Hechte vriendschap tussen hond en kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:44

Hier nog een adresje waar het allemaal in vrede leeft. Ruby (hond) en Remy (kat) hadden we al en toen we onze boerderij kochten, hoorde daar ook een poes bij, Janneke. Remy is al oud (wordt in april 22 jaar), en gaat liever niet meer naar buiten, maar Janneke is een echte buitenpoes, als we met Ruby gaan wandelen gaat Janneke altijd gezellig mee, ze lopen dan naast elkaar, af en toe een beetje spelend. Ook met de kippetjes gaat het goed samen :j

Ruby en Remy:
Afbeelding

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:46

Mijn kat en hond zijn niet met elkaar opgegroeid, hond was er eerder. Ondertussen woond Hond in Frankrijk en Kat in Hemel ;(

Maar zo lagen ze er hier regelmatig bij:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:55

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:23

Chubby schreef:
loez schreef:
Zo gaat dat hier ook! Zenna vond het eerst veel te leuk om achter de katten aan te gaan, maar tegenwoordig zijn ze dikke maatjes!!

Mijn hond gaat nog steeds achter vreemde katten aan hoor := Alleen de eigen katten zijn oké..

Oohh ja hoor! Als die van mij de kans krijgt dan gaat ze er ook achter aan :D

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:31

Bij mijn ouders zijn hond en kat ook grote vrienden.
Dit is met Chemie, intussen kater van 6 kilo:
Afbeelding

Dit was met Mouz, helaas is deze kat nu 1,5 jaar vermist.. Maar zo speelt Chemie ook met Fiesta.
Afbeelding

Alles wordt samen gedaan. Als hond wordt uitgelaten, loopt de kat mee. Het is samen eten, samen spelen, samen slapen.
Heel leuk om te zien :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:42

Ik ken het wel ;) Mijn hond loopt een hele dag mijn katten (2 gecastreerde reuen) achterna en als hij neerligt komen ze beide bij hem liggen, en als ze dat doen, begint hij de katten volledig af te likken. Af en toe is er eens gegrom en een krab van de poes, maar uithalen hebben ze nog nooit gedaan!

Ik heb geluk gehad dat de jongste kater is opgevoed met honden en de tweede kater (uit het asiel, kon TOTAAL niet met honden zeiden ze!) heeft vanaf dag 1 bij de hond tussen de poten gelegen.

Voor mijn hond (enige hond in huis) is dit geweldig, hij amuseert zich rot!

Eergisteren waren de 2 katten bij de dierenarts, de ene voor castratie en de ander voor een check up, heb mijn hond nog nooit zo hard weten janken, huilen en zoeken! Het arme beest wist met zijn blijdschap geen blijf toen de poezels een paar uur later thuis kwamen!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:50

Ik heb zelf geen hond thuis (te klein huis, te weinig tijd) maar mijn kater is opgegroeid op een boerderij met labrador en dat was het beste vriendje van mijn kat :j. Soms neemt een vriendin haar hond mee (ook lab) en daar komt ie dan vrolijk op afgerend en gaat ie mee spelen. Nou moet ik ook wel zeggen dat die maffe kat ook nergens bang voor is en zelf ook nogal wat hondentrekjes heeft (apporteren, post uit de brievenbus halen/ karton verscheuren etc.). Die andere heeft daarentegen niets met honden, die rent gauw weg, maarja, die heeft dan ook niets met andere mensen/beesten.

Mijn hond (die bij mijn ouders zit), was ook altijd gek op katten, speelde er ook altijd graag mee, vonden de katten alleen iets minder. Hoewel we er wel eens 1 hadden die met me meeliep als ik haar uitliet.

Kyrseltje

Re: Hechte vriendschap tussen hond en kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:56

Wij hebben thuis een kleine hond en 5 katten. 3 katten zijn nog jong en die 3 kunnen het errug goed met de hond vinden. De kleinste ligt het liefst dag in dag uit bij de hond te soppen, ookal vindt hij het niet zo leuk meer . Verder liggen ze vaak gezellig met zijn 3e in de mand de slapen.
De hond wil eigenlijk met elke kat spelen, ziet volgens mij niet echt het verschil haha.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:17

Toen ik onze beagle pup 2 maanden had vond ik in mijn kippenweitje een gedumpte kitten(ong. 6 weken oud).
Ik heb haar mee naar huis genomen en thuis op de grond gezet.
Ze liep gelijk naar de beagle pup en binnen een uur lagen ze samen in de bench te slapen.
Nu is de Beagle bijna 11 maanden en de kitten bijna 9 maanden maar het zijn nog steeds de beste vrienden.

Afbeelding
Zo kunnen ze uren samen spelen.

Afbeelding
Om daarna gezellig samen te gaan slapen.