Kat vermist na castratie te dronten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

denbine

Re: Kat vermist na castratie te dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:59

Het heeft ook absoluut geen nut iemand de schuld te geven!
Maar ben blij met alle verhalen en info.
Ik kreeg nog een tip om de gemeente te bellen misschien heeft iemand m gevonden en naar de distructie gebracht.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:00

Ik ga ervan uit dat dit een bericht is op die van mij? Waarom zou ik haar de schuld geven?? Ze heeft niks verkeerd gedaan! Ze heeft juist goed gehandeld vanaf het moment dat de kat weg is. Ik hoop alleen dat ze er dan wat meer wijs uit wordt. Je wordt wanhopig in zulke gevallen..

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 00:01

arnjojo schreef:
Ik ga ervan uit dat dit een bericht is op die van mij? Waarom zou ik haar de schuld geven?? Ze heeft niks verkeerd gedaan! Ze heeft juist goed gehandeld vanaf het moment dat de kat weg is. Ik hoop alleen dat ze er dan wat meer wijs uit wordt. Je wordt wanhopig in zulke gevallen..

Ik voel me absoluut niet aangevallen hoor.......ben blij met je reactie.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:07

Gelukkig!

Wat ontzettend vervelend dat die dierenarts jullie niet goed ingelicht heeft en zulke rare beslissingen heeft genomen.. Hier kun je hem zeker op aanspreken! Die informatie had je allemaal moeten krijgen van hem/haar. En ik begrijp heel goed, als je er niet mee bekend bent, dat je dat soort dingen niet gaat vragen ;) Al zit je hier natuurlijk nu ook niet op te wachten, want je bent uiteraard van slag en hebt liever je kat terug dan een discussie met een dierenarts.

Ik verwacht dat als hij helemaal weer goed bij is, sterk genoeg en weer wat beter in zijn vel, dat hij de weg naar huis weer gaat zoeken. Nu het pas gebeurt is zal die dat nog niet gaan doen. Hij zal schuilen op de meest vreemde plekjes (containers, plantenbak, moterkap) waar niemand hem kan vinden, want dan kan hem niks gebeuren.
Ontzettend veel succes met zoeken! En ik hoop dat je hem gauw terug vind (heel huids). Vreselijk als je in zo'n situatie komt...

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 00:10

Het enige wat de DA wel gezegd heeft (trouwens de assistente want de DA zelf hebben we niet gezien) is dat hij warm moet blijven. Maar ja dat kan je wel shaken als het -7 buiten is.
Waardoor de moed me wel behoorlijk in de schoenen zakt.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:17

Daar moet je je niet al te veel zorgen om maken! Tuurlijk dat warm houden is omdat ze zichzelf niet zo goed warm kunnen houden. door die narcose ligt alles op zijn gat, maar daarom zal hij dus een schuilplaats zoeken waar hij veilig en warm blijft. En over het ergste geval moet je niet altijd gelijk nadenken al is dat heel moeilijk. Maar het is niet de bedoeling dat de moed in je schoenen zakt. Katten zijn hele slimme dieren hoor ;) Al moeten ze een schuur in glippen of een kerk. Ze zoeken echt een goede plek op.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:43

O my god wat erg!!! Heel veel sterkte, en ik hoop dat de kat terug gevonden wordt, echt een nachtmerrie!!!

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:16

Wat verschrikkelijk dat je zoiets moet overkomen,dat je kat er vandoor gaat na een operatie,en dan zeker nog met deze kou.

Ik heb al eerder gelezen hier dat iemand zei ga zoeken als het donker is,ga inderdaad zoeken en roepen als het donker is,en neem brokjes mee in een potje waar je goed mee kan rammelen.

Zou je ook willen aanraden om eerst heel dicht in de buurt te gaan zoeken waar je hem het laatst naar toe hebt zien rennen, ze meestal daar dagen kunnen blijven zitten omdat ze te bang zijn om van hun plaats af te komen.Jij zei dat het een nogal bange kat is,dus ik denk/vermoed dat hij dichterbij zal zitten dan je zal denken/verwachten.

Ik spreek wat dat betreft uit ervaring,heb er zelf 3 (binnenkatten) waarvan er 1 nogal eens ontsnapt,maar hij is hartstikke bang buiten,en ik weet nu dat hij heel hard wegloopt,ik hem dus echt niet te pakken krijg,en dan zit hij beneden ergens in de tuinen,verder komt hij niet. (Maar dat is dus omdat het al veel keren is gebeurd,dat ik dat nu weet).
Maar ik zou me kunnen voorstellen dat iedere kat zo zou kunnen reageren,wegloopt (die van jou is in paniek weggerend),maar dat hij te bang is en op 1 plek blijft zitten!
Ik laat hem daar dan even zitten,en ik ga dan als het goed donker en rustig is, met mijn potje met brokjes daar langs die tuinen en dan schud ik met de brokjes en roep zijn naam,en dan goed luisteren of hij antwoord geeft,en dan blijven roepen en schudden totdat ik daar ben aangekomen waar hij ongeveer zal moeten zitten. Dan met lieve woordjes krijg ik hem naar me toegelokt en kan ik hem zo pakken.
Mijn kat maakt er tegenwoordig een spelletje van,maar probeer het eens dat als het donker is,rustig op straat en dat als hij daar toch ergens zit je hem goed kan horen als hij je antwoord geeft,en jij hem naar je toe kan lokken.

Ik wens je heel veel succes,en ik hoop echt dat je hem terug zal vinden! Ga het eens proberen zo s'avonds om een uur of 23.00u,kan je hem goed horen als hij daar toch nog mocht zitten en het is een stuk rustiger buiten en hij misschien naar je toe durft te komen,daar hij nu zo langzamerhand ook honger zal hebben!

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 17:52

Ik ga het nog een keer proberen, tot nu toe nog geen spoor van hem.

Dinsdag en woensdag avond heb ik tot ca 2200 gezocht maar helaas.
Misschien zit hij nog in de buurt en heeft inderdaad honger, het is de moeite waard!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:03

Geen idee of het zou kunnen helpen en of het mogelijk is ivm met net geopereerd, maar misschien haar zusje mee nemen met het zoeken? Misschien dat hij daarvoor wel te voorschijn komt...

Ik hoop voor je dat je hem snel vind :(:)

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:04

Is misschien ook wel een goed idee,om zijn zusje of moeder mee te nemen,dat als hij gaat reageren op jou geschud en geroep,dat moeder/zusje dat ook hoort en terug gaat reageren.
En dat het voor hem een reden zal zijn naar je toe te komen!

Maar zou je willen aanraden in de buurt te blijven met zoeken,waar jij hem zo ongeveer heen hebt zien rennen,en dat in een bepaalde straal af te zoeken bv een paar honderd meter in de rondte van de plek waar jij hem het laatste hebt gezien.

Ik wens je echt heel veel succes en veel geluk dat je hem terug vindt!

Het is het proberen waard.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:07

Jeetje wat een nachtmerrie! :oo
Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat hij weer gevonden wordt.. :(:)

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:09

ik wens je heel veel sterkte in paniek kunnen katten rare dingen doen heel veel sterkte!!!!!!!!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:14

Mss kun je met 2 mandjes gaan zoeken, eentje waar je andere kat in zit, als die gaat miauwen reageert je gecastreerde kat hopelijk?
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:20

Waarom plaats je geen foto dat zoekt toch veel makkelijker?

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 10:33

Tot nu toe helaas weer niets.....ongeveer tot 2 km rondom de plek gezocht waar hij het laatst was.
Met brokjes geschud etc....ook zijn er helaas heel veel flyers weg gehaald.

Ik heb geprobeerd de foto hier te plaatsen maar krijg het niet voor elkaar, pc loopt vast. Op Amivedi staat wel een foto.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:46

Jee wat vreselijk zeg, ik kan me voorstellen dat je verschrikkelijk ongerust bent.

Natuurlijk heeft het geen zin om iemand de schuld te geven, maar ik was toch wel heel erg boos geworden op de da, omdat die je een mandje gaf wat beter zou zijn....en dan ook niet even helpen zoeken...of in ieder geval laten zien dat je het erg vindt.....

Heel veel sterkte.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 11:29

Heb net de gemeente gebeld, met de vraag of er misschien melding is geweest van een dode kat....
Afgelopen dagen niks..dus geef het niet op, al weet ik dat de kans klein is.

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:05

Jammer dat je tot nu toe nog steeds geen succes hebt om je kat terug te vinden,en ik kan echt met je meevoelen hoe dat moet voelen,zo machteloos...........

Goed van je dat je zegt dat je het nog niet opgeeft,en ik hoop echt dat je hem terug mag vinden dood of levend, dat geeft je dan wel rust als je een telefoontje van de gemeente krijgt dat hij gevonden is,ook al is hij dood.
Dan kun je je erbij neerleggen en aan de verwerking gaan.
Maar ik hoop alsnog dat je hem levend zal terug vinden,met de vele mensen die nu ook naar hem uitkijken.

In het begin toen mijn kat met dat spelletje begon om weg te lopen,is hij toen 3 weken weggeweest,iedereen keek naar hem uit en werd wel gesignaleerd in de buurt,maar hij reageerde niet op mijn geroep en toen hij terug kwam ( toch opgepakt door een van de bewoners hier),bleek hij toch in die straal vlakbij huis gezeten te hebben al die tijd.

Dus geef de moed nog niet op,het is nog zo kort geleden dat het is gebeurd,maar wat hij toch wel iets tegen heeft,is dat hij net gecastreerd was en zich niet helemaal happy voelt,maar kan misschien ook een voordeel zijn, en hij toch niet te ver is weggelopen dan de omgeving waar hij is onstsnapt.

Misschien een lokkooi vragen bij Amevedi,wil ook nog wel eens helpen, heeeeeel misschien lukt dat om hem te vangen (als hij daar nog in de buurt zit),zeker als hij echt honger krijgt.
Blikje sardine erin,wij hebben daar toch ook al verschillende katten mee terug gevonden.

Wat een ellende als je je kat kwijtraakt,en zeker zo op de manier zoals het bij jou is gegaan,je bent/voelt je zo machteloos.................bahhhhh zeer vervelende situatie!

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:10

Dat is een hele goede tip, heb met amivedi gebelt en die bellen terug of het mogelijk is.
Wel denken hun dat hij er allang niet meer zit...maar ja proberen waard!
Mijn dochtertje van 3 vraagt nu constant waar haar vriendje is.
Als hij sochtends haar stem hoorde rende hij naar boven en ging bij haar op bed knuffelen. Savonds als ze onder de douche was geweest lag hij al op dr bed om samen te gaan slapen...
Ze wil nu de hele tijd de andere poezen naar buiten gooien om link te zoeken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:20

Hopelijk heeft iemand hem binnengehaald, denkende dat het een zwerver was/is. Wat een k*tongeluk zeg. Heel veel sterkte en ik hoop dat je hem nog vindt.

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:24

Ja dat kan ik me voorstellen van je dochterje,op die leeftijd is dat al helemaal moeilijk te bevatten dat haar vriendje weg is.
Misschien is het ook nog een optie om je dochterje mee te nemen en haar hem te laten roepen (daar hij een zeer goede band met haar heeft),misschien dat hij op haar stem reageerd.

Ik dacht toen ook dat mijn kat allang niet meer in de omgeving zat,maar ik ben er wel achter dat als het een bange kat is,ze vaak niet te ver uit de buurt durven dan waar ze naartoe zijn gevlucht.
Ik heb toen ook ver uit de buurt gezocht omdat ik dacht dat hij het op een lopen gezet zou hebben,maar toch was dat niet waar,wil natuurlijk niet zeggen dat alle katten zo zijn,en die wel in paniek zover weg rennen als ze maar kunnen,maarja er gaat zoveel door je hoofd heen op zo'n moment.

Soms he gebeuren er wonderen......

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 19:09

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:55

nog niks joh ?

schrale troost
onze held op sokken is bijna 3 weken weggeweest
(waarschijnlijk geschrokken kwam nml nooit uit de tuin en toen een keer wel en te zien aan de staat opgesloten gezeten
en toen op weg naar het oude huis gegaan ipv nieuwe ..

toen we m vonden konden we m haast niet herkennen
zo enorm mager was die geworden
het is dat die ons direct herkende

geef de hoop nog niet op
blijf zoeken en vooral blijf bellen naar amivedi en dierenartsen
en pensions etc etc

elke paar dagen
succs !

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:58

Dat met jou dochtertje te laten roepen vindt ik een super tip.