Wat doet jouw goede opgevoede hond niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:15

Roane schreef:
Tóch op schoot springen :')

dan heb je nog geluk....beeld je dat in met 60 kilo rottweiler := die van mijn tante is gek op mij en mijn moedre en zal het altijd proberen om bij ons op schoot te klimmen...al zittend op de keukenstoel :roll: :+

de golden vn mijn ouers ook (32 kg)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:24

Dies kan wel poot geven maar hij tilt hem maar 1 centimeter op, dat vind hij zatgenoeg. :D hij apporteert ook maar laat liever niet zijn buit los, wel na 1 of 2 keer los gezegt te hebben.....Mis apporteert niet, en maakt er een pak me dan spelletje van. :P

Nessah

Re: Wat doet jouw goede opgevoede hond niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:55

Mijn hond luistert heel goed. Maar als hij op stal is en enorm speels is dan wil hij nog wel eens dingen van de grond pakken en weg rennen.. Als ik het zie en zijn naam roept komt hij wel snel terug..

Maar dan draai je je om is je hond ervandoor met je cap,zweep,beschermers,halster,hoofdstel.. Hij sleept alles mee :') Grappig, maar het mag natuurlijk niet.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:57

Onze goed opgevoede hond luisterde niet.

Heeft cursussen en trainingen gedaan. Luistert dan wel, maar als meneer er geen zin in had deed ie gewoon waar hij zin in had.

Hij is nu overleden helaas.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:00

Mijn hond komt niet meer mee naar de auto na een rondje lopen, dan weet ze dat ze haar bal af moet geven namelijk :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:07

Onze honden luisteren hartstikke goed.
Vreemde aan indy, ons teefje van 4,5 is, dat ze enorm gefixeerd is op eten, maar zodra je iets voor haar neus op de grond gooit, dan ziet ze het niet :') Ik moet altijd met mijn hand naar haar neus en dan naar het stukje vreten wat op de grond ligt _O-

En onze jonge reu van 15 maanden doet altijd pogingen om een speeltje te vangen, maar hij is gewoonweg te dom en te traag ervoor :D Dan gooi je iets in een flauw boogje naar hem toe, zodat hij ruim de tijd heeft om dat ding aan te zien komen, dan haptie...uiteraard mis...en dan krijgt hij het speeltje midden in zijn porum :)) en dat elke keer weer!

Komische beesten :D

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:37

De 1 heeft nogal eens de neiging om je te dwingen haar iets te laten doen. Ze kijkt je dan ook zo aan van zorg maar dat ik het doe.
Als ze een tijdje alleen door mij en mijn vriend uitgelaten wordt/traint is dat er zo weer uit hoor :D

De ander valt uit naar andere honden. Heb hem bijna zo ver dat ik hem onder commando kan zetten, zonder uit te vallen. Maar dat is heel moeilijk vind ie :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:29

Die van ons kan zo in het circus wat kunstjes en commando's betreft, loopt los mooi aan de voet, je kan eten voor haar neus zetten en ze blijft eraf tot we zeggen dat ze het mag nemen etc.
Maaaar, als we niet kijken: springt ze in de zetel (en er snel weer uit als we terug binnenkomen), mest ze de kattenbak uit en als we toevallig de kast niet goed dichtgedaan hebben doet ze aan zelfbediening voor haar koekjes.
Ze blaft ook nogal wat en als we zeggen dat ze ermee moet stoppen, blaft ze áltijd nog 1 keer zodat ze toch zeker het laatste woord heeft.

Op zich een super afgetrainde hond, maar als ze een kans ziet loopt ze de kantjes er wel af. En dat doet ze dan ook al 11 jaar :P .

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:17

Mijn Duitse herder luistert ook goed en is goed opgevoed. (voetjes afvegen, mandje,..) :P

Maar zijn balletje brengen naar mij, dat doe hij echt niet. :')
Hij loopt naar me toe en loopt me voorbij, en loopt dan terug en gaat liggen op een afstandje :P
Hij wacht zo op mij dan, maar ik ga toch niet naar hem! :D En dan komt hij zo wat korter telkens tot hij bij me is haha :D

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:22

Sonja_vR schreef:
Roane schreef:

dan heb je nog geluk....beeld je dat in met 60 kilo rottweiler := die van mijn tante is gek op mij en mijn moedre en zal het altijd proberen om bij ons op schoot te klimmen...al zittend op de keukenstoel :roll: :+

:j die van mij precies hetzelfde :j
Als wij aan de tafel zitten.. moet mevrouw er bij zitten met haar dikke kont :j
Desnoods duwt ze jou van de stoel zodat zij er zitten kan :j
En heel soms krijgt ze het voor elkaar om boven op de tafel te springen :j

Ook erg leuk:
Neus tussen de deur doen als je weg wilt :))

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:27

Sonja_vR schreef:
Roane schreef:

dat doet de bouvier van mijn ouders ook... maar alleen bij de dierenarts.
Als je in de wachtkamer zit probeert het gevaarte altijd op schoot te klimmen als ze de kans krijgt.
Normaal zijn teefjes niet zo groot... maar het betreft een uit de kluiten gewassen excemplaar van 38kg en een hoogte van 66 :')

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:30

Een van onze hondjes is helaas slechthorend geboren, waardoor ze buiten niet altijd meteen komt als je haar roept. En als je haar al roept, moet je kei en kei hard schreeuwen of fluiten.
Zo zijn we haar ook al gigantisch vaak kwijtgeraakt, maar ze raakt gelukkig nooit drastisch kwijt. (onder de kast gaan liggen slapen oid).

En als ons andere hondje begint met blaffen, en je corrigeert dat, dan stopt ze wel, maar zie je haar toch nog stiekem dat ene blafje erdoorheen wringen...

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:30

Ohja waar ik nu aan herinnerd wordt omdat mijn vriend de hond op haar plekje zal doen..

Ze heeft een eigen plek hier in de hal.. met een eigen stoel..
als we weggaan gaat ze daar dus heen...
:') Alleen wanneer ze geen zin heeft gaat ze voor de deur liggen, waarna je haar er dus in moet duwen :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:37

Hm...Hij kan apporteren, zoeken, zitten, liggen, blijven, voorkomen (komen en meteen voor je gaan zitten, riemomleggen en wachtentot je zegt dat hij weg mag), zweetwerk, volgen, pootgeven, luidgeven, derigeren op afstand, liggen op triller, komen op fluit, Spaanse pas :+ , bijt geen wild stuk (bijt helemaal niks stuk), erg sociaal naar andere honden (behalve andere dominante reutjes.....)...

Het is een goede hond...Maar bij de jacht schakelt hij soms om in de stand 'Oostindisch doof', kortom: "lalalalalala, ik hoor je wel maar ik doe alsof ik je niet hoor". Dat is soms best lastig.... ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 16:40

XoNo schreef:
En onze jonge reu van 15 maanden doet altijd pogingen om een speeltje te vangen, maar hij is gewoonweg te dom en te traag ervoor :D Dan gooi je iets in een flauw boogje naar hem toe, zodat hij ruim de tijd heeft om dat ding aan te zien komen, dan haptie...uiteraard mis...en dan krijgt hij het speeltje midden in zijn porum :)) en dat elke keer weer!

Onze hond vangt speeltjes heel goed, maar zodra het iets is wat uit de keuken komt, laat ze het ook eerst vallen om te bestuderen en het daarna op te eten. Dit omdat we ook wel eens in plaats van een plakje kaas een augurk of een stukje paprika gooiden vroeger. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:46

Sonja_vR schreef:
Roane schreef:

mijn berner van 55 kilo ligt ook zo graag bij mij op schoot.
En als mijn moeder vraagt van Cai wat doe je op de bank kijkt die de andere kant op _O-
en als ze gewoon Caitje zegt dan kijk ie wel :+

Maar hij mag officieel niet op de bank!

JisJil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:24

Hier nog zo'n typisch berner geval.
Mag niet op de bank, dus gaat bij jou op schoot en als je dan vraagt: mag jij wel op de bank? Heel demonstratief de andere kant op kijken en zijn staart een stukje omhoog doen zodat die net het kussen nier meer raakt.
Nog zoiets: apporteren is vooral goed voor de baas. Je gooit het balletje/stok of wat dan ook. Hij gaat er enthousiast achteraan, brengt het trots bij je. Kijkt je aan van "goed he?". Jij denkt dat gaat goed, dus gooit nog een keer, hond blijft zitten, kijkt het balletje/stok na waar het neervalt en gaat jou dan aankijken van "daar ligt ie, ga je hem nog halen?"
M.a.w. in de 9 jaar dat we hem gehad hebben heeft ie welgeteld dus 1x geapporteerd en daarna de baas getraind zodat die de stok/bal wel haalde.
Mijn mastin heeft de kunst goed afgekeken, die kijkt gewoon waar de boel neervalt, gaat liggen en doet niks meer. Dus ik roep dan maar, kijk eens goed hij kan "blijven".
Maar het zijn de liefste schatten die er zijn, dus deze zomer maar weer eens een behendigheidscursus met het spul doen, goed voor de conditie van de baas, zeg ik maar. Ik moet nog zien hoe de doggies het doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:09

JisJil schreef:
Hier nog zo'n typisch berner geval.
Mag niet op de bank, dus gaat bij jou op schoot en als je dan vraagt: mag jij wel op de bank? Heel demonstratief de andere kant op kijken en zijn staart een stukje omhoog doen zodat die net het kussen nier meer raakt.
Nog zoiets: apporteren is vooral goed voor de baas. Je gooit het balletje/stok of wat dan ook. Hij gaat er enthousiast achteraan, brengt het trots bij je. Kijkt je aan van "goed he?". Jij denkt dat gaat goed, dus gooit nog een keer, hond blijft zitten, kijkt het balletje/stok na waar het neervalt en gaat jou dan aankijken van "daar ligt ie, ga je hem nog halen?"
M.a.w. in de 9 jaar dat we hem gehad hebben heeft ie welgeteld dus 1x geapporteerd en daarna de baas getraind zodat die de stok/bal wel haalde.
Mijn mastin heeft de kunst goed afgekeken, die kijkt gewoon waar de boel neervalt, gaat liggen en doet niks meer. Dus ik roep dan maar, kijk eens goed hij kan "blijven".
Maar het zijn de liefste schatten die er zijn, dus deze zomer maar weer eens een behendigheidscursus met het spul doen, goed voor de conditie van de baas, zeg ik maar. Ik moet nog zien hoe de doggies het doen.

haha volgens mij is het gewoon de karakter van de berner _O- Cai wil ook not apporteren :+ of hij doet net als ie het gaat halen en dan op het laatst gaat ie rustig aan een struikje ruiken :')

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:22

Ok ik schaam me diep maar hier komt het dan:

Mijn allerliefste Bullmastiff heeft een voorliefde voor kinderwagens en bejaarden met rollators.

En dat is heel erg!

Als er iemand met een kinderwagen/buggy/rollator/rolstoel aan komt dan wordt ze helemaal blij.
Dan moet en zal ze er naar toe. En dan is bijna 50 kilo hond aan de riem zwaar hoor!!!!!
Ze staat dan als een idioot aan de riem te hupsen en zou ik haar loslaten, dan ligt ze denk ik zelf in de kinderwagen of bij de rolstoeler op schoot.

Ik schaam me dood! Mensen schrikken zich rot van 50 kilo hupsende Bullmastiff die uit frustratie omdat ze er van mij ook nog eens
niet naar toe mag met dat debiele gedrag, ook nog eens begint te blaffen.......niet omdat ze boos is of vals........nee ze is helemaal happy!
Het liefst zou ze ze allemaal de oren wassen en nog even lekker zoenen. Maar dat mag dus niet......

Tja...ik heb geoefend op de hondenschool, met rollator en kinderwagen....de hele rimram...maar ja dan loopt onze trainster erachter en die is
geen 65+ of -3 en dan doet ze dus niks he........
Het loeder!

Ik kan gaan zwaaien met een balletje, kaas, koekjes, speelgoed....zelf heel leuk gaan doen, maar het helpt allemaal niets.
Bejaarde of baby is het Walhalla.......

Dus loop ik met het schaamrood op mijn kaken maar een andere kant op als ik zoiets aan zie komen.

Zucht...........

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:31

ik heb het telefoon probleem juist anders om!
nu moet ik zeggen dat ik niet vaak wandel met mijn hondjes...
meestal van de voordeur hup de auto in en dan naar stal,waar e zichzelf netjes uitlaten,als ik ga slapen doen ze een plasje in de tuin,ze zijn altijd met mij mee dus die avond wandeling hebben we geen zin meer in,maar als ik even naar het park ga(zomers lekker zwemmen)
dan blijven ze netjes naast mij lopen(heb ze nooit aan de riem)
tot mijn gsm gaat en ik opneem,dan spurten ze weg!
voor hun is de telefoon een teken dat ik toch niet tegen hun praat en ze weten dat ik dan toch niet schreeuw....
dus hoppa het teken om niet meer te luisteren!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:49

Mijn Bonnie ( kruising Bordercollie/boerenfox) doet alles, alleen als ze ergens brood ruikt is ze weg. :wave:
Verder is het een voorbeeldig omaatje van inmiddels 10jr.

Mijn "pleeghondje" Do is een verschrikkelijke K*t met vreemde mensen. ze killt ze. ( het is een dwergpincher, dus écht angstaanjagend is ze dan weer niet)
Verder doet ze heel goed haar best en ben ik heel tevreden over haar met haar 1jr.
Maar aan die "vreemdemensenhaat" zijn we hard aan het werken! :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:13

Truckjes niet, heb ik een hekel aan :P
Zijn geen robots!

Ik hou ook niet van dan vreselijk afgetrainde..
Lekker eigen willetje..

maar met grenzen!

Bedelen doen ze hier niet, blaffen ook niet. (en als ze 'onraad' zien (een kind die een sneeuwbal tegen de ramen gooit bijvoorbeeld) slaan ze wel eens aan, maar na een 'UH UH!!' is het dan ook stil!!

Ook bezoek word in alle rust ontvangen.
Soms kom je een huis binnen met meerdere hondjes, en dan gaat alles te keer!! Ik heb dan altijd de neiging me om te draaien en weer de deur uit te lopen, wat een herrie! Dat hoeft dus echt niet!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:55

wat leuk om te lezen allemaal.

Als de hond een poosje alleen is geweest, vraag ik haar weleens of ze ook stout is geweest. Als ze niet stout geweest is komt ze op schoot en krijg ik een lik in mijn gezicht. Als ze wel stout geweest is, draait ze haar kop weg en zucht een keer :+ Ikkan niet altijd ontdekken wat ze gedaan heeft :+

Apporteren, wel ophalen en ik maar roepen dat ze goed is. Laat ze het halverwege vallen en komt dan bij me :+ Kan ik alsnog het gaan ophalen. Als ik eten heb, 1 poot op mijn voet of been leggen en dan me aankijken met zo'n blik van Pleeeeeaaassseeeeeee, heb de hele dag nog niks gehad :+

Ze herkent ook namen :j Ze is eigenlijk van mijn ouders en woont daar ook. Maar mijn moeder verteld dan altijd dat ik kom :j En dan gaat ze alvast liggen wachten voor het raam, kan ze gerust de hele dag volhouden.

Blaffen mag natuurlijk ook niet, dus als ik FOEI zeg, komt er vaak nog 1 heel zacht blafje achteraan :+

Verder luistert ze eigenlijk heel goed, met uitlaten wacht ze als ik zeg dat ze moet wachten en is ze wel lief naar andere honden. Op katten jagen doet ze ook niet meer, nu mijn ouders een kat in huis hebben en ze door heeft hoe eng die beesten eigenlijk zijn :+

Eigenlijk is het een hele stoeren hond hoor :j Maar ze heeft zo'n vreselijk klein hartje. Luid grommen naar andere honden, maar ondertussen veilig achter de baas zijn benen gaan staan :D

willytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:40

Mijn border collie kan zowat alle commando's keurig opvolgen, behalve 'Sta'.
dit vertikt ze ze gaat steeds zitten :+

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:46

SAKKIA schreef:
wat leuk om te lezen allemaal.

Als de hond een poosje alleen is geweest, vraag ik haar weleens of ze ook stout is geweest. Als ze niet stout geweest is komt ze op schoot en krijg ik een lik in mijn gezicht. Als ze wel stout geweest is, draait ze haar kop weg en zucht een keer :+ Ikkan niet altijd ontdekken wat ze gedaan heeft :+

Apporteren, wel ophalen en ik maar roepen dat ze goed is. Laat ze het halverwege vallen en komt dan bij me :+ Kan ik alsnog het gaan ophalen. Als ik eten heb, 1 poot op mijn voet of been leggen en dan me aankijken met zo'n blik van Pleeeeeaaassseeeeeee, heb de hele dag nog niks gehad :+

Ze herkent ook namen :j Ze is eigenlijk van mijn ouders en woont daar ook. Maar mijn moeder verteld dan altijd dat ik kom :j En dan gaat ze alvast liggen wachten voor het raam, kan ze gerust de hele dag volhouden.

Blaffen mag natuurlijk ook niet, dus als ik FOEI zeg, komt er vaak nog 1 heel zacht blafje achteraan :+

Verder luistert ze eigenlijk heel goed, met uitlaten wacht ze als ik zeg dat ze moet wachten en is ze wel lief naar andere honden. Op katten jagen doet ze ook niet meer, nu mijn ouders een kat in huis hebben en ze door heeft hoe eng die beesten eigenlijk zijn :+

Eigenlijk is het een hele stoeren hond hoor :j Maar ze heeft zo'n vreselijk klein hartje. Luid grommen naar andere honden, maar ondertussen veilig achter de baas zijn benen gaan staan :D

Haha herkenbaar, wij hebben het kattenvoer in de keuken op de grond staan, als we er niet zijn zit ze er niet aan. Als we weggaan doen we het altijd op tafel zetten, maar dat wordt wel eens vergeten. Als het bakje dan wel heel verdacht schoon is, roep ik haar bij me, wijs naar het bakje en vraag: "hoe komt dat?" dan loopt ze met der kop naar beneden heeeel zielig naar een hoekje _O-

En met namen; Ga maar naar Emmy, en ze loopt naar mijn moeder :') Moeders zegt: Ga maar naar Annemiek, en ze komt weer terug :P
Als er meer mensen in de kamer zijn wordt het lastiger, maar ze eindigt altijd bij de goede :P