Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Moggsy schreef:En als een mens veel praat, gooien we dan ook sleutelbosjes naar het hoofd, gooien met schoenen en dreigen we met kussens om de oren te slaan?
Of zetten we dan de brandspuit er op (vergelijkbaar met een plantenspuit t.o. de kat).
Negeren of terug praten, dat is de remedie
Neem anders geen kat.
Gooien en smijten is een uiting van machteloosheid.
En hier is weer het bewijs hoe eigenzinnig een kat kan zijn.
'As every cat owner knows, nobody owns a cat'.
Als een kat blaasgruis heeft dan doet hij meer dan alleen maar mauwen.
En blaasgruis kan over gaan, maar ook blijvend zijn.
Het hangt er helemaal vanaf in hoeverre de struviet afbraak is.
Met speciaal voer is dit op te vangen en na lange tijd kan geprobeerd worden om dit af te bouwen.
In veel gevallen komt het terug, maar dat hoeft niet persé.
Wij hebben een Abessijn met blaasgruis en die staat half op speciaal voer en half op gewoon voer, dit werkt bij deze kat.
Gaat het met de blaasgruis helemaal niet meer dan kan operatief de plasbuis verlegd worden.
Dan wordt de kater een poes.
Poezen hebben hier meestal weinig last van omdat de plasbuis korter is.
Fontijnen beginnen wij niet aan, want dat wordt spelen met het water en dan is de hele boel drijfnat.
Inderdaad kan een gevuld glas water onder de kraan een oplossing zijn.
En sommige katten houden van water, onze Egyptische Mau gaat zelfs graag mee onder de douche.
Die zou wel willen dat we met de plantenspuit gingen spuiten, feestje.
Kattenluikjes hoeven niet te tochten, de goede luikjes hebben een tochtrand.
Natuurlijk gooi ik geen kussens, sleutelbossen en schoenen naar MiniPoes.
. Alleen maar gezellig! Als de kat voor de deur zit te piepen en hij wil niet, dan krijgen ze wel een gratis liftje naar buiten hoor 
zap schreef:Ik snap alleen niet wat het probleem is als je kat mauwt om naar buiten te willen? Hoe moet hij dat anders duidelijk maken?

Het wordt anders wanneer babbelen verandert in constant zeuren of schooien. Als dat maar door blijft gaan dan hou ik inderdaad even m'n kussentje omhoog.
loontje schreef:Mijn ooh zo vriendelijk zwart/witte kat met de naam Tommie zeurt en niet zo zuinig ook.
En dit lieftallig baasje wat veel thuis zit wordt daar helemaal gek van.
Hij zeurt om water uit de kraan wel te verstaan.
Hij zeurt om naar buiten te mogen.Uiteraard dan ook weer om naar binnen te komen.
HIj zeurt omdat hij ooh zo graag in de slaapkamer wilt want tja bed ligt lekkerder dan de bank.
Hij zeurt om een aai.Wat opzich niet erg is.Ik vind het heerlijk om te kroelen,maar ondertussen mauwt hij
vanaf 7 uur in de ochtend tot aan een uur of 11 in de avond.En dan kan een mauw voor een kroel lastig zijn.
Voorheen "vroeg"hij ook wel om dingen maar sinds dat we beneden wonen en hij dus naar buiten kan is het steeds meer geworden.
BIj elk geluidje wat hij hoort staat hij al te mauwen.Vaak al als je nog wakker ligt te worden in je bed en hij hoort je door bijvoobeeld hoesten of niezen.
Nou heb ik ook nog een andere kat(rood/wit met de naam Karoe) en die mauwt alleen om een aai en als hij naar binnen wilt.Dat valt nog wel te over zien.Is misschien 10 keer op een dag.Dat weegt niet op tegen Tom die als ik het bij zou houden denk 60-70 keer mauwt.
Hebben jullie misschien tips hoe ik het kan verminderen???
Kattenluik is eigenlijk geen optie ivm tocht.Vers water wordt er 1-2 keer per dag neer gezet maar hij kijkt dan niet naar de bak om.
En slaap kamer ja ik hoef maar te roepen en hij weet dat hij daar niet in mag maar met elke dag 1 kind en regelmatig 2 kids over de vloer voel ik me vaak of een bediende of een politieagente.

Geen idee hoe je daar vanaf komt, hier blijven ze ook bezig
loontje schreef:Suus zoals je al eerder hebt kunnen lezen is het niet dat hij dagelijks aangevallen wordt met de spuit.Is nu 1 keer gebeurt omdat hij toen al dik 12 uur aan het zeuren was.OP 1 dag.Als hij normaal mauwt om de deur open te doen ja dan geef ik toe aangezien hij de deur niet zelf open krijgt.Hij krijgt niet zomaar te maken met de spuit en vaak hoef je maar met het water te klotsen en meneer weet genoeg.
Dus nee mijn kat gaat niet weg omdat jij denkt dat hem onterecht wordt aangedaan.Graag even topic goed lezen en opbouwende commentaar geven.