"Hondenweer"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:54

Dat vind ik ook zo gek, een vers pak sneeuw vind hij heerlijk!
Dan gaat hij heerlijk rennen en ravotten......, ook al kleeft alle sneeuw aan zijn vacht, dat vind hij dan weer niet erg -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:55

Lotus83 schreef:
Hond heeft niks te willen?
Ik ga toch echt niet mijn hond de straat over trekken....

Ik ook niet pieker dr niet over. Maar ik bepaal waar en wanneer er gelopen wordt, hoelang en welke richting.
En dat is geheel weers onafhankelijk.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:56

Onze honden houden ook niet zo van regen, sneeuw vinden ze beide geweldig, maar regen... Fluke blijft 's avonds rond 10 uur dan ook lekker in z'n mand liggen als ons pap met ze uit gaat, normaal hoef je maar het woord 'wandelen' te zeggen, en hij is klaarwakker, maar met regen reageert hij niet eens :+ maargoed, als ze eenmaal buiten zijn lopen ze gelukkig wel goed mee.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:58

Chiqa schreef:
Lotus83 schreef:
Hond heeft niks te willen?
Ik ga toch echt niet mijn hond de straat over trekken....

Ik ook niet pieker dr niet over. Maar ik bepaal waar en wanneer er gelopen wordt, hoelang en welke richting.
En dat is geheel weers onafhankelijk.

Dus toch over straat trekken....

Anoniem

Re: "Hondenweer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:01

Nee hoor ik trek niet aan mijn hond, dat vul jij nu in ;)
Mijn hond loopt namelijk los, dus beetje lastig trekken.

Mijn hond is opgevoed en doet dus vrijwel precies wat ik wil, en dat is lopen in de regen wanneer ik dat wil :)

Dat gemiep is niets voor mij.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 22:02

Chiqa schreef:

Mijn hond is opgevoed en doet dus vrijwel precies wat ik wil, en dat is lopen in de regen wanneer ik dat wil :)

Mijn hond loopt niet los, dat kan hier niet....

Tja, mijn hond is ook opgevoed (de 1e 4 jaar niet door mij) maar is wel vreselijk eigenwijs....

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:03

Mijn hond kon ook niet los, maar was wel opgevoed....maar lopen in de regen nee hoor.....hij bleef gewoon binnen ging ook niet in onze mega achtertuin...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:05

Chiqa schreef:

nou dat vind ik nou weer een kort door de bocht opmerking.....

mijn hond is ook opgevoed ,maar wl toch echt niet in de regen lopen :n
en kan het hem ook niet kwalijk nemen eigenlijk......
als ie echt zou moeten dan doet ie het wel

maar ik ga mijn honden niet terroriseren dan langer te moeten lopen dan noodzakelijk is

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:00

ik ben ook echt zo blij dat lima ook een schurft hekel heeft aan regen :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:03

Lotus83 schreef:
Die van mij wil ook niet een klein stukje lopen...
Als ik de deur met hem uit wil lopen en hij ziet dat het vies weer is dan gaat de rem er helemaal op.....

Het sneeuwde...
Vol enthousiasme stond Jack Russel Willem klaar om naar buiten te gaan. De deur ging open.. Willem stormt naar buiten en staat tot aan zijn pielie in de sneeuw. Je zag zn ogen groot worden en hij pist tegen het huis aan op het enige droge plekje dat ie nog kon vinden om daarna het huis weer in te stormen en voor de kachel te gaan liggen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:05

Idoemaarwat ik reageerde puur op die aanname dat ik mijn hond door de regen zou sleuren
wat niet het geval is, ding loopt zelf.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:06

Chiqa schreef:
Idoemaarwat ik reageerde puur op die aanname dat ik mijn hond door de regen zou sleuren
wat niet het geval is, ding loopt zelf.

ja dat snap ik, maar dat heeft niks met opvoeding te maken
dat is puur het karakter van je hond....

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:07

Onze honden vinden elk soort weer leuk om buiten te lopen. Ik daar in tegen heb er soms wat meer moeite mee.

amber2202

Mijn hond wilde ook nooit naar buiten.. hij deed dan bij het eerste de beste boom een plasje en gin gweer terug naar huis..
als je er zeker van bent dat je hond niks in huis doet.. laat lekker..
onze hond had er niks van en op den duur liep hij echt wel want hij moest wel degelijk zn behoeftes goed doen!!
maar het ligt misschien ook wel beetje aan het soort hond ;)

Anoniem

Nou in mijn geval heeft het wel iets met de opvoeding te maken ze heeft namelijk tijden gekent dat ze precies deed waar ze zelf zin in had.

En dat is een zoiets als verleden tijd gelukkig :) En mn hond voelt zich daar volgens mij prima bij.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:08

Chiqa schreef:
Nou in mijn geval heeft het wel iets met de opvoeding te maken ze heeft namelijk tijden gekent dat ze precies deed waar ze zelf zin in had.

En dat is een zoiets als verleden tijd gelukkig :) En mn hond voelt zich daar volgens mij prima bij.

ok geldt dan misschien voor jouw hond maar is geen feit dat andere honden niet opgevoed zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:13

Een hond die je over straat moet sleuren omdat het volgen is wil imo een steek gevallen bij mijn les, mijn hond wordt op een bepaald niveau getraind (En ben nog niet klaar) en daar is volgen een belangrijke eis.
Sleuren ed is niet aan de orde, ja mss als ik dr nooit wat mee had gedaan :D
Dus mijn opmerking was puur voor mijzelf.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:14

Mja, maar als mijn hond de DA niet binnen wil lopen zonder een beetje hulp mijnerzijds, beschouw ik dat niet als 'niet opgevoed'. Jij wel?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:14

Chiqa schreef:
Een hond die je over straat moet sleuren omdat het volgen is wil imo een steek gevallen bij mijn les, mijn hond wordt op een bepaald niveau getraind (En ben nog niet klaar) en daar is volgen een belangrijke eis.
.

Waarom zou een hond perse moeten volgen en willens en wetens in de regen moeten lopen als hij dat vreselijk vindt?
Ik snap dat de mens de baas is, maar heeft de hond dan helemaal niets meer in te brengen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:17

Volgens mij hadden wij het hier over 'hondenweer' en wel of niet willen lopen * Checkt de titel* Yup.

Angsten ed is een ander verhaal.

Goof schreef:
Waarom zou een hond perse moeten volgen en willens en wetens in de regen moeten lopen als hij dat vreselijk vindt?

Mijn hond moet niet volgen, dat doet zij geheel vrijwillig, althans tegenwoordig wel gelukkig anders had het geen hond voor mij geworden.
Ik stel namelijk nogal wat eisen aan mijn hond.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:22

Citaat:
Mijn hond moet niet volgen, dat doet zij geheel vrijwillig, althans tegenwoordig wel gelukkig anders had het geen hond voor mij geworden.
Ik stel namelijk nogal wat eisen aan mijn hond.

Feit is dat als de hond de regen wel waardeloos zou vinden en zou omdraaien omdat ze naar huis wil, jij dat niet tolereert en dus "moet" de hond jou volgen.
Mijn vraag was dus, waarom zou een hond die een hekel heeft aan regen daar geen inbreng in mogen hebben?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:24

Ik heb er een die het niets uitmaakt en een die inderdaad in de deuropening gaat staan naar, buiten kijkt en zich omdraait, helaas lopen moet toch, maar dan wel wat korter, oftewel een middenweg zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:25

Goof schreef:
Mijn vraag was dus, waarom zou een hond die een hekel heeft aan regen daar geen inbreng in mogen hebben?

Waarom zou ik aan de behoefte van mijn hond moeten voldoen op dat moment?
Ik voldoe daar liever alleen aan wanneer ik dat nodig vindt. En met regen moet er ook gelopen worden heb geen zin in gemiep en gezeur.
Dat past gewoon niet bij mij.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:27

Ik heb met mijn hond ook verschillende cursussen en trainingen gevolgd, maar meneer ging niet naar buiten in de regen.....
Dus tja dan zal daar wel een steek zijn gevallen tijdens de lessen, jammer dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:30

Ja dat is een keus die je maakt of een eis die je stelt, is niets mis mee toch? Als jij daar gelukkig mee kan zijn :)