Weer loops?????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Weer loops?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:22

Zou dr niet op de tocht leggen als ik jou was, ik slaap ook altijd met raam open (Heb het idee dat ik anders stik) dus dat dilemma ken ik wel :)
Gelukkig geen koorts!! Fijn dat je morgen vrij bent, komt toch weer mooi uit, zal duimen wie weet valt het wel mee allemaal.
En idd met de bus is beter, minder koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:08

Ben benieuwd hoe het met je hondje gaat Smokey :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:18

Ik ben ook wel heel benieuwd.
Hopelijk gaat het goed met je hond!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 02:41

Zo eindelijk een update over pupsel.

Gister hele poos bij DA gezeten.

Ze heeft of een onststeking in de vulva of is inderdaad weer loops... tevens had ze gister ook ineens bloed en slijm bij de diaree dus ook nog een darminfectie er boven op.
Bij DA had ze 39,4 koorts, is dus in de nacht gekomen omdat ze eerst geen koorts had(thermometer is goed)

DA heeft inwendig onderzoek gedaan in vulva en rectaal..... domme hond stond gewoon te kwispelen, had da nog nooit meegemaakt..

Blijkt maar weer hoe goed het is om puppy's er aan te laten wennen.. mijn honden worden regelmatig misbruikt voor de dierenartsassistenten opleiding :) en gaan beiden vrolijk en kwispelend de spreekkamers in.... of zal het door de lekkere koekjes komen
Maar goed, koorts is vandaag weer weg. 38,4 dus de medicatie helpt..

Ze heeft prikkie gehad. Krijgt nu AB, ontstekingsremmers/pijnstillers en diareeremmers.

Ze eetlust is weer goed, maar poept heel weinig(en vloeibaar). Maar de diaree was niet de grootste zorg volgens da.

Dinsdagavond woog ze 5,9 kg. Gisteravond 5,7 kg en nu net 6.00 kg........

Ze heeft vannacht de hele nacht door geslapen, zelfs vanmorgen mij pa niet wakkergeblaft... dinsdagnacht was een ramp. Heb haar om 3.30 weer in eigen bench gedaan.Nadat ik 5 keer met haar naar buiten was geweest.. Mij pa heeft het na 4 uur overgenomen!

Ze vindt mij alleen niet meer lief.... prop de hele dag die domme thermometer erin, en al die pillen.. ze komt de bench ook niet meer uit om op schoot te liggen..... arme pupsel..Kon ik haar maar vertellen dat het voor haar eigen bestwil is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 08:00

Allemachtig je bezoekje en je zorgen waren dus niet voor niets.
Wat vreemd zeg dat ze zo aankomt, heeft de DA ook gezegd waarom het is toch geen gesloten ontsteking wat je wel eens ziet bij baarmoederontsteking (Dan groeit de pus in de gesloten baarmoeder)
Hoop dat ze snel weer de oude is zou haar wel zo snel mogelijk steriliseren als ik jou was omdat de kans op herhaling erg groot is.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:40

Ik had ook het vermoeden dat het een baarmoeder ontsteking is. en daar hoeft geen pus uit te komen hoor. we hebben ooit een teefje gehad met baarmoederontsteking. Daar kwam een boel vocht uit zoals bloed en zo, maar geen pus. Ze lag inde kamer, stond op en het kwam er in golven uitzetten aan de achterkant. Ik had toch al een afspraak gemaakt voor de volgende dag omdat ik het niet vertrouwde. dus dat kwam goed uit, ze kon de volgende morgen gelijk onder het mes. Wel even de dienstdoende Da gebeld voor advies, maar die zij dat als het open was, het niet zoveel kwaad kon. Ik zou toch de volgende morgen al gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:32

Ben benieuwd hoe het nu met je teefje gaat :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 17:04

Chiqa schreef:
Ben benieuwd hoe het nu met je teefje gaat :)

Darminfectie is klaar, geen bloed meer enz enz..

Erg loops :j

Mijn gecastreerde reu is zwaar geobserdeert door haar.....heel irritant. Doet niks anders meer dan op haar rijden... piest niet meer, poept niet meer als zij in de buurt is.... moet ze afzonderlijk uitlaten...

Zo heeft hij nog nooit eerder gedaan... niet bij haar en niet bij andere loopse teefjes... als drukte ze hun achterste in zijn neus, nog deed hij niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:07

Komt wss door die ontsteking in dr vulva dat trekt reuen heel erg aan, heb dit hier ook meegemaakt toen mijn teef vaginitis had.
Is die ontsteking ook over?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 17:11

Chiqa schreef:
Komt wss door die ontsteking in dr vulva dat trekt reuen heel erg aan, heb dit hier ook meegemaakt toen mijn teef vaginitis had.
Is die ontsteking ook over?

Ze lijkt gewoon loops, biedt zich ook aan... dus denk niet dat het een ontsteking is, maar "gewoon" weer loops.

Maar aan de andere kant wat jij zegt klinkt ook wel weer logisch. Dat het wel een ontsteking is en dat billy daarom zo'n geobserdeert is.

Temperatuur is goed.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 01:12

Nou word steeds gekker hier in huis.

Had vergadering en was dus hele avond weg. Als ik weg ben zitten de honden in de bench, nog NOOIT problemen mee gehad.

Nou heeft mijn gecastreerde reu het op een en of andere manier voor elkaar gekregen zijn bench open te maken.... heeft alles uit zijn bench eruit gesleept, alles van de bank getrokken en vol overgave het huis onder gepist en gescheten(dit doet hij ook zelden tot nooit).

Teckel natuurlijk woedend dat zij wel in de bench moest blijven, heeft alles gemolesteerd wat ze maar vinden kon, hele mand uit elkaar geropt, voerbakjes eraf getrokken en kapot gebeten, alles speeltjes en knuffels kapot....

Lekker chaos dus toen ik thuis kwam....

Had als zo'n goed einde van de avond.... eerst bijna op de bon geslingert omdat ik was vergeten te stempelen in de trein, en in de bus vergeten op te letten en kon ik 2 km terug lopen...... en dan tref je thuis zo'n chaos aan...

Honden......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 08:00

O daar wordt je niet vrolijk van af en toe zóu je ze ook! En meteen zoveel rommel en schade kan je nog aan de gang ook.
als ik jou was zou ik de teckel lekker laten helpen wel zo rustig en ook beter voor haar gezondheid :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 14:57

Nou Kid is weer helemaal ziek... kotsen en diaree... hele tijd plassen.

Dus ga zo weer na DA.

k.tzooi

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:07

en wat is er na je bezoekje aan de da uitgekomen???

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 22:31

__danielle__ schreef:
en wat is er na je bezoekje aan de da uitgekomen???

Andere ab kuur, en morgen naar de hoofvestiging voor foto's en bloedonderzoek.... is niet goed zei da.

Arme pupsel

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:34

He jeetje, dat is geen goed nieuws..
Ik zal voor jullie duimen! Heel veel sterkte!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:37

hoezo niet goed? misschien toch baarmoederontsteking? ik vind nog steeds dat de symptomen er erg op lijken.
(heb zelf nog nooit meegemaakt hoor, maar wij hebben een oudere, ongesteriliseerde teef en wilden de voors en na's van sterilisatie goed bekijken. Gekozen voor niet steriliseren dus goed ingelezen over de symptomen van baarmoederonsteking)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 22:49

__danielle__ schreef:
hoezo niet goed? misschien toch baarmoederontsteking? ik vind nog steeds dat de symptomen er erg op lijken.
(heb zelf nog nooit meegemaakt hoor, maar wij hebben een oudere, ongesteriliseerde teef en wilden de voors en na's van sterilisatie goed bekijken. Gekozen voor niet steriliseren dus goed ingelezen over de symptomen van baarmoederonsteking)

Het probleem lijkt echt uit de darmen te komen omdat ze ook kotst.... zolang ze op breedspectrum ab, pijnstillers en diareeremmers stond ging het goed, en nu is er af is het weer fout. dat klopt niet. Dus willen ze bloedonderzoek doen en foto's maken.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 22:50

Pollewoppy schreef:
He jeetje, dat is geen goed nieuws..
Ik zal voor jullie duimen! Heel veel sterkte!

Dank je!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:52

och wat sneu voor dat beestje... ik ben benieuwd wat eruit komt!