Freya schreef:Ik heb twee honden gehad, beide overleden na gevolge van melkkliertumoren.
Bij me rottweiler hebben we een jaar voor haar overlijden een tepel en een bobbel laten verwijderen, daarna is de tumor binnenwaarts verder gegroeit en is ze uiteindelijk op de operatietafel overleden.
Wij merkte aan haar, dat ze niet meer wilde eten en bij je op schoot wou liggen, wat ze nooit deed, afspraak gemaakt en ze dachten aan een bal met pus in de baarmoeder, bleek helaas wat anders te zijn, haar lever was goed vergroot en haar milt ook, de kankercellen hadden haar aan de binnenkant totaal overgenomen, de dierenarts verbaaste zich dat ze zich zolang weg gecijferd heeft en zolang vrolijk en normaal gefunctioneerd heeft.
Bij onze mechelse herder zaten de tumoren aan de buitenkant, met als gevolg een flinke bobbel onder haar buik, die de laatste maand heel hard gegroeit is en voor dat wij er erg in hadden ook open geklapt is, zij is ook uit haar lijden verlost.
Ook zij heeft tot de laatste dag gewoon normaal rond gerend, totaal geen verandering in haar gedrag.
Het is per hond / ras verschillend hoe ze zich uiten en willen uiten. Ik kan je een ding meegeven, let heel goed op het gedrag van je hond, maar focus je niet te veel, want dan ga je spoken zien.
Heel veel strekte de komende tijd. Het is niet niks om te weten dat je weet dat je beste maatje niet lang meer om je heen zal dartelen.
Dank je wel. Het is inderdaad erg moeilijk. Ik heb de laatste 2 jaar veel tegenslagen gehad in mijn leven en mijn hond was altijd een grote steun voor mij. Hij is echt zo'n lief, vrolijk knuffelbeest waar je veel troost bij kunt vinden. Ik heb het er dan ook erg zwaar mee.
Bedankt in ieder geval voor de tip. Ik zal hem zeker goed in de gaten houden. Gelukkig is er bijna altijd wel iemand aanwezig en zit hij dus nooit lang alleen. Dus ook bij een plotselinge verandering zullen we dit snel zien. Wat sneu trouwens dat jij 2 honden aan deze rotziekte kwijtgeraakt bent.