Een het? Eerst kater nu poes...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Re: Een het? Eerst kater nu poes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 20:35

Dat lijkt me raar, dat iemand anders een kat van straat plukt, naar de DA brengt, op eigen kosten laat castreren en dan weer terug op straat zet :')

Geprobeerd foto's te maken, maar je ziet vrij weinig. Foto's mislukt vanwege slecht licht.

Tja, hoe het kan dat de balletjes wegzijn is voor ons ook een raadsel. Was toch echt een kater. Ik begin zelf te denken, voor de DA onder ons, dat het misschien een hormoonwisseling kan zijn geweest? Maar aan de andere kant lijkt me dat stug.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:51

wel een heel interessant iets. Lijkt me bij nader inzien toch ook geen hermafrodiet :n

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 21:00

Ja, misschien dat we hemlater laten onderzoeken door een DA. Want wie weet zit het er wel allebei 'in' zegmaar.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:04

Mijn zus had haar hond als teefje gekocht, maar toen het begon te groeien leek er eenvolgroeid piemeltje ook aan te zitten. Deze hond is wel duidelijk een hermafrodiet.

Ben benieuwd wat er bij jou onderzoek uitgaat komen! Vind het wel heel interessant!

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:17

Toen ik stage liep bij de dierenarts kwam er een gezin met hun kater op spreekuur. Hij werd steeds dikker en dit wouden ze effe laten checken want ze maakten zich toch wel zorgen hierover.
Echo gemaakt en jawel Gefeliciteerd u wordt oma en opa!!!. Ze moest kort daarna al bevallen. Deze "kater' was door het asiel alszijnde kater meegegeven. Uhm foutje bedankt.

Die ene kater van ons heeft ook wel een hoog miauwtje maar bij hem hebben ze toch echt balletjes weggehaald.
Ben ook benieuwd hoe het met 'hetje' gaat aflopen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:17

Juangi schreef:
Dat lijkt me raar, dat iemand anders een kat van straat plukt, naar de DA brengt, op eigen kosten laat castreren en dan weer terug op straat zet :')
Er zijn ook verhalen hier op bokt dat mensen zich een kat hebben toege-eigend omdat ze denken dat het een zwerver is, het dier dus eten geven en ook weer buiten laten lopen, dus zo raar is het niet hoor.... ;) maar neem aan dat je m niet een tijdje gemist hebt :D

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:28

Juangi schreef:

.

Kan wel, er lopen veel castratie/sterilisatie projecten omdat zwerfkatten nu eenmaal een groot probleem zijn. Er worden veel te veel katten "gefokt" of beter gezegd, vermeerderd. Zeker als een "open" kater of poes al op straat loopt kan het zijn dat hij/zij in een vangbak terecht komt en geholpen wordt, zeker als de kat niet gechiped is.

Ik heb ook een (nu ex) kater van een zo'n project, die niet teruggeplaatst is omdat hij al FIV (kattenaids) had opgelopen.

In alle jaren asielwerk heb ik zelf nog nooit een tweeslachtige kat meegemaakt...maar ik heb wel 10 jr lang een tweeslachtige geit/bok gehad....die daarbij ook gecastreerd is.

Maar zeker omdat ik zelf zwerfkatten opvang, en elk jaar nestjes moederloze kittens en moederpoezen met kittens die gedumped worden, wil ik je toch op het hart drukken je poes te laten steriliseren. Asielen zitten al vol :-)

edit: deze toevoeging: het is sowieso niet verstandig om ongecastreerde of gesteriliseerde katten al los te laten lopen ivm met FIV