Tips om kat voller te krijgen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:26

Whiskas is neit slecht, maar er is veel beter voer. Huismerk etc is het slechts.
Whiskas maakt goede reclame en lijtk daarom goed voer, maar als je is bij ingrediënten kijkt, staat er bij het smaakje lam;
vlees en dierlijke bijproducten (waarvan min. 4% lam)

bij betere voeren word dit al gauw 10%...

Royal canin, eukaneuba, iams, zoiets zou je kunnen proberen. Het lijk erg duur, maar je voert er minder van, de hele dag een bak neerzetten is niet aan te raden met dit voer. Er zitten veel meer voedingsstoffen in dus wordt andere kat snel dik.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:27

Ik ben wel benieuwd waaruit blijkt dat Whiskasvoer niet zo goed voer is?
Ik voer zelf Catchow en heb daar goede ervaringen mee met mijn slanke kat, Duvel.
Voor de lekkerte varieer ik tussen verschillende soorten brokjes en geef ook regelmatig een kipfiletje of ander vers voer.

Zo hou ik mijn kat op gewicht. Uiteraard is een goede ontworming ook belangrijk :)

lieniminnie

Re: Tips om kat voller te krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:31

Helaas kan ik er een niet al te uitgebreid antwoord op geven, in whiskas zit in verhouding met beter voer minder vlees.
Ook zit er veel zout in, als goedkopere smaak versterker, net als vet.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:35

Ik heb ook een kat die voorheen een gratenbaaltje was. Ik ben overgestapt op carocat, premium voer wat qua prijs tussen whiskas en de dure merken zit. Vleesgehalte is 20%. Binnen een paar weken was het gratenbaaltje een redelijk goed gevulde kat. Nu eet ze er ook vlees bij en moet ik zelfs met de brokjes minderen want anders wordt ze te dik.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:38

Dank jullie voor het meedenken, maar ik vind het wel lastig op welk merk ik nu het beste over kan stappen.

Mijn hinden voer ik Farmfood (zit geen rotzooi in) rijst, groenten en vlees, graag zou ik ook zoiets voor mijn katten willen maar ik heb zoiets nog niet kunnen vinden helaas.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:57

Carocat :j Geloof me, zit ook geen rotzooi in.
www.vobra.nl Premium voer voor een premium prijs :D

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:59

Wiskas en dergelijke brokken met veel leuke kleurtjes en vormen zijn voor de mens leuk om te zien. Ga je echter de hoeveelheid vlees en (onnodige) toevoegingen vergelijken het bv Hills, Royal Canin, Iams etc. etc. dan kom je tot de conclusie dat er veel (onnodige) kleurstoffen inzitten en vulmiddelen, en maar beroerd weinig echt vlees. Google maar eens op de ingredienten van de verschillende fabrikanten, dan weet je genoeg.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:01

Ik ga me er zeker verder in verdiepen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:05

hier nog een leuke link met wat voer gehaltes http://www.amaelamin.nl/kwaliteitsverge ... rokken.htm
je moet eigenlijk altijd kijken naar de 1e 5 ingredìënten (zie kolom 2 in bovenstaande lijst), katten eten van nature geen granen en kijk maar eens op de verpakking van whiskas wat er in zit en waar vlees staat in het rijtje... dan schrik je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:18

R.X. schreef:
Ik dacht dat die brokken juist goed waren......
Welke raad je dan aan?

We ontwormen altijd met Zwarte walnood, is homophaties (of hoe je dat ook schrijft).

Hier mooi leesvoer voor je;

[BB] Gezond kattenvoer?

[BB] Kattenvoer

Zou lekker voor een premium brok gaan als ik jou was.

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:24

R.X. schreef:
Dank jullie voor het meedenken, maar ik vind het wel lastig op welk merk ik nu het beste over kan stappen.

Mijn hinden voer ik Farmfood (zit geen rotzooi in) rijst, groenten en vlees, graag zou ik ook zoiets voor mijn katten willen maar ik heb zoiets nog niet kunnen vinden helaas.

Voor katten heb je ook geheel natuurlijk voer zoals Jarco en is niet belagelijk duur en zit veel vers vlees in en zo zullen er nog meer producten zijn. Ik weet er zo niet nog 1 maar de premium voeders zit in ieder geval al veel minder rotzooi in dan in whiskas.

In Wiskas zit zoals eerder vermeld heel veel toegevoegd en heel weinig vers vlees, en oa veel zout wat slecht voor de nieren is.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 15:15

Hoi, hoi gaf je dat jullie katten ook altijd?

En is dat te halen waar jullie dat voer voor Joey ook haalde?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 15:18

Vanmorgen viel het me op dat hij weer meer glanst en weer iets voller is bij bijna gewoon goed.

Het erge verharen is nu voorbij en dat kan je altijd erg merken aan hem.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:21

geef je hem alleen 's ochtends blikvoer ?

de mijne krijgen 3 keer op een dag een zakje wiskas en tussendoor brokjes omdat ze honger blijven hebben := maar ze zijn echt niet dik hoor. kijk maar in het topic in mn onderschrift. :j

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 15:24

mang schreef:
geef je hem alleen 's ochtends blikvoer ?

de mijne krijgen 3 keer op een dag een zakje wiskas en tussendoor brokjes omdat ze honger blijven hebben := maar ze zijn echt niet dik hoor. kijk maar in het topic in mn onderschrift. :j

Ja alleen 's ochtends wel staat er altijd brokken voor ze klaar, altijd.

En krijgen ze lekkers tussendoor.

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:47

R.X. schreef:
Hoi, hoi gaf je dat jullie katten ook altijd?

En is dat te halen waar jullie dat voer voor Joey ook haalde?

Nee ik weet eigelijk niet wat mama de kat geeft.

Dat lijkt welop wat Joey kreeg maar is wat anders maar wel te vergelijken