Zo zullen er bij deze hond ook 'beperkingen' aan vast zitten. Vind ik niet eerlijk ten opzichte van de hond.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:43

Citaat:
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd

Jouw antwoord ook....onderbouwen, ooit van gehoord?

Maareh, die honden zijn gelukkig zien er goed uit. En als je je een beetje verdiept kom je er achter dat die honden net zo goed rennen spelen en doen.
Enneh over mensen die "god" spelen, moeten we dan ook alle andere mensen afmaken die niet gezond zijn / een ledemaat missen / psychisch niet in orde zijn / in de gevangenis zitten? Want ja, die kunnen ook niet meer dollen en zijn niet geboren om zo te leven he :j

keus van die mensen zelf, en ja als je die dieren duidelijk ziet lijden ben ik het er ook niet mee eens, een dier hoort niet te lijden. Maar een dier dat niet lijdt afmaken omdat jij vind dat je niet voor god mag spelen en het beest op 4 poten moet lopen omdat "ie zo geboren is"? Jammer....

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:44

Is het menswaardig als iemand zonder twee armen, of een arm en een been kwijt zijn, en geen rolstoel hebben?

Nee.

Dus dit is ook niet hondswaardig. Vind het echt zielig..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:44

die hond die op zijn achterpoten loopt is zo geboren :) hij kon dus al van kleins af aan op zijn achterpoten lopen en doet het prima en heeft een hondwaardig bestaan :)

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:45

met zo'n karretje zou ik het nog accepteren ( als hij bijv een ongeluk zou hebben gehad of dergelijke) maar als het zo word geboren lijkt het me het beste hem af te maken

maar ik zonder dat karretje zou ik het dier nooit zo laten leven

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:46

Drrrassic schreef:
Is het menswaardig als iemand zonder twee armen, of een arm en een been kwijt zijn, en geen rolstoel hebben?

Nee.

Dus dit is ook niet hondswaardig. Vind het echt zielig..

Als ze zonder rolstoel prima fuctioneren, vertaald naar de hond: eten, lopen (ja echt...ze kunnen rennen ook :wow: ) plassen, poepen etc. Jahoor, dan is het volledig menswaardig!
Genoeg mensen zonder benen die rondhopsen op hun armen...beetje buiten kaders denken.
edit: in het kader van onderbouwen een voorbeeldje http://www.lovethemo.co.uk/blog/kurt-fearnley-trek/
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 12-02-10 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:47

ik heb toevallig de hele geschiedenis van die pup gezien, het hele verhaal, die pup was zonder voorpoten geboren en die eigenaren hebben hem in de sneeuw gevonden, helemaal verkleumd en hij kon toen niets. en ze overwogen hem in te laten slapen totdat ze zagen dat die opeens ging lopen op zijn achterpoten! dan zou ik het beestje ook een kans geven. hij kan in feite alles wat een normale hond ook kan

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:47

Nee.. Ik had het hondje in laten slapen. Ik vind dat het niet hondwaardig is. Bij een paard met 3 benen vind ik dat ook niet.
Het kan wel zijn dat het hondje het niet beter weet, ik vind dit echt niet een hondwaardig leven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:48

bij een paard is het anders, dat is een vluchtdier. Een hond niet en die kan prima met 3 benen, en zoals je nu ziet in sommige gevallen ook 2 benen leven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:00

Een voorpoot en een achterpoot a'la..
Maar geen voorpoten of achterpoten vind ik bizar.
Bij animal cops heb ik een hond gezien met een voorpoot en een achter en die deed het prima verder.
Maar geen achterpoten of voorpoten kan gewoon niet.. :=
Een dier past zich altijd weer aan.
Maar ik wil niet weten hoeveel energie het kost om de hele dag op je achter of voorpoten rond te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:12

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:19

Ik zou het mijn hond niet aan willen doen :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:19

Ik vind het wel hondswaardig als de hond zich aan weet te passen. Als een familielid verlamd raakt betekend dit niet altijd dat hij doodsongelukkig is en die zou je zeker niet zomaar af laten maken toch? De honden zijn zo gedomestiseerd dat hij zich waarschijnlijk aan kan passen aan de situatie als hij zelf maar de wil toont en vrolijk blijft.

Een wolf verstootte haar jongen inderdaad als ze te zwak waren, waarom? Omdat het toen een kwestie was van leven of dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:21

Lolleke schreef:
Citaat:
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd

Jouw antwoord ook....onderbouwen, ooit van gehoord?

Maareh, die honden zijn gelukkig zien er goed uit. En als je je een beetje verdiept kom je er achter dat die honden net zo goed rennen spelen en doen.
Enneh over mensen die "god" spelen, moeten we dan ook alle andere mensen afmaken die niet gezond zijn / een ledemaat missen / psychisch niet in orde zijn / in de gevangenis zitten? Want ja, die kunnen ook niet meer dollen en zijn niet geboren om zo te leven he :j

keus van die mensen zelf, en ja als je die dieren duidelijk ziet lijden ben ik het er ook niet mee eens, een dier hoort niet te lijden. Maar een dier dat niet lijdt afmaken omdat jij vind dat je niet voor god mag spelen en het beest op 4 poten moet lopen omdat "ie zo geboren is"? Jammer....

Bij een mens mag je niet beslissen over leven en dood, bij een dier wel.

Lijkt me wel een verschil. Ik vind dat je als mens de plicht hebt om een dier een optimaal leven te geven. Niet het dier in leven houden omdat je het zo grappig, of stoer vindt dat ie op 2 achterpoten kan lopen omdat hij voorpoten mist. Denk eens aan de gevolgen voor de rug en de heupen op langere termijn.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:23

Yamcha schreef:
Caesar schreef:
Mensen moeten eens ophouden met dat betuttelende gedoe met dieren. Alles moet maar koste wat kost gered worden omdat baasje niet zonder kan. Een hond is van nature een viervoeter. Zal net als een kat prima vooruit kunnen met 3 poten, maar 2 poten vind ik dieronterend.

Mee eens.

Als er bij mij een pup werd geboren met 2 poten, liet ik hem inslapen. Wat is dat nou voor leven, zo'n hond kan niet normaal hond zijn.....

Niet zo trutten, niet alles willen redden. Laat je hond hond zijn, en als dat niet meer kan, inslapen.....

Dat is niet koud. Dat is liefde voor honden hebben. Alles maar in leven willen houden is alleen maar ego, je doet er maar één een plezier mee, en dat is niet de hond.

Mwah, daar ben ik het niet zo mee eens. In het wild worden ze aan hun lot overgelaten. Hier wordt er voor de hondjes gezorgd. Als zo'n hond met twee pootjes wordt geboren, zou ik m best een kansje willen geven. Een mens kan ook prima functioneren zonder benen en een fijn leven hebben met de nodige verzorging.
Ik wil wedden dat voor deze invalide hondjes beter wordt gezorgd dan voor de meeste invalide mensen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:26

Een hond is geen mens. Een mens moet zich wel aanpassen, maar waarom zou je een hond zo'n leven aan willen doen? Van al dat getrut worden de meeste honden ook niet gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:26

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:27

Yamcha schreef:
Een hond is geen mens. Een mens moet zich wel aanpassen, maar waarom zou je een hond zo'n leven aan willen doen? Van al dat getrut worden de meeste honden ook niet gelukkig.

waarom moet een mens zich wel aanpassen en kan een hond dat niet? Een hond met vier poten leer je toch ook trucjes en vaardigheden? Is dat ook getrut dan?;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:29

Haha helemaal geweldig hij kan zelfs snelheid maken en lekker spelen. absoluut hondwaardig hij is blij en gelukkig en een echte volhouder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:32

Judith_M schreef:
En wolf/hond zal haar jong verstoten als het geen/weinig kans heeft op leven, op een hondwaardig leven inderdaad.. En een dier zal zijn instinct naleven en toch moeten merken dat hij niet alles kan doen als hij zelf wil doen vanuit zij instinct..

Dat zouden mensen ook eens meer moeten doen, ipv alles maar in leven willen houden.....

Een wolf verstoot pups niet voor niets, een hond ook niet..... laat ze gaan..... mama hond/wolf weet het echt beter als wij :)

Maar nee, wij als mensen hebben weer de arrogantie dat we het allemaal beter weten dan moeder natuur, en moet je toch kijken wat een ellende er rondloopt. Gefeliciteerd....
ilse86 schreef:
Yamcha schreef:

waarom moet een mens zich wel aanpassen en kan een hond dat niet? Een hond met vier poten leer je toch ook trucjes en vaardigheden? Is dat ook getrut dan?;)

Omdat je een mens niet mag afmaken, dat heet moord, krijg je de politie op je dak :)*

Dus moet een mens zich wel aanpassen, die heeft geen keus. Voor een hond kan ik een keus maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-02-10 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:33

zolang wij nog niet luid en duidelijk kunnen communiceren met dieren zoals wij dat met mensen kunnen......... vind ik dat je honden met een dergelijke misvorming niet moet laten leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:35

Idd.

Sprak pas eens een man, die was jaloers op mijn ouwe Beau.... die wou dat hij ook ingeslapen kon worden als zijn lijf teveel pijn ging doen :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:35

Tja de een denkt dat mensen moeten ophouden met het betuttelen van dieren en dat het dier maar ingeslapen moest worden.

Maar ik zie in het filmpje van de site geen hond die niets kan doen, de hond ziet er gelukkig uit.. kan lekker spelen, rent achter een bal aan. Waarom mag zo'n hond niet genieten van het leven? Alleen omdat het twee poten mist? :?
Wat een rare gedachten zeg...