Hond plast in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Hond plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:59

Let ook op cushing!!
Verder dient bv ook suikerziekte uitgesloten te worden.

Onze hond begon ook meer te drinken en onwijs veel te plassen.
Die bleek uiteindelijk cushing te hebben. Dit is met medicijnen goed te controleren.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:04

Onze hond had een tumor bij de ruggengraat en kon daarom zijn plas niet ophouden. Was ook lang niet altijd hoor en hij schrok er zelf van als het gebeurde, want hij had het zelf niet in de gaten en dan stond hij ineens in de plas.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:04

Ik wist niet dat cushing ook bij honden voor kwam, weer iets bijgeleerd. Onze dalmatiër van 12 kan ook s'nachts z'n plas niet meer op houden hij wordt ook incontinent. Erg vervelend. Welke medicijnen heb je hiervoor gekregen Noekje. Onze DA zegt dat dit gewoon door ouderdom komt en er niet zo veel aan te doen is. ;( Ik straf hem hier trouwens ook niet voor want het is gewoon een oud mannetje., maar nog oo ze lief.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:25

Cushing bij honden wordt heel vaak niet herkend, omdat het alle symptomen heeft van 'een hond die ouder wordt', dus: meer drinken, meer eten, bollere buik, hangende oogleden, meer plassen.

Ik wist al heel lang dat er 'iets' mis was met de hond, ging naar de DA maar ze konden in eerste instantie niets vinden (niet in het bloed en niet in de urine). Nog maar een keer geweest en specifiek getest op cushing en toen bleek het uiteindelijk cushing te zijn.

Nu ze medicijnen heeft lijkt ze weer 3 ipv bijna 10. :)
Let op: in de reguliere bloedtesten kun je cushing niet of bijna niet herkennen.

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:11

Is het probleem al opgelost?? Ben erg benieuwd!

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:50

RaichuHollow schreef:
Is het probleem al opgelost?? Ben erg benieuwd!

Ben hier ook wel benieuwd naar, maar ga er niet vanuit, anders was het vast al geplaatst. Ben ook benieuwd wat er uit gaat komen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 04:38

3timesmom schreef:
Ik wist niet dat cushing ook bij honden voor kwam, weer iets bijgeleerd. Onze dalmatiër van 12 kan ook s'nachts z'n plas niet meer op houden hij wordt ook incontinent. Erg vervelend. Welke medicijnen heb je hiervoor gekregen Noekje. Onze DA zegt dat dit gewoon door ouderdom komt en er niet zo veel aan te doen is. ;( Ik straf hem hier trouwens ook niet voor want het is gewoon een oud mannetje., maar nog oo ze lief.

Hier zijn zeer zeker wél medicijnen voor te krijgen :j !
Mijn reutje werd ook incontinent (je zag zo het plasje lopen als ´ie sliep := ) en toen ben ik met hem naar de DA gegaan.
Hij heeft toen Caniphedrin 50 ad us.vet. gekregen. Het was een weekje zoeken naar de juiste dosis; voor hem bleek een half tabletje per dag voldoende te zijn :) .

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 04:45

Mijn hond begon ook opeens in de nacht te plassen. Begon met 1 plasje en werd toen meer. Wij zijn wel naar de dierenarts gegaan en zij bleek acuut nierfalen te hebben.

Dus: plas opvangen en naar de dierenarts. Een urinetest is helemaal niet zo duur en tja.. als je een dier hebt dan moet je ervoor zorgen zo simpel is het.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:51

Als jullie even genoeg aan jullie hoofd hebben kan de hond het ook uit stress hebben gedaan? Geen idee wat er aan de hand is hoor maar dieren zijn erg gevoelig voor onze huiselijke stemmingen.

Maar niks is zo simpel als een plasje afleveren bij de da, zeker als ze het in huis doen. Kwestie van even opzuigen van de vloer(moet je geen tapijt hebben natuurlijk) en inleveren. Stickje erin sedimentje doen en dan weer verder kijken. Maar als ie het nu niet meer doet dan is er niks aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:53

Madeliefjes schreef:
Als jullie even genoeg aan jullie hoofd hebben kan de hond het ook uit stress hebben gedaan? Geen idee wat er aan de hand is hoor maar dieren zijn erg gevoelig voor onze huiselijke stemmingen.

Maar niks is zo simpel als een plasje afleveren bij de da, zeker als ze het in huis doen. Kwestie van even opzuigen van de vloer(moet je geen tapijt hebben natuurlijk) en inleveren. Stickje erin sedimentje doen en dan weer verder kijken. Maar als ie het nu niet meer doet dan is er niks aan de hand.

Denk het ook. :)
Al 2 weken niet meer dus...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:54

kan zijn dat zn voer teveel zouten bevat wat op de nieren werkt!
Onze hond kan daar ook niet tegen en plast dan binnen(enorme plassen ook nog!)
8 jaar is al een mooie leeftijd dus ik denk dat je het best wel in zn voeding kunt terug vinden.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:45

hebben er ook bokkers ervaring met een mannetje dat in huis gaat afbakenen? plast geregeld als die de kans krijgt tegen de deur op.
heeft niets met uitlaten te maken en de hond is gezond.
gevraagd aan DA of castratie oplossing zou zijn, maar dat gaf geen garantie.
ben nu net de oppas moet m constant in de gaten houden en als ik naar boven ga moet hij in de bench.
vindt sneu en niet handig. glipt er toch af en toe door.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:55

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd. Daarnaast is het niet nodig om elkaar op deze manier aan te vallen.
Graag weer ontopic verder :)