Doggy makeover

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:40

ooh hij is echt opgeknapt :D erg leuk diertje
vind eigenlijk zijn nagels wel wat aan de lange kant..
maar verder geweldig diertje :D

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 20:47

@ kavama Mag ik de foto's zien, lijkt me hilarisch?
Ik vond de tondeuse niet erg lawaaierig, maar je hoort het natuurlijk wel.

@ Mabon Oeps, je schrok zeker wel erg! Lijkt me wel handig scheren als ze verdoofd zijn :+

@ Obelix_Luna Ik vind hem er ook verzorgder uitzien.
Zijn nagels zijn inderdaad veels te lang, maar kon het schaartje niet vinden. Dus dat komt als het goed is morgen. Dankje, ik vind hem ook geweldig. Hij is altijd zo vrolijk en zijn persoonlijkheid komt nu veel beter uit!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:58

:D
Afbeelding

Ze renden naar elkaar toe, flink hummen (hun geluidje) en maar snuffelen en kijken.
Ik had dat niet verwacht dat ze zo zouden reageren.
Maar goed er gaat meer dan de helft af, het is meer wol dan alpaca,.. :D

Corelli

Re: Doggy makeover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:13

Wat blijven alpaca's toch komisch :')

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:35

Judith_M schreef:
Moet dat hondje niet geplukt worden met zo'n vacht?

Daar dacht ik ook al aan!:D

officieel moeten die geplukt worden, maar als hij voorheen altijd bij een trimsalon geschoren is geweest valt er niet veel meer te plukken, dus dan moet je blijven scheren ;)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:41

VOlgens mijn trimster maakt het voor de vacht niet uit of ze geplukt of geschoren worden maar is scheren minder mooi dan plukken.
Onze hond heeft een plukvacht maar die laten we gewoon al jaren een keer of 4 per jaar scheren en die heeft een prachtig glanzend duikerspak zoals wij dat noemen. Verder heb ik nog een shih Tzu die ook om de 2 maanden gechoren wordt ( de trimster is erg blij met ons als klant :-) ) en of het nou winter is of niet: die vacht gaat er gewoon af. Ik heb niet het idee dat ze daar iets van lijden, het is net zoals de TS zegt, ze rennen buiten wel en hebben het dan niet koud en binnen ligt ze dicht bij de houtkachel.
Ik vind in ieder geval je Jack prachtig geworden met zijn korte vachtje maar ik ben dan ook geen liefhebber van ruwharige vachten. Knap geschoren hoor !!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:41

smokey17 schreef:
dit is geen plukvacht hoor :)

Tja... het is aardig goed gelukt.

Maar geen haar op mijn hoofd dat ik mijn honden in de winter scheer of pluk.. al zijn ze nog zo jong en rennen ze veel

hoezo niet eigenlijk???
bij een trimsalon is het echt niet rustiger in de winter hoor! :D tenminste bij ons niet toen ik in een trimsalon werkte ;)

Mijn hond wordt het hele jaar door geknipt :D

Wel heel leuk gedaan hoor :D het aller begin is moeilijk!

Ik heb een tip om alles glad te scheren,
Als je tegen de haren in scheerd dan neem je alle haren mee ;)
Echter niet als je met de haar richting mee scheerd.
Ik weet niet wat voor scheerd apparaad je gekocht hebt maar als je zon amateur ding hebt die ik altijd gebruik voor als ik mijn eigen klandjes moet knippen, dan is het handiger om tegen de haren in te scheren, dan neemt dat ding alle haren mee :D
Met amateur ding bedoel ik eentje van een euro of 50.
De echte in de trimsalon zijn echt mega duur! dan moet je voor alleen het scheer apparaat al zon 2 a 250 euro betalen, dan heb je de scheer koppen nog, die zon 70 euro per stuk kosten ;)

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 23:44

@ Kavama Ik wist niet dat alpacas zo dun waren. Ze zien er erg slungelig uit. Ze zijn elkaar echt aan het besnuffelen. Erg grappig om te zien. Doe je ook nog wat met de alpacawol?

@ Dhani Klopt als je tegen de haargroei scheert,neemt een scheerapparaat veel meer haar mee. Ik heb de proffesionele tondeuse Miranda gekocht, die rond 100 euro kost en ik heb nog andere scheerkoppen gekocht van 25 euro. Echt geen spijt van, werkt perfect!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:49

Lutjehorsy schreef:
@ Kavama Ik wist niet dat alpacas zo dun waren. Ze zien er erg slungelig uit. Ze zijn elkaar echt aan het besnuffelen. Erg grappig om te zien. Doe je ook nog wat met de alpacawol?

@ Dhani Klopt als je tegen de haargroei scheert,neemt een scheerapparaat veel meer haar mee. Ik heb de proffesionele tondeuse Miranda gekocht, die rond 100 euro kost en ik heb nog andere scheerkoppen gekocht van 25 euro. Echt geen spijt van, werkt perfect!

super die moet ik ook nog aanschaffen! maar ik koop hem samen met mijn moeder omdat ik haar honden altijd moet knippen ;)
eigenlijk is hij alleen voor haar honden en wat andere klandjes :P ik knip mijn eigen hond, komt meestal geen tondeuse bij aan tepas , of ik moet hem weer zodanig verknippen dan trek ik de tondeuse er over haha!!

Je hebt het netjes gedaan +:)+

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:50

persoonlijk vind ik t nou niet t meest ideaale tijdstip om m te scheren :o

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:50

girlyggirl schreef:
persoonlijk vind ik t nou niet t meest ideaale tijdstip om m te scheren :o

hoezo niet als ik vragen mag?? :+

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 23:57

@ Dhani Bedankt voor het compliment! Ik vind jouw hondje er ook netjes bij lopen. Al ben ik zelf niet zo handig met schaar. Door mijn reuma en medicijnen tril ik nog al, vooral als het op de kleine motoriek aan komt. Dus ik zal mijn hond, dan eigenlijk alleen maar verknippen en dat wil ik hem ook niet aan doen, haahaa.
Morgen ga ik naar mijn ouders, hondje mee. Dus kijken wat zij er van zeggen. Misschien vinden zij het wel helemaal niets.

@ girlygirl Ik denk juist dat geschoren nu wel fijn is. Hij zit altijd in de woonkamer, waar het zo rond de 21 en de 21,5 graad is. Dat is erg warm voor een hond die zo lang haar heeft. Hij zat vaak te hijgen en nu niet meer.
Buiten heeft hij het met dit weer met lang haar kouder. Hij rolt graag in de sneeuw en er blijven dan allemaal ijsklonten in hangen, die je er echt niet allemaal uit krijgt en hij droogt daarna ook heel langzaam op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:37

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:49

aah ziet er super schattig uit.

ik snap niet waarom mensen het erg vinden om met dit weer te scheren-knippen. mijn hond wordt het hele jaar door geschoren en zoals dhani al zegt bij een trimsalon is het in de winterperiode echt niet rustiger, zelf gemerkt toen ik daar stage liep

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:53

Onze vorige hond, een New Foundlander deden we elke zomer scheren. De eerste keer dat mijn moeder haar geschoren had, was ik op vakantie. Kom je thuis is je grote wollige hond helemaal kaal! Ik heb nog nooit zo hard gelachen, wat een vreselijk gezicht! Van een dikke wolbaal, naar een iel hondje. Ze had het in ieder geval niet warm meer.

Ik vind jouw hondje er ook helemaal niet verkeerd uit zien.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:51

Lutjehorsy schreef:

Ja als de wol er af is dan blijft er weinig alpaca over, ik stond ook bijna te huilen, vond het geen gezicht.
Grappig is alsof ze zich ook naakt voelen en gedragen zich in het begin effe anders.
Met de wol doen wij zelf niets, vorige keer is het naar een paar breisters gegaan.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:56

Wat schattig. :D Die pluisoortjes!

En die Alpaca's zijn ook supergrappig. :D

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 12:23

Ik heb ook het gevoel dat Jessie een korter vachtje lekkerder vindt. Hij ligt veel langer bij me op de bank en wil constant aandacht. Normaal ging hij al snel weer van de bank af, omdat hij het te warm had. Vanochtend ook gemerkt, dat ik hem niet meer hoor hijgen op mijn slaapkamer, hahaa!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:24

Haha netjes gedaan! Maar, waarom doe je dat nu, met deze kou?
Lijkt me dat ie z'n vachtje toch wel nodig heeft, heeft ie niet voor niks..
Heb trouwens zelf ook reuma ;)

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 12:28

@ Loiz In de zomer heeft hij dezelfde vacht, heeft hij het dan volgens jou ook nodig? Binnen is het 21 graden, dan zal ik een korter vachtje ook wel waarderen. Ik snap niet wat er mis is met een kort vachtje. Hij zit het meeste binnen, hoor.