Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wildgirl schreef:Ik realiseer me best dat er manieren zijn die diervriendelijker zijn, absoluut maar soms breekt nood wetten.....
Ik kan het me niet permitteren een blaffende hond te hebben, hem herplaatsen is voor ons allebei niet goed en weken de tijd om hem dit gedrag af te leren heb ik (nu althans) niet.....
Uiteraard blijft dit iets om aan te gaan werken en dat ga ik ook zeker doen maar voor nu moet hij gewoon zijn woefje houden aangezien we anders straks samen op straat staan
dan is het gewoon halsband met klein kastje 
latnahc2 schreef:en wat als hij nou gaat slopen doordat hij niet meer kan blaffen?
dan ook maar een muilkorf?
en dan gaat hij aan de muur krabben dan maar in een bench??
ik snap dat het een lastige situatie is maar een hond een shock geven omdat hij blaft gaat echt niet werken denk ik.
rockwitch schreef:Ja en als het dus angst is, en hij staat te blaffen tegen een hond die langs komt, en hij krijgt een optater, kan je hem straks weer gaan helpen om over zijn angst voor andere honden af te komen. Want andere honden..schok..eng.
Vooral met angst is zo'n blafband echt ontzettend gemeen. Beestje doet in zijn ogen niks fout, maar uit zijn stress. Als hij dus een blafband om krijgt, kan hij niet meer zijn stress uiten op die manier, ik wil niet weten wat hij dan gaat doen. Misschien heb je dan opeens geen bank meer, of gaat hij in huis plassen ofzo. Kan je dat weer gaan oplossen.