Nastik schreef:Citaat:Jullie weten ook hoe het werkt in Amerika? Als de ASPCA daar een hond toewijst aan een gezin, en die hond bijt, dan kunnen ze waarschijnlijk een lekker proces verwachten. Je wordt daar aangeklaagd voor elke scheet die je laat, dus ik snap wel dat ze ultra voorzichtig zijn.
Ik weet niet of ik me daarvoor genoeg in de materie heb verdiept. Maar tot op vandaag is er nog geen enkel bewijs gevonden dat agressie gelinkt kan worden aan bepaalde rassen.
De Pitbull is juist gefokt op zijn mensvriendelijkheid. Hoe kun je hem anders uit de ring halen als mens zijn zonder opgevroten te worden?
Er is wel degelijk een link tusen agressie en het ras. Ik meen me te herinneren dat er een tijdje terug een discussie was over Mechelse Herders omdat deze hun baas van achter aanvielen. Dit kwam door het doorfokken van het ras meen ik (ik heb nu geen pc die capabel is om hier iets over op te zoeken, dus pin me hier niet op vast).
Maar er werd nte gezegd dat Pitbulls wel degelijk bewezen agressiever zijn tegen andere honden, maar prima in hun eentje in een gezin kunnen.
Verder vind ik het eigenlijk gewoon vreemd om je te frustreren over het te snel in laten slapen van dieren. Misschien is het beter om je druk te maken over het feit hoe het uberhaupt kan dat de ASPCA het zo druk heeft. Het ligt niet aan de organisatie die deze dieren uit hun lijden wil verlossen, het probleem zit hem in de mensen die deze dieren aanschaffen.