Andere manieren op pups s nachts stil te krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:53

Bij mijn 1ste hond was het ook echt een drama:gewoon volhouden zeiden ze....
Na 5 weken met bloeddoorlopen ogen rond gelopen te hebben heb ik haar op bed gelegd.Nix geen probleem meer.
Ik snap dat dit in jou geval niet de bedoeling is,maar om even aan te geven dat gewoon negeren niet altijd helpt.
Kun je de 2 benches niet tegen elkaar aan zetten?Zodat ze wel heel dicht bij de ander is?
Een kruik werkt inderdaad ook heel goed evenals een deken over de bench.

Buitenzorg

Re: Andere manieren op pups s nachts stil te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 09:56

Zoals hier gezegd, ik vind het idd ook "eng" om ze samen te doen. Juist daarom wil ik der alleen in de bench.

En ambre, negeren werkt idd niet altijd! De meeste pups hebben het wel snel door maar er zitten er ook tussen die niet opgeven, en idd bij de fokker ging het hekje gelijk open dus dat weet ze...

De benches tegen elkaar aan heb ik ook al bedacht, de ene bench heeft zowel een voor als een zijopening, dus had me al bedacht om dan de benches open tegen elkaar aan te zetten, dus dan hebben ze meer ruimte en kunnen ze allebei in de eigen bench. Alhoewel je dan nog steeds houdt dat de pup nog niet weg kan mocht dat nodig zijn...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:06

Ik zou elke hond in de eigen bench houden.
Je kunt eventueel de benches meer bij elkaar zetten.
Wie weet dat dat voor de pup voldoende is om meer geborgenheid te krijgen..
Eventueel even aan de buren uitleggen wat er gaande is dan hebben ze er vast wel begrip voor.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:10

Als je een kruikje erbij gaat leggen, neem dan liever een kersenpittenkussentje. Een kruik kan de huid verbranden als je er te heet water in doet, en als de kruik afgekoeld is, is hij erg koud. Een kersenpittenkussen wordt veel minder koud dan een kruikje als het is afgekoeld en 'trekt' daardoor geen warmte uit het lichaam.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 10:13

meggiemeg schreef:
Eventueel even aan de buren uitleggen wat er gaande is dan hebben ze er vast wel begrip voor.

Dat heb ik al gedaan, ene buurman werkt s nachts dus dat scheelt. Maar ik weet niet hoeveel geduld mijn buren hebben s nachts! Ik zal straks nog eens vragen of ze haar gehoord hebben vanacht... :D

Straks op zoek naar een kersenpit kussen dan (zal de Action toch wel hebben?) en dan vanavond de benches tegen elkaar aan en allebei dicht, moet toch wat proberen :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:14

Ik snap dat negatieve aandacht ook aandacht is maar ik heb wel indruk gemaakt destijds dus voor mijn pups hielp het. Ik zeg niet dat het bij iedereen zo werkt, elke hond is anders en die van TS is een volhoudertje, dat blijkt maar weer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:36

Heb die kersenpit dingen ook bij de kruidvat gezien en de xenos.
Je kunt het in elk geval proberen.
Even navragen doet vaak wonderen, hebben de buren het idee dat je er toch mee bezig bent en dat het je wel wat scheelt.

Sassje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:02

een glas water :D

klinkt heel zielig maar werkt perfect!
toen mijn hond nog een puppie was maakte ze ook zo'n kabaal, 2x glas water over d'r heen, nooit meer gedaan :D

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 13:03

@Sassje en hoe wil je dat ongemerkt doen? Zodra ze mij ziet of hoort stopt ze met blaffen! En als ik dan zoiets zou doen bestraf ik juist het goede gedrag! (nl stil zijn!)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:21

Ik vind het sowieso een waardeloze oplossing. Pup wordt bij familie weggehaald, gaat 's nachts zijn roedel roepen en krijgt vervolgens water over zijn kop gegooid.
Ik ga voor de kersenpit/ speciale dierenkruikjes met hoes icm wekker. Misschien kan je het verhuizen in gradaties doen. Dus vanaf de slaapkamer geleidelijk aan naar buiten, deur dicht enz.
Oefen je alleen zijn op de dag? Dus uitgebreid gaan wandelen en dat even alleen laten zijn. Vaak gaan ze dan wel slapen en leren zo even alleen te zijn. Ik zou niet het risico lopen als de oude hond fel is om ze samen in een bench te stoppen. Misschien de benches heel dicht bij elkaar zodat ze wel heel dicht bij elkaar in de buurt zitten. Misschien dit ook overdag oefenen als je even boodschappen gaat doen.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:34

Kans dat ze bij de oude hond stil is omdat ze zich dan veiliger voelt dan alleen. Misschien is de overstap van boven naar beneden ook te groot. Je kan ook een stapje terug gaan. Je zei dat ze in de slaapkamer, alleen in de bench wel still was. Zet haar dan nu op de gang. Dan van de gang naar trap,dan onder aan de trap en vervolgens bij de grote honden.

Die van mij had het in de auto. Negeren is niet te doen omdat je overlast veroorzaakt voor de rest en ook zelf wilt slapen.

Een wekker wil ook wel eens helpen omdat ze dan denken een hartritme te horen.

Heb je ook al met de fokker contact gehad? Soms is het binnen een nest hetzelfde.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 20:29

In de slaapkamer was ze stil, maar zat ze niet in de bench.

En idd negeren kan simpelweg niet altijd omdat je idd geen overlast wil veroorzaken! En zelf ook graag mn oogjes dicht doe s nachts :P

Ik twijfel tussen de benches naast elkaar of de bench in de slaapkamer... Als ze in de slaapkamer staat is ze echt helemaal alleen, althans geen andere honden... Maar als dat goed gaat kan ik idd steeds een stapje verder. Bench op de gang, beneden op de gang en uiteindelijk in de keuken...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:33

Ik zou eerst proberen de twee benches naast elkaar te zetten

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:38

Had ik vroeger maar van bokt gehoord:zoveel goeie tips!
Ik slaap nu maar lekker met mijn 2 hondjes onder de dekens...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:09

Buitenzorg schreef:
@Sassje en hoe wil je dat ongemerkt doen? Zodra ze mij ziet of hoort stopt ze met blaffen! En als ik dan zoiets zou doen bestraf ik juist het goede gedrag! (nl stil zijn!)

Gedragen t-shirt in de bench doen, dan heeft ze jouw geur om zich heen. Nu is ze je ook "kwijt" 's nachts.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:13

Toen mijn hondje nog een puppy was, ging hij ook al overal mee naartoe. Dus ook naar de ouders van mijn vriend... Die wonen op een keurig net woonerfje met keurig nette buren... Die ook 's nachts wakker werden gehouden door mijn (toen nog) miniatuurswiffer (malthezer). Bij mij thuis blafte ie 's nachts nooit en als ie t al deed, hoorde ik m niet omdat ons huis groot genoeg is om de hond ergens buiten gehoorafstand te droppen (of ik ben gewoon doof, kan ook).
Maar daar kefte ie dus de hele buurt wakker. Mijn schoonmoeder is 's nachts haar bed uit gegaan en is 1x heel boos geworden. Niet geslagen ofzo hoor, maar er naartoe gegaan en (hoe lachwekkend ook) heel streng foei gezegd. Toen was t over :D

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:45

Buitenzorg schreef:
In de slaapkamer was ze stil, maar zat ze niet in de bench.

En idd negeren kan simpelweg niet altijd omdat je idd geen overlast wil veroorzaken! En zelf ook graag mn oogjes dicht doe s nachts :P

Ik twijfel tussen de benches naast elkaar of de bench in de slaapkamer... Als ze in de slaapkamer staat is ze echt helemaal alleen, althans geen andere honden... Maar als dat goed gaat kan ik idd steeds een stapje verder. Bench op de gang, beneden op de gang en uiteindelijk in de keuken...

Heeft ze wel bench training gehad? Want dan kan op eens helemaal alleen in de bench wel eng zijn.
Alleen zijn moet ze ooit toch leren, dus zou de oude honden gewoon beneden laten.

Ik ben zelf op een matrasje naast de bench gaan liggen, zodat zij niet hoefde te verplaatsen en ik steeds iets verder ging. Ze lag in haar bench naast het kleed van ons oudje.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:09

_Do_ schreef:
Heeft ze wel bench training gehad? Want dan kan op eens helemaal alleen in de bench wel eng zijn.

Ja, ze weet inmiddels dat de bench haar veilige plek is. Als ze in slaap valt in de kamer dan leggen we haar steevast in de bench en ook krijgt ze daar haar eten. En dan doe ik het deurtje altijd even op slot.

Ik denk zelf toch dat het een bepaalde vorm van verlatingsangst is, want ze is stil als ik van huis ben en als ik op bed lig, zolang ze maar bij die ouwe in de bench ligt.

Maarja, wat ik al zei, ze kan geen kant op als die ouwe t zat is en besluit haar te grijpen...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:10

Wat ga je vanavond proberen om je pupje stil te houden? :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:15

Onze labrador deed dat dus ook als pup zijnde. We hebben het dagen/ nachten volgehouden, maar hij bleef maar door gaan. Onze honden instructeur heeft ons toen als tip gegeven, loop naar de bench, maak die open, komt die eruit pak je hem eventjes flink in zijn nekvel, en doet hem weer terug in de bench en loopt weer weg. Je kijkt hem daarbij niet aan, en zegt ook niks tegen hem. Wij vonden dit in het begin heel erg wreed klinken. En hebben het toen nog 2 dagen vol gehouden. Toen hebben wij die tip toch maar gevolgd, want hoe het ging werkte ook niet. En hebben het maar 1 nacht hoeven te doen. En hij heeft nooit meer in de bench gepiept of geblaft. Inmiddels gebruiken we geen bench meer voor hem, maar mochten we dat nu wel moeten doen, gaat hij er gewoon in en gaat slapen. En de volgende ochtend als hij baasje weer zou zien zou hij vrolijk uit de bench komen om uit gelaten te worden. Dus hij heeft er niks aan over gehouden.

Sassje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:24

bij mij stond de bench buiten de slaapkamer naast de deur, dus ik deed gauw de deur open, en het water erover heen :D

misschien een wat 'harde' aanpak maar zachte heel meesters maken stinkende wonden... :P

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:26

Je moet echt de gevulde oude sok en een pittenzakje proberen! De oude sok doet echt wonderen bij mijn huilende pup en heb dit al van veel andere ook gehoord dat het hielp!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:26

@Storm, ik heb de bench naar boven gesjouwd. Als dat een aantal nachten goed gaat, dan verplaats ik de bench, net zolang tot die weer beneden staat. :D

@Pubelia, ik vind dat een bench een veilige plek moet zijn voor je hond, waar hij/zij dus niet zomaar aan t nekvelletje wordt uitgehaald...
*edit* lees t nu beter ;) Pas in t nekvelletje pakken als ie eruit loopt. Tja maar dan heb ik probleem 1 alleen maar groter gemaakt imo. Ik kom dan nl naar beneden omdat mevrouw zit te blaffen, ik doe de bench open en als ze eruit komt grijp ik der in der nekvel. Dat resulteert imo alleen maar in de bevestiging dat ik kom als ze blaft...

Maar goed, elke pup is anders en wat bij de ene niet werkt, werkt bij de ander perfect...

*edit2* Pittenzak heb ik klaar liggen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:43

Bench in je slaapkamer en pittenkussentje erbij, ik weet bijna zeker dat je puppekind vannacht heerlijk zal slapen!
(en jij ook)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 08:40

En, lekker geslapen?