Katten naar buiten laten of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:46

Bellatrix schreef:
Ik weet niet of dit het juiste topic is voor een discussie maar wat vind jij er verkeerd aan om katten binnen te houden? Omdat het dan niet echt kat kan zijn? En die van mij rennen ook door het huis hoor, kunnen socializen met elkaar en vertonen écht kattengedrag. Dus het is niet dat ze hun instincten vergeten ofzo. En ze komen alle 3 bij mij liggen, knorren van genot en zien er top uit? Wat is daar niet goed aan?

Vriendin van mij heeft haar katten ook buiten en ze is er al 2 kwijt aan een autobotsing...sorry maar dat wil ik mijn katten niet aandoen. :n Tevens woon ik in een redelijk rustige buurt maar wel met kinderen die graag andermans dieren pesten.

Misschien is dit inderdaad niet het juiste topic om een discussie te starten. Ik zeg trouwens niet dat jullie ze niet goed verzorgen etc. maar een kat welke nooit eens lekker een frisse neus kan halen ... ja, voor een raampie met een hor ervoor.

CM_

Re: Katten naar buiten laten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:54

Ik ben ook een tegenstander van loslopende katten, om de volgende redenen :

-Buren hebben last van in hun tuin poepende katten(en buren zijn tegenwoordig niet zo lief meer....)
-Gevaarlijk verkeer, overal word te hard gereden
-Vergif, lees de telegraaf, een duivenmelker vergiftigde roofvogels, en wss dus ook katten
-Kattenmeppers(fervente kattenhaters die lukraak katten vermoorden)
-Aso jeugd(denk aan het arme dier dat vermoord is met vuurwerk)
-Ziektes, niesziektes, Aids, Leukemie , parasieten etc

Nu, dat is voor mij reden genoeg om de katten op eigen terrein te houden.
Een kattenren bouwen is zo moeilijk niet, kunnen ze een frisse neus halen zonder dat ze gevaar lopen of tot overlast zorgen bij buren.

Superrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:58

Gewoon naar buiten laten!
Wij wonen ook langs een drukke weg en onze katten zijn altijd ongedeerd teruggekomen! *D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Katten naar buiten laten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:07