Ziek, oud konijntje, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 13:22

naadjuuuh schreef:
misschien heeft ie last van krampjes/gassen en daardoor niet gegeten en daardoor is dan misschien weer afgekoeld..
als tie krampjes heeft kan je het buikje masseren
en misschien hooithee maken
het is iig wel van groot belang dat je konijn eet en drinkt dus let daar goed op!

om je konijntje op te warmen kan je ook een kruik/fles met warm water erbij leggen.. wel zo neerleggen dat ze er ook voor kan kiezen om er niet tegen aan te liggen..

ik weet niet of je er al bekend mee bent.. check http://www.bunnybunch.nl eens, dit is een website speciaal over konijnen.. en ze hebben ook een forum.. misschien kunnen ze je hier ook nog tips geven..

en natuurlijk goed overleggen met de DA wat te doen..

succes en sterkte ermee

Dankjewel voor de site!
Ik weet dat als een konijn last van krampen/gassen heeft, het in elkaar gekropen gaat zitten. Ook trilde ze, vandaar dat ik hier ook aan dacht: pijn. maar nu ligt ze lekker lang uit, beetje te soezen maar wel attent op wat er om haar heen gebeurd. Likt een beetje aan een appeltje, dus nu gaat het redelijk. Toch bedankt!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 13:23

Appeltje wordt met tussenpozes opgepeuzeld.

benangelique

Re: Ziek, oud konijntje, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:37

klinkt erg goed hoor ts :j

zeker attent van de dierenarts! zo kan ik nog steeds waarderen dat wij een kaartje kregen van de dierenarts toen wij onze dennis na veel knokken moesten laten inslapen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 13:44

Ja, dat is ook attent! Wij hebben ook na het inslapen van mijn vorige konijntje een kaartje gekregen van de dierenarts.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 15:21

Konijn heeft weer gedronken en is weer goed actief. Gooit de kleedjes in de lucht waar ze vanochtend nog ingewikkeld zat. Is aan het graven in de kleedjes, legt de kleedjes dan weer recht met haar voorpootjes, en gaat weer lekker liggen. Erg fanatiek. Maar omdat ze er vanochtend zo slecht aan toe was én het buiten toch erg koud is, komt er een binnenkooi totdat het niet meer vriest. Wanneer het rond de 10 graden is mag ze weer in haar grote buitenhok.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:24

Wat prachtig dat ze weer zo goed is geworden :) Fijn dat ze niet zo'n ontzettende last heeft gekregen van de overgang en dat er zo goed voor haar wordt gezorgd :) Toch kan het nog even duren voordat het weer 10 graden is. Als dat een lange tijd heeft geduurd, is de overgang huis/buiten alsnog erg groot. Ook al heeft ze daarvoor buiten geleefd.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 15:27

Ja, dat klopt. Zal dan ook gelijkdelijk gaan, eerst een paar uurtjes, dan een middagje, en tenslotte ook de nacht erbij. Buiten is ze toch helemaal op haar gemakje dus dat streven is er.

Had niet verwacht dat ze er zo goed boven op zou komen. Dat na een paar uur warm worden. Nou, kijken hoelang het goed gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:51

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 18:39

Fijne folder, dankjewel!

Nou ga ik me wel afvragen of er niks ernstigs aan de hand is, ze ligt veel languit maar verplaatst zich wel de hele tijd. Nou is het wel een konijntje wat graag lang uit ligt. Ook eet ze met mondjesmaat kleine stukjes appel. Lijkt me wel goed toch?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:41

Fijn dat het een stuk beter gaat!

Als ze iig maar wat eet :) Denk dat dat al een goed teken is.. Als ik kijk naar mijn konijn, die ligt ook heel vaak uitgestrekt :+ Denk dat ze dat gewoon fijn vind liggen.. :) Gewoon goed in de gaten houden :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 19:47

Ze eet nu heel gulzig haar stukjes appel op. Normaal krijgt ze ook oud brood, maar omdat ze al zo weinig drinkt doe ik nou enkel een appel in partjes en hooi (krijgt ze overigens elke dag). In die appel zit ook best wat vocht en zo ben ik er zeker van dat ze én wat eet én wat vocht binnen krijgt. Heb haar net dwangmatig laten drinken, ging wel goed.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:58

Wat fijn dat ze weer opgeknapt is nu ze binnen zit. Ik hoop dat ze het redt en zo blijft en dat het heel snel lente wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:25

Geef haar eens science selective, dat is lichtverteerbaar met veel vezels, ze vinden het heerlijk en het is goed voor situaties als deze en het is voor konijnen gemakkelijk te eten.
En het is wat beter voor haar darmen dan de appel.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:54

Heeft je konijn ook weer (redelijk) normale keutels? Dat is iets wat je ook in de gaten moet houden, niet alleen of er weer gegeten wordt.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 13:39

ja, ze heeft normale keutels. Ze is weer de oude maar we houden haar binnen tot het 's nachts een graad of 10 is.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:04

ik zou haar, als ikj e haar terug buiten zet, in ieder geval toch in de garage zetten. ik heb ook zo'n konijn, echt een stumper, zat ook te rillen van de kou. Ik heb hem nu bij de cavia's in de schuur zitten en dat scheelt een helehoop. Vaak is uit de wind al een hele verbetering!