Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hannah_Menno schreef:Maar uit een spuitding komt maar een klein straaltje he? Geloof mij, een emmer water vinden ze écht niet leuk!
(De meeste dan!)
. Citaat:If you can find one of those ultrasonic bug "deterrants" they sometimes work on housepets. Also, a somewhat stinky option is to spray your garden with a mix of 9 parts warm water 1 part garlic powder. Most cats that I've met can't stand the smell. Another option is to spray cheap perfume where you want them to avoid. Many companies also sell a "pet deterrant" spray that works in the same way.
marleen_usar schreef:Kan je hem niet heel erg laten schrikken op het moment dat hij door het luikje komt?
mocht het niet helpen bij de kat,..dan mischien wel bij zn baasje die met de stank zit dan haha 

mick75 schreef:Interresant probleem, wij hebben ongeveer hetzelfde. Ook een vreemde kat die hier regelmatig op bezoek komt en dan het huis markeert. Onze ongenode gast is wel gecastreerd en laat zich ook aaien, wij weten alleen niet waar hij eigenlijk woont (of hoort te wonen, hij is nogal vaak bij ons. Draagt wel een bandje met zender, maar geen adreslabel).
Vind het ook knap lastig dat ie altijd markeert wanneer hij geweest is. Wil ook het luik niet dicht doen, onze katten kunnen gewoon in en uit lopen en dat willen we eigenlijk gewoon zo houden. Zenders voor 3 katten is best aan de prijs.
Wat ook niet helpt is dat mijn vriend die bezoeker ook voert en aandacht geeft. Ik ben die vreemdeling ook liever kwijt dan rijk, onze eigen katten raken er best van van streek. Maar mijn vriend vind het wel grappig.
Ik hou dit topic wel in de gaten!