hamsteropvang beginnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:05

love_western schreef:
En wie zegt dat de mensen de hamster niet mogen terug brengen?

Wie zóu zijn hamster terug willen brengen?
Een kat moet bijv met een hond overweg kunnen, maar een hamster zit in een kooi...
Daarbij zit je met die hamster maar een paar jaartjes `opgescheept`, terwijl een kat veelal boven de 10 jaar wordt en zelfs in de 20 jaar kán worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:12

superwoman schreef:
love_western schreef:
En wie zegt dat de mensen de hamster niet mogen terug brengen?

Wie zóu zijn hamster terug willen brengen?
Een kat moet bijv met een hond overweg kunnen, maar een hamster zit in een kooi...
Daarbij zit je met die hamster maar een paar jaartjes `opgescheept`, terwijl een kat veelal boven de 10 jaar wordt en zelfs in de 20 jaar kán worden.

Er zijn mensen die het doen ;) En daarbij worden er duidelijke afspraken gemaakt.
En ik adverteer alleen advertentie´s op hamsterforum.nl of een ander hamsterforum die mij aanspreekt. en daarvan weet ik zeker dat ze bij een goed baasjes komen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:13

Respect TS dat je dit aan zou durven.
Ik moet er niet aan denken, hoe gek ik ook op alle dieren ben..

Zeker omdat de meeste mensen gewoon misbruik van je zullen maken.

Daarnaast zou ik zelf die 200 euro p/m sparen om vervolgens een opleiding om manager van bijv. een asiel te worden om zo wat terug te doen voor de dieren, daar bereik je IMO veel meer mee.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:14

Ik zie dat je al besloten hebt om het gewoon te doen. Als je alle goedbedoelde adviezen niet wilt aannemen, of alternatieven in overweging wilt nemen, kan ik je alleen maar heel veel succes wensen, en hopen dat je niet al te hard op je bek gaat.

Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:15

siskeh schreef:
Respect TS dat je dit aan zou durven.
Ik moet er niet aan denken, hoe gek ik ook op alle dieren ben..

Zeker omdat de meeste mensen gewoon misbruik van je zullen maken.

Daarnaast zou ik zelf die 200 euro p/m sparen om vervolgens een opleiding om manager van bijv. een asiel te worden om zo wat terug te doen voor de dieren, daar bereik je IMO veel meer mee.

Er zullen idd mensen zijn die er misbruik van maken.
Maar daarom zal ik dan nooit mijn adres op mijn site zetten.
Als er mensen belang bij hebben, kunnen ze mailen. En als het dan blijkt dat ze aan de andere kant van nederland wonen.
Dan kan ik hun doorverwijzen naar een ander opvang die dichter in de buurt zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:17

Cassidy schreef:
Ik zie dat je al besloten hebt om het gewoon te doen. Als je alle goedbedoelde adviezen niet wilt aannemen, of alternatieven in overweging wilt nemen, kan ik je alleen maar heel veel succes wensen, en hopen dat je niet al te hard op je bek gaat.

Succes.

Sorrie, maar ik heb het nog helemaal niet besloten ;)
En respecteer ook jullie reactie's.
Maar ik heb de ruimte en ik weet waar ik aan begin.
En die alternatieven zie ik gewoon niet zitten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:17

Maar lieverd, als je je adres niet kenbaar maakt, hoe wil je dan dat mensen je vinden? Ook voor de hamsters die je op wilt vangen?
Als jij alleen via hamsterfora wilt adverteren, gaat je aantal hamsters eerder stijgen dan minder worden. Je moet op een gegeven moment ook wat kwijt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:20

Cassidy schreef:
Maar lieverd, als je je adres niet kenbaar maakt, hoe wil je dan dat mensen je vinden? Ook voor de hamsters die je op wilt vangen?
Als jij alleen via hamsterfora wilt adverteren, gaat je aantal hamsters eerder stijgen dan minder worden. Je moet op een gegeven moment ook wat kwijt!

Als ze hun hamster kwijt willen kunnen ze mailen ;) Heb geen zin om elke week een doos met hamsters voor me deur te vinden.
En er meerdere (konijnen)opvangen waar het adres niet opstaat, alleen om dat te voorkomen. En ik probeer ze eerst kwijt te raken op een hamsterfora en dan pas ergens anders.

Anoniem

Re: hamsteropvang beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:21

en daarbij als ik volzit met de hamsters dan weiger ik (met veel pijn in me hart dan) de mensen die een hamster naar me willen brengen. Dan is het gewoon niet anders. Kan daar erg hard in zijn. Zo ben ik gewoon.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:22

@TS: en mensen die een diertje hebben gehaald, en vervolgens gaan "bleren" dat jij een ziek dier hebt verkocht, en van jouw eisen dat ze hun geld voor de DA terugkrijgen?
En wat als ze nog gelijk hebben ook, dat het diertje echt ziek was, en die mensen er alles aan hebben gedaan(dus inclusief goede DA rekening)?
En kan jij nee zeggen tegen elk zielig diertje, zeker als de eigenaar aandringt, en als ze zeggen dat jou plekje helemaal geweldig voor hun hamster is?

Daarnaast lijkt het me erg knap om "anoniem" te blijven, echt anoniem ben je op internet nl niet over het algemeen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:25

Als je echt een opvang start, moet je rekening houden met dozen met hamsters voor de deur. Mond op mond reclame gaat daar namelijk voor zorgen. Dat je dieren kwijtraakt, en ook dat je dieren ongevraagd toegespeeld krijgt.

En ronduit dieren weigeren, dan help je die paar die bij jou in de opvang zitten, en zorg je alsnog voor dierenleed bij de hamsters wij jij zo hard "nee" tegen hebt gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:31

siskeh schreef:
@TS: en mensen die een diertje hebben gehaald, en vervolgens gaan "bleren" dat jij een ziek dier hebt verkocht, en van jouw eisen dat ze hun geld voor de DA terugkrijgen?
En wat als ze nog gelijk hebben ook, dat het diertje echt ziek was, en die mensen er alles aan hebben gedaan(dus inclusief goede DA rekening)?
En kan jij nee zeggen tegen elk zielig diertje, zeker als de eigenaar aandringt, en als ze zeggen dat jou plekje helemaal geweldig voor hun hamster is?

Daarnaast lijkt het me erg knap om "anoniem" te blijven, echt anoniem ben je op internet nl niet over het algemeen.

Dan krijgen ze hun geld weer. Maar de hamsters die hier worden opgevangen blijven eerst min. 3 weken hier ter observatie.
En je kunt over het algemeen wel zien als een hamster ziek is of niet. Uiteraard moeten ze dan wel met goede bewijzen komen

En ik kan idd nee zeggen tegen een zielig diertje. zoals ik al zei kan ik erg hard zijn in sommige dingen.
Heb er zelfs geen problemen als iemand een kip slacht voor me neus. Heb eerder ook wel eens gezien hoe me opa een schaap doodde (was erg ziek die schaap) en ik moet ook hard zijn, omdat ik later graag veearts wil worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:33

Cassidy schreef:
Als je echt een opvang start, moet je rekening houden met dozen met hamsters voor de deur. Mond op mond reclame gaat daar namelijk voor zorgen. Dat je dieren kwijtraakt, en ook dat je dieren ongevraagd toegespeeld krijgt.

En ronduit dieren weigeren, dan help je die paar die bij jou in de opvang zitten, en zorg je alsnog voor dierenleed bij de hamsters wij jij zo hard "nee" tegen hebt gezegd.

Tjah dan moet ik daar maar rekening meehouden.

Maar ik kan ook niet alle hamsters helpen. Soms moet je weigeren. Is erg hard maar soms kan je niet anders.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:37

Die mensen krijgen hun geld weer :oo
Leuk als ze een rekening geven van 500 euro :=
(Denk: in het weekend, niet de goedkoopste DA )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:40

siskeh schreef:
Die mensen krijgen hun geld weer :oo
Leuk als ze een rekening geven van 500 euro :=
(Denk: in het weekend, niet de goedkoopste DA )

denk niet dat je zulke hoge rekeningen voor een hamster kan krijgen ;)
hooguit 200. En daarbij moeten ze met harde bewijzen komen.
En ik geef ook geen zieke hamsters mee aan mensen.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:41

vind het opzich wel een goed idee,
maar ehm als er nou een rat word gegeven ofso zeg je dan van die kan hier niet omdat ik alleen aan hamsters doe?
misschien kun je ook wel iets met een knaagdierenopvang regelen dat als ze te veel dieren hebben ze bij jou kunnen brengen ofso ;) nouja suc6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:43

Obelix_Luna schreef:
vind het opzich wel een goed idee,
maar ehm als er nou een rat word gegeven ofso zeg je dan van die kan hier niet omdat ik alleen aan hamsters doe?
misschien kun je ook wel iets met een knaagdierenopvang regelen dat als ze te veel dieren hebben ze bij jou kunnen brengen ofso ;) nouja suc6

Hier in de buurt zitten wel mensen die een rattenopvang hebben, dus dan kan ik eventueel met die mensen overleggen dat ik daar dan de rat heen breng. Want heb absoluut geen verstand van ratten.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:46

@TS: 200 euro is ook je maandinkomen, dan wordt het toch wel wat vervelend lijkt me..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:49

siskeh schreef:
@TS: 200 euro is ook je maandinkomen, dan wordt het toch wel wat vervelend lijkt me..

wat is daar vervelend aan?

Ik denk dat ik per maand nu hooguit 20 euro uitgeef :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:53

Dat geld heb je toch nodig om je hamster te verzorgen, en eventuele DA van te betalen, tja dan lijkt me dat toch vervelend dat je 1 maand inkomen mist

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:54

Een paar maanden inkomen missen, en je staat flink rood hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:59

Tjah daar heeft elke opvang last van dan ;)

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:03

En als je straks studeert, ben je dan vaak genoeg aanwezig?
Een hamster of een cavia of wat dan ook verzorgen is niet heel ingewikkeld, maar als ze bepaalde medicijnen of dwangvoeding moeten hebben dan moet je er rekening mee houden dat dat bvb om de 2 uur zou moeten. En het kost ook wel tijd al die hokken doen ed.
Verder is een mini opvang van een stuk of 5 hamster prima te doen in jouw situatie lijkt me. Alleen zul je dan vaak moeten afwijzen, de vraag is of de mensen wel naar jou komen als ze al veel hebben gehoord dat je geen hamsters meer aanneemt.
Zou je niet iets van een onder-opvang kunnen beginnen, als onderdeel van een bestaande opvang?
Dan kun je x aantal hamsters voor de opvang misschien bij jou thuis verzorgen en ze aanbieden op bvb een forum.
Dan zit je niet met al die mensen die je adres weten, of langskomen met dozen vol hamsters ed. En kun je het een andere opvang wat makkelijker maken. Ik ken verder geen hamsteropvang dus weet niet of het mogelijk is.

(+ dat je dan ook niet zoveel zorg hebt over afspraken met klanten ed ;) )
Laatst bijgewerkt door Orchid op 18-01-10 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:03

Waarom niet gewoon voor jezelf wat oude/ zieke hamstertjes opvangen en op die manier de bestaande opvang ontlasten? Op die manier kun je ook veel betekenen zonder dat je al te veel risico loopt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:09

Sluit me aan bij Chubby en de anderen die soort gelijke voorstellen gedaan hebben.

TS: Je lijkt me wat naïef...