Zeer drukke/agressieve pup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diaantjev

Re: Zeer drukke/agressieve pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:03

Ik zou advies inwinnen bij de fokker, die is bekend met het ras. Ieder ras vereist toch zijn eigen aanpak omdat elk ras zijn eigen karaktereigenschappen heeft.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:01

11 minuten lopen met een pup van 11 weken?? := en de rest moet ie stil liggen ofzo??

man puppies rennen hier de hele dag door,heel veel spelen en rennen....en denk dat het happen een beetje baldadig spelen is,mijn pup trok als een echte shark ook haar lippen erbij op..en grommen,maar totaal niet kwaadaardig bedoeld...ze speelde nu eenmaal met hoop grom en blote tandjes :D :')

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:02

ik ben daar wat simpel in :D Mijn maat 38 komt ook gewoon bij een hond aan als die vind dat die mij onheus kan behandelen

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:06

aardbeitje_ schreef:
Ik loop erg veel met hem en speel ook veel met hem

Je geeft aan dat hij pas 11 weken is...
Met een pup van 11 weken "mag" je max. 10 tot 15 min. lopen 3x per dag.
(de zgn 5 minuten regel..voor elke 4 weken de route met 5 minuten verlengen)

Dit extreem drukke gedrag klinkt mij in de oren als een super moeie pup, moe van het wandelen, spelen en nieuwe indrukken.
Ik zou zelf na zijn rondje de pup een uur in de bench leggen om bij te komen van alle ervaringen.
Hebben we zelf met onze Cane Corso gedaan en hierdoor konden we het precies zien als ze moe was..het gedrag wat jij beschrijft!

Succes!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:25

kim,tis een puppie van 11 weken...die speelt ws met tandjes en grom...lijkt mss agressiever als bedoeld...moet zeggen dat pip ook aardig kon happen en grommen en aanvallen,heb dat alleen nooit als agressief gezien...

en pups lopen hier zoveel als ze willen,niets benches oid,ze gaan vanzelf wel slapen als ze moe zijn,nooit problemen mee gehad,gaan meteen mee naar de paarden/achter en mogen daar scharrelen zoveel ze willen :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:30

hee, dat mag ook :D :D zolang het niet agressief is is het goed :D

ik heb het met mijn honden ook nog wel eens dat we wat ruwer spelen, en dan komt er ook wel eens een speelse hap uit of een halfbakken brom......... maar dat is dan speelsigheid.......

op het moment dat een hond van mij in de weg loopt en ik duw m opzij, en ik krijg dan een brom......... dan is er een majoor probleem in huize [***] :) OOK bij een 11 weken oud puppie :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:58

WildWings schreef:
Nouja dan is het misschien ook gewoon een kwestie van tijd hoor. 11 Weken is nog niet zo oud, zindelijkheid kan meer tijd kosten. :)

Dat happen en grommen naar je vinger is alleen maar onderdeel van zijn 'spel', want dat daagt hem uit nog verder te gaan. Het is niet bijten omdat hij de baas wilt zijn maar omdat hij jong is en alles nog als spel ziet. Het is ondanks dat wel belangrijk dat je hem daarbij grenzen aanleert, want jou bijten in het spel doet dus wél mooi pijn. Dus gil je gewoon op hoge toon 'AU!' zoals een andere hond dat ook zou doen, of geef je de correctie 'nee' als je dat hebt aangeleerd. Als dat niet werkt breek je het spel af, dan is voor hem ook gauw de lol eraf. Gewoon jezelf afzonderen of hem afzonderen voor een paar minuutjes. Dan heb je laten weten dat zodra hij te ruig wordt, jij het niet meer leuk vindt en het spel stopt. Dat is de meest logische "correctie" die je je eigenlijk maar kan bedenken, toch? :)

Btw, hier nog even een leuk linkje over de dominantie theorie die achterhaald is, en daarmee dus ook de vele trainingsmethodes die daarop gebaseerd zijn: http://kynoblog.com/artikelen/dominanti ... rd-station

Volledig eens met alles wat je zegt! :j Dominantie is inderdaad behoorlijk achterhaalt, maar het wordt al helemaal te zot om een pup dominant te gaan noemen. Pups zijn daar helemaal niet mee bezig, pups zijn enkel bezig met ontdekken en spelen. En daar moet jij hem in leren tot waar hij mag gaan en wat de grenzen zijn. Als hij volop in zijn spel is en hij hangt in je broek en jij gaat daar heel hard over grommelen, dan denkt puplief "waaaaha ze speelt mee! Aaanvallleeeeeeeeuh". Veel efficiënter om hem op de moment dat hij je pijn doet heel luid "AUW" te 'piepen', zodat hij eventjes schrikt en denk "hu?". Als hij dan stopt met bijten: prima, verder spelen. Als hij verder bijt: 'nee' zeggen en hem ergens zetten zodat hij niet meer kan verder spelen (negeren betekend dus niet dat je hem gewoon aan je broekspijp laat hangen). Dan pas beseft de pup goed "oei, mag ik nu nietmeer spelen?". Na een paar keer begint hij zijn bijten wel aan het woordje 'nee' te koppelen, en 'nee' aan 'niet meer spelen'.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:10

kimmie261 schreef:
en pups lopen hier zoveel als ze willen,niets benches oid,ze gaan vanzelf wel slapen als ze moe zijn,nooit problemen mee gehad,gaan meteen mee naar de paarden/achter en mogen daar scharrelen zoveel ze willen :)

die max. tijd dat ze "mogen" lopen is echt alleen bedoeld voor het wandelen. er zijn mensen die hele lange wandelingen gaan maken met jonge puppen en dat is niet goed voor o.a. de heupen. als ze vrij lopen zoals bij jou ,dan hebben ze de keus of ze lopen of niet. zijn ze het zat dan gaan ze liggen. bij een wandeling moeten ze toch vaak gedwongen doorlopen. dus om dit te voorkomen hebben ze die max. tijd bedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:10

Hoe is het nu met je terrorist? :P

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 13:15

Het gaat vandaag beter. :)
Ik heb hier een boek liggen met allerlei kunstjes die je je pup kunt aanleren, dus zijn volop bezig met kunstjes. Althans, poging tot. :')
Maar hij lijkt het leuk te vinden met als resultaat dat hij bezig blijft en minder bijt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:23

Volgens mij wou hij gewoon iets te doen hebben.

Leuk joh! :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:38

kimmie261 schreef:
11 minuten lopen met een pup van 11 weken?? en de rest moet ie stil liggen ofzo??

en pup van 11 weken slaapt ook nog veel....als je een pup niet zijn rust geeft kan die wel door gaan maar dat is niet erg bevordelijk voor de groei en zijn gezondheid op langer termijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:44

nou, ben nu met pup nr 5 begonnen die alle vrijheid heeft, en de oudste hond die we zo hebben laten opgroeien wordt dit jaar 10 ....

geen probleem hoor,pupjes gaan zelfs wel liggen als ze moe zijn... :)

ben niet zo van de minuten tellen en kooitjes voor hondjes :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:48

kimmie261 schreef:
nou, ben nu met pup nr 5 begonnen die alle vrijheid heeft, en de oudste hond die we zo hebben laten opgroeien wordt dit jaar 10 ....

geen probleem hoor,pupjes gaan zelfs wel liggen als ze moe zijn... :)

ben niet zo van de minuten tellen en kooitjes voor hondjes :)

Dat is natuurlijk ook volledig afhankelijk van het soort hond dat je hebt. Onze border moesten we als pup ook zijn 'verplicht uurtje rust' geven, anders bleef die gewoon doorgaan. Is ook niet slecht dat ze op jonge leeftijd leren... Hij weet nu perfect dat 'mand' gelijk staat aan 'rust', wat bij een actieve hond af en toe wel eens handig kan zijn.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 13:58

Yamcha schreef:

Jup, dat denk ik ook. :)
Ik merk nu ook dat hij erg leergierig is, het gaat met moeite, maar hij kan zitten, poot geven en liggen op commando! :))

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:06

ligt idd aan het soort hond maar bedoel dat er ook mensen (zeg ik niet over de ts) zijn die een pup te veel en te lang in beweging houden. en jouw reactie met 11 minuten lopen en voor de rest stil liggen gaf mij het idee dat je vindt dat een pup heel veel beweging nodig heeft terwijl dat niet zo is. afleiding als hij wakker is wel ja. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:22

aardbeitje_ schreef:
Yamcha schreef:

Jup, dat denk ik ook. :)
Ik merk nu ook dat hij erg leergierig is, het gaat met moeite, maar hij kan zitten, poot geven en liggen op commando! :))

Ik ga even met mijn hond naar 't bos, zou ik met je pup nog maar niet doen, maar dit soort spelletjes zijn leuk

Je kan ook zoekspelletjes met hem doen, iets wat hij leuk vindt verstoppen, en dan moet hij het zoeken. (moet je wel helpen natuurlijk, anders is het nog te moeilijk)

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:48

Ik heb een pup van 8 maanden dus al wat ouder, maar als hij in mijn benen hangt (doet ie ALLEEN maar als ik me aan het aankleden ben) pak ik zijn speelgoedknuffel en geef die aan hem..

Daar mag hij in bijten, dat werkt prima. Als hij in zijn spel in mijn vingers bijt, krijgt hij weer zijn knuffel, als je wil bijten prima, maar dan wel in je speelgoed.

Ik straf hem overigens nooit, minder leuk gedrag negeer ik of probeer ik om te buigen.

En als hij echt niet om te buigen valt, de riem aan en lopen maar...en dan ga ik ook echt een end met hem wandelen.

Bij thuiskomst een kluifje en meneertje is tevreden.

Nu scheelt het ook dat wij nog 2 hondjes hebben waar hij mee kan spelen.