Kat vernield meubels.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:29

Als de lieve aanpak niet werkt vind ik persoonlijk dat je een kat bést even wat 'harder' aan mag pakken hoor :+
Nougoed, da's inderdaad een goede tip, al denk ik ergens wel dat je kat de voorkeur aan je bankstel heeft :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 23:30

R.X. Zoals je kan lezen heb ik al gezegt dat ik valeriaan voor op de paal en dat spul tegen sproeien op de bank een goed idee vond!

Dus je hoeft niet te hopen.
Ik weet heus wel dat er veel dierenleed is en heb het ook gezien.

Ik heb een haat liefde verhouding met deze kater.
Maar wat straffen en dieren ben ik een watje hoor!
Ik ben eerder te lief dan te streng.

Mijn paard zijn stal mest ik bijv ELKE dag, zelfs als ik ziek ben, moe of de hele dag gewerkt en daarna nog avondschool.
Ik kan anders niet slapen als ik weet dat mijn paard niet in een schoon bed slaapt!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:30

Kattenkruid op de krabpaal sprayen (zijn ze gék van) en er bestaat een spray die je kunt gebruiken zodanig dat je kat er niet aankomt. Die spray heb ik vorig jaar in de mand van mijn hond gesprayed omdat mijn kater steeds in de mand plaste. Weet helaas niet meer welke spray het was!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:32

daantjuhhh ik val je ook niet persoonlijk aan hoor, ik ken je niet eens, ha, ha.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 23:33

chipieke schreef:
Kattenkruid op de krabpaal sprayen (zijn ze gék van) en er bestaat een spray die je kunt gebruiken zodanig dat je kat er niet aankomt. Die spray heb ik vorig jaar in de mand van mijn hond gesprayed omdat mijn kater steeds in de mand plaste. Weet helaas niet meer welke spray het was!

Dat zullen ze ongetwijfelt in de dierenspeciaalzaak wel weten!

Ik zal jullie laten weten hoe die tip werkt.

Ik kan overigens niet onze krabpaal bij de bank neerzetten want dan komen wij de kamer niet meer in of uit.

Maar ik zat te denken om dan een blok hout in te sprayen en er bij te leggen.
(dan kan de deur nog open)

(ook met het oog op een slechtziende hond en slechtziend broertje! ;) )

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 23:34

R.X. schreef:
daantjuhhh ik val je ook niet persoonlijk aan hoor, ik ken je niet eens, ha, ha.

Je laatste bericht was wel persoonlijk aan mij gericht.
Het voelde niet als een aanval, maar wel alsof je erg goed gelovig was met de vorige berichtjes.
En dat wilde ik wel even recht zetten.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:35

Hoe bedoel je met erg goed gelovig?
Ik snap je even niet helemaal.

YankeeBoy

Re: Kat vernield meubels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:38

Wij hebben dit probleem ook gehad met de katten terwijl ze een krabpaal hadden.
Wat bleek, dat ding was te klein.
Nu hebben we zo'n complete 'speeltuin' staan en het is over.
(zo'n ding met meerdere palen van minimaal 1,5 meter hoog en ligplankjes e.d.)

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:40

Ik ken je probleem, heb precies hetzelfde met m'n oudste poes, die pakt de bank en het behang op heel veel plaatsen :( Sinds we ons nieuwe huis helemaal mooi hebben gemaakt zit ze 's nachts daarom in een grote bench (Met kattenbak, water, speeltjes, mandje enz) Ben der de hele dag en dan lopen ze rond, dan los ik het op met een plantenspuit of harde schreeuw, tijdelijk schrikeffect waarna mevrouw gwn weer terug komt als ik het effe niet door heb :Y)
Als een van de bovenstaande tips werkt hoor ik het graag van je want tis super irritant!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 23:40

R.X. schreef:
Hoe bedoel je met erg goed gelovig?
Ik snap je even niet helemaal.

Citaat:
Men begint altijd maar over straffen maar kijkt niet waarom het dier het doet.
Echt belachlijk waar sommigen mee aankomen.

Ik doel op de laatste zin in dit bericht van jou!!

Dat je uberhoubt al serieus er op in gaat!

Maar goed, dat is een hele andere discussie! :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 23:43

nouksjens schreef:
Ik ken je probleem, heb precies hetzelfde met m'n oudste poes, die pakt de bank en het behang op heel veel plaatsen :( Sinds we ons nieuwe huis helemaal mooi hebben gemaakt zit ze 's nachts daarom in een grote bench (Met kattenbak, water, speeltjes, mandje enz) Ben der de hele dag en dan lopen ze rond, dan los ik het op met een plantenspuit of harde schreeuw, tijdelijk schrikeffect waarna mevrouw gwn weer terug komt als ik het effe niet door heb :Y)
Als een van de bovenstaande tips werkt hoor ik het graag van je want tis super irritant!

Ik zal het je zeker laten weten!

@YankeeBoy:

Dat is opzich een leuk idee hoor, maar hij zal het echt hier mee moeten doen!
Onze woonkamer is niet erg ruim en zoals ik al aangaf heb ik een slechtziende hond en een slechtziend broertje!
Er moet dus wel veel open ruimte over blijven zodat hun zich kunnen verplaatsen zondedr ergens over heen te struikelen en of ergens over heen te vallen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:52

Bij ons staat de krabpaal ook een aantal meters bij de bank vandaan, anders breek je zelf je nek :))
Ons kitten (ondertussen een flinke vent) had het ook voor een handje om aan de bank en de stoelen te krabben. Bij hem heeft het redelijk geholpen om hem telkens op te pakken als hij wilde gaan krabben en hem bij de krabpaal te bezorgen.
Je hebt er wel een verrekte lange adem voor nodig. Hij weet ondertussen best dat het niet mag, maar hij wil het toch nog weleens proberen. 't 'Probleem' is dus nog niet helemaal opgelost, maar wel een heel stuk minder geworden.
Ik heb wel gemerkt dat hij leer veel fijner vindt om aan te krabben dan stof. Ons bankstel is van stof en ziet er nog redelijk uit, de leren stoelen in de woonkamer zijn echt compleet verkloot; blijkbaar duurt het even voordat een rooie 'gedresseerd' is en die sporen zijn wel overduidelijk zichtbaar :+
De leren stoelen wil ik gaan vervangen door stoffen stoelen (of geheel van hout), in de hoop dat de krabpaal dan nog wat interessanter wordt :)