Labrador teef loopt achter stijf, 8 jaar.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:14

BrankaZ schreef:
eva1969 schreef:
Lekker makkelijke conclusie artrose. Die moet dus wel ergens door veroorzaakt worden ;). Is er een foto van de rug gemaakt?

Arthrose kan ook leeftijdsgerelateerd zijn. Hoeft helemaal niets met de rug te maken hebben.

Ik zeg ook nergens dat artrose persé met de rug te maken moet hebben. Ik vroeg me gewoon af of er een foto van de rug gemaakt was omdat de klachten erg lijken op klachten die ontstaan bij spondylose.

Ik vind artrose an sich gewoon een te gemakkelijke conclusie, bovendien neem ik aan dat geen enkele dierenarts rontgen-ogen heeft en dus binnen in de hond kan kijken ;) .

Ik zou in ieder geval geen genoegen nemen met zo een diagnose.

Nikka

Re: Labrador teef loopt achter stijf, 8 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:23

Ik zou ook wel foto´s willen hebben. Mogelijk kan een orthomanueel arts zoals Dorit Aharon nog zeker wat betekenen.

Anoniem

Re: Labrador teef loopt achter stijf, 8 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:14

Ik vind dat de diagnose artrose gauw wordt gesteld bij oude dieren, want dat zal het wel zijn, ze zijn tenslotte oud.

Zelf ben ik zeer voorstander van foto's, zodat de eventuele artrose (artrose kan namelijk ook een gevolg zijn van iets anders wat niet goed zit) of andere klachten aangewezen en benoemd kunnen worden en de medicatie daarop kan worden aangepast.
HD die al een tijdje aan het verergeren is, kan namelijk door slijtage artrose veroorzaken, soms ook met botwoekering. Kijk dan is de artrose een gevolg van een ergere kwaal.

Onze hond liep mank. HD dachten we, maar de heup bleek bij onderzoek, nog goed vast te zitten, niets floepte eruit zeg maar. In eerste instantie werd gedacht aan artrose, dus fortiflex mee. Maar het zat me niet lekker, ik weer naar de da en gevraagd om foto's. En ja hoor, hij had licht hd, maar daar was de pijn niet van, die kwam van zijn rug, spondylose. Dat uit zich oa in: Opstartproblemen, stijf zijn na het opstaan, mank lopen na lange wandelingen of spelen, bijna de zelfde klachten als artrose, maar dat was niet wat het was.
Daarom ben ik voorstander van foto's. Artrose, spondylose of hd kun je aan de buitenkant niet zien en blijft dus altijd natte vinger werk.