Ze is er niet meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:42

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Re: Ze is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:54

Voel je niet schuldig, je hondje heeft een lang en mooi leven gehad en je hebt goed voor haar gezorgd. Hijgen hoeft niet altijd ernstig te zijn en zeker niet als de hond het vaken heeft en daar medicatie voor krijgt. (mijn hond gaat hijgen als ze uit moet, nou als ik daarmee naar een da ga krijg ik rare reacties). Je kunt dit niet zien aankomen, dus denk aan de mooie momenten en voel je niet schuldig.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:00

Sterkte meis... En nogmaals voel je alsjeblieft niet schuldig..
Denk aan al die mooie keren dat je wel voor haar bent gebleven ook al ging iedereen..

Als ik het zo lees was ze 'klaar' met haar leventje en heeft ze 17 gelukkige jaren gehad.. :(:)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:24

mss kan je het schuldgevoel relativeren door te denken aan het feit dat zij al die jaren bij jou heeft gewoond en een goed leven heeft gehad itt vele andere honden/dieren. hoe vaak worden honden/dieren wel niet herplaatst/asiel en alle andere narigheid die er bestaat.

Ze heeft al die tijd haar eigen veilige thuisbasis gehad, beter kan niet! En ik snap je gevoel ergens wel, bij mij is het 3x voorgekomen dat het inslapen van mijn poezels en paard niet helemaal correct ging (bij 3 verschillende da's) en ja daar heb ik me ook schuldig over gevoeld. maar ik troost mij met het feit dat ze het altijd goed hebben gehad en maar 1 baas hebben gekend!
het schuldgevoel gaat mss niet weg, maar wie weet tzt krijgt het ergens een plekje...

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:11

Mers schreef:
Ligt misschien wel aan mij, maar als ik merk dat mijn hond niet in orde is ga ik daarmee naar de DA en laat ik hem niet achter. Hoe weet je zeker dat jij waarschijnlijk niets meer voor je hond had kunnen doen als je er wel was...

helemaal mee eens
wat voor afspraak je ook zou hebben
dat is dan niet belangrijk
mijn hond zou in alle gevallen voorgaan
zeker als je al ziet dat het niet goed gaat
ik heb een hond van 11 met hart problemen
en als hij me aan blijft kijken van help laat me niet alleen (ze zijn afhankelijk )
dan pak ik hem op en ga als een speer naar de da
de rest van de wereld bestaat dan niet meer
ik zou me enorm schuldig voelen
mijn hondje is mijn hartje een deel van het gezin
als mijn dochter ziek is verschuif ik de wereld ook
is voor ieder persoonlijk anders misschien
maar ik zou me schuldig voelen en er kapot van zijn

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:15

cerescity schreef:
Mers schreef:
Ligt misschien wel aan mij, maar als ik merk dat mijn hond niet in orde is ga ik daarmee naar de DA en laat ik hem niet achter. Hoe weet je zeker dat jij waarschijnlijk niets meer voor je hond had kunnen doen als je er wel was...

helemaal mee eens
wat voor afspraak je ook zou hebben
dat is dan niet belangrijk
mijn hond zou in alle gevallen voorgaan
zeker als je al ziet dat het niet goed gaat
ik heb een hond van 11 met hart problemen
en als hij me aan blijft kijken van help laat me niet alleen (ze zijn afhankelijk )
dan pak ik hem op en ga als een speer naar de da
de rest van de wereld bestaat dan niet meer
ik zou me enorm schuldig voelen
mijn hondje is mijn hartje een deel van het gezin
als mijn dochter ziek is verschuif ik de wereld ook
is voor ieder persoonlijk anders misschien
maar ik zou me schuldig voelen en er kapot van zijn

jeetje! voelt de TS zich nog niet schuldig genoeg?! als je niets vriendelijk kan zeggen, reageer dan niet..
on topic: je kon echt niet weten dat het zo ernstig was. Zo'n dingen gebeuren nu eenmaal. Je hebt der 17 prachtige jaren gegeven.. Veel sterkte toegewenst

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:18

ik geef alleen mijn mening
en in haar plaats zou ik me schuldig voelen

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:19

De hond van mijn oom had hetzelfde. Hij heeft toen van de dierenarts pijnstillers gekregen (en meer) en is toen met het dier naar huis gegaan. 3 dagen heeft hij bij haar gewaakt, gevoerd en laten drinken. De 3de dag is hij 5 minuten weg geweest om een pakje shag te halen, toen hij terug kwam was ze al dood. Dieren sterven vaak het liefste alleen.
Buiten dat vind ik dat jij je verantwoording hebt genomen. Ja ts moest weg, maar heeft daarna haar vader gebeld om bij het dier te gaan kijken en indien nodig naar de DA te gaan.
Ts heel veel sterkte!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 17:51

Bedankt allemaal. Even voor de goede orde. Ik woon bij mijn vader. In het weekend is hij bij zijn vriendin.. Het was dus onze hond. Mensen mogen vinden wat ze willen, maar omdat mijn hond al enige tijd aan de medicijnen zat en soms benauwd was, hoopte ik dat het door de medicijnen weg zou gaan en iik hoopte dat, als mijn vader kwam dat ze zich
weer beter zou voelen. Als dat niet zo was, dan moest hij naar de dierenarts gaan.

Overigens is het aantreffen van mijn hondje en haar overlijden allemaal in een tijdsbestek van een uurtje gebeurd....

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:55

Laat je vooral geen schuldgevoel aanpraten...

Als je hondje een hartaanval heeft gehad dan hadden maar weining dierenartsen met verstand op deze leeftijd met deze aandoening alles uit de kast getrokken.
Gevolg...jij (of je pa) als een gek naar de DA geraced om vervolgens te zien dat je hond in een vreemde omgeving met vreemde mensen komt te overlijden...nee dat is lekker doodgaan..

Laat iedereen lekker praten, je hondje was waarschijnlijk gewoon op...je had niet meer kunnen doen dan zijn pootje vasthouden waarschijnlijk.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 18:00

Dank je wel Kitty. Waarschijnlijk heeft ze inderdaad gewacht tot ik weg was. Zaterdagavond laat was ze gewoon zoals ze altijd was, dus heb het ook niet aan zien komen. Ze heeft tot op de laatste dag gewoon haar bakjes eten leeggegeten en koekjes gegeten en wilde ook gewoon nog mee uit..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:12

Nou prachtig toch, ik hoop dat het bij mijn kat ook zo mag gaan. Beter zo dan weken nog echt ziek zijn, voor het dier was dit het fijnste. Voor ons mensen juist niet. Nogmaals sterkte