pilletje aan hond geven (antibiotica)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Re: pilletje aan hond geven (antibiotica)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:06

Labje hier eet het gewoon op...is net een vuilnisbak ;)

Maar Herder krijgt het achter in zijn keel of in een stukje kaas :)

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:46

Tja er zijn een hoop Schotse terriers die met eten kieskeurig zijn.
Ik hoef ook niet alle merken eten voor zijn neus te zetten.
De Schotse terrier van mijn moeder eet ook geen pilletjes zonder ze te vermommen :+

zij schreef:
ja? zou dat ras-eigen zijn? hebben jullie allemaal labjes? (die dus de honden hebben die ze wel zo opeten ook? ;) )

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:54

Nog gekker
Ik heb zo een kat.
Een week na haar sterelisatie ging het licht ontsteken dus kreeg ze antibiotica.
Ik haar dus in he houtgreep nemen tussen mijn benen om die pil achter in haar keel te stoppen.
Ik de pil er dus in gestopt, werkt ze hem naar voren en begint te likkenbaarden en te kauwen.
Dus ik van ???? da's raar, dus toen ze de 2de pil moest hebben deze zo voor haar gehouden en ze at hem zo op.
hele kuur zo opgegaan.
Ik heb 5 katten en mijn hele leven heb ik dit nog nooit met onze katten mee gemaakt

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:15

@ inge dat is wel erg uitzonderlijk voor een kat...

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:05

Krissie0 schreef:
@ inge dat is wel erg uitzonderlijk voor een kat...

ja inderdaad.
ze is nu ongeveer 11 maanden oud.
leeftijd is niet zeker omdat ze gevonden is en de dierenarts aan het wisselen van haar tanden haar leeftijd heeft geschat

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:15

Mijn vorige hond at echt geen pillen :n
Al gaf je het in paté/worst of wat dan ook verstopt, hij stond net zo lang moeilijk te doen dat die pil schoongelikt op de grond achter bleef. Zelfs al gooide je een plak worst, hij hapte hem zo uit de lucht en halverwege zijn keel bedacht hij zich..

Mijn huidige hond is wat makkelijker voor de gek te houden. Oordruppels waren een grotere uitdaging :+ Eerste dag een grote worsteling, tweede dag gaf hij zich al eerder over en daarna had hij door dat het ff stil zitten was en dan een kouwstaaf krijgen.. mooie compromie ;)
Maar is een lastige eter, brokken door een bakje smuldier geroerd, laat hij afgelikte brokken achter :+

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:19

mijn tante deed altijd heel gemeen met haar honden, die wilde de pillen nooit hebben, dan kocht ze een leverworst, haalde er een stuk af, stopte het pilletje in riep de hond en vroeg 'stukkie leverworst? ' Hond ging zitten. Vervolgens deed ze 2x of ze het gaf, maar laatste moment weg trekken, en de 3x vraten ze het zo op. zonder de kijken wat t nou eigenlijk was }:0 niet helemaal eerlijk, maar werkte dus wel :P

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:26

Dat is ook nog een idee voor die van mij. Al heb ik weinig hoop bij de tweede keer dat je het
niet geeft zal die zich omdraaien en weglopen :7 Zoek t maar uit met je kaas zegt ie dan nog net niet.
Die van mij is te slim....

malih schreef:
mijn tante deed altijd heel gemeen met haar honden, die wilde de pillen nooit hebben, dan kocht ze een leverworst, haalde er een stuk af, stopte het pilletje in riep de hond en vroeg 'stukkie leverworst? ' Hond ging zitten. Vervolgens deed ze 2x of ze het gaf, maar laatste moment weg trekken, en de 3x vraten ze het zo op. zonder de kijken wat t nou eigenlijk was }:0 niet helemaal eerlijk, maar werkte dus wel :P

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:13

lekker stukkie stinkend worst :P

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:14

Ja! Onze hond doet dat ook, labrador. Dat heeft onze dierenarts aan ons laten zien :Y)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 05:03

Haha nou mijn hond niet hoor! Hij moest dagelijks pretnison, maar daar had meneer geen zin in... Het enige wat hielp was gewoon zijn bek openhouden, pilletje achter in zijn keel stoppen en zijn bek dichthouden...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:59

Ik heb mijn hond geleerd dat pillen opeten leuk is :)
(Hij krijgt Gluco-chondro)

Ik stop hem wel achter in zijn keel, dat vind ie prima......want daarna doen we een uitbundig 'GOEDZOOOOO-ritueel' met bijbehorend dansje :+

Ideaal zo'n hond die je zo makkelijk voor de gek kan houden..

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 12:48

haha nou die van mij wil nu zelfs mijn pilletje hebben als ik die uit de strip druk :P

ET_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:44

Haha was dat bij ons maar zo.. :Y)
Het is een verschrikkelijke vreetzak, maar pilletjes? Nee..
Hij een werkelijk ALLES, behalve die vieze pilletjes :?
In een plakje worst ofzo, worst is op, pilletje ligt weer op de grond.. Hopeloos :P