Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
met een 'leeuwentemmer'
Maar als die braaf achter een touwtje blijven staan zullen ze t er niet heel verkeerd hebben schat k zo in 
Fantast schreef:Ik denk dat het van het circus afhangt,ik heb met circus Renz een goede ervaring. Een aantal jaren terug waren ze bij ons. De olifanten gingen 's middags LOS lopend van het circus de stad in omdat ze bij een bakkerij brood aangeboden kregen. Ik en een paar vriendinnen waren door het circus gevraagd mee te lopen om de weg vrij te maken en ze naar de bakkerij te brengen, een geweldig gezicht en die verzorgers gingen heel erg liefdevol met de dieren om, en de olifanten vonden het geweldig, het overige brood werd mee genomen voor de andere dieren.

)
kijk,.en dát vind ik dus niet kunnen en een reden om de regels aan te scherpen,. in heel europa( wat ik gezien heb was namelijk bij een buitenlands circus)Iris82 schreef:Ik vind honden, paarden enz veel fijner om naar te kijken in een circus dan olifanten en tijgers. Hoeft van mij echt niet, want ik kan me gewoon niet voorstellen dat die leven op een manier waarop hun natuurlijk gedrag eer aan gedaan wordt. Olifanten misschien dan nog een beetje, maar tijgers...
liedje89 schreef:Tuurlijk zijn die dieren wel gedomesticeerd. Alleen enkele duizenden jaren later dan onze huiskat. Tuurlijk staan ze nog dichter bij het wild, maar het zijn geen wilde dieren. Want wilde dieren leven in het wild.
.
RightOn schreef:liedje89 schreef:Tuurlijk zijn die dieren wel gedomesticeerd. Alleen enkele duizenden jaren later dan onze huiskat. Tuurlijk staan ze nog dichter bij het wild, maar het zijn geen wilde dieren. Want wilde dieren leven in het wild.
.
dat kan je zelf vinden maar het klopt niet, zoek het even op...gedomesticeerd, de aziatische olifant wordt wel weer als gedomesticeerd beschouwd, maar de tijger, giraf of aap niet.....deze dieren zijn wild, ook al leven ze in gevangenschap.
capopjekop schreef:Toevallig ben ik ook bij het circus in Tilburg geweest om daar een item voor school te filmen. Mijn 'collega' en ik hebben met de directeur gesproken. Tijdens dat gesprek kreeg ik echt het gevoel dat de mensen het de dieren zo prettig mogelijk willen maken. De dieren die we gezien hebben zagen er gezond en mooi uit (tijgers en paarden). Dat zei de directeur ook, want dieren die niet gezond en mooi zijn die kun je in een show niet presenteren. Betty konden we niet zien, want die stond in een verwarmde stal op dat moment.
Maar de partij voor de dieren is er iig mee bezig om de dieren uit het circus te krijgen, als dat niet lukt iig de wilde dieren. En tot dat zover is willen ze dat gemeentes strenge controles uitoefenen op het dierenwelzijn.
Persoonlijk ga ik niet naar circussen toe omdat er dus dieren in zitten. Ik denk dat er best wel redelijk voor de dieren gezorgd wordt, maar ik blijf die kleine verblijven toch maar niks vinden.
capopjekop schreef:Ik had een heel dubbel gevoel na het draaien van het item. Partij voor de dierenmevrouw vertelde ook een paar dingen die niet klopten. Zo vertelde ze dat de tijgers nooit buiten komen. Dat klopt al niet, want ze komen regelmatig los in die ronde kooi. Natuurlijk is dit nog steeds te klein, maar op mij maakte de dieren een redelijk gelukkige indruk. Ze waren ook buiten toen we daar aan het draaien waren en ze waren lekker aan het stoeien.
PvdD wil ook honden en paarden uit het circus. De directeur vond het trouwens helemaal geen probleem die strengere controles. Hij vertelde ons dat iedereen zelf mag komen kijken hoe het met de dieren is en dat ze niks te verbergen hebben. Hij kwam me wel eerlijk over
liedje89 schreef:En wie vind dat dan?
Je kan ze als wild zien maar ze zouden het in het wild toch echt niet meer redden hoor. Aziatische olifanten worden al heel lang gebruikt voor werk in bosbouw, maar roofdierenshows zijn ook echt niet iets van de laatste paar jaar hoor. Die worden ook al heel lang zo gehouden.
RightOn schreef:liedje89 schreef:En wie vind dat dan?
Je kan ze als wild zien maar ze zouden het in het wild toch echt niet meer redden hoor. Aziatische olifanten worden al heel lang gebruikt voor werk in bosbouw, maar roofdierenshows zijn ook echt niet iets van de laatste paar jaar hoor. Die worden ook al heel lang zo gehouden.
zoek maar op........idd dat schreef ik al, de aziatische olifant is gedomesticeerd......omdat roofdiershows al zo lang bestaan hebben, ondanks dat we nu beter weten, het recht om met die shows door te gaan?
wilde dieren die in gevangenschap worden geboren kunnen wel degelijk met eerst wat begeleiding weer uitgezet worden......kun je ook opzoeken.
RightOn schreef:wilde dieren die in gevangenschap worden geboren kunnen wel degelijk met eerst wat begeleiding weer uitgezet worden......kun je ook opzoeken.
Iris82 schreef:[quote="RightOn"
wilde dieren die in gevangenschap worden geboren kunnen wel degelijk met eerst wat begeleiding weer uitgezet worden......kun je ook opzoeken.
Iris82 schreef:RightOn schreef:wilde dieren die in gevangenschap worden geboren kunnen wel degelijk met eerst wat begeleiding weer uitgezet worden......kun je ook opzoeken.
Dat is niet waar. Dat lukt maar in spaarzame gevallen en wordt al helemaal niet gedaan bij dieren die al jaren aan mensen gewend zijn. Ze kunnen hoogstens in een privereservaat (met hekken) geplaatst worden.
Op Animal Planet lijkt het net als dat altijd maar gaat en goed afloopt, de werkelijkheid wijst anders uit.
liedje89 schreef:En wie vind dat dan?
MaaikeMo schreef:liedje89 schreef:En wie vind dat dan?
Als een wild dier al lang door mensen word gehouden betekent dit niet dat het die gedomesticeerd is..
Citaat:Er worden trouwens ook leeuwen uitgezet maar die beesten lopen vervolgens wel heel veel risico om vervolgens slachtoffer te worden van een canned hunt. Dus of ze daar nu zoveel aan hebben.
Die orang oetans die worden uitgezet worden daar ook wel van het beginaf aan op voorbereid. En komen bovendien in heel veel gevallen van wilde ouders die zijn gestroopt of ze op een andere manier zijn kwijtgeraakt. Dat is iets heel anders dan jongen van tamme ouders op latere leeftijd uitzetten en heeft dus niets met het circus te maken.