rotkat! hulp??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:56

Kan je bij het asiel geen vangkooi lenen? zet die in de tuin of vlak bij je deur met wat lekkers er in.Op het asiel zeg je gewoon dat je last van een wilde kat hebt in de tuin.
Ik ben absoluut kattengek,ik heb er zes.(in huis ze komen niet buiten)Maar dit zou ik ook niet pikke

Liezel1

Lieszje schreef:
Hannah_Menno schreef:
Maar uit een spuitding komt maar een klein straaltje he? Geloof mij, een emmer water vinden ze écht niet leuk! :P

(De meeste dan! :P)

Hogedruk spuit :x

In huis? :=

Captain

Lieszje schreef:
Hannah_Menno schreef:
Maar uit een spuitding komt maar een klein straaltje he? Geloof mij, een emmer water vinden ze écht niet leuk! :P

_O-

Kale kat! :')

Ibbel

Kattenluik met een zendertje voor je eigen kat is zo duur niet.
Rekening kan je altijd naar de kat z'n baas sturen :D

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 21:56

Hannah_Menno schreef:

nee dat spuitding is speciaal voor in de tuin en hebt er verschillende standen op(is zo'n ding wat ze bij de gemeente ook hebben en je op je rug kan dragen)

om even antwoord te geven op de andere vraag die gesteld werd,.. ons kattenluik kan twee kanten op.. hebben 3 poezebeesten die de hele dag in en uit huppelen

marleen_usar

Kan je hem niet heel erg laten schrikken op het moment dat hij door het luikje komt?

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:57

doet hij dit alleen bij jullie of ook bij de rest van de buurt??
hebben jullie misschien zelf een poes ?

Nanne

Lieszje schreef:
Hannah_Menno schreef:

Spuit je hem zo je huis uit!!! _O-

Weissjee

Wij hebben hier thuis een hond die de katten weg jaagt.. Alleen kitten van de buren mag en kan binnen komen :P.

En bij mijn vader hebben ze zo ongeveer een waakkat. Elke nacht ruzie toen er een andere binnenkwam, daarom hebben ze bij mijn vader nu snachts het luikje dicht zitten.

Maar tip voor jou, kattenluikje dicht doen of natmaken ofzo?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:59

Citaat:
If you can find one of those ultrasonic bug "deterrants" they sometimes work on housepets. Also, a somewhat stinky option is to spray your garden with a mix of 9 parts warm water 1 part garlic powder. Most cats that I've met can't stand the smell. Another option is to spray cheap perfume where you want them to avoid. Many companies also sell a "pet deterrant" spray that works in the same way.

Misschien dat stinkende mengseltje over hem heen kieperen/spuiten?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:00

Vangen en naar het asiel brengen of vangen en laten castreren zou ik doen.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 22:01

marleen_usar schreef:
Kan je hem niet heel erg laten schrikken op het moment dat hij door het luikje komt?

tja,. zou wel kunnen als ik wist wanneer hij steeds komt,.maar ja,.kan niet hele dag erbij blijven zitten :D
als ie binnen is jaag ik m wel altijd naar buiten,maar goed,.blijkbaar heb ik weinig overwicht haha

denk dat ik eerst maar moet gaan kijken hoe ik de buurvrouw aan ga pakken(zijn baasje dus,.woont een blokje naast me),.als de buurvrouw luisterd is het probleem tenslotte opgelost

@nijntjuh94.. ja we hebben zelf 3 poezen,maar dat is het probleem niet. kat doet het ook bij de achterburen in huis en die hebben helemaal geen katten

ha ga meteen dat stinkende goedje maken :D mocht het niet helpen bij de kat,..dan mischien wel bij zn baasje die met de stank zit dan haha

Nanne

Re: rotkat! hulp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:02

Emmer water over de buurvrouw gooien? :D

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:03

het is lastig om een kat buiten je tuin te houden, zit er nog ff over na te denken

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:04

Nanne schreef:

_O-

Of met de hogedrukspuit! :))

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:05

Hannah_Menno schreef:
Nanne schreef:

_O-

Of met de hogedrukspuit! :))

Of eens stinkend goedje over haar heen gooien! :)*

Alleen dan trekt de kat permanent bij je in denk ik TS.. _O-

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 22:05

Nanne schreef:

whahaa ga die optie zeker overwegen,..tenslotte is zij ook behoorlijk kattig en absoluut geen poesje om zonder handschoenen aan te pakken _O- *\o/*

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:06

Interresant probleem, wij hebben ongeveer hetzelfde. Ook een vreemde kat die hier regelmatig op bezoek komt en dan het huis markeert. Onze ongenode gast is wel gecastreerd en laat zich ook aaien, wij weten alleen niet waar hij eigenlijk woont (of hoort te wonen, hij is nogal vaak bij ons. Draagt wel een bandje met zender, maar geen adreslabel).

Vind het ook knap lastig dat ie altijd markeert wanneer hij geweest is. Wil ook het luik niet dicht doen, onze katten kunnen gewoon in en uit lopen en dat willen we eigenlijk gewoon zo houden. Zenders voor 3 katten is best aan de prijs.

Wat ook niet helpt is dat mijn vriend die bezoeker ook voert en aandacht geeft. Ik ben die vreemdeling ook liever kwijt dan rijk, onze eigen katten raken er best van van streek. Maar mijn vriend vind het wel grappig.

Ik hou dit topic wel in de gaten!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:06

mackkwek schreef:
Nanne schreef:

whahaa ga die optie zeker overwegen,..tenslotte is zij ook behoorlijk kattig en absoluut geen poesje om zonder handschoenen aan te pakken _O- *\o/*

Miss kan je haar wel slijten aan het asiel? :D

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:07

Nanne schreef:

_O- :') _O- :')

Captain

_O- Of haar zelf castereren? :))

DebGizmo

ik zou foto's nemen van alles wat hij doet (ook als hij binnen is) en alle schade opschrijven. Die vervolgens doorsturen naar de verzekering van de eigenaar, aangezien zij verantwoordelijk is voorhet dier

Mijn ouders hadden ook steeds onbekende katten in huis, die sloopten het hele luik eruit (ze konden er wel in, maar niet uit) nu nog komt dat rotbeest regelmatig langs.
Laatst bijgewerkt door DebGizmo op 13-01-10 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 22:08

Nanne schreef:

nou dat lijkt me geen goed idee,... ze is zo agressief dat ze nooit herplaatst zou kunnen worden,...spuitje dus :+ :D (foei,... mag zo niet praten)

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:08

mackkwek schreef:
Nanne schreef:

nou dat lijkt me geen goed idee,... ze is zo agressief dat ze nooit herplaatst zou kunnen worden,...spuitje dus :+ :D (foei,... mag zo niet praten)

jáwelll...zo mag je wel praten hoor :D

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 22:09

mick75 schreef:
Interresant probleem, wij hebben ongeveer hetzelfde. Ook een vreemde kat die hier regelmatig op bezoek komt en dan het huis markeert. Onze ongenode gast is wel gecastreerd en laat zich ook aaien, wij weten alleen niet waar hij eigenlijk woont (of hoort te wonen, hij is nogal vaak bij ons. Draagt wel een bandje met zender, maar geen adreslabel).

Vind het ook knap lastig dat ie altijd markeert wanneer hij geweest is. Wil ook het luik niet dicht doen, onze katten kunnen gewoon in en uit lopen en dat willen we eigenlijk gewoon zo houden. Zenders voor 3 katten is best aan de prijs.

Wat ook niet helpt is dat mijn vriend die bezoeker ook voert en aandacht geeft. Ik ben die vreemdeling ook liever kwijt dan rijk, onze eigen katten raken er best van van streek. Maar mijn vriend vind het wel grappig.

Ik hou dit topic wel in de gaten!

ja tis lastig!maar ja,.. jij hebt dan in ieder eval een lievere vriend dan ik,..want tis dat we geen buks in huis hebben,maar mijn vriendlief zou m zo het huis uit geknald hebben :o