Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kelly0188 schreef:Ik wist ook wel dat het eens niet zo leuk en moeilijk zou zijn en dat vind ik ook helemaal niet erg. Dat hoort er nu eenmaal bij. We hebben er allebei (mijn vriend en ik) voor gekozen. Over de voorgrond: Wij zijn nu zijn derde baas. Heeft geen cursus gehad, ze wandelden 3x p.d. waarvan 1 lange, 1x p.w. naar het bos, luisterde goed, goed alleen zijn etc! Volgens mij heeft hij wel een goede basis, schooit niet, plaats=plaats, goed alleen zijn(sloopt niet,blaft niet), luistert goed (muv de dingen die ik opnoemde), loopt goed mee aan de riem, etc. Het is echt een super lieve hond, leuk met andere dieren en kinderen, zit geen kwaad in gewoon.
Alleen die bananen idd, haha!
rockwitch schreef:sooow jij straft jou hond wel heel erg heftig als je hem bij de neus pakt zeg, als hij daarvan onder de indruk is zou ik het toch wel even heel wat milder aanpakken. Om de neus pakken is namelijk zo'n beetje de zwaarste straf die je een hond kan geven, als je hondengedrag onderling een beetje bestudeerd snap je waarom.
Ik vind het openwrikken van de bek ook niet echt verstandig, je weet nooit of hij heel erg fanatiek is met zijn speeltjes en als je zijn bek open wrikt kan het zomaar zijn dat zijn tandjes ineens in je handen staan.
Omruilen voor wat lekkers heeft in mijn ogen tot nu toe nog het beste resultaat, en dat heb ik in de jaren zelf ervaren.
kelly0188 schreef:Chiqa: Nou idd..het is onze eerste hond samen (vroeger wel honden gehad). Ik heb me goed ingelezen, maar ook expres meteen opgegeven voor cursus..omdat ik weet dat we nog wat onervaren zijn. Daarom ook gekozen voor een herplaatser en een wat makkelijker ras. Maar ik wil wel graag leren en doe mijn best om het zo goed mogelijk te doen.

en ga met die knappe kerel kennismaken ook
kelly0188 schreef:Yamcha: Dat denk ik ook, haha! (rotbananen ook,hihi)
dus sorry als mijn reactie dubbel is
rockwitch schreef:Labs zijn gewoon heel lang lekker puberaal, tenzij het van die dikke monsters worden, maar dat ligt aan de baasjes.
@liedje, ik heb juist altijd geleerd dat bij de neus pakken echt uit ten boze is, het is echt een zware dominante straf.
rockwitch schreef:Bij ons mag je ook niet in de nek grijpen, idd omdat ze zelf hun prooi doodschudden en omdat in de nek pakken dus ook heel erg dominant is.