Kat met haal in het oog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:19

Ik snap niet dat jullie niet gewoon zijn gegaan.

Ik heb zelf ook ooit een " scheurtje " in mijn oog gehad ( door mijn nagel, was mijn lens aan het uithalen ), ik zag er zo niks van maar het deed echt ontzettend veel pijn, mijn HA kon het wel duidelijk zien en heb er dus zalf voor gekregen.

sjappe

Re: Kat met haal in het oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:36

Geeft niks hoor dat je het even afwacht. Wel even goed in de gaten houden. Als hij gaat knijpen met het oog of als je vertroebeling gaat zien rondom het krasje, dan zou ik wel naar de dierenarts gaan. Dat hij veel slaapt is goed, de genezing gaat sneller bij een gesloten oog.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:04

Ik gaf bewust al geen reactie toen ik het las.
Belachelijk dit. Ik snap dat de TS er niks aan kan doen, maar verdorie, je kunt wel tegen je ouders zeggen dat ze alsnog moeten gaan? Jezus, je kat kan nog steeds veel pijn hebben, het kan gaan ontsteken of weet ik veel wat.
Stukje vernantwoordelijkheid voor je eigen huisdier heet dat.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:10

Weet je wat ik had gedaan? Kat in zo'n draagmandje gedaan, achterop de fiets gedaan, snelbinders goed vastgemaakt en dan hup naar de DA! Stel dat het steeds meer en meer ontstoken raakt? Echt heel slordig dat de TS niet gewoon gegaan is... en poes maar lijden met dat oog... :(

Een kat kan niet auw auw auw zeggen hoor..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:20

nalatigheid=dierenmishandeling! Sorry hoor maar weet je de gevolgen wel van een hoornvliesbeschadiging?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:29

Tjeemienee, ze is 14! Hoe waren jullie toen jullie 14jaar waren? Inderdaad, iedereen was anders op die leeftijd!
Niemand kan zien hoe het eruit ziet of heeft gezien, misschien is het heel ernstig of misschien is het een krasje op het ooglid. Het hoeft toch niet meteen te betekenen dat het oog eruit moet of dat er iets stuk is aan het netvlies? Ik neem aan dat de ouders zelf ook wel kunnen zien of het dier naar de DA moet of niet, buiten dat denk ik dat dit geen kwestie van nalatigheid is. Ze wilden immers naar de DA gaan. Maar aangezien de natuur zich eigenlijk zelf erg goed weet te redden, hebben ze besloten dat het dier niet meer hoeft.
Dat is een keuze van de eigenaren, niet nalatigheid denk ik zo.
Verder is het niet echt de bedoeling om iemand aan te vallen die eigenlijk niet de eigenaar is van het dier hier op bokt, toch?

Meningen verschillen maar soms gaat het hier zo ver!

@TS: kan je misschien een foto maken en die hier plaatsen, misschien is het lang niet zo erg als dat het klinkt en kan bokt een goede mening geven, wat jouw ouders hiermee doen staat daar natuurlijk volledig buiten ;)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:34

Ons kleine katje had dit ook een keer. Zijn oog moest eruit gehaald worden, en dat kostte toen iets van 300 euro. Hij heeft er verder nooit last van gehad. Hij vond het alleen heel eng om met die kap op te lopen die hij 10 dagen om moest om te zorgen dat hij niet kon krabben.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:39

Waarom vallen jullie een meisje van 14 aan? Het is de beslissing van haar ouders, daar kan zij weinig aan doen.

Als mijn dochter van 13 mij zo de les zou willen lezen als jullie hier opperen, zou ik toch even een hartig woordje met haar spreken.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:40

OK, voor de ouders dan: wilt u met uw poes zo vriendelijk zijn om ermee naar de DA te gaan ivm mogelijke ooginfectie(s)?

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:51

Ik vind persoonlijk de meeste reacties nogal overdreven :o .

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:02

Laten we met zijn allen maar hopen dat het allemaal overdreven is. En dat het hopelijk goed komt met het oog zonder ingrijpen van de dierenarts.

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:12

Dat ze gister niet zijn gegaan, wil nog niet zeggen dat ze helemaal niet meer kunnen gaan. Als haar ouders verandering aan het oog zien en het niet vertrouwen kunnen ze altijd nog vandaag gaan en dat geld ook voor morgen. Jullie reageren allemaal alsof nu de kans groot is dat er een ontsteking bij gaat komen en zo ja dat behandelen en een goede genezing dan weinig kans van slagen heeft.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:15

hoop niet dat jouw ouders met jou ook zo omgaan als met de poes :=

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:36

sjappe schreef:
Dat ze gister niet zijn gegaan, wil nog niet zeggen dat ze helemaal niet meer kunnen gaan. Als haar ouders verandering aan het oog zien en het niet vertrouwen kunnen ze altijd nog vandaag gaan en dat geld ook voor morgen. Jullie reageren allemaal alsof nu de kans groot is dat er een ontsteking bij gaat komen en zo ja dat behandelen en een goede genezing dan weinig kans van slagen heeft.

Kans van slagen vergroot altijd als behandelen snel begint. En ja, bij een hoornvliesbeschadiging is de kans op een ontsteking gewoon groot. Hoe groter de beschadiging, hoe groter de kans op ontstekingen. Google er maar eens op.
Bij ernstige ontstekingen is het niet zeldzaam dat het oog verwijderd moet worden. En dat allemaal omdat er gedacht wordt dat het wel meevalt. Op het moment dat de ouders veranderingen aan het oog kunnen zien is het dus al veel te ver.

Minstens krijg je van je dierenarts een tube vitamine A druppels. Dit verzacht zowiezo de pijn voor de kat. Het verzachten van de pijn zou voor mij al voldoende reden zijn om naar een dierenarts te gaan. Ongeacht wat de gevolgen van niet-gaan zouden kunnen zijn.

Als men er voor kiest dieren te nemen, moet men ook de verantwoording hierover dragen. En dat houdt niet op bij een aai over het bolletje en een gevuld water en voerbakje.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:43

tita schreef:
hoop niet dat jouw ouders met jou ook zo omgaan als met de poes :=

Nou, dat hoeft nou ook weer niet hoor. Wat een lelijke opmerking.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:59

Citaat:
Minstens krijg je van je dierenarts een tube vitamine A druppels. Dit verzacht zowiezo de pijn voor de kat. Het verzachten van de pijn zou voor mij al voldoende reden zijn om naar een dierenarts te gaan. Ongeacht wat de gevolgen van niet-gaan zouden kunnen zijn.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Verder vind ik niet dat TS tegen haar ouders in moet gaan. ze kan zeggen: ik heb gevraagd op bokt wat zij zouden doen. en 99,99% van de reacties geeft aan dat we misschien toch maar naar de dierenarts moeten gaan omdat het misschien later kan ontsteken en als wij het kunnen zien het misschien toch wel ernstiger is dan jullie denken en onze kat misschien wel pijn heeft.

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:11

Citaat:
Kans van slagen vergroot altijd als behandelen snel begint. En ja, bij een hoornvliesbeschadiging is de kans op een ontsteking gewoon groot. Hoe groter de beschadiging, hoe groter de kans op ontstekingen. Google er maar eens op.
Bij ernstige ontstekingen is het niet zeldzaam dat het oog verwijderd moet worden. En dat allemaal omdat er gedacht wordt dat het wel meevalt. Op het moment dat de ouders veranderingen aan het oog kunnen zien is het dus al veel te ver.

Van één kant heb je gelijk. Maar wat weten we nu uiteindelijk uit het verhaal? Hij trek zijn 3e ooglid niet meer voor het oog en knijpt ook niet meer met het oog? Dit is voor mij dan de reden om te zeggen dat het niet erg is om het nog een dagje aan te kijken.
Maar houd het wel goed in de gaten.

Citaat:

Schijnt dus geen pijn meer te hebben.

Citaat:
Als men er voor kiest dieren te nemen, moet men ook de verantwoording hierover dragen. En dat houdt niet op bij een aai over het bolletje en een gevuld water en voerbakje.

Ik vind dit geen reden om hen in de categorie onverantwoorde baasjes te plaasten. Wat weten wij van hun situatie? Misschien zit ze momenteel wel krap bij kas. En hoewel ik vind dat je als eigenaar altijd rekening moet houden met onverwachte gebeurtenissen, kan dit een reden voor hun zijn om het in dit geval even af te wachten.

Het overdrevene van sommige reacties vind ik dat ze zo'n beetje uitgemaakt worden voor dierenbeul omdat ze niet meteen naar de dierenarts zijn gerend :n .

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:15

__danielle__ schreef:
Verder vind ik niet dat TS tegen haar ouders in moet gaan. ze kan zeggen: ik heb gevraagd op bokt wat zij zouden doen. en 99,99% van de reacties geeft aan dat we misschien toch maar naar de dierenarts moeten gaan omdat het misschien later kan ontsteken en als wij het kunnen zien het misschien toch wel ernstiger is dan jullie denken en onze kat misschien wel pijn heeft.

En weer: denken jullie nu echt dat de ouders zich wat aantrekken van een (misschien voor hun onbekend) forum? Als mijn dochter zou zeggen: mama, ze zeggen op dat en dat forum dat jij het zo en zo moet doen, zou ik haar vriendelijk te verstaan geven dat ik zelf wel uitmaak wat ik doe. Daar heb ik mijn dochter en een paar mensen die op internet typen niet voor nodig.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:16

Diablo schreef:
__danielle__ schreef:

En weer: denken jullie nu echt dat de ouders zich wat aantrekken van een (misschien voor hun onbekend) forum? Als mijn dochter zou zeggen: mama, ze zeggen op dat en dat forum dat jij het zo en zo moet doen, zou ik haar vriendelijk te verstaan geven dat ik zelf wel uitmaak wat ik doe. Daar heb ik mijn dochter en een paar mensen die op internet typen niet voor nodig.

Jammer dan dat mensen nog steeds denken alles zelf wel te weten zonder naar iemand te luisteren die research heeft gedaan. Vind je erg dominant overkomen, zeker hoe je praat over je dochter. Toen ik 13 was en ik had wat te vertellen mocht ik gerust mijn mening inbrengen in het gezin. Mijn ouders waardeerden dit en zagen daarna zelf wel wat ze er mee deden. Ben blij dat ik die opvoeding gehad heb. Heb het idee dat jou dochtertje helemaal niets te zeggen heeft en dat vind ik behoorlijk raar.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:52

Mmmm, mijn dochter zit ook op bokt, vraag het haar, zou ik zeggen. Ik denk dat ik heel anders ben dan jij denkt. Maar ik zou me inderdaad niet door mijn dochter (of wat anderen zeggen op het forum waar ze op dat moment op zit) laten vertellen of ik wel of niet naar de da moet met een dier van mij, dat kan ik zelf wel regelen.

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:57

Diablo schreef:
Mmmm, mijn dochter zit ook op bokt, vraag het haar, zou ik zeggen. Ik denk dat ik heel anders ben dan jij denkt. Maar ik zou me inderdaad niet door mijn dochter (of wat anderen zeggen op het forum waar ze op dat moment op zit) laten vertellen of ik wel of niet naar de da moet met een dier van mij, dat kan ik zelf wel regelen.

dito ;)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:57

ik zeg ook niet dat ze haar ouders dat maar even moet gaan vertellen, alleen dat ze van meerdere (oke.. onbekende) mensen het advies heeft gekregen om toch naar de DA te gaan. ik neem aan dat jouw dochter dat ook tegen jou mag zeggen??
als mijn dochter tegen mij zou zeggen, mama, ik heb liever dat we nog wel even voor de zekerheid naar de dierenarts gaan voor de zekerheid, zou ik dat advies waarschijnlijk wel ter harte nemen. (sorry als ik in eerdere posts hierin wat onduidelijk overkwam)

mooi voorbeeld, 8 jaar geleden, toen was ik dus 13, kat aangereden. bekken en achterpoten totaal verbrijzeld. gezinsoverleg gehad. ja dus ook met mij, en mijn 2 jaar jongere zusje en 4 jaar jongere broertje, wat we zouden doen. als 1 van ons had gezegd inslapen, dan was dat gebeurt! (ze is geopereerd en vangt weer muizen, omdat wij allemaal hadden gezegd, als de DA kan beloven dat ze kan leven als normale kat mag hij haar opereren)

edit: kat is toch van ouders EN dochter? of begrijp ik dat verkeerd?

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:37

Mijn dochter mag van alles vragen en haar mening geven, maar de beslissing ligt bij mij (ik betaal ook de rekening). Ik vind deze situatie overigens niet te vergelijken met een kat met een gebroken bekken en verbrijzelde achterpoten. Mooi voor het katje dat het goed gekomen is, maar ik had persoonlijk niet gekozen voor een operatie, pennen en platen in poten, noem maar op. Ook niet als mijn dochter erom gesmeekt had. Nu zullen er wel weer mensen zijn die mij "hard" vinden, so be it. De ene persoon is daar nou eenmaal nuchterder in dan de andere.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:39

Nu gaat deze discussie een hele andere wending krijgen.
Maar niet iedereen is zo meegaand met dieren als sommige bokkers.

Bedoel we zitten hier nu te muggenziften over een consult van 15-23 euro want dat kost het om de kat naar de DA te brengen en zalfje kost iets van 10 euro dus...... is zowel fout bij TS als haar ouders.
Ik had het desnoods van mijn eigen geld betaald dat deed ik toen ik 14 was en iedere kattenbezitter hoort een reismand te hebben of een kooi dus TS je hoeft die kat niet op de fiets mee te nemen maar waar een wil is, is een weg.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:29

tita schreef:
Nu gaat deze discussie een hele andere wending krijgen.
Maar niet iedereen is zo meegaand met dieren als sommige bokkers.

Bedoel we zitten hier nu te muggenziften over een consult van 15-23 euro want dat kost het om de kat naar de DA te brengen en zalfje kost iets van 10 euro dus...... is zowel fout bij TS als haar ouders.
Ik had het desnoods van mijn eigen geld betaald dat deed ik toen ik 14 was en iedere kattenbezitter hoort een reismand te hebben of een kooi dus TS je hoeft die kat niet op de fiets mee te nemen maar waar een wil is, is een weg.

Fout van de ouders? Ik denk dat die er niet echt mee zitten dat jij het de fout van de ouders vindt, denk je wel? Ik zou me er echt weinig van aantrekken wat men op een forum van mij vindt.