Kat Mauwt de Hele Dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pilgrim

Re: Kat Mauwt de Hele Dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 21:47

Geen naar plasgedrag, bloed, urine, slijmvliezen, ontlasting is onderzocht. Hij is regelmatig ontwormd en ontvlooid. Je suis desperate!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:04

kun je er eens een filmpje van maken en dat hier plaatsen ? ben erg benieuwd. Heb al zeker meer dan 100 katten en kittens opgevangen....dit is nieuw voor mij. Misschien kunnen we het beter plaatsen als we beeld/geluid hebben :D ;)

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 23:09

Ja, ben er mee bezig gegaan, maar lukt nog niet echt.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:24

Pilgrim schreef:
Oké, dank voor het opzoeken! Heel attent. Maar als het nou 'nodig' is? Er is vast wel een uitzondering op de regel. Ik zeg niet dat het bij mij nodig is, maar het zou kunnen. Als een dier z'n staart heeft gebroken, en het wordt geamputeerd. Kan me wel vinden in je standpunt.

een gebroken staart is een medische noodzaak, een poot amputeren omdat die dusdanig beschadigd is door een ongeluk dat herstel onmogelijk is, is noodzaak. Maar nagels amputeren omdat anders de meubels kapot gekrabd worden is geen noodzaak

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 23:40

Ik snap het verschil wel tussen noodzaak en geen noodzaak. Sterker nog; dat verschil gaf ik zelf aan. Daar vroeg ik niet naar. Ik vroeg of het dan wél mag. En als mijn kat in het asiel beland en nooit meer een baasje krijgt omdat hij zo'n t*ringherrie maakt, dan vind ik het ook noodzaak. Meubels krabben is inderdaad geen noodzaak. Dat is een kat. Urenlang mauwen, op drie uurtjes per dag na, dat is een abnormale kat. Volgens mij is het gewoon een soort verslaving voor hem.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:42

daarom eerst een kattendeskundige raadplegen. Er wordt bij mijn weten alleen aan de stembanden geopereerd als die verlamd zijn en het dier dus ademhalingsproblemen heeft. Voor een miauwende kat bestaan er oordopjes :-)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:43

als jou kat daardoor geen baasje krijgt is dat geen noodzaak.
Noodzaak is het als wanneer het om medice redenen moet.
Een kat kan ook nooit meer een baasje krijgen omdat hij blijft krabben dan haal je zijn poten er ook niet af

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:47

mijn kat doet het ook een hele nacht door als per ongeluk zijn luikje geblokkeerd is en hij niet naar buiten kan!
Ik denk toch ook dat jouw kat aan iets meer dan alleen binnen zijn toe is.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:50

Ik volg dit even, mijn 9 jarige gecastreerde kater heeft dit ook. Echt vreselijk miauwen. Slaap er inmiddels wel doorheen en 's nachts gaat hij meestal bij ons op bed liggen slapen en dan is hij dus stil. Overdag gaat het alleen af en toe aan één stuk door... Probeer al een half jaar of mijn katten naar buiten willen maar als ik de deur open doe blijven ze gewoon staan en als ik ze desondanks naar buiten schop zijn ze zwaar verontwaardigd en mauwt mijn oude kat nóg harder dat ie weer naar binnen wil...

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:55

toen bij ons 1 kat spoorloos verdwenen was is de andere kat 3 dagen van huis gebleven. waarschijnlijk gaan zoeken naar de andere kat die dood langs de weg gevonden is.

ik denk dat jouw kat gewoon heel natuurlijk verdrag vertoont en zn maatje mist. zal vanzelf wel weer overgaan.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:01

Pilgrim schreef:
Ik snap het verschil wel tussen noodzaak en geen noodzaak. Sterker nog; dat verschil gaf ik zelf aan. Daar vroeg ik niet naar. Ik vroeg of het dan wél mag. En als mijn kat in het asiel beland en nooit meer een baasje krijgt omdat hij zo'n t*ringherrie maakt, dan vind ik het ook noodzaak. Meubels krabben is inderdaad geen noodzaak. Dat is een kat. Urenlang mauwen, op drie uurtjes per dag na, dat is een abnormale kat. Volgens mij is het gewoon een soort verslaving voor hem.

Maar wat jij vindt, hoeft niet direct 'waar' te zijn (let op de ' ', ik bedoel dat het voor jou misschien een noodzaak is maar bijv. een boederijkat kan lekker heel de dag miauwen zonder dat iemand er last van heeft).
Zoek anders even op www.wetten.overheid.nl en dan zoeken op de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (GWWD).

Dat gezegd hebbende, kan hij evt. wel veilig naar buiten? Wij hebben bijv. de tuin afgezet zodat onze kitten lekker naar buiten kan maar niet naar de gevaarlijke weg hiernaast kan lopen. Dan zou ik dat toch een keer proberen.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 00:39

sax89 schreef:
toen bij ons 1 kat spoorloos verdwenen was is de andere kat 3 dagen van huis gebleven. waarschijnlijk gaan zoeken naar de andere kat die dood langs de weg gevonden is.

ik denk dat jouw kat gewoon heel natuurlijk verdrag vertoont en zn maatje mist. zal vanzelf wel weer overgaan.

Zoals ik de startpost reeds vermeld; hij deed het allang voordat zijn maatje verdween. Buiten dat zijn katten solitair levende dieren, die hebben dus geen maatje nodig.

Hij wil inderdaad niet naar buiten. Ondanks dat het niet veilig is heb ik uit pure wanhoop die kat wel eens naar buiten 'geschopt'. Ik wist niet dat het kon, maar hij krijste nog harder, om vervolgens eenmaal binnen het volume weer iets bij te stellen.

Anders misschien toch maar een boerderij-baasje zoeken. Dat zal wel echt verdriet doen, ben verknocht aan het beestje.

Kat op de slaapkamer laten heeft ook geen zin. Hij ligt dan wel snorrend bij me op bed, maar begint eens om de zoveel tijd een minuut of tien te krijsen, net zoals de hele dag dus.

Edit; spelfout.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:46

oudere katten die zo mauwen kunnen beginnende dementie hebben of mnisschien is sie slechthorend zodat dan zichzelf nog een beetje hoort, succes

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:54

de kat van de TS is niet oud.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 01:08

Ik vind het schandalig dat het ook maar in je hoofd opkomt om bij een kat de stembanden te laten verwijderen/verlammen. Jij bent die kat gewoon niet waard. En hem ook nog eens naar buiten 'schoppen' omdat je hem zat bent??? Hoe stom kan je zijn!! Je zet dat dier plotseling in een wereld die hij niet kent, voor hetzelfde geld gaat hij er in paniek vandoor, en weg volgende kat! Het beste zou zijn als jij voor dit dier een ander baasje zoekt die dit probleem op een andere manier oplost of probeert te begrijpen. Je kan hem bij mij zo brengen, niet voor jou, maar voor het dier. Het vele miauwen is waarschijlijk toch al een uiting van ongenoegen of een gemis in zijn leven. Een kat doet dat niet zomaar zo extreem.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 12:23

Beste Mousmous,
een persoon die een ander persoon met een probleem zó benaderd en dan ook nog eens een woord tussen aanhalingstekens letterlijk neemt, heeft mijns inziens een dusdanig tekort aan intelligentie dat er weinig te communiceren valt.

"Het beste zou zijn als jij voor dit dier een ander baasje zoekt die dit probleem op een andere manier oplost of probeert te begrijpen."

Volgens mij is dat juist wat ik probeer op dit forum, maar schijnbaar reikt uw IQ niet ver genoeg. Ik wil u dan ook vragen mijn serieuze topic, waar veel mensen op een normale manier op reageren, verder niet met uw spel- en grammaticafouten te bezoedelen.

Fijne dag verder!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:50

weet je wat je kunt proberen?
je hebt van die dingen die je in het stopcontact kunt doen.
die geeft feromonen af waardoor de kat zich prettiger gaat voelen.

het heet de feliway verdamper.
info:
http://www.feliway.nl/

ga dat proberen. :j

ik heb wat tips voor je gevonden,lees ze es door,misschien heb je er wat aan:
http://www.debuitenkat.nl/excessief_miauwen.html
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=8193

ga in elk geval zoeken op google,staat echt ontzettend veel info op.

miauwen is leuk,maar niet de hele dag.
hoe reageer jij eigenlijk zelf er op?
heb je vroeger toen hij jonger was ook veel met de kat "gepraat"?
misschien toen toch onbewust aan geleerd?
filmpje zou toch wel handig zijn denk ik :D

ik heb een exemplaar dat af en toe besluit om snachts achter de slaapkamer duer te gaan zitten bléren.
echt zo flauw he?
maar ik geef haar dan wel op haar kop,deur open, ik schreeuw een keer van nee,ga naar boven! en dan weet ze niet hoe snel ze naar boven toe moet.

ik ben gek op dat beest,maar snhachts wil ik slapen en dan heeft ze zich maar stil te houden }>

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:56

Volgens mij is dit eigen aan katers. Ik heb er hier ook zo eentje rondlopen. :7

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:19

@ Pilgrim

Ik heb een bewijsbaar IQ van 134, dus daar valt niet over te twisten.

Het maakt me ook niet uit hoe je over mij denkt, maar het blijft een feit dat alleen al maar het overwegen om een dier te verminken vanwege het niet aan kunnen horen van zijn overmatig geluid aangeeft dat er een tekort aan liefde voor het dier is. Hoe kan je anders aan zo'n oplossing denken. Het verwijderen/verlammen van de stembanden valt namelijk onder dierenmishandeling. Slechte dierenarts die dit voor je zou willen doen.
Als je dit niet genoemd had in jouw topic en alleen maar om een oplossing voor jouw probleem had gevraagd, was dat heel anders overgekomen. En was er een heel ander begrip voor de situatie geweest.
Jouw reaktie naar mij toe zegt dan ook meer over jou, dan over mij. Ik reageer alleen maar in het belang van dieren. En ik hoop zeker dat jouw grammatica zo slecht is dat ik het daardoor onbedoeld verkeerd heb begrepen en dat je toch heel veel om jouw kat geeft en daarom een goede oplossing aan het zoeken bent. Als dat zo is dan wens ik je daar ook heel veel succes mee en hoop zeker dat het dan goed komt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:54

Mousmous, ik vind dat het allemaal wel wat minder mag.
De TS opent uit pure wanhoop een topic en zit er vast niet op te wachten om afgefikt te worden.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je behoorlijk wanhopig wordt wanneer je kat constant herrie loopt te maken en je de oorzaak niet gevonden kunt krijgen. En ook al hou je nog zoveel van je dier, het kan best dat je op zulke momenten de wanhoop nabij bent door je 'huilbaby' en misschien aan dingen gaat denken die niet kunnen of mogen. Misschien niet goed, maar ook de TS zal niets menselijks vreemd zijn.
In plaats van zo aanvallend te reageren zou je ook mee kunnen denken hoe het probleem opgelost kan worden. Daar heeft ze een stuk meer aan dan aan 'veroordelingen'.

TS: een gedragsdeskundige lijkt me een goede stap.
Ik las ook dat je elk jaar naar de DA gaat voor een check-up. Heb je daar het miauw-probleem al weleens aangekaart?
In elk geval heel veel succes/sterkte, ik hoop dat er een oplossing komt :(:)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:07

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat de TS deze oplossing heeft geopperd, je word er nl helemaal gestoord van als je alles al hebt geprobeerd en niks helpt.

Dierenartsen zijn best ontvankelijk voor dit soort problemen, ik heb ooit eens een plaskater in huis gehad die ondanks kattengedragtherapie bleef plassen overal in huis, mijn DA wilde hem zelfs euthanaseren want die zag hoe groot het probleem was.

Uiteindelijk heb ik m herplaatst via de gedragstherapeut om m nog een kans te geven. Ik was inmiddels in staat om m te kelen of van 5 hoog naar beneden te smijten, zó erg kan het zijn. Ik geef heel veel om mn beesten en doe alles voor ze maar als de situatie onleefbaar wordt dan ga ik altijd nog zelf vóór.
Ik weet niet of het die therapeut nog gelukt is en hoe het met die kat is vergaan, ik was er helemaal klaar mee.

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:46

Ik vind dat mousmous wel gelijk heeft. Het feit dat je in de openingspost iets zegt van zn stembanden laten door knippen getuigd dus dat jij er over nadenkt. En dus er over nadenkt het dier zn enige communicatiemiddel af te nemen dat vind ik ook niet erg aardig en diervriendelijk van jou.
Om vervolgens ook nog mousmous persoonlijk aan te vallen vin dik dan weer laag bij de grond maar goed dat is mijn mening vind ook dat ze dat gewoon mag zeggen.
We hebben namelijk in Nederland is van vrijheid van meningsuiting dus wat een ander vind mag gezegd worden lijkt mij dan.

Wat je kat betreft zou ik even een gedragspersoon aanschrijven je weet wel van die die je ook op tv ziet die schijnen goed te zijn.
Succes met je kat het is wel een mooi dier

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:27

mijn kat miauwt ook heel erg maar ik weet de reden wel

hij is altijd buitenkat geweest en we gingen verhuizen en nu kan hij niet meer naar buiten...

maar hij raakt al gewend,miauwt veel minder

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 04:37

@ Oscar

Ben het absoluut niet met de waarschuwing eens. Je geeft aan dat ik niet met een oplossing kom? Dat is niet waar, ik heb zelfs een onmiddelijke definitieve oplossing aangeboden,door aan te bieden dat ze de kat bij ons kan brengen.
Wie doet dat ook?
Daarbij val ik niet iemand aan op geestelijke vermogens of nederlands taalgebruik, wat naar mij toe wel gebeurt. Ben niet rechtstreeks onbeschoft tegen iemand, geef alleen mijn mening, in dit geval op iets dat echt niet kan, hoeveel begrip jij als moderator misschien ook voor de 'wanhoop' van zulke mensen kunt hebben. Ik heb daar absoluut geen begrip voor. Maar dat is kenmerkend voor heel Nederland, er is altijd begrip voor de verkeerde. Waar heel veel dieren en ook mensen dan ook de dupe van worden.
Over het algemeen lees ik op Bokt hoe dan ook ontzettend veel onbeschofte reakties die nergens op slaan. Buiten Bokt om hoor je daar dan ook heel veel negatieve reakties over. Tot gepubliceerde reakties in de Hoefslag aan toe. Bijvoorbeeld door een bekende persoon die in de Hoefslag reageert dat hij geschrokken is van de manier hoe het er op Bokt aan toe gaat.
Ik vraag me in dit geval af of een dierenbeschermingsorganisatie ook zo veel begrip zou hebben.
Voordat ik een waarschuwing kreeg heb ik hoe dan ook al een vraag bij de redaktie neergelegd, hoe het kan dat iemand een topic opent waarin een oplossing geopperd wordt die onder dierenmishandeling valt.
Ik heb het in ieder geval gehad met Bokt, ben er helemaal klaar mee, en zal er vanaf dit moment geen gebruik meer van maken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:32

Dan kunnen we ook wel een hele discussie gaan hebben over couperen van oren en staarten bij honden, nagels verwijderen bij katten etc. maar dat doen we niet. We proberen een oplossing voor de TS te vinden.

Pilgrim, heb je al een mail gestuurd naar Marcelina van die site die ik gaf?