Eet jou hond kattenpoep?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eet jou hond kattenpoep?

Ja mijn teef eet kattenpoep.
30 (47%)
Ja mijn reu eet kattenpoep
22 (34%)
Nee, mijn hond(en) eten geen kattenpoep
11 (17%)

Totaal aantal stemmen: 63

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:21

Mijn hond (kruising onbekend en teef) at eerst ook poep, hond, kat of paard. Maakt niet uit.

Ik denk eerlijk gezegd dat het meer gewoonte was, aangezien ze uit een asiel komt. Daar gingen ze in groepjes naar buiten op omheinde stukjes waar ze dus ook hun behoeften deden. Omdat 'ze toch niets beters te doen hadden' ging ze gewoon maar poep eten....

Maar dit lijkt me bij jouw honden niet echt van toepassing, maargoed.

Inmiddels doet ze het niet meer (gelukkig), het ging vanzelf over.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:24

mijne aten kattenpoep..als pup.
De pup van de eigenaar van mn paarde doet het ook graag.

ik heb gehoort dat direct een lepel zout in hun mond doen als ze dit gedaan hebben helpt, ze braken dan normaal gesproken en snappen uiteindelijk dat dit niet goed is om te eten..echter moet dat wel meteen gebeuren en geen 5 min erna.

mijn hond heeft heel trouw het zout gegeten echter niet gebraakt maar heeft ondanks dat nooit meer kattenpoep gegeten

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:50

Ja mijn teefje eet kattenpoep, zo smerig :r Vooral als ze daarna ook nog voor mijn neus gaat geeuwen :roll:
Ze is een Chihuahua, en ze doet het niet echt altijd. Mijn DA zei dat ik eierkoeken moest geven.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:41

Cheytjuh schreef:
Nou de teef van mij doet het geregeld..

Wonen op een boerderij met zon 30 katten en madam vreet alle poep op die ze maar kan vinden..Het is een Duitse herder van nu 4 jaar

pffff, iemand een idee waarom een hond dit doet ? Naar mijn idee is het niet echt af te leren......helaas..... (heerlijk zo'n stinkende snufferd in je gezicht :( )

In de wat oudere hondenboeken die ik in huis heb, staat dat het een indicatie kan zijn van voedingstekorten. De hond probeert dit aan te vullen door de poep te eten waar deze stoffen nog wel in voorkomen. Een keertje bloedprikken misschien en laten controleren op waarden, kan indicatie opleveren welke tekorten hij heeft?

Caesar

Re: Eet jou hond kattenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:44

Onze herders (teven, 7 en 8) doen het af en toe als ze een hoopje zien of tegenkomen. Gaan er niet naar op zoek en we hebben geen katten thuis. De herder van mijn moeder, is nu 1,5 en gaat nu paardendrollen jatten uit mijn stal. Alleen tijdens mesten. Die tussen de vork doorvallen ;) Tja, ik laat ze nooit likken en bij ons zijn ze niet binnen, dus maak me er niet zo druk om.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:53

jaaaaaaahhh :r Mijn 3 keutertjes doen dat!!!!Gatverdegatver
En na een poosje kotsen ze de hele handel ook weer uit OP MN KEUKENVLOER!!!!!
Ik krijg het ze niet afgeleerd,zodra de kat op het bakkie zit(gesloten bak)staan ze al in de rij te wachten om als eerste te kunnen snacken.
VIESSSSSS!!!!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:08

ik had ontopic gereageerd, en toch is mijn post verwijdert? :?

Duitse herder teef, en die eet graag kattenpoep :r

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:16

Ook hier een hondenbaasje met hetzelfde verhaal. Ik heb een teef van 10 jaar oud, een Keeshond x Jack Russell Terriër (fijne combi, te zien in mijn profiel ;-) ), die graag de poep van onze katten opeet. Ze flikt het een paar keer per week. Ze doet het al zeker vanaf haar 8e jaar, of ze dat eerder deed, weet ik niet. Ik heb ze nog maar twee jaar, vandaar. Ze laat af en toe een stukje slingeren in huis, zo is ze door de mand gevallen. Ik heb al gedacht aan een voedingsstoftekort, maar ze krijgt eigenlijk Denkadogvoer, waarvan bekend is dat dat van goede kwaliteit is... Volgende keer bij de dierenarts zal ik misschien toch eens vragen om bloed te laten trekken, je weet nooit. Ze heeft ook al eens een hondendrol opgegeten toen we op wandel waren, maar we hebben geen andere hond, dus ik weet niet zeker of ze daar vaak van zou eten of niet.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:42

Ja, mijn jongste teef is er verzot op zucht. Als de garage deur maar even openstaat, gaat ze gauw naar binnen en gaat naar de kattenbak (die open is omdat de kat er anders niet op gaat) Ook als de kat in de tuin gepoept heeft en er zit een houten hek om heen, gaat ze graven tot ze er bij komt. Ook onder het uitlaten, van verre ruikt ze het al en snelt er heen. Gelukkig eet ze geen hondenpoep

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:16

Ik word gek als hij de katten poep eet, want dan mag ik daarna overal de stukjes poep verspreid gaan opkuisen. :')

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 00:12

Toch wel duidelijk meer teven met dit gedrag.