Mist schreef:Hai !
Ook ik heb veel ervaring met nierpatienten, gelukkig nog nooit die verstopt waren. Ik snap de terughoudendheid om hem "leeg te masseren" vanwege de narcose, dat is heel erg belastend voor de nieren. Ik weet niet hoe "erg" zijn nieren zijn...maar enigzins voorkomen is beter dan straks een doodzieke kat hebben.
Wat ik zou doen is gewoon die halfvolle (of volle) melk geven (mocht de diarree te erg worden dan kun je altijd norrit geven) Laxatract werkt idd vrij traag. Een klysma, mocht het morgen niet over zijn zou ik toch wel geven, want als de drollen eenmaal los komen maakt het dat de kat wel een stuk makkelijker. Ik gaf die altijd zelf indien nodig, is ook geen belasting voor de nieren.
Ik heb wel ervaring met verstoppingen, enerzijds vanwegen een zwaar mishandelde kat ( gebroken bekken op meerdere plaatsen o.a. Amadee RIP) en een KK'tje (Kreupele kat, ook wel Seven genoemd) deze katten kreeg/krijgen laxotract op dagelijkse basis.
Wist je trouwens dat laxatract soms ook wordt gebruikt om ureum in het bloed te verminderen ? Als je nierpatientje daar gevoelig voor is dan kan een dagelijkse dosis sowieso geen kwaad (komt ook niet in de nieren)
veel sterkte en wijsheid !
Hallo Mist!
Zo te horen heb jij ook het e.e.a. meegemaakt met je poezels!
Dank je wel voor je reactie! Zijn nierwaardes waren ontzettend hoog. Na een maand was 1 waarde (vraag me niet welke) wel gezakt, maar de andere bleef hoog. Eentje was gezakt van 680 naar ergens in de 500 geloof ik..... (Hang me er niet aan op) Natuurlijk doen we wat het beste is voor onze Joost, maar het is zo zielig om hem te zien worstelen met die drol die er niet uit wil. Hij voelt zich nu gelukkig wel wat beter dan gisteren! Heeft ook weer gelukkig een beetje gegeten. Blijft natuurlijk een zorgekindjeIk heb inderdaad de halfvolle melk gegeven. Hij vond het erg lekker, maar dronk niet alles op. Ik had een klein laagje in zijn bakje gedaan. Alle beetjes helpen denk ik dan maar, en ik heb Norrit in huis liggen dus als hij gaat.......
Als het inderdaad niet snel over gaat, moet er gewoon maar een klysma bij denk ik dan. Morgenmiddag zitten we op de 48 uur laxeren met Laxatract, en volgens de DA moet het na 48 uur gaan werken. Ik hoop het voor poezel.
Een jaar of 2 geleden had hij ook problemen met een drolletje, dus ik zal het zeker in overweging nemen om hem eventueel een dagelijkse dosis te geven.
Nogmaals bedankt voor alle tips en adviezen iedereen!
) deze katten kreeg/krijgen laxotract op dagelijkse basis.