Ten einde raad; blaffende hond....niets helpt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nowornever

Re: Ten einde raad; blaffende hond....niets helpt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:18

nou ik hoop dat die band gaat werken bij jou hond

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:26

Hier ook iemand die je de band wel wil lenen,heb er ook 1 en enkel nog nodig werkt prima!!
Normaal geen voorstander van deze banden maar het kan snel opgelost zijn als het werkt en dat scheelt ook de baas een hoop kopzorgen!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:35

gewoon dat band omdoen hoor laat je niet in ze z**k zetten door een blaffende hond,die hoort zich te gedragen in jou huis
en zodoende dus ook zwijgen, in een roedel gaat het net zo hoor
weliswaar geen stroomband maar wel net zo een harde knijp/bijt van 1 roedelgenoot die hoger staat.

de buurhond hier heeft ook zo een ding om wel niet voor het blaffen maar zodat ze niet van erf af kan, en die hond is niet dom en weet dondersgoed tot hoever ze kan gaan.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 21:54

Ik realiseer me best dat er manieren zijn die diervriendelijker zijn, absoluut maar soms breekt nood wetten.....
Ik kan het me niet permitteren een blaffende hond te hebben, hem herplaatsen is voor ons allebei niet goed en weken de tijd om hem dit gedrag af te leren heb ik (nu althans) niet.....
Uiteraard blijft dit iets om aan te gaan werken en dat ga ik ook zeker doen maar voor nu moet hij gewoon zijn woefje houden aangezien we anders straks samen op straat staan :D

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:20

Wildgirl schreef:
Ik realiseer me best dat er manieren zijn die diervriendelijker zijn, absoluut maar soms breekt nood wetten.....
Ik kan het me niet permitteren een blaffende hond te hebben, hem herplaatsen is voor ons allebei niet goed en weken de tijd om hem dit gedrag af te leren heb ik (nu althans) niet.....
Uiteraard blijft dit iets om aan te gaan werken en dat ga ik ook zeker doen maar voor nu moet hij gewoon zijn woefje houden aangezien we anders straks samen op straat staan :D

Na 3 keer waffen met schokband om weet hij het wel hoor :) dan is het gewoon halsband met klein kastje :)

Ik zou er in dit geval niet te moeilijk over denken, met dit weer onder een brug slapen is ook niks waard.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:19

en wat als hij nou gaat slopen doordat hij niet meer kan blaffen?
dan ook maar een muilkorf?
en dan gaat hij aan de muur krabben dan maar in een bench??
ik snap dat het een lastige situatie is maar een hond een shock geven omdat hij blaft gaat echt niet werken denk ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:20

nou bij de mijne werkte het prima :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 23:30

latnahc2 schreef:
en wat als hij nou gaat slopen doordat hij niet meer kan blaffen?
dan ook maar een muilkorf?
en dan gaat hij aan de muur krabben dan maar in een bench??
ik snap dat het een lastige situatie is maar een hond een shock geven omdat hij blaft gaat echt niet werken denk ik.

Daarom ben ik me ook goed bewust van het probleem, ik ga het ook zeker wel in de gaten houden en er werk van maken qua training.
Voor nu kan ik hier echter op korte termijn niets mee, en het risico straks op straat te staan heb ik er niet voor over....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:42

Hier nog iemand met zo'n gevalletje.
Ik heb 2 hondjes, ze blaften beiden wel eens. De russel een enkele keer, de malthezer gilt de boel bij elkaar.

Dus 1 blafbandje gekocht.. russel 1x uitgelokt (ja heel gemeen) ik ging hard stampend het huis voorbij, ze blafte, kreeg een stroomstoot. en was sindsdien braaf. heeft nooit de band meer om moeten hebben.
De maltheser daar en tegen kun je niet uitlokken in het blaffen.
Maar zodra ze in de bench zit en de deur gaat dicht begint ze.
Te kakelen als een kip, net zolang opvoeren tot ze een stroomstoot krijgt. dan gilt ze, van schrik.
Even stil en 5 min later begint ze weer.
Ze lijkt het wel lekker te vinden, want ze houdt het uren vol.
Nu hebben we een nieuwe woning, en mijn huisgenootje draait nachtdiensten.
Ik moet het niet hebben dat die hond gaat blaffen als ze ligt te slapen.
Dus mocht iemand tips hebben?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:03

hier hetzelfde gehad na verhuizing. enige wat hielp was een maandje prozac van de dierenarts.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:09

Wij kochten toendertijd een hond (ze is helaas te jong overleden), waarvan gezegd werd dat het een ideale gezinshond was en dat ze prima alleen kon zijn. Dat zochten we ook, aangezien ik parrttime werkte en de hond dus ook écht alleen moest kunnen zijn.

Niets was minder waar. Een ideale gezinshond was ze verder wel, ik kon me geen lievere hond wensen, maar dat blaffen......en ook ik moest een oplossing hebben omdat de buren er niet echt blij mee waren. Ik heb toen ook een stroomband geprobeerd en het was meteen over. Eerst komt er een piepje en als ze dan binnen een bepaalde tijd weer blafte, kreeg ze een stroomstootje. Werkte perfect. De hond werd er niet gestresst door, ik had eerder het idee dat ze nu eindelijk duidelijkheid had.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:13

Jemig ik ben best wel een beetje geshockeerd van wat ik hier allemaal lees. Hang er maar een blafband omheen, tuurlijk symptomen bestrijden is lekker makkelijk, maar als je niet weet waarom je hond blaft vind ik het echt heel erg triest voor het dier als hij een blafband om krijgt. Misschien is er in je nieuwe huis wel iets waar hij bang voor is, misschien is hij door de verhuizing zwaar gestressed, en dan gooi je er een blafband omheen, echt heel sneu. Zo'n citronella band is ook heel gemeen, want de geur blijft in de vacht hangen, dus het dier wordt dan ook gestraft terwijl hij niks doet.
Vind het trouwens heel slecht dat een gedragstherapeut dat aanraadt, een van de redenen waarom ik helemaal niks op heb met de therapeuten van Martin Gaus.
Een hond met een probleem heeft tijd nodig, heb je dat niet, is het misschien een beter idee om hem overdag naar een hondencreche ofzo te brengen tot je wel tijd hebt om aan het probleem te werken.
Maar als je even logisch nadenkt, je hond is in een nieuwe omgeving, heeft al een rugzakje door zijn verleden. Je weet niet hoe hij zich voelt als hij alleen gelaten wordt, en dan hang je er een band omheen. Hij uit zich op de enige manier waarop hij weet hoe hij zich moet uiten om zijn stress te verlichten, en hij krijgt een optater.
Goh dat alleen blijven is leuk joh...

ps: neem eens contact op met Quiebus, denk dat die je veel beter kunnen helpen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 10:15

Dank aan iedereen voor het meedenken; ik krijg deze week de blafband van Kiwiko te leen en ga ook eens met mijn DA om de tafel ivm tijdelijke kalmeringspilletjes!
Goede tips mogen nog steeds aangeboden worden!

@rockwitch, als je goed gelezen hebt dan weet je dat Cadiz nu ook een aantal dagen per week naar de opvang gaat; ik ben zelf ook geen voorstander van de citronella band en gebruik die dus ook niet meer.
Ik moet echter wél dit probleem oplossen; ik kan de hond niet weken naar de opvang blijven brengen!
Qua tijd red ik het nu gewoon even niet om hier een paar weken de tijd voor te nemen, hoe sneu ook.
Ik heb al een waarschuwing van de politie te pakken, nog één en ik heb een paar honderd euro boete die ik nu even NIET kan betalen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:18

Dat snap ik wildgirl, maar dan kan hij toch beter voorlopig naar de opvang tot je wel tijd hebt om er wat aan te doen.
Ik denk zelf gewoon dat je bij jou hond met zo'n blafband meer schade aanricht dan je zou willen.
En dan wordt het probleem alleen maar groter en tijdrovender om op te lossen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 10:22

@rockwitch, ik weet dat dat risico erin zit maar dit kan niet zo.
Buiten mijn werk moet ik ook vaak even tussendoor weg om boodschappen,lesgeven etc etc
Ik kan hem niet steeds meenemen, wat ik dus nu noodgedwongen wel doe.
Persoonlijk denk ik dat het bij hem een combi tussen verveling/protes en wellicht angst is.
Hij staat namelijk heerlijk dominant te blaffen naar anderen honden als die langslopen en gaat dan weer naar zijn mand/de bank hoor ik van buren.....
Het is dus heel dubbel.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:22

Ik volg dit want ik heb vier honden, waarvan 2 van 7 maanden en één daarvan zet de boel op stelten. Nu wonen wij vrijstaand en hebben alleen aan de achterzijde buren maar goed hij meldt ons dus wel dat die kleine gilt en dan gaat de rest mee. Het begint met een paar keer blaffen, lijkt op uitdagen en dan gaat de rest meeloeien. Ben ik thuis gebeurt dit dus niet, er wordt ook niet zomaar geblaft en blaft ie tijdens het spelen grijp ik in.

Maar ja hoe los je het op? Tot nu toe heb ik de radio steeds harder gezet en nu doe ik dus ook de gordijnen voor en de luiken achter dicht. Zij raam blijft open zodat er wel daglicht is. Het lijkt nu iets beter te gaan maar stiekem hoop ik ook gewoon dat ze er overheen groeit.....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:24

Ja en als het dus angst is, en hij staat te blaffen tegen een hond die langs komt, en hij krijgt een optater, kan je hem straks weer gaan helpen om over zijn angst voor andere honden af te komen. Want andere honden..schok..eng.
Vooral met angst is zo'n blafband echt ontzettend gemeen. Beestje doet in zijn ogen niks fout, maar uit zijn stress. Als hij dus een blafband om krijgt, kan hij niet meer zijn stress uiten op die manier, ik wil niet weten wat hij dan gaat doen. Misschien heb je dan opeens geen bank meer, of gaat hij in huis plassen ofzo. Kan je dat weer gaan oplossen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 10:27

Daarom ga ik ook in overleg met mijn da voor kalmeringspilletjes, wie weet is dat tijdelijk een oplossing icm training

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:33

Kijk wel uit met kalmeringsdingen van de dierenarts, daar ben ik mijn hond bijna door kwijt geraakt!!!! Was iets versuft, verslikte zich in iets van de grond en stikte bijna en raakte dus in een stuip......als ik niet in de buurt geweest was, was ze er niet meer geweest! Voor mij dus nooooooit meer kalmeringsmiddelen en de hond waar ik het over heb, komt ook uit Spanje, heeft een moeilijk verleden en ontieglijk veel angsten maar geen kalmeringsmiddelen meer.....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:37

Hoe lang zit de hond eigenlijk alleen per dag?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 10:39

kohtje schreef:
Hoe lang zit de hond eigenlijk alleen per dag?

wisselend, meestal een uur of 6 een enkele keer 8 uur

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:48

Mijn spanjaard (zie profiel)blafte de eerste jaren ook als we hem te lang alleen lieten (helemaal in het begin was 5 minuten al te lang). Of hij sloopte de banken. Heeft echt jaren gekost voor ik hem rustig een halve dag alleen kon laten. Nu heeft hij er vertrouwen in dat we terug komen en hij voelt zich veilig hier thuis en hij blaft alleen nog als hij de auto van ons aan hoort komen. Mijn vriend en ik draaiden allebei wisseldiensten, dus er was bijna altijd wel iemand thuis. En dat was voor ons ook een voorwaarde voor we een hond uit Spanje haalden, vaak hebben ze toch wel een verleden en weet je dat het veel tijd gaat kosten. Maar goed, wij hebben ook wel periodes gehad dat we allebei wat vaker weg waren en we helemaal gestoord werden van zijn geblaf (en vooral de buren). Veel mensen zeiden dat we een blafband moesten doen, maar dat hebben we niet gedaan. Had daar toch echt geen fijn gevoel bij, hij blaft niet voor niets, hij voelt zich naar en dan komen wij met die band aan zetten. Voor mijn gevoel levert dat een nog erger gefrustreerde hond op, omdat hij zich niet kan uiten. Wij brachten hem dan overdag wel naar een goede opvang. Maar ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Denk er goed over na! Veel succes.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:53

Nog even een toevoeging. Op een gegeven moment hebben we een bench aangeschaft, hij was helemaal gek op dat ding. Lag er altijd in, ook met het deurtje open. Wij hebben het weg gaan met behulp daarvan geoefend, korte periodes. Hij voelde zich daar veilig in en wilde er altijd graag in. Zo hebben wij het geoefend. (geen hele dagen erin natuurlijk).

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 11:12

Even ter toevoeging; Cadiz is in de buik van zijn mama uit spanje gekomen, hier geboren en geplaatst bij iemand, daar heeft hij de eerste 2 jaar van zijn leven gewoond en zijn dominantie naar hartelust kunnen ontwikkelen....toen kwam hij bij mij en is hij door training in een goed luisterende hond verandert, met nu dus een blaf probleem

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:06

rockwitch schreef:
Ja en als het dus angst is, en hij staat te blaffen tegen een hond die langs komt, en hij krijgt een optater, kan je hem straks weer gaan helpen om over zijn angst voor andere honden af te komen. Want andere honden..schok..eng.
Vooral met angst is zo'n blafband echt ontzettend gemeen. Beestje doet in zijn ogen niks fout, maar uit zijn stress. Als hij dus een blafband om krijgt, kan hij niet meer zijn stress uiten op die manier, ik wil niet weten wat hij dan gaat doen. Misschien heb je dan opeens geen bank meer, of gaat hij in huis plassen ofzo. Kan je dat weer gaan oplossen.

Ik ben het helemaal met je eens!
Ik schrik ook elke keer van de vele positieve reacties op de Antiblafband of Teletac hier op Bokt. Het lijkt wel of stroom het tovermiddeltje is hier. Een beetje verdiepen in je hond is er niet meer bij.

Ik snap je probleem Wildgirl en ik snap dat je probleem op korte termijn opgelost moet zijn. Maar ik vind ook echt dat je hond vrij veel alleen is. En dan lees ik dat je 's avonds vaak nog les moet gaan geven. Hoeveel 'quality time' blijft er nog over voor je hond? Verlatingsangst ontwikkeld de hond, omdat hij het idee heeft dat hij vaak alleen gelaten wordt. En het is hier al gemeld: de nieuwe omgeving voelt voor hem blijkbaar nog niet vertrouwd genoeg. En misschien heeft hij er ook wel een beetje genoeg van dat hij 6 tot 8 uur per dag niks te doen heeft.

Wat is er mis met je hond naar een goed opvang te doen, waar hij kan spelen met andere honden? Dan kan hij zijn energie tenminste kwijt.