Wat te doen met ongehoorzame puppy?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:22

x_Marr schreef:
Ookal is de pup van november, aan de voet ed. lopen ga je dan toch nog helemaal niet mee bezig? :oo
Dan moet je blij zijn dat de pup goed met je meeloopt!
Enige wat je dan kan vragen is zit en af, en hier, en dat alleen spelenderwijs.

En die hondenschool kan ook niet verwachten dat de pup zich al goed kan concentreren!

Wat een reden om een pup te kopen zeg...... Had je zelf niet het gevoel dat je dat moest tegenhouden :?

Jawel... maar hij luisterde niet naar mij... ik heb 1000 keer gevraagd om er nog eens over na te denken maar hij was er zeker van dat onze andere hond gewoon slechte manieren heeft door dat hij als puppy gebeten is door een andere hond.(is zijn oog kwijt). Wat kan ik dan zeggen? ALS JIJ EEN PUP WILT DAN MAAK IK EEN EINDE AAN DE RELATIE? kom op... denk je nu echt dat ik een pup nog een goed idee vond en dat ik niets deed om hem tegen te houden?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:24

En dat blijkt maar weer, geen 2 pups tegelijk nemen. Ga gewoon stug op puppycursus bij een goede school, korte lessen en veel spelen. Laat de pups apart ook elke dag even kort oefenen, als ze t goed doen, meteen belonen met wat lekkers en stoppen.

Rede om een hond te nemen vind ik ook niet kloppen, het is een levend beest dat z'n hele leven bij je hoort te leven, en dat
moet je je van te voren goed realiseren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:25

Beslissingen met je vriend hoor je SAMEN te nemen, SAMEN te overleggen.... die je dat niet en wil de ander het toch doorzetten zit er toch iets niet goed. Het gaat hier wel over een hond, natuurlijk niet over een klein dingetje.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:27

Ben het eens met x_Marr, en wat nou als een of beide pups naar de DA moeten? Geopereerd? Kan dat betaalt worden?
Onze pup van 5 maanden heeft nu al z'n 2500 euro gekost aan alleen operatie's en medicijnen..

Maargoed, jullie wonen samen? Pups zijn dus altijd samen?

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:29

Gaat je vriend al met hem naar puppycursus? Op puppycursus zal hij nl ook leren hoe hij met de pup om moet gaan en de hoe & watjes.

Dat jij de hond meeneemt om te corrigeren zal niet helpen denk ik, dan doet de pup het bij jou wel goed, maar bij je vriend niet en misschien geeft je vriend ook wel andere signalen en wordt het juist verwarrend voor de pup :). Misschien dat je samen met je vriend kan oefenen 's avonds met het wandelen? Zodat hij het ook leert?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:30

Loiz schreef:
En dat blijkt maar weer, geen 2 pups tegelijk nemen. Ga gewoon stug op puppycursus bij een goede school, korte lessen en veel spelen. Laat de pups apart ook elke dag even kort oefenen, als ze t goed doen, meteen belonen met wat lekkers en stoppen.

Rede om een hond te nemen vind ik ook niet kloppen, het is een levend beest dat z'n hele leven bij je hoort te leven, en dat
moet je je van te voren goed realiseren.

Dat realiseren we alle 2 heel erg goed... De hond gaat nooit meer weg. Onze draak zit ook nog steeds bij ons.
We gaan al op puppycursus bij de beste hondenschool in de buurt en daar wordt verwacht dat de puppy 4 dingen kan: Aan de voet zitten, mooi dicht lopen, liggen en gewoon zitten...
Ik wandel altijd met mijn puppy apart. Ik beloon HEEEEEL veel en als ze 3-5 commando's goed doen dan stop ik de oefeningen en mag ze zelfs even los lopen (in een omheinde weide).
1 hond is dus van mama en daar heb ik buiten het trainen en verzorgen verder niets mee te maken en mijn vriend wou er toen ook 1 zodat de puppy's samen zouden opgroeien. In de puppycursus zijn er 2 groepen dus train ik en mijn vriend in aparte groepen.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:31

x_Marr schreef:
Beslissingen met je vriend hoor je SAMEN te nemen, SAMEN te overleggen.... die je dat niet en wil de ander het toch doorzetten zit er toch iets niet goed. Het gaat hier wel over een hond, natuurlijk niet over een klein dingetje.

Ja maar wat als hij nou gewoon niet wil luisteren? kan IK toch niets aan doen? en de puppy's zijn er nu dus daar kan ik al helemaal niets meer aan doen.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:32

Loiz schreef:
Ben het eens met x_Marr, en wat nou als een of beide pups naar de DA moeten? Geopereerd? Kan dat betaalt worden?
Onze pup van 5 maanden heeft nu al z'n 2500 euro gekost aan alleen operatie's en medicijnen..

1 puppy is van mama en dat is haar verantwoordelijkheid en de andere puppy kan ook betaald worden. Onze draak heeft meer dan 8000 euro gekost aan operatie's en medicijnen voor zijn oogje

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:34

Hij moet inderdaad zelf de pup opvoeden, hond van mn zus luisterd ook beter naar haar dan naar hem, maar daar hebben ze
hard aan gewerkt, en nu luisterd ie prima naar beide. Hij moet de baas worden, de pup moet gehoorzamen, niet dat je hoeft te slaan, maar ga je eens verdiepen in positieve training. Als hij niet naar jou wil luisteren, gewoon lekker puppycursus gaan nemen, rustig aan doen, lekker plezier maken. Als het kan beide in een ander 'klasje' zodat de pups apart van elkaar leren met 'onbekende' vriendjes.
En als dat kan, kan je ook met zn tweeën de curus volgen. Er zijn veel verschillende scholen qua traingingsmethodes, dus kies er een die bij jullie en de pup(s) past.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:35

Plaisir schreef:
Gaat je vriend al met hem naar puppycursus? Op puppycursus zal hij nl ook leren hoe hij met de pup om moet gaan en de hoe & watjes.

Dat jij de hond meeneemt om te corrigeren zal niet helpen denk ik, dan doet de pup het bij jou wel goed, maar bij je vriend niet en misschien geeft je vriend ook wel andere signalen en wordt het juist verwarrend voor de pup :). Misschien dat je samen met je vriend kan oefenen 's avonds met het wandelen? Zodat hij het ook leert?

Ja hij gaat op puppycursus (al 3 weken, 2 keer per week). En op de puppycursus hebben ze ook gezegd dat de vriend VEEL strenger moet zijn. En dan eindelijk een antwoord op mijn vraag! Bedankt :D Ik kan de hond beter niet meer meenemen dan. Ik ben al een paar keer mee gaan wandelen maar hij wil gewoon niets aannemen van mij.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:37

Loiz schreef:
Hij moet inderdaad zelf de pup opvoeden, hond van mn zus luisterd ook beter naar haar dan naar hem, maar daar hebben ze
hard aan gewerkt, en nu luisterd ie prima naar beide. Hij moet de baas worden, de pup moet gehoorzamen, niet dat je hoeft te slaan, maar ga je eens verdiepen in positieve training. Als hij niet naar jou wil luisteren, gewoon lekker puppycursus gaan nemen, rustig aan doen, lekker plezier maken. Als het kan beide in een ander 'klasje' zodat de pups apart van elkaar leren met 'onbekende' vriendjes.
En als dat kan, kan je ook met zn tweeën de curus volgen. Er zijn veel verschillende scholen qua traingingsmethodes, dus kies er een die bij jullie en de pup(s) past.

We doen beide aan positieve training... veel lieve woordjes, snoepjes, spelletjes,... Alle 2 in een apart klasje. Zoals jij zegt... hij zal baas moeten worden en dan kan ik hem beter maar met rust laten denk ik :(:)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:41

Oke, wel dezelfde 'leraar'? Dan kan je namelijk misschien even overleggen over het feit dat hij niet 'bazig' genoeg is,
dan hij misschien wat meer aandacht daarvoor krijgt tijdens de les van hem? Verder niet teveel mee bemoeien denk ik, gewoon rustig
door laten gaan en hopen dat ie op curcus meer de baas leert te zijn.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:49

Loiz schreef:
Oke, wel dezelfde 'leraar'? Dan kan je namelijk misschien even overleggen over het feit dat hij niet 'bazig' genoeg is,
dan hij misschien wat meer aandacht daarvoor krijgt tijdens de les van hem? Verder niet teveel mee bemoeien denk ik, gewoon rustig
door laten gaan en hopen dat ie op curcus meer de baas leert te zijn.

Ja hij begint elke keer een half uur later dan mij. Ik ga het eens bespreken met de leraar en dan zien we wel.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:49

Maar als jullie samenwonen dan is die Bordercollie toch ook jouw hond? De pup van je moeder voedt jij op? Woont je moeder bij jullie of gaat de pup elke avond weer terug? Wat doet je moeder dan met haar pup? Ik vind het maar vreemde situatie.
Ik vind het ook vreemd dat je in een relatie kan zitten en er een pup wordt aangeschaft waar jij het eigenlijk niet mee eens bent. Al weet ik wel dat dat vaker gebeurt... vroeger werden door mijn vader ook konijnen en ratten aangeschaft net terwijl mijn moeder op vakantie was. Vond ik als dochter niet erg ;)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:50

Jullie vinden dus allemaal dat we wat te snel willen zijn? Hoe kan je een puppy dan puppy laten zijn aan de lijn zonder dat ze trekken? We kunnen moeilijk de puppy's laten trekken...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:50

Loiz schreef:

Whoa, off topic, maar als ik voor dergelijke bedragen zou staan zou dat voor mij een sterke reden zijn euthenasie te overwegen....Wat heeft die arme pup?
On topic in jullie situatie is een BC niet een slimme keuze geweest (en zoals al door anderen opgemerkt een tweede pup ueberhaupt...), zeker in het licht van de door jouw beschreven opvoedcapaciteiten van je vriend...Je vriend moet inderdaad consequenter worden en jij (TS) wellicht wat minder fanatiek...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:53

Kuggur schreef:
Whoa, off topic, maar als ik voor dergelijke bedragen zou staan zou dat voor mij een sterke reden zijn euthenasie te overwegen....Wat heeft die arme pup?

Wat is dát echt voor een harteloze opmerking? 't spijt me hoor, maar ik hou van mn hond en als ze goede kans heeft voor behandelingen dan krijgt ze die zeker, hoe duur 't ook is! :( Als je wilt weten wat ze heeft, dan kijk je in mn topic in mn onderschrift.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 11-02-10 18:55, in het totaal 2 keer bewerkt

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:54

Evelijn schreef:
Maar als jullie samenwonen dan is die Bordercollie toch ook jouw hond? De pup van je moeder voedt jij op? Woont je moeder bij jullie of gaat de pup elke avond weer terug? Wat doet je moeder dan met haar pup? Ik vind het maar vreemde situatie.
Ik vind het ook vreemd dat je in een relatie kan zitten en er een pup wordt aangeschaft waar jij het eigenlijk niet mee eens bent. Al weet ik wel dat dat vaker gebeurt... vroeger werden door mijn vader ook konijnen en ratten aangeschaft net terwijl mijn moeder op vakantie was. Vond ik als dochter niet erg ;)

Ik en mijn vriend wonen niet officieel samen. Hij heeft zijn eigen huis en ik woon bij mama thuis. Nu is het wel zo dat mijn vriend elke dag hier eet en slaapt (bij mama thuis dus). Alle 2 de puppy's zitten ook gewoon bij mama thuis. mama wilt gewoon elke avond in de zetel zitten met een hond op haar schoot (wilt er verder niets mee doen). Dat is ook de reden dat ik mij kandidaat heb gesteld om voor haar puppy te zorgen (ik heb verder toch niets te doen dan met honden te wandelen). Ja maar ik koop ook konijnen en ratten zonder dat mijn vriend daarmee instemt (die vind dat ook niet erg). Dus mag hij ook een hond kopen ook al wil ik dat niet.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:56

Kuggur schreef:
Loiz schreef:

On topic in jullie situatie is een BC niet een slimme keuze geweest (en zoals al door anderen opgemerkt een tweede pup ueberhaupt...), zeker in het licht van de door jouw beschreven opvoedcapaciteiten van je vriend...Je vriend moet inderdaad consequenter worden en jij (TS) wellicht wat minder fanatiek...

Waarom? Ik heb een neefje met ernstige problemen wat al meer dan 50000 euro heeft gekost, en die laat je toch ook niet inslapen omdat het teveel kost? 8)7

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:59

Inderdaad yeye! Mijn hond is ook een familielid van ons, dus als ze een behandeling nodig heeft, krijgt ze die gewoon.

Gewoon lekker op curus gaan dus, samen overleggen en gewoon rustig aan op een postieve methode oefenen :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:02

yeye schreef:
Waarom? Ik heb een neefje met ernstige problemen wat al meer dan 50000 euro heeft gekost, en die laat je toch ook niet inslapen omdat het teveel kost? 8)7

Ben je verwant met een hond?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:03

Kuggur schreef:
yeye schreef:

Een hond is voor jou zo te horen máár een hond, maar mijne is een deel van de familie en voel me zeker wel 'verwant' mee.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 19:05

Kuggur schreef:
yeye schreef:

Nee verwant niet maar dat is mijn beste vriendin ook niet en haar zou ik ook niet laten liggen na een ongeval omdat het teveel kost. en je koopt een hond met de bedoeling om hem te houden... dat wil dus zeggen dat het geld gaat kosten (als ze ziek worden, inentingen, ontworming,...) dan moet je hem toch niet in laten slapen omdat hij ziek is?

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:05

yeye schreef:
Jullie vinden dus allemaal dat we wat te snel willen zijn? Hoe kan je een puppy dan puppy laten zijn aan de lijn zonder dat ze trekken? We kunnen moeilijk de puppy's laten trekken...

Aan de lijn trekken moet je idd vanaf het begin al 'niet aanleren'.

Sowieso vind ik dat het niet veel kwaad kan om wat te oefenen, alleen uitkijken wanneer de hond het allemaal lekker oppakt, want dan ben je al snel geneigd om teveel te willen omdat het zo lekker gaat :).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:07

Voor mij is er een zeker verschil tussen mens en dier. Wij hebben drie honden, twee zouden zonder onze interventie nu al jaren dood zijn (je zou mensen die je niet kent niet onmiddelijk harteloos moeten noemen Lois...). Er zijn situaties waarin grote bedragen uitgeven om een zieke hond gaande te houden, het betreffende dier bepaald geen plezier doet, zelfs integendeel. Dat was waar ik op doelde.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 11-02-10 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt