ervaringen epilepsie oude hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

justahorse

Re: ervaringen epilepsie oude hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:26

Ze krijgt nu bij ons gewoon aldi brok. Dat gaat beter. En 1 keer per dag blikvoer. 's ochtend delen ze met 3en een broodje. Tussendoor wel eens mandarijnen waarop ze verzot is. En restjes eten. Tis dus een echte vuilnisbak haha.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:28

Ik heb een maltezer gehad die epilepsie had door klappen op haar hoofd in haar verleden.
Zij kreeg de aanvallen altijd in de nachten.

Ze schreeuwde het dan uit (echt hard gillen), tong uit de bek, helemaal verstijfd, urine laten lopen.

Belangrijkste is niet de naam te noemen en zachtjes tegen ze te praten, want ze horen je wel, en dus geruststellen zodat ze weten dat ze niet alleen zijn.

Na zo'n aanval zijn ze vaak bekaf.
En dan willen ze rust.

Toen ze op haar eind kwam, kwamen de aanvallen ook overdag, en namen steeds meer toe.

Uiteindelijk is ze tijdens zo'n aanval in coma geraakt en kwam daar niet meer uit.
Toen hebben we haar in laten slapen.

Mijn DA adviseerde omdat het om een wat ouder hondje ging geen medicijnen te nemen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:35

justahorse:
http://www.epilepsiebijhonden.nl/voeding.htm

misschien heb je hier wat aan.. :)

en -CS- ik vind die aanvallen echt vreselijk om te zien...ip kunnen medicijnen ook gegeven worden bij oudere honden,alleen denk ik wel dat je moet weten wat de prognose is en waarom ze die aanvallen hebben...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:49

Ja dat klopt.
Die van mij had gewoon een beschadiging in d'r hersens.

Maar zoals ik begrijp heeft Alfa het dus zo ineens, vanuit het niets?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:51

ja...zomaar ineens...

alleen was er een hartprobleem te horen,en dat zou kunnen zorgen dat de hersenen even storing hadden als er te weing circulatie zou zijn,en daar heeft hij pillen voor gekregen,en gelukkig,heeft hij na maandagavond geen toevallen meer gehad... :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 16:48

gisteravond kreeg alfa toch weer en aanval,vrij kort en ook snel opgeknapt daarna,maar vanacht was echt drama,om half 3 een aanval,en om 3 uur weer 1... ;(

DA gebeld met wat nu verder te doen,en omdat alfa uit de kramp was en zetpillen had gekregen kon ze eigenlijk niets voor hem doen...

na 4 uur is hij in slaap gevallen om om 6 uur weer een aanval te krijgen,weer gelijk gebeld ,en echt ik wil dit niet voor hem....,het is zo zielig...

weer DA gebeld,en toen ik haar aan de telefoon had ging de aanval geleidelijk over en adviseerde ze zo snel als het kon naar de praktijk te komen,dat heb ik gedaan en daar heeft hij een infuus gekregen met medicijn,als dat werkt kan hij tabetjes krijgen,als hij nu toch weer een insult krijgt dan laat ik hem inslapen...

hij blijft zowiezo tot morgen in de kliniek,ik mocht hem om 5 uur ophalen,maar vind het prettiger als hij even 24 uur in de gaten gehouden wordt...

pff wat een getob...arme ouwe alfabeertje ;(

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:31

Ik leef met je mee :(:) , mijn oudje had vanmiddag ook weer een heftige aanval ;( ging ff goed en begon vreemd adem te halen, ik zou naar stal maar dat stel ik nog ff uit. Ze ligt nu rustig te slapen. :z

Sterkte morgen. Y;(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 18:10

heb net gebeld met de DA en alfa is de hele dag slapende gehouden ,zodra hij wakker wordt begint hij weer te krampen,dus hij wordt zo ingeslapen... |( |(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:17

Jeetje, heel erg veel sterkte.
Het was een mooie hond...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 19:11

alfa is er niet meer....het is beter zo,die aanvallen zijn zo vreselijk....maar wat een verdriet weer...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:12

Natuurlijk is het beter zo. Steeds die aanvallen is geen leven, maar inderdaad, het gemis van je maatje dat al zo lang bij je was is zwaar...

Geef jezelf weer de tijd om dit verlies te verwerken!
Sterkte! :(:)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:11

Heel veel sterkte Femke. Ik heb je verhalen de afgelopen tijd gevolgd.. man wat een bak ellende hebben jullie over je heen gekregen.. Vier van jouw kanjers moeten laten gaan..

Nogmaals veel sterkte!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:26

heel veel sterkte :(:)

epilepsie is gewoon verschrikkelijk om te zien. mijn oom heeft ook een rottweiler gehad die het had.
je zag die hond ook gewoon veranderen, hij was zichzelf niet meer door de aanvallen.
je hebt een goede keus gemaakt, maar het blijft een verschrikkelijke keus.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:25

TS heel veel sterkte, hij is nu zonder pijn en elende. (dat moet ik zelf ook in gaan zien als het zover is)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:31

Mijn vorige hond is er bijna 17 mee geworden, hij kreeg pilletjes van de da, dit was om hem niet al te druk te laten worden, want dan kreeg hij een aanval. Hij had er niet zo vaak last van., en toen hij ouder werd kreeg hij geen pilletjes meer.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:41

roxxxiejjj: Ik weet niet of je het gelezen hebt, maar de hond van de TS kreeg teveel aanvallen achter elkaar en is daarom inmiddels ingeslapen...

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:17

He bah Fem... Die lieve alfa... ;( Zo'n trouwe, lieve hond. Hij was één van m'n favorietjes van jouw mooie hondenbende. :) Een dikke knuffel voor jullie. :(:)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:37

Ach, jee....
Dat ik net nu dit moet lezen!
Vreselijk dat je hem hebt moeten in laten slapen.
Sterkte

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:16

De beste beslissing die je hebt kunnen maken, maar wat een verdriet. :(:)

Heel veel sterkte. Volgens mij wacht boven een mooie roedel op hem, of niet? Misschien konden zij hem goed gebruiken?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 22:39

het is dat missen he...we wisten wel dat het eens zou ophouden voor alfaatje,en we hadden zelfs een puppie (kimmie ) genomen,omdat we wisten dat we vorig jaar wel 2 honden kwijt zouden gaan raken,alfa omdat hij al zo oud was,en gringo omdat die zo aan het tobben was met zijn gezondheid...

en toen ging puppie als eerste....

ik mis alfa heel erg,maar ben blij dat ik hem heb kunnen behoeden voor meer aanvallen,echt als er een hond ergens ligt te dromen schrik ik nog....het heeft zo'n enorme impact die epilepsie...

maar gekke alfabrombeertje...vrijdag komt ie weer thuis...

wat doet het kwijtraken van dieren toch altijd zeer....