Dotje stopt met de pil!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekepiek

Re: Dotje stopt met de pil!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:03

God god god wat een reacties hier :) Allereerst, ik opende toen DAT topic omdat ze al zwanger was. Nogmaals dit was totaal niet de bedoeling, ze heeft zich door het wc raampje naar buiten gewurmpt op vrijdag, smaandags moest ze naar de da voor die pil. Ik ben 4x met haar naar de da geweest, scan alles gemaakt of alles goed ging, wilde in eerste instantie ook aborteren, dit vondt de da geen goed plan, is veel meer werk en lasten voor de poes dan dat ze gewoon geboren worden, dit waren er gelukkig maar 2 en alles is super gegaan, ik dek nu nog niet, maar da heeft verteld dat t of 10 dagen of 3 maanden kan duren voordat ze krols wordt, dus ik laat haar pas zoiewiezo in maart dekken. Poes is idd op leukemie en hiv getest, pa op al het ander bovenstaande. Nogmaals dit is geen broodfok en fokken omdat ik het leuk vindt, er zijn er zoieweizo al 2 weg. De andere twee ongewenste was ik ook zo kwijt, en ik ga niet fokken voordat ik zeker weet dat ik de kittens kwijt kan. En nee dit worden geen htk katjes, moeder is half blauwe rus, vader ragdoll, dat worden hoogstwaarschijnlijk, hoeft niet. halflangharige, met altijd wel iets grijs.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:05

Ze was idd de eerste keer ''stil'' krols. We hadden niets gemerkt, en ze werdt zowiezo binnen gehouden. Helaas heeft dus een klein gaatje ondekt en heeft zich naar buiten gewurmt. En geloof het of niet, we zijn er met vangnet en alles achteraan gegaan. Maarja zo'n poes wil dan en ja je kent t wel :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:21

fiv en felv testen heeft geen enkel nut als ze buiten komt ivm de incubatie tijd

en reken maar niet op halflanghaar, hele kleine kans dat jouw poes het gen ervoor draagt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:23

Aniekepiek schreef:
Poes is idd op leukemie en hiv getest, pa op al het ander bovenstaande.

En moeders? Is die ook getest op al de punten die genoemd worden?

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:57

Moeder is daar op getest he, vader op alle testen. Moeder op kattenhiv en leukemie. En dat kan heel goed half langhare, vader is een stamboek kater en is dus voor de volle 100% ragdoll, dus altijd langharige en altijd grijze voorouders. Vandaar dat dat mogelijk is, hoeft inderdaad niet. Dat zeg ik toch al :) Maar ik wil dit topic best verwijderen. Er wordt toch alleen maar negatief op gereageerd, terwijl ik hier niet om gevraagd heb. Dit nest wordt heel bewust en heel zorgvuldig gefokt, wij zijn hier met 4 nauwlettende mensen (meestal 5 zelfs) dus jullie hoeven je verder nergens zorgen over te maken. Er is netjes en veel! overlegd met dierenarts(en) en deze 3 zeggen allemaal dat het oke is, en dat moederpoes uitgegroeid is en klaar voor een nieuw nestje. (in maart dan ongeveer!)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:01

waar bemoeid iedereen zich mee.. als zij toch een nest wil fokken? zij heeft er niet voor gekozen dat 'domme' mensen hun overige kittens langs de kant dumpen. zij is hier bewust mee bezig en ik weet zeker dat ze het beste wil voor haar kat.

ik heb helaas geen ervaring met de pil. onze katten lopen hier gewoon vrij rond (zijn buitenkatten) allemaal aan komen lopen. en ja ze zijn 3x per jaar dragend.. ieder voor zich hoe die een kat houd en wat die er mee doet..

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:04

Jeetje, meteen ook weer van die reacties of de poes getest is.
Verder vind ik het grote onzin dat je persé een kat met stamboom moet gaan kopen voor 500 euro. Terwijl htk het net zo goed doen. Er zijn meer mensen die wel goed voor hun kat zorgen.

Trouwens, ik wist helemaal niet dat er een kattepil was, hoe geef je zoiets aan je kat? Gewoon door de brokjes?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:11

de honden (op de zorgboerderij) hebben een prikpil.. om de 3 maanden ofzo.. ze hebben 2 vrouwtjes.. en 1 mannetje.. toen er een foute was met de pil (te laat gedaan) werd ze loops. mannetje ging op het hoofd van het vrouwtje dekken :+ gelukkig snappen ze niet allemaal waar het voor dient..

maar ontoppic. ik denk prikken..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:14

Aniekepiek schreef:
Moeder is daar op getest he, vader op alle testen. Moeder op kattenhiv en leukemie. En dat kan heel goed half langhare, vader is een stamboek kater en is dus voor de volle 100% ragdoll, dus altijd langharige en altijd grijze voorouders. Vandaar dat dat mogelijk is, hoeft inderdaad niet. Dat zeg ik toch al :) Maar ik wil dit topic best verwijderen. Er wordt toch alleen maar negatief op gereageerd, terwijl ik hier niet om gevraagd heb. Dit nest wordt heel bewust en heel zorgvuldig gefokt, wij zijn hier met 4 nauwlettende mensen (meestal 5 zelfs) dus jullie hoeven je verder nergens zorgen over te maken. Er is netjes en veel! overlegd met dierenarts(en) en deze 3 zeggen allemaal dat het oke is, en dat moederpoes uitgegroeid is en klaar voor een nieuw nestje. (in maart dan ongeveer!)

de vader mag het dan wel zijn maar de moeder moet het gen ook hebben willen er langhaar kittens uitkomen
waarschijnlijk krijg je uit deze combi enkel blauwe kortharige kittens (points kun je ook maar beter vergeten)

en ik zal de moeder nu binnenhouden en in maart weer testen, dan heeft het iig ook nut.

Het zijn gewoon pilletjes, kun je geven zoals je wil, zolang het maar aan de goeie kant erin gaat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:24

kaas_ schreef:
Jeetje, meteen ook weer van die reacties of de poes getest is.
Verder vind ik het grote onzin dat je persé een kat met stamboom moet gaan kopen voor 500 euro. Terwijl htk het net zo goed doen. Er zijn meer mensen die wel goed voor hun kat zorgen.

Wat een vreemde opmerking, iemand anders 'opzadelen' met een dier wat niet gezond is (Vroegtijdig kan overlijden aan een hart of nierfalen bv) is toch verschrikkelijk?
De poes van TS heeft deze aandoeningen in haar genen zitten (Komt nu eenmaal meer voor dan bij een HTK kat) dan vind ik dergelijke vragen meer dan logisch.
Stukje bewustworden.

Maar begrijp nu dat de moederpoes daar helaas niet op getest is ;(

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:29

TS veel plezier met je komende nestje, sommige reacties hier zijn echt ongelofelijk.
Je denkt er bewust overna en bent je goed bewust van de risico;s volgens mij, hartstikke goed.
Ik denk dat er een hoop mensen zijn die zomaar wat raak fokken zonder te doen wat jij allemaal doet.
Ga je Dotje(mijn kat heet ook zo :D ) sterilliseren na het nestje?

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:40

Jolandaa_ schreef:
onze katten lopen hier gewoon vrij rond (zijn buitenkatten) allemaal aan komen lopen. en ja ze zijn 3x per jaar dragend.. ieder voor zich hoe die een kat houd en wat die er mee doet..

Dit is helemaal off-topic, maar ik wil toch even reageren.... Ik vindt het lief dat alle katten die aan zijn komen lopen, mogen blijven (wat ik uit je berichtje begrijp) maar snap echt niet dat je ze niet laat helpen.......... :\ :\ :\

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:47

wat leuk dat je een nestje neemt!
we zijn er met onze poes nu ook al mee bezig, zij was ook aan de poezenpil en wij zijn begin september daarmee gestopt. Twee weken geleden was ze pas weer voor het eerst krols. Metteen naar de kater natuurlijk , alleen daar aangekomen door de schok meteen weer ontkrolst. nu komt er een kater hier. Tot nu toe werkt dat prima! ze is weer krols en al 1 keer gedekt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:53

xxJacqyxx schreef:
Jolandaa_ schreef:
onze katten lopen hier gewoon vrij rond (zijn buitenkatten) allemaal aan komen lopen. en ja ze zijn 3x per jaar dragend.. ieder voor zich hoe die een kat houd en wat die er mee doet..

Dit is helemaal off-topic, maar ik wil toch even reageren.... Ik vindt het lief dat alle katten die aan zijn komen lopen, mogen blijven (wat ik uit je berichtje begrijp) maar snap echt niet dat je ze niet laat helpen.......... :\ :\ :\

TIk snap je bericht. maar beest is allang gestorven van de stres voordat we bij de da zijn. hebben we 1x geprobeerd. kat had de niesziekte. uiteindelijk van de stress gestorven in de auto. hart aanval. daarom doen we dat niet. rekening was 75,- beesten krijgen voer, zijn aan komen lopen. mogen overal jagen. maar nee, wij helpen hierin de natuur niet. als mams overlijd hebben wij geen muizenvangers meer.. de jongen overleven of sterven weer. ik snap je punt, maar wij doen hier niet aan mee. we hebben zeker geen overlast.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:16

Moderatoropmerking:
Citaat:
Discussies
Op BB onstaan soms levendige discussies. Dat is helemaal niet erg, maar als je aan zo'n discussie deelneemt, onthou dan dat deze alleen constructief blijft als iedereen ook oog blijft houden voor het standpunt van anderen. Discussieer met respect voor andermans mening en behandel anderen zoals je zelf graag behandeld zou worden, dan blijft BB het gezellige forum dat het is.

Bovenstaande quote komt uit het welkomsttopic hier op BB.
Het zou prettig zijn als jullie dit ook echt een gezellig forum zouden houden. Door blijven drammen over wel of niet testen van moeder, broodfok en dergelijke dingen dragen daar niet aan bij.
Als iets gezegd is, ga er dan niet nog eens tien keer op door.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:48

Mijn poezen krijgen ook de pil maar stop er niet mee dus kan hier geen ervaring over uitwisselen maar ik wens je veel plezier met je hopelijk toekomstige nestje!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:01

heb je foto van je kat en het mannetje? :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:40

Moderatoropmerking:
Doorgaan over eerdere opmerkingen nadat er een groene moderatoropmerking gemaakt is, wordt beschouwd als off-topic berichten en worden daarom verwijderd uit het topic.
Graag ontopic verder, anders volgt een slotje.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 19:04

Foto mams van afgelopen sneeuwval:
Afbeelding

Oudere foto van de zomer:
Afbeelding

Paps heb ik nog geen foto van! stond er eentje op internet, maar hij is dr af. Maar die kan ik binnekort wel maken :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:09

ze heeft precies dezelfde kleur als de mijne :D. Jouw poes is alleen wat voller...