Hond wil 's avonds niet poepen, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:42

Nordan schreef:
volgens mij hoeft een volwassen hond maar 1x per dag te eten, als je hem alleen 's morgens eten geeft hoeft hij 's avonds 's nachts niet meer te poepen..
Ligt wel aan wat ie eet en hoe groot hij is. Als ik 1x per dag zou voeren, zou ik een reuze voerbak moeten kopen die 2x zo groot is als een normale. En dan weet ik zeker dat ie het niet allemaal op zou eten.
Een hond kan geen 1,5 kilo vlees in 1x op. Dat wordt hier echt over 2x verdeeld, om 08.00 en tussen 18.00 en 19.00 uur.

siskeh

Re: Hond wil 's avonds niet poepen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:46

Volgens mij moet je grote honden sowieso vaker voeren ivm. met risico op een maag-torsie oid.
Die van mij is dan niet zo groot, maar wel heel druk. dus ik let er sowieso wat meer op.
Voeren en dan naar buiten durf ik niet, zeker niet als ik in 1 keer alles zou voeren.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:47

onze reu heeft dit ook, echt rot!

want als hij savonds niet poept, doet hij het in de bench..
je kunt uren lopen maar hij plast alleen!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 14:34

Mijn hond heeft een paar keer maag krampjes gehad en een keer een beetje gasvorming dus dus dierenarts heeft mij geadviseerd 3 keer per dag te eten zodat hij niet teveel in 1 keer krijgt omdat hij wat te snel eet. Dus ik hou het wel op 3 keer per dag, want sinds ik hem 3 keer per dag voer heeft hij nooit meer buikpijn.

Onze hond slaapt in een mand, naast ons bed ( ja ik weet het,verwend :D ) En hij heeft nog nooit in huis gepoept. Maar hij blijft echt doorjanken.

Het is dus zo als je hem 's avonds uitlaat en je loopt een half uur of langer gaat hij op een gegeven moment wel poepen, maar ik heb niet zo'n zin om 's avonds laat zo lang te moeten lopen met hem.. Hij is al vele uren per dag buiten, dus het liefste 's avonds alleen een blokje om. Zo deed ik dat met onze vorige hond ook.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:02

Tip voor te snel eten: voerbal!
(en is ook nog eens bezigheidstherapie)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:13

Jammer dat je het janken niet kan of wil negeren, een andere oplossing wordt dan wel erg moeilijk.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:21

Nessah schreef:
Ik geef de mijne brokken, hij mag in totaal 250 ( maatbeker). hij krijgt 2 keer 100 en 1 keer 50.

250g brokken voor een Franse Bull? Dat is wel heel veel. Welk merk voer geef je? Misschien moet je naar een voer zoeken waar minder ruwe vezel in zit, dan poept de hond minder, dus minder kans dat ie 's nachts naar buiten moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:11

sillysoul schreef:
Nessah schreef:
Ik geef de mijne brokken, hij mag in totaal 250 ( maatbeker). hij krijgt 2 keer 100 en 1 keer 50.

250g brokken voor een Franse Bull? Dat is wel heel veel. Welk merk voer geef je? Misschien moet je naar een voer zoeken waar minder ruwe vezel in zit, dan poept de hond minder, dus minder kans dat ie 's nachts naar buiten moet.

Dat is idd ook een tip, bijvoorbeeld Orijen of Acana scheelt 2 hopen stront op een dag :+

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 13:37

Ik geef royal canin voor bull. Het is een mannetje, keurig netjes op gewicht. 250 voor een hond die uren per dag rent/speelt en haast altijd buiten is, is echt niet veel. Je kan het niet vergelijken met een hond die veel binnen zit en aan de riem een paar keer per dag uitgelaten wordt. Het is een buitenhond.

@siskeh: bedankt voor de tip!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:49

Ik vind het nog wel veel, aangezien ik ook ongeveer zoveel voer voor een stuiterbal van 20 kilo :=
Die is 3, en ook op gewicht(boerderijhond, Xbordercollie )

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 13:51

Er staat dat honden van 12 tot 16 kilo 250gram moeten hebben.

Franse bulldogs zijn klein, maar breed. Onze jack russel was even groot maar woog 7 kilo, deze bull weegt 14 kilo.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:22

mijn hond weegt ook 14kg (ook netjes op gewicht), die krijgt 180gram voer per dag. Het is echt afhankelijk van het merk voer! Welk merk geef je?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 14:29

Ik geef royal canin voor bull, staat boven ook in de post.

Maar als ik kijk naar mijzelf, ik weeg 48 kilo. Mijn moeder ook ongeveer.. Wij eten totaal verschillend.. Ik sport heel veel, ben veel buiten. Zij sport 2 keer per week en is veel binnen.
Zo is het bij honden neem ik aan ook.

Daarnaast is mijn hond netjes op gewicht, komt nooit aan. Dus ik denk dat het wel prima zo is :) Als het teveel was zou hij wel te dik worden.

Te dik is hij niet:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4B8EEOMW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZMCS44J.jpg

Maar goed, iedereen zijn mening over de hoeveelheid voer en hoeveel keer je voert. Ik doe het zo en dat bevalt goed. Ik ga het eens proberen als ik eerder voer en ik neem verder alle bruikbare tips mee :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:32

Ben er net achter gekomen dat ik mijn hond ca. 50 gram te veel per dag voer :=
Ze is bijna 20 kilo, en krijgt voer voor een hond van 30 kilo :o
Maar ik durf toch wel zeker te zeggen dat ze niet dik is :=

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:33

Tja, als ik zie hoe vaak en hoe lang je hond buiten is, lijkt hij mij erg verwend hoor. 5 x per dag uit! Misschien heeft hij jou wel geconditioneerd met al dat uitlaten per dag en nu heeft hij het 's nachts ook al voor elkaar.
Mijn hond, een grote Leonberger, poept overigens ook maximaal 2 x per dag, vaak ook maar 1 x per dag en krijgt twee keer per dag eten. Inderdaad, om het risico van een torsie tegen te gaan.
Laatst bijgewerkt door Diane65 op 02-02-10 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:34

Wat als je de laatste voeding nu voor de nacht geeft in plaats van wat je nu doet?
Dan heeft hij tijd nodig om het te verwerken/verteren en kan hij het wellicht wel de hele nacht ophouden.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:39

ik heb zelf een frans bulldog teefje van 5 jaar oud, haar voer ik nutro, haar voerbak staat de hele dag, ze gaat van zelf wel eten als ze zin heeft.
Verder poept zij ook maar 2 keer per dag, soms 3 keer
Zij krijgt wel honden koekjes en enerque vlees.
Zij is 10 kg.
Jankt gelukkig niet 's nachts,wil wel eens een plasje laten lopen
Overigens wordt zij 3 keer, soms 4 keer per dag uit gelaten.
Nu met het regenachtige weer wil ze praktisch niet eens naar buiten

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 16:37

@meggiemeg: Ja, dat klinkt ook wel logisch..
@Diane65: Ach, hij is wel verwend dat hij zoveel buiten is. Maar dat is alleen maar positief. Hij piept alleen in de nacht als hij om 23:00 niet gepoept heeft.
@tamara16: Grappig, die van ons wil zelfs met harde storm nog naar buiten.. Zelfs gister met die hagelbui :D

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:49

nou die van ons niet, gewoon een eigenwijs trutje af en toe
haha

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:30

Hoe gaat het nu? Kan je doorslapen 's nachts?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:34

meggiemeg schreef:
Wat als je de laatste voeding nu voor de nacht geeft in plaats van wat je nu doet?
Dan heeft hij tijd nodig om het te verwerken/verteren en kan hij het wellicht wel de hele nacht ophouden.

Dit zou ik ook doen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:48

Raggel schreef:
Probeer hem het poepen op comando te leren en als hij het dan heeft gedaan heel hard te belonen. Na een paar keer gaan ze dit snappen en poepen (of plassen) ze "op comando". Niet 100% natuurlijk, maar ze weten wel wat de bedoeling is en wat van ze verwacht wordt als ze naar buiten gaan.

Onze hond doet dat inderdaad ook :j . Ennee niet 100%, maar op den duur merk je ook wel wanneer ze wel moeten en wanneer niet als jij dat zegt.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:22

Loop je 's avonds wel een rondje, of wandel je tot hij poept en ga je vervolgens dezelfde weg terug?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:38

misschien helpt het dat je 's morgens 150gram geeft en 2x 50 grams 's avonds, want die voerbeurten volgen elkaar redelijk kort op in verhouding.
en verder misschien toch enkele nachten hem proberen te negeren zodat hij het leert. Dit lijkt me onrechtstreeks zindelijkheids training.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:49

De hond thuis moet ongeveer ook een 2tal keer daags, s morgens bij het opstaan en dan nog eens in de middag, 5u is ook zn laatste voederbeurt. De uk hier (van 9weken) poept echt nog alle momenten van de dag, heb er nog niet echt een schema ingekregen, bijgevolg dat ik vaak te laat ben en hij te vroeg :). Erg vervelend. Dus moet mij morgen echt eens op een voerschema gaan richten en kijken wat het beste is, poepen in de bench doet ie snachts niet. smorgensvroeg moet hij wel nodig. overdag niet makkelijk te volgen dus. hij wordt nu smorgens gevoerd rond een uur of 8, daarna smiddags wat en savonds. Maar geef hem net iets te laat denk ik, naja morgen even uitzoeken.