Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en de rest moet ie stil liggen ofzo??
Mijn maat 38 komt ook gewoon bij een hond aan als die vind dat die mij onheus kan behandelen 
aardbeitje_ schreef:Ik loop erg veel met hem en speel ook veel met hem
zolang het niet agressief is is het goed 
OOK bij een 11 weken oud puppie
WildWings schreef:Nouja dan is het misschien ook gewoon een kwestie van tijd hoor. 11 Weken is nog niet zo oud, zindelijkheid kan meer tijd kosten.![]()
Dat happen en grommen naar je vinger is alleen maar onderdeel van zijn 'spel', want dat daagt hem uit nog verder te gaan. Het is niet bijten omdat hij de baas wilt zijn maar omdat hij jong is en alles nog als spel ziet. Het is ondanks dat wel belangrijk dat je hem daarbij grenzen aanleert, want jou bijten in het spel doet dus wél mooi pijn. Dus gil je gewoon op hoge toon 'AU!' zoals een andere hond dat ook zou doen, of geef je de correctie 'nee' als je dat hebt aangeleerd. Als dat niet werkt breek je het spel af, dan is voor hem ook gauw de lol eraf. Gewoon jezelf afzonderen of hem afzonderen voor een paar minuutjes. Dan heb je laten weten dat zodra hij te ruig wordt, jij het niet meer leuk vindt en het spel stopt. Dat is de meest logische "correctie" die je je eigenlijk maar kan bedenken, toch?
Btw, hier nog even een leuk linkje over de dominantie theorie die achterhaald is, en daarmee dus ook de vele trainingsmethodes die daarop gebaseerd zijn: http://kynoblog.com/artikelen/dominanti ... rd-station
Dominantie is inderdaad behoorlijk achterhaalt, maar het wordt al helemaal te zot om een pup dominant te gaan noemen. Pups zijn daar helemaal niet mee bezig, pups zijn enkel bezig met ontdekken en spelen. En daar moet jij hem in leren tot waar hij mag gaan en wat de grenzen zijn. Als hij volop in zijn spel is en hij hangt in je broek en jij gaat daar heel hard over grommelen, dan denkt puplief "waaaaha ze speelt mee! Aaanvallleeeeeeeeuh". Veel efficiënter om hem op de moment dat hij je pijn doet heel luid "AUW" te 'piepen', zodat hij eventjes schrikt en denk "hu?". Als hij dan stopt met bijten: prima, verder spelen. Als hij verder bijt: 'nee' zeggen en hem ergens zetten zodat hij niet meer kan verder spelen (negeren betekend dus niet dat je hem gewoon aan je broekspijp laat hangen). Dan pas beseft de pup goed "oei, mag ik nu nietmeer spelen?". Na een paar keer begint hij zijn bijten wel aan het woordje 'nee' te koppelen, en 'nee' aan 'niet meer spelen'. kimmie261 schreef:en pups lopen hier zoveel als ze willen,niets benches oid,ze gaan vanzelf wel slapen als ze moe zijn,nooit problemen mee gehad,gaan meteen mee naar de paarden/achter en mogen daar scharrelen zoveel ze willen

kimmie261 schreef:nou, ben nu met pup nr 5 begonnen die alle vrijheid heeft, en de oudste hond die we zo hebben laten opgroeien wordt dit jaar 10 ....
geen probleem hoor,pupjes gaan zelfs wel liggen als ze moe zijn...
ben niet zo van de minuten tellen en kooitjes voor hondjes
aardbeitje_ schreef:Yamcha schreef:Volgens mij wou hij gewoon iets te doen hebben.
Leuk joh!
Jup, dat denk ik ook.
Ik merk nu ook dat hij erg leergierig is, het gaat met moeite, maar hij kan zitten, poot geven en liggen op commando!