Dieren in de tuin begraven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Re: Dieren in de tuin begraven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:49

Als je ze maar diep genoeg legt :)
Heb wel eens meegemaakt dat een grote hond een dood geboren en begraven shetlandveulen had opgegraven, das niet echt lekker :n

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:58

Toen laatst onze poes was overleden (ingeslapen bijde DA) werd er mij gevraagd of ik de poes mee wilde nemen om thuis te begraven. Of dat ik haar daar achter wilde laten. Dat laatste heb ik dus maar gedaan. En ik was op de fiets en om dan mijn overleden kat mee te nemen in een fietstas vond ik zo oneerbiedig. De tuin is niet zo groot dat ik mijn beesten erin ga begraven. In een klein zijstukje liggen wat hamsters, maar daar houdt het ook mee op.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:01

gewoon lekker begraven in je eigen tuin; laatste rustplekje daar heft hij toch wel verdiend na alle jaren trouwe dienst; en wat niet weet wat niet deert ;)(dus of het nu wel of niet mag; boeiend!)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:49

tamaramt schreef:
gewoon lekker begraven in je eigen tuin; laatste rustplekje daar heft hij toch wel verdiend na alle jaren trouwe dienst; en wat niet weet wat niet deert ;)(dus of het nu wel of niet mag; boeiend!)

Tja mijn vriendin had ook 2 katten in de tuin.... zij verhuizen........nieuwe bewoners gingen de tuin herinrichten......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 07:54

sheela schreef:
Toen laatst onze poes was overleden (ingeslapen bijde DA) werd er mij gevraagd of ik de poes mee wilde nemen om thuis te begraven. Of dat ik haar daar achter wilde laten. Dat laatste heb ik dus maar gedaan. En ik was op de fiets en om dan mijn overleden kat mee te nemen in een fietstas vond ik zo oneerbiedig.

Niet om het een of ander maar waarom heb je je poes niet laten cremeren? Ik bedoeld....Je vind het oneerbiedig om je kat achter op de fiets mee te nemen naar huis, maar wat vind jij dr dan van dat hij op een stapel wordt gegooid tussen alle andere dode dieren van die week?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:49

Ik heb mijn kat na 18 jaar trouwe dienst individueel laten cremeren.
Ik heb in Belgie een heel mooi urntje besteld en daar zit ze nu in, staat op mijn slaapkamer.

Al mijn andere dieren (vogels ens knaagdieren) begraaf ik in de tuin.

Trouwens ik vraag me af wat daar eigenlijk van over blijft. Er was ooit een keer een bokker die hier ergens verslag deed van het begraven van een konijn, en een paar weken later van het opgraven ervan. Er was bijna niets meer van terug te vinden geloof ik.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:29

Onze tuin ligt vol overleden huisdieren. Hamsters, ratten, gerbils en drie poezen waarvan de laatste een jaar of.. 17 is overleden. En onze Kiki die afgelopen mei is ingeslapen. Zij ligt begraven op het plekje waar ze áltijd zat als het mooi weer was. Nou was Kiki ook een Vlinderhondje, en niet zo heel groot. En we hebben een ruime tuin.
Mijn cavia's komen ook in de tuin te liggen als ze zijn overleden. We hebben de ruimte, mijn moeder spit niet op plekken waar een dier ligt begraven dus waarom dan niet? :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:35

Brainless schreef:
tamaramt schreef:

Tja mijn vriendin had ook 2 katten in de tuin.... zij verhuizen........nieuwe bewoners gingen de tuin herinrichten......

Of je graaft een gat voor je overleden huisdier en komt het dier van een ander tegen........wij begraven trouwens onze huisdieren wel gewoon bij huis, maar we hebben 3 ha. grond, dus de kans is niet zo heel groot dat anderen onze dieren weer vinden.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:47

Ik heb afgelopen maandag mijn kat begraven in de tuin..
De DA vroeg ook of ik hem mee wilde of dat ze m daar zou houden.. ik wilde hem beslist mee.. Heb nu alleen het probleem dat ik nu nooooit meer wil verhuizen, omdat Nicky daar ligt..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:50

Volgens mij mag het nog steeds absoluut niet.
Maar wij hebben inmiddels toch al een heel kerkhof thuis.

We hebben meerdere konijnen, meerdere cavia's, meerdere chinchilla's, meerdere honden, en een heleboel katten begraven liggen. Maar we hebben dan ook ruimte zat, wij begraven alles op een klein stuk gras waar we verder niks mee doen.

Zelfs vrienden komen wel eens hun overleden dieren begraven, hun hond bijvoorbeel, omdat die iedere dag bij ons thuis was om met onze honden te spelen terwijl zij haar paard reed.. :)

Sterkte trouwens met het verlies van je hond, ts.