puppie poept erg veel en eet haar poep op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:30

Ik zou zeggen probeer eens kompleet vers vlees!

Overigens is poep eten en veel voorkomend 'probleem' bij jonge pups, vaak zie je dat eht vanzelf weer overgaat.
Overigens is tig keer poepen (veel) op een dag echt niet gezond, dan verteerd je hond zijn voer niet goed, tijd voor iets anders dus!
Pas wel op dat je niet van het ene voer naar eht andere gaat hupsen, dat is echt erg slecht voor een opgroeiende hond.

Poepen mag de hond zovaak als hij gevoerd wordt, dus 4 keer eten 4 keer poepen, maar absoluut geen bergen.

Voor herders wordt qua brok veel barca of cavom gevoerd, goede redelijk natuurlijke brok.

Maar goed ik ben geen brokken mens en zeg dus, geef eht diertje lekekr vers vlees, veel gezonder/goedkoper en heel erg goed voor de darmflora en de algehele gezondheid van je pupseltje!

Ow en zoute brokken, neem maar eens een klein hapje, kun je het zelf ervaren, bleh bagger troep...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:35

Lady1969 schreef:
Ik zou zeggen probeer eens kompleet vers vlees!

Als ik mijn hodn de weekenden op vers overzet, en de vakantie's gaat ze juist poep eten.
Op brok totaal niet.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:36

er zullen div. redenen zijn waardoor jou pup van 11 weken dat doet, ik zou de dierenarts naar de anaalklieren laten kijken die kunnen verstopt zitten waardoor alles er niet ineens uit kan, verder zou ik bij een pup van 11 weken overgaan op 3 keer per dag eten geven en alleen brokken, wat je ook af en toe eens kan doen is wat kipfilé en rijst koken en dat door de brokken heen doen dat maakt de poep ook dikker.
dat je hond poep eet is meestal omdat ze vaak of veel gestraft zijn/worden als ze het in huis doen en uit angst de poep opeten.
het kan zijn dat ik er helemaal naast zit met heb al jaren honden en heb zo aaf en toe een nestje staffies en chihuhua's dus dan leer je ook een hoop dingen.
succes ermee
Laatst bijgewerkt door my_precious op 19-01-10 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:37

Vreemd heb ik nog nooit gehoord.
Mijn doggen eten alle 4 vlees, aten toen ze klein waren wel eens een drolletje buiten maar nu absoluut nooit meer
Ik laat ook diverse honden voor mensen uit en er is er maar 1 die poep eet, ook haar eigen warme nog....da's een brokken hond,die poept overigens vreselijke bergen, daar doen mijn doggies 3 dagen over.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:39

Ik hoor het wel vaker Lady, het was mij nooit opgevallen tot we het er op de hondenvereniging over hadden...Vooral als ze pens krijgt, dan is het verschrikkelijk dan moet ze echt aan de lijn of voor mij lopen want als ze achter mij kan snieken gaat ze stront vreten.
Echt om witheet van te worden :(

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:44

ammie2009 schreef:
er zullen div. redenen zijn waardoor jou pup van 11 weken dat doet, ik zou de dierenarts naar de anaalklieren laten kijken die kunnen verstopt zitten waardoor alles er niet ineens uit kan, verder zou ik bij een pup van 11 weken overgaan op 3 keer per dag eten geven en alleen brokken, wat je ook af en toe eens kan doen is wat kipfilé en rijst koken en dat door de brokken heen doen dat maakt de poep ook dikker.
dat je hond poep eet is meestal omdat ze vaak of veel gestraft zijn/worden als ze het in huis doen en uit angst de poep opeten.
het kan zijn dat ik er helemaal naast zit met heb al jaren honden en heb zo aaf en toe een nestje staffies en chihuhua's dus dan leer je ook een hoop dingen.
succes ermee

( damnz lees ik me verhaal terug, wat een typfouten. hehe goede reden zit half in het donker en soms ga ik er dan wel is naast, dat blind typen werkt ook niet altijd als je zo snel typt)

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:44

Gadver ja da's geen fijne gewoonte....
Pens, verse , eten ze hier ook maar nogmaals geen poep eterij, gelukkig!

Lady1969

Re: puppie poept erg veel en eet haar poep op

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:45

Ow en over het algemeen als je hond slap poept dus geen diarree, krijgt hij/zij gewoon teveel te eten, drollen horen vast en stevig te zijn
Eigenlijk moet je ze zo op kunnen pakken zonder dat ze uitelkaar vallen.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 09:17

ammie2009: Ze is nooit gestraft omdat ze binnen poepte, het is een puppy die straf je daar niet voor!

Teveel voer krijgt ze niet, we houden ons netjes aan de gewichten die de DA ons heeft gegeven (dit is minder dan op de verpakking staat)
Zoals ik hier nu de diverse meningen lees, is het erg verschillend per hond. De ene doet het dus juist met brokken, de andere juist met vers vlees.
Ik heb nu nog voor anderhalve week hills liggen. Vrijdag naar de DA, en dan eventueel in overleg met haar over op een ander merk (tijd genoeg dus om te mengen met het oude voer).

Kan iemand mij nog aangeven wanneer dit puppiegedrag is, op welke leeftijd zij hier dan ongeveer mee zou stoppen (of minderen)?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:06

ChristaMoor schreef:
ammie2009: Ze is nooit gestraft omdat ze binnen poepte, het is een puppy die straf je daar niet voor!

Teveel voer krijgt ze niet, we houden ons netjes aan de gewichten die de DA ons heeft gegeven (dit is minder dan op de verpakking staat)
Zoals ik hier nu de diverse meningen lees, is het erg verschillend per hond. De ene doet het dus juist met brokken, de andere juist met vers vlees.
Ik heb nu nog voor anderhalve week hills liggen. Vrijdag naar de DA, en dan eventueel in overleg met haar over op een ander merk (tijd genoeg dus om te mengen met het oude voer).

Kan iemand mij nog aangeven wanneer dit puppiegedrag is, op welke leeftijd zij hier dan ongeveer mee zou stoppen (of minderen)?

ik bedoelde er ook niet mee te zeggen of ze straf krijgt van binnen poepen zeg maar maar dat kan een reden zijn natuurlijk, maar het kunnen ook andere redenen zijn.
de ene hond is eerder zinderlijk dan de andere.
maar goed misschien idd even langs de DA, ik ga er vanuit dat die je vast wel kunnen helpen, en het voer wat je nu nog hebt liggen kan je altijd mengen met nieuw voer als de DA zou zeggen dat je het eens kunt proberen toch?
nou succes ermee, ben benieuwd wat het kan zijn.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:46

Christa
niet voor het een of ander maar ene diernearts is absoluut niet de aangewezen persoon als het op voeding aankomt.
Ook ene diernspeciaalzaak daar moet je niet zijn.
Vraag het na bij je fokker en kom je er niet uit kijk dan eens op een forum van jou ras

Het stukje voeding wat je dierenarts heeft geleerd is zo minimaal...echt te verwaarlozen.....

doorgaans tussne de 4 en 6 mnd is het wel afgelopen, althans mijn ervaring.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:48

Bedenk me ineensiets wat je kan helpen
Trainingdisks, zijn soort plaatjes aan een ringetje en die maken redelijk wat lawaai
Als je pup dan poep eet of beter wil gaan eten gooi je onopvallend die dingen, niet raak wel vlak erbij, vaak schrikken ze dan zo dat ze zich wel bedenken.
Je kan ook een slipketting gooien, of een blikje steentje, gewoon iets wat lawaai maakt!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:44

Ons is bij de pups royal canin aangeraden door de dierenarts omdat de pups nogal veel poepte van de hills puppievoer. Dat was iets typisch van het puppievoer van Hills blijkbaar. (en ja, ze verkochten het beide)