konijn heeft last van poep aan zijn kont

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tellie

Re: konijn heeft last van poep aan zijn kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:13

Mij is altijd verteld dat het kwam omdat het konijn te dik is. Ze kunnen hun nachtpoep niet meer opeten, als gevolg dat het aan hun achterste blijft hangen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:34

Tellie schreef:
Mij is altijd verteld dat het kwam omdat het konijn te dik is. Ze kunnen hun nachtpoep niet meer opeten, als gevolg dat het aan hun achterste blijft hangen.

Nee, ze doen het niet meer omdat ze toch al genoeg te eten krijgen. Waarom dan de moeite doen?
En uiteindelijk kunnen ze er inderdaad niet meer bij..

Imitador

Re: konijn heeft last van poep aan zijn kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:40

Bij mijn konijnen was het inderdaad luiheid. Sober voeren: hooi (met een dik vet uitroepteken), bikskorrels en groenten. Niet teveel lekkers en lekker laten spelen in de tuin.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:27

Mindim schreef:
Geef het konijn beweging, konijnen zijn niet gemaakt om de hele dag in een hokje te zitten. Dan valt het konijn af en het is heel gezond, een paard zet je ook niet de hele dag in een box.

@Vinnur, hoe vaak checkte je het dan? In de zomer check ik mijn konijnen meerdere malen per dag, zeker als ze last van plakpoep hebben. Wat een rotdood.

Inderdaad ook meerdere malen per dag, zaten iedere week wel een paar keer bij de dierenarts met dat arme beestje..