Eet jouw hond poep? En van welk geslacht is je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eet je hond poep? En reu of teef?

Mijn hond is een teef en eet poep
46 (33%)
Mijn hond is een reu en eet poep
36 (26%)
Mijn hond is een teef en eet geen poep
26 (18%)
Mijn hond is een reu en eet geen poep
30 (21%)

Totaal aantal stemmen: 138

Plaisir

Re: Eet jouw hond poep? En van welk geslacht is je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 08:41

Mijn vorige hond (Golden Retriever reu) is 13 jaar geworden en nooit hondenpoep gegeten. Mijn huidige hond (9 maanden, Toller, Reu) heeft ook (nog) geen poep gegeten :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 08:50

Wel de poll invullen dan :j

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:24

Mijn hond (Bull Terriër reu) eet geen hondenpoep, maar alle labradors die ik ken eten wel poep. En dat zijn zowel teven als reuen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:43

Mijn huidige hondjes (teven) doen het geen van beiden. Mijn vorige honden (Duitse Herders en een Landseer) hebben het ook nooit gedaan.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:44

mijn hond,teefje,recycled zichzelf!!!
Die poept en als je niet oplet dan vreet ze het meteen weer op! :r
Bijkomend voordeel: hoef nooit geen poepzakjes mee te nemen hihi
Het is zooooo vies,en ze flikt het zooo snel dat je het geneens merkt,bah gore hond. -:(-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:46

ik heb zelf geen hond meer,maar op mijn werk is er iemand met een klein hondje die ook haar eigen poep op[ eet.
als ze niet uitkijkt dan poept de hond en eet het meteen weer op.
bah.maar schijnt vrij normaal te zijn bij honden die te eenzijdig voedsel krijgen?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:48

Van eenzijdig voedsel is bij ons geen sprake.
Heb 3 honden en zij is de enigste jakjakjak.Wel eten de anderen soms een paardekeutel en das minder vies in mijn ogen.
Nu kan het zijn dat die teef dat doet vanuit een slechte aangewoonte,ze komt uit Spanje en heeft daar een slechte start gehad en héél weinig eten.Wie weet doet ze het daarom.
Maar het blijft een heel vies iets!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:50

ik heb 4 teefjes... 1 bouvier en 3 zusjes kruising maltezer/jack russel/york terrier.

De zusjes hebben periodes dat ze erover heen vallen als ze ff de kans krijgen, andere periodes doet het ze niks...en oplossing zou fijn zijn:P want het stinkt en soms willen ze het ook weer uitbraken (door gulzigheid gegeten ofzo en dat is een rotzooi!!)

de boef doet niks

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:51

Haai, ik heb vroeger een lab gehad, die at paardenvijgen, hoe warmer hoe beter, waarom...
Weet het niet, geloof dat ie het nog altijd doet, is nu een jaar of 11

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:51

Onze hond (teefje) eet geen andere hondenpoep.
Wel eendenpoep. :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:52

@ ellepel: 't heeft vaak niet zoveel met eten te maken hoor, veel honden vinden het gewoon lekker :P is een gedragsprobleem.

't komt maar zelden voor dat een hond het doet omdat hij te weinig voedingsstoffen uit zijn eten haalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:57

funnyhorses schreef:
mijn hond,teefje,recycled zichzelf!!!
Die poept en als je niet oplet dan vreet ze het meteen weer op! :r
Bijkomend voordeel: hoef nooit geen poepzakjes mee te nemen hihi
Het is zooooo vies,en ze flikt het zooo snel dat je het geneens merkt,bah gore hond. -:(-

Dat is écht smerig.....
AlexandraM schreef:
ik heb 4 teefjes... 1 bouvier en 3 zusjes kruising maltezer/jack russel/york terrier.

De zusjes hebben periodes dat ze erover heen vallen als ze ff de kans krijgen, andere periodes doet het ze niks...en oplossing zou fijn zijn:P want het stinkt en soms willen ze het ook weer uitbraken (door gulzigheid gegeten ofzo en dat is een rotzooi!!)

de boef doet niks

En dit is nog veel smeriger :r

Wat een vieze honden zeg :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:57

nou ik hoorde het dus van iemand.
die zei dat als honden een bepaald merk voer krijgen en geen aanvulling er dan een tekort aan bepaalde maagbacterien kan koemn en dat ze daarom hun eigen poep op eten?
beetje het verhaal waarom paarden poep van een ander paard eten, om zo bepaalde bacterien aan te vullen die ze zelf missen.
ach,klinkt wel aannemelijk vind ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:59

Als het beestje maar een naampje heeft :P

Ik heb het ook vaker gehoord, maar imo is het nonsens.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:00

geen idee,maar ik had ook graag een oplossing hiervoor.
Want ook de mijne kotst de stront soms weer uit,dan ga ik zelfs bijna over mn nek.
Straffen helpt niet helaas,ze blijft het doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:04

Mijn huidige teefje eet nooit poep.

Onze eerste labrador at wel poep (teefje).
De leonberger teef niet.
De 2e labrador teef niet.
De Jack russel teef niet.

4 teefjes die geen poep eten, 1 die wel poep at.
Al die honden (behalve mijn huidige teefje) stonden op exact hetzelfde voer, en leefden grotendeels tegelijk, in hetzelfde huis.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:06

Mijn hond is een teefje, en eet geen poep ;) alleen brokken etc :P

Maar is het niet zo, als een hond zijn eigen ontlasting eet, iets mist in zijn voeding?

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:07

Mijn Duitse Herder teef eet af en toe poep,maar bij de mijne zit er een schema in. Ongeveer 3wkn. voor ze loops word begint ze er mee. Ze poept,draait zich om en eet het weer op. Ze eet dus alleen haar eigen poep(als ze de kans krijgt,want zie ik het gebeuren verbiedt ik het haar). Verder is ze niet groot gebracht door haar moeder,dus die heeft ze nooit poep zien eten,ik heb het haar nl. niet voor gedaan hoor. :+ Zodra ze lops is,is het over.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:11

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:15

De hond van mijn ouders is een 7(?) jarige labradorreu, en die eet ladingen poep!! Alle huis tuin en keukenmiddeltjes zijn geprobeerd, maar hij blijft het doen. Volgens de dierenarts is het, als ze er eenmaal mee begonnen zijn, ook nauwelijks meer eruit te krijgen. Hij vind het ook echt lekker, hij staat er zichbaar van te genieten :+ En wij iets minder :r

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:15

Dierenkliniek Vrieselaar zegt:

En dan nog de bakerpraatjes... of niet
• Sommigen zweren bij het geven van eetlepel zout om de hond te laten braken nadat hij poep heeft gegeten. Dat vindt hij onprettig en de gedachte van de eigenaar is dan dat de hond het de volgende keer wel zal laten om poep te eten. Klinkt leuk, maar de hond is dan al lang vergeten waarom hij dat zout krijgt. Hij associeert poep eten helemaal niet meer met die schep zout. Daarbij is het geven van zout niet altijd ongevaarlijk, dus het is beter om dit niet te doen. • Anderen gooien over elke drol die ze onderweg tegenkomen wat peper of zout. Dat zou wellicht effect moeten sorteren, maar ziet u uzelf dat elke dag doen...? Maar het werkt soms wel.
• Het geven van ananas lijkt ook wel eens te werken. Waarom weet niemand, maar sommige honden schijnen te stoppen met dit gedrag als ze elke dag een schijfje ananas eten.
• Anderen geven de hond juist weer knoflook of karnemelk door het eten. De eigen poep wordt daarmee wat minder aantrekkelijk voor ze.
• Tenslotte menen sommige mensen goede resultaten te hebben met het eens per week geven van eierkoek aan de hond.

Het kan helemaal geen kwaad om dit alles eens uit te proberen.
Succes!
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 11-02-10 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:16

Zout voeren kan héél schadelijk zijn voor je hond. Dat zou ik dus absoluut NIET doen inderdaad ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:18

Ja vies,de mijne geniet er ook zo van,pakt een drol tussen haar pootjes en gaat er echt even voor liggen! :wow: Tis een klein mormeltje een mixje tussen chiwawa en pekineesje ofzo.
Als ik het zie word het me echt slecht! :r

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:18

Bovengenoemde hebben we dus allemaal uitgeprobeerd en nog veel meer. Met wat kruiden leek hij het wel extra lekker te vinden :+ Ook nog heel veel andere middeltjes geprobeerd.
Nou moet ik er eigenlijk wel bij vermelden dat deze hond langdurig aan de prednison is, en dus altijd honger heeft. Hij eet dan ook alles wat los en vast zit.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:33

Mijn teefje eet inderdaad ook hondenpoep, maar ze vind het alleen lekker als het vers is. Als mijn andere hond (reu) zit te poepen gaat ze er vaak staan wachten tot hij klaar is. Ik vind dit dus echt heel erg smerig, dus ze mag het ook absoluut niet. Soms probeert ze het toch stiekem, maar ik wil het echt niet hebben.
Mijn reu eet alleen kattenpoep, geen hondenpoep.