Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

sjappe schreef:Dat ze gister niet zijn gegaan, wil nog niet zeggen dat ze helemaal niet meer kunnen gaan. Als haar ouders verandering aan het oog zien en het niet vertrouwen kunnen ze altijd nog vandaag gaan en dat geld ook voor morgen. Jullie reageren allemaal alsof nu de kans groot is dat er een ontsteking bij gaat komen en zo ja dat behandelen en een goede genezing dan weinig kans van slagen heeft.
Citaat:Minstens krijg je van je dierenarts een tube vitamine A druppels. Dit verzacht zowiezo de pijn voor de kat. Het verzachten van de pijn zou voor mij al voldoende reden zijn om naar een dierenarts te gaan. Ongeacht wat de gevolgen van niet-gaan zouden kunnen zijn.
Citaat:Kans van slagen vergroot altijd als behandelen snel begint. En ja, bij een hoornvliesbeschadiging is de kans op een ontsteking gewoon groot. Hoe groter de beschadiging, hoe groter de kans op ontstekingen. Google er maar eens op.
Bij ernstige ontstekingen is het niet zeldzaam dat het oog verwijderd moet worden. En dat allemaal omdat er gedacht wordt dat het wel meevalt. Op het moment dat de ouders veranderingen aan het oog kunnen zien is het dus al veel te ver.
Citaat:Minstens krijg je van je dierenarts een tube vitamine A druppels. Dit verzacht zowiezo de pijn voor de kat. Het verzachten van de pijn zou voor mij al voldoende reden zijn om naar een dierenarts te gaan. Ongeacht wat de gevolgen van niet-gaan zouden kunnen zijn.
Citaat:Als men er voor kiest dieren te nemen, moet men ook de verantwoording hierover dragen. En dat houdt niet op bij een aai over het bolletje en een gevuld water en voerbakje.
. __danielle__ schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens!
Verder vind ik niet dat TS tegen haar ouders in moet gaan. ze kan zeggen: ik heb gevraagd op bokt wat zij zouden doen. en 99,99% van de reacties geeft aan dat we misschien toch maar naar de dierenarts moeten gaan omdat het misschien later kan ontsteken en als wij het kunnen zien het misschien toch wel ernstiger is dan jullie denken en onze kat misschien wel pijn heeft.
Diablo schreef:__danielle__ schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens!
Verder vind ik niet dat TS tegen haar ouders in moet gaan. ze kan zeggen: ik heb gevraagd op bokt wat zij zouden doen. en 99,99% van de reacties geeft aan dat we misschien toch maar naar de dierenarts moeten gaan omdat het misschien later kan ontsteken en als wij het kunnen zien het misschien toch wel ernstiger is dan jullie denken en onze kat misschien wel pijn heeft.
En weer: denken jullie nu echt dat de ouders zich wat aantrekken van een (misschien voor hun onbekend) forum? Als mijn dochter zou zeggen: mama, ze zeggen op dat en dat forum dat jij het zo en zo moet doen, zou ik haar vriendelijk te verstaan geven dat ik zelf wel uitmaak wat ik doe. Daar heb ik mijn dochter en een paar mensen die op internet typen niet voor nodig.
Diablo schreef:Mmmm, mijn dochter zit ook op bokt, vraag het haar, zou ik zeggen. Ik denk dat ik heel anders ben dan jij denkt. Maar ik zou me inderdaad niet door mijn dochter (of wat anderen zeggen op het forum waar ze op dat moment op zit) laten vertellen of ik wel of niet naar de da moet met een dier van mij, dat kan ik zelf wel regelen.
tita schreef:Nu gaat deze discussie een hele andere wending krijgen.
Maar niet iedereen is zo meegaand met dieren als sommige bokkers.
Bedoel we zitten hier nu te muggenziften over een consult van 15-23 euro want dat kost het om de kat naar de DA te brengen en zalfje kost iets van 10 euro dus...... is zowel fout bij TS als haar ouders.
Ik had het desnoods van mijn eigen geld betaald dat deed ik toen ik 14 was en iedere kattenbezitter hoort een reismand te hebben of een kooi dus TS je hoeft die kat niet op de fiets mee te nemen maar waar een wil is, is een weg.