Wat doe je als je een 'huisdier' aanrijd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:53

MysticTinker schreef:
Ik heb een vreselijke hekel aan mensen die gewoon doorrijden.. Dat doe je toch niet?! Veel mensen zien hun kat of hond als hun kindje..
Ik zou dus uitstappen en even aanbellen bij de huizen in de buurt, meestal vind je dan de eigenaar wel. En anders meenemen en de dierenambulance bellen als het dier nog leeft (zou ik ook voor vogeltjes, eekhoorntjes, konijntjes en egeltjes enzo doen trouwens), en dode dieren zou ik gewoon in de berm leggen, of op een muurtje ofzo, zodat iemand hem/haar snel terug kan vinden als ze ernaar op zoek gaan, en even de dierenambulance bellen om te laten weten dat ie daar ligt, of even langsbrengen misschien..

Mooi gezegd!!!!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:12

wij hebben nu een paar keer dus al gehad dat we een kat aanreden.
dit was dan savonds laat of snachts
we zijn gestopt,kat aan de kant van de weg gelegd en de dierenambulance gebeld en amivedi om door te geven waar het was gebeurd.

1x konden we helaas niet stoppen,want dit gebeurde op de snelweg.
wel hebben we gebelt om door te geven waar het gebeurd was en te vragen of de dierenambulance wilde gaan kijken of de kat nog leefde.

wat het antwoord was van de dierenambulance was schokte me echt vreselijk..
ze zieden dat het nu te laat was en de ochtenddienst dan wel ging kijken.
nou ja sorry hoor,maar ik verwacht wel dat als je daar werkt je hart op de goede plek zit en ook al zit je tegen het einde van je dienst aan je toch gaat kijken. ;(

Anoniem

Re: Wat doe je als je een 'huisdier' aanrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:19

Ehh Ellepel, waarom vind je het van de dierenambulance wel raar dat ze niet gaan kijken , maar rijd je zelf gewoon door ?

Dat zijn ook maar hele gewone vrijwilligers hoor. Als je het zo belangrijk vind dan pak je de eerst volgende afslag en ga je weer terug.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:28

Ik zou wel even stoppen als er een mogelijkheid voor is, ga niet iedereen hinderen in het verkeer.

Als het beestje nog leeft bel ik ook nog wel de politie zodat zij de dierenambulance kunnen bellen. ( heb zelf het nummer niet ). Maar daar houd het op. Ik heb een hekel aan loslopende katten, en die van mij blijven om die rede ook binnen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:32

Babsiej schreef:
Ik heb een hekel aan loslopende katten, en die van mij blijven om die rede ook binnen.
Ok, maar is dat een vrijgeleide om dat relatief weinig te doen als je er een stukrijdt? Je bent een kattenliefhebben, anders zou je er zelf geen hebben.
Ik heb ook een hekel aan loslopende honden die hard op je af komen rennen. Maar ik zit er wel hevig huilend naast als ik er eentje plat zou rijden!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:39

Ik lig er nog wakker van als ik een pad zou platrijden :=

Als iemand echt zo'n hekel heeft aan honden of katten dat hij/zij er niet eens mee zou zitten als ze er eentje plat rijden dan zit er toch wel een steekje los bij die persoon :=

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:42

Wildgirl schreef:
ik heb enkele maanden geleden een kat aangereden, kon onmogelijk stoppen aangezien er een jeep met trailer achter mij zat en ik 60 reed.
Ik ben wel direct gestopt daarna en met lood in mijn schoenen terug gelopen, gelukkig was de kat gelijk dood, ik ben naar het huis gelopen waar het gebeurde en heb aangebeld.
Vrouw deed open dus ik vroeg ''Heeft u of kent u een zwart witte kat?'' vrouw gelijk in paniek, bleek het haar kat te zijn.
Man erbij geroepen, met mij mee gelopen en ondertussen mijn excuus gemaakt(stond er zelf inmiddels bij te huilen).
Man gaf aan mij niks kwalijk te nemen en heeft de kat meegenomen om te begraven, het was een kwestie van tijd zoals hij zelf zei, aangezien ze aan de weg woonden.
Was voor hun de 2e kat binnen het jaar.
De week erna heb ik een bloemetje met een kaartje voor de deur gelegd en kreeg vervolgens een belletje terug om te bedanken.

Super netjes..
Ik wou dat de mensen die mijn hondje vorig jaar aangereden hebben, dit zouden hebben gedaan. Ik ben er een week ziek van geweest.

Gelukkig heb ik zelf nog nooit een dier aangereden, maar als me dat zou gebeuren, zou ik zeker op zoek gaan naar de eigenaar.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:44

Babsiej schreef:
Ik zou wel even stoppen als er een mogelijkheid voor is, ga niet iedereen hinderen in het verkeer.

Als het beestje nog leeft bel ik ook nog wel de politie zodat zij de dierenambulance kunnen bellen. ( heb zelf het nummer niet ). Maar daar houd het op. Ik heb een hekel aan loslopende katten, en die van mij blijven om die rede ook binnen.

Jeetje wat kortzichtig.
Mijn kat blijft ook binnen, maar stel nou dat hij een keer ontsnapt oid en er gebeurd wat, dan zou ik het toch wel heel fijn vinden als degene die hem aangereden heeft, even de moeite neemt om bij wat mensen aan te bellen.
Daarbij denk ik niet dat mensen die hun kat los hebben lopen, minder van hun kat houden dan mensen die hem binnen houden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:46

ben een tijdje terug op een 80km weg bij gilze uit de auto gegaan omdat ik een stukje terug ook een dode kat zag liggen. T was druk, er zijn een stuk of 10 auto's om me heen moeten rijden (stond net na een verkeerslicht op een recht stuk)
heb hem huilend in de kant gelegd tegen een boom, en eenmaal thuis de gemeente gebeld dat ze hem moesten ophalen (dierenambu gaat hier niet voor dooie beesten) had nog bij huizen aangebeld, maar er deed maar 1 iemand opn, een oud mensje, ze vermoedde van wie hij was,maar diemensen waren niet thuis...

zelf een dier aanijden heb ik nog niet voorgehad, maar dan zl ik als de mogelijkheid ervoor is hetzelfde doen, dus niet op een snelweg oid

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:49

MysticTinker schreef:
Ik lig er nog wakker van als ik een pad zou platrijden :=
Ik ben vorig jaar met mijn paard uitgegleden over een pad. Hij ging er met zijn voorhoef zo PAF bovenop staan en gleed weg. Pad plat, paard bijna op zijn bek.... dat was ook niet echt een fijne ervaring |(

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:51

Waarom kortzichtig? Ik stop indien mogelijk, en bel voor hulp voor het dier.

Ik ga er zelf niet mee leuren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:54

Brr dat lijkt me vreselijk om mee te maken idd!

Ik ga altijd met de paddentrek elke dag even langs de weg bij de manege wandelen, padden van de weg halen, hup in een emmer en dan zet ik ze bij het meer uit :D
Vooral in het donker zijn ze echt niet te zien op het asfalt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:54

Het is mij een klein jaartje geleden gebeurd.
Loopt een man met een hond op de stoep. ( gewoon een lekkere oude dibbes)
Op dat moment komt uit de andere richting een kat uit de bosjes en ziet de hond, schrikt en rent zo de straat op..
Zag het allemaal "gelukkig" een beetje aankomen hierdoor was ik al aan het remmen.
Helaas hem toch geraakt. ben direct gestopt en onder mijn auto gekeken.
De man met de hond vertelde dat hij de bosjes in dook.
Nog steeds mijn auto midden op de weg, deed ik mijn jas uit en ging naar de kat, die was in shock maar rende wel weg, zijn achterpootje er half bij bungelend, maar gelukkig geen bloed.
Heb toen mijn auto in die ( toevallig mijn straat geparkeerd) en ben nog naar de kat opzoek gegaan.
Was als de dood dat hij inwendige bloedingen had en lag te creperen in de bosjes uiteindelijk zijn dood volgend.
Na 30 min zoeken heb ik het opgegeven en heb ik bij mij in de straat langs alle huizen gegaan, met het verhaal en de vraag of hun zo'n kat hebben.
Helaas kwam hij niet uit onze straat, hoe moeilijk ik het toen vond had ik het opgegeven.
Voel me er nog steeds rot over ;( en hoop maar gewoon dat hij naar zijn huisje is gerend.
Laatst bijgewerkt door doom op 10-02-10 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:55

Babsiej schreef:
Waarom kortzichtig?
Omdat het jouw schuld is dat je het aanrijdt? En dan ook de consequenties moet dragen en er wel mee moet 'leuren' zoals je dat zegt. Jeetje.... ik vind dit nogal een dieronvriendelijk antwoord, spijt me zeer.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:58

Ik durf niet te stoppen maar dan zou ik de dierenambulance moeten bellen om te vragen of ze zouden komen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:58

Mijn schuld? Die kat loopt de weg op :+

Ik bel gewoon om hulp voor het beestje, en die mensen zullen het beestje wel controleren op evt chip etc.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:00

Ik ben zelf al meerdere keren de dupe geweest van mesnen die een van mijn katten had doodgereden. Laat ik het zeggen in de 15 jaar dat ik daar woon 18 katten. Er is nog nooit iemand gestopt. Soms belde een buurvrouw aan soms vonden we niks soms renden ze door de plas in vond je later een hele grote opgezette kat. Ik woon aan 30 km weg dus stoppen kan als je je aan de snelheid houd maar ze rijden hier gemiddeld 80. er is nog nooit een kat aangegeven bij de db of amivedi wat ik heel erg vind. Als zou ik zelf een kat aanrijden zou ik naar de DA gaan als die nog leeft en anders amivedi bellen. Zulk soort tel nummers heb ik standaard in mijn tel staan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:04

:o sorry, maar als je 18 katten verliest, wil je ze dan onderhand iet binnenhouden :oo
dat zijn er echt veel.. :(:)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:09

Naaltje schreef:
:o sorry, maar als je 18 katten verliest, wil je ze dan onderhand iet binnenhouden :oo
dat zijn er echt veel.. :(:)

We hebben het geprobeerd maar ze slopen gewoon het kattenluik. En ik vind het echt niet prettig. moet afkloppen de oudste is nu 10 en de jongste is nu 2 en dat is een record voor ons. Nog een klein jaartje en dan verhuizen we gelukkig. We hebben zlefs zo'n systeem met een stroomdraadje en halsbant gehad maar gingen ze gewoon over heen. Omdat er bij ons aan de overkant van de weg een visrestaurant is en ze daar altijd lopen te schooien.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:11

Ik heb zelf gelukkig nog nooit een kat of hond aangereden, maar wel al een aantal keer een dode kat van de weg gehaald die door iemand anders aangereden was. Ik heb er zo'n hekel aan als mensen niet stoppen om het beestje even in de berm te leggen, zodat het niet helemaal stuk wordt gereden.

Van het ene katje wist ik van wie hij was, heb het beestje in de berm gelegt, en naar de eigenaar toe gereden om het even te melden. (Beestje was niet zo heel meer dat ik hem op de stoel van de auto mee kon nemen, anders had ik hem mee genomen naar de eigenaar).
En de andere vonden mijn vriend en ik een week later in de buurt van 2 huizen, dus hebben we daar even aan gebeld, hij bleek inderdaad van 1 van die mensen te zijn. Die waren zeer blij dat we hem van de weg gehaald hadden, zodat ze hem daar niet platgereden aantroffen, en zodat ze hem nu konden begraven.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:23

Babsiej schreef:

Ik bel gewoon om hulp voor het beestje, en die mensen zullen het beestje wel controleren op evt chip etc.
Die kat loopt de weg op? Kom nou eens op zeg, jij als mens weet wat een auto is en dat die gevaarlijk is, denk je nou serieus dat een kat dat ook snapt? Jeetje, echt een beetje jammer dit allemaal :n als ik dit zo lees snap ik uberhaupt niet dat jij katten hebt.
Ja, die mensen zullen het dier dat JIJ platgereden hebt vast wel controleren.
Heb je echt niet iets van een soort schuldgevoel? Want zo niet, dan is er misschien iets mis met MIJN hersens? Want IK zou er namelijk helemaal kapot van zijn en er om moeten huilen.
Maar ja, dan ben ik denk ik een beetje vreemd, want eigenlijk hoeft het niet uit te maken.
had die kat maar niet de weg op moeten lopen, wat een dom dier...

:n :n :n :n

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:32

Majo schreef:
Babsiej schreef:

Die kat loopt de weg op? Kom nou eens op zeg, jij als mens weet wat een auto is en dat die gevaarlijk is, denk je nou serieus dat een kat dat ook snapt? Jeetje, echt een beetje jammer dit allemaal :n als ik dit zo lees snap ik uberhaupt niet dat jij katten hebt.
Ja, die mensen zullen het dier dat JIJ platgereden hebt vast wel controleren.
Heb je echt niet iets van een soort schuldgevoel? Want zo niet, dan is er misschien iets mis met MIJN hersens? Want IK zou er namelijk helemaal kapot van zijn en er om moeten huilen.
Maar ja, dan ben ik denk ik een beetje vreemd, want eigenlijk hoeft het niet uit te maken.
had die kat maar niet de weg op moeten lopen, wat een dom dier...

:n :n :n :n

Ik ga helemaal met jou mee. Ze zou is met mij moeten ruilen hoe het is om weer en kat van de weg te halen die door 1 of andere malloot is doodgereden en waarvan die malloot is doorgereden. Of ze zou eens een half jaar op de dierenambulance moeten zitten en helemaal platgereden dieren op moete halen. misschien draait ze dan bij

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:40

ikdoemaarwat schreef:
ik ben laatst nog gestopt voor een kat die iemand anders voor mij dood reed
ik stop dus, leg het dier aan de kant, bel de dierenambulance en draag hem over
en geef mijn telefoonnummer af voor als de eventuele eigenaar nog contact wil

Precies hetzelfde gedaan. Ik had het niet zien gebeuren maar kat was duidelijk nog maar net aangereden. Heb de dierenambulance gebeld, ik zou het zelf vreselijk vinden als mijn dier daar zo zou liggen en iedereen raast er maar langsaf ;(
Begrijp ook niet dat je dan niet stopt. Een konijn of een vogel is ook erg, maar de kans is redelijk aannemelijk dat iemand behoorlijk ongerust is over zijn hond of kat. Ik hou mijn eigen katten ook binnen, moet er niet aan denken dat zoiets gebeurt...

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:57

Als het kan altijd stoppen en het dier in veiligheid brengen
Ook al is die dood Dierenambulance bellen die kunnen hem meenemen en controleren op chip

Was zelf s'avonds laat mijn honden aan het uitlaten toen er een aangereden kat op de weg lag
Arme dier leefde nog maar de gene die hem had aan gereden had niet even de moeite genomen om te stoppen om te kijken
Terwijl dit gewoon in een nieuwbouwwijk was dus geen drukke autoweg
Heb het arme diertje in de berm gelegt en de dierenambulance gebelt
Heb het nummer standaard in mijn mobieltje staan
Ben er bij gebleven tot ze kwamen, helaas was hij intussen overleden
Moet zeggen een pijnlijke dood hij had het heel benauwd er was helaas ook niks wat ik nog meer voor hem had kunnen doen
Dan voel je je heel machteloos en ontzettend boos op de gene die gewoon doorrijd
Heb namelijk het idee dat het beestje veel pijn bespaard had kunnen worden als de gene die hem had aangereden was gestopt en ook de dierenambulance had gebeld
Want wie weet hoe lang hij daar wel al niet had gelegen voordat ik er met mijn honden langs kwam

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:59

Euhm niet om het een of het ander hoor, maar het is een ander zn kat die buiten loopt.
Ik roep hulp voor het beestje. En nee ik ga er niet naast zitten huilen.

Als het beestje niet snapt dat auto's gevaarlijk zijn moet je je afvragen of je die kat niet beter op eigen terrein kunt houden. Er zijn namelijk duidelijk katten die dat WEL snappen.

Ik vind het vies, en niet mijn ding om een platgereden kat van de weg te schrapen. Ik zal altijd uitwijken als ik de mogelijkheid en anders haal ik hulp. Prima toch.