15 jaar geleden had ik mijn eerste kippen, die hadden een oud keukenkastje met daarin een zitstok en ze hebben het er prima meegedaan
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

). Als we ze los in de tuin zouden houden, denk ik dat ze allang weg waren gelopen (is wel eens gebeurd toen we ze loslieten in de tuin
). Ze zijn wel tam, je kunt ze oppakken enzo 
We hebben trouwens ook 2 hokken in de ren staan, waar nu doeken voor hangen, omdat het anders te koud is. Ze krijgen 1 keer per dag kippenkorrels, dat witte grid en kuikenvoer voor de 2 jonge kippen. Ze krijgen vaak rijst, appel, sla of andere dingen, maar eten dit lang niet altijd op.
Bij ons bemoeiden de kippen en konijnen zich nooit zo met elkaar, het ging gewoon goed. Denk wel dat je ze goed moet laten wennen, weet niet meer hoe wij dat hebben gedaan, omdat het echt al heel lang geleden was.
) kun je volstaan met gewoon bikjes die je kunt kopen voor kippen. Wij noemen dat altijd 'legkorrel' maar ik zal eens zien wat er op de zak staat. Als je hier naar beneden scrollt wordt het ook uitgelegd: http://communities.zeelandnet.nl/data/m ... page=35582
dank u voor de info,moet er nog even over denken hoor,heb inderdaad veel gehoord ook over die luizen,en dat zie ik niet zo heel erg zitten...
maar nog steeds erg lief...
Wat heel erg veel scheelt bij jou bijvoorbeeld Kimmie, het hok staat echt los buiten. Er is veel doorluchting en de kou kan goed doordringen. Kippen kunnen daar goed tegen, maar luizen niet. Bij ons in de stal kunnen luizen altijd wel een tochtvrij plekje vinden = ideaal voor ze.Nienkeee_ schreef:Ik kijk ook even mee, wij willen een paar kuikens in onze tuin rond hebben lopen in het voorjaar. Onze tuin is ongeveer 50x25 meter, met ook nog een stuk terras voorin. Zou die gesloopt worden als er 5-6 kippen rondlopen?
En een hok, hoe groot moet dat ongeveer zijn?

In de vakantie hebben we opgepast op kippen van vrienden en omdat wij dat zo leuk vonden om te doen willen we thuis ook waarschijnlijk 2 kipjes gaan houden. Weet iemand misschien een leuk makkelijk tam te krijgen ras? (de wyandotte die genoemd wordt in dit topic lijken ons ook leuke kippen) Ze komen dan te staan op een stuk terras van 3 bij 1 meter (voor snachts) en overdag mogen ze dan door de tuin scharrelen. Waar hebben jullie trouwens jullie kippenhokken vandaan? Zelfgemaakt of ergens gekocht? We waren al van plan om morgen naar een paar tuincentrums in de buurt te gaan om te kijken of ze daar misschien leuke kippenhokken hebben. Als we niks vinden kunnen we altijd nog proberen zelfs iets te maken, maar het liefst hebben we een mooi hok
dus dat zelf maken doen we waarschijnlijk alleen als we niks leuks kunnen vinden
nachthok wordt zo definitief binnenslaapgelegenheid. is geschikt voor 8 kipjes met aangebouwd legnest en schoonmaak lade en grote deur en ventilatieopening. Nieuw gekocht bij een faillisementsveiling tegen de helft van de prijs ongeveer.
Ik sterk zijn voor de kipjes niet het hok.
We hebben als ras de cochinkriel gekozen, dat vinden wij super leuke kippen. En toevallig zit er ook nog een fokker dicht bij ons in de buurt dus dat is helemaal mooi
Vanochtend hebben wij ons hok besteld (bij : http://dierenverblijf.com/category.php?id_category=6 en dan het hok kt4) dus als het goed is wordt dat tussen volgende week woensdag en vrijdag geleverd. Ik verheug me er al helemaal op, drink en voer bakjes hebben we al in huis gehaald vandaag. Waarschijnlijk nemen we als het hok staat contact op met de fokker en als deze nog kipjes voor ons heeft zullen na de carnavalvakans de kipjes komen